aA
„Lietuvos metų automobilio 2021“ rinkimuose vidutinio dydžio visureigių kategorijoje, kaip visuomet, ankšta. „Jeep Compass“ galimybėmis bekelėje neabejoja niekas, kaip ir „Cupra Formentor“ dinaminėmis savybėmis, o praktiškumo ir universalumo kategorijose rinkimų komisijos nariai išskiria „Ford Kuga“ – patraukli kaina ir didžiausia segmente bagažinė daro jį itin racionaliu pasirinkimu, skelbiama pranešime žiniasklaidai.
Miesto visureigių kategorijoje geriausių įvertinimų sulaukia praktiškumas
© Vytautas Pilkauskas

„Kuga“ sulaukė išskirtinio įvertinimo rinkimuose – komisijos nariai ir konsultantai šį modelį išrinko tarp pretendentų gauti net tris apdovanojimus: „Metų visureigio“, „Šeimos automobilio“ ir „Už dizainą“. Pirmose dviejose kategorijose iš trisdešimties „Lietuvos metų automobilio 2021“ dalyvių tarp finalininkų pateko po tris modelius, o geriausio dizaino – keturi.

Nustebino degalų sąnaudos

Geriausio naujo automobilio rinkimų komisijos narys, socialinių tinklų turinio kūrėjas Dainius Leonavičius atkreipė dėmesį, kad „Ford Kuga“ yra vienas iš vos dviejų automobilių tarp visų 30 dalyvių, kuriuos gamintojai pateikė su dyzeliniu varikliu.

Ilgametį žurnalistą labai nustebino nedidelės šio miesto visureigio degalų sąnaudos. Su greičio palaikymo sistema 90 km/val. užmiesčio tempu kelionės atkarpą jis įveikė vidutiniškai sunaudodamas vos 3,7 l/100 km. Pavėjui sąnaudos buvo netgi mažesnės, šis rodiklis buvo gautas po eksperimento, kai tą patį ruožą įveikė ir važiuodamas priešinga kryptimi.

„Taip jau išėjo, kad buvau iš naujo nustatęs degalų sąnaudų parodymus. Įveikus nedidelį atstumą kompiuteris rodė 2,7 l/100 km. Tuomet sustojau ir pagalvojau, kad reikia pavažiuoti tuo pačiu keliu atgal“, – pasakojo pašnekovas.

Bendras sąnaudų rodiklis, anot D. Leonavičiaus, buvo pasiektas pervažiuojant ir 50 km/val. greičiu per miestelį, ir netgi kelias minutes prastovėjus sankryžoje laukiant eilės pasukti iš šalutinio kelio. Todėl eksperimento sąlygos buvo artimos kasdieniam vairavimui neviršijant leistino greičio.

Bandydamas didesnio pravažumo modelius žurnalistas įprastai būna nusiteikęs, kad jų degalų sąnaudos bus gerokai didesnės nei tokio pat dydžio hečbekų ar universalų, todėl „Ford Kuga“ ekonomiškumas tapo dvigubu siurprizu.

Komfortas ir praktiškumas

D. Leonavičius pastebėjo, kad nuo konkurentų „Ford Kuga“ skiriasi galinių sėdynių transformavimo galimybėmis. Jos slankioja pirmyn ir atgal, o galimybė padidinti bagažinės tūrį ir tuo pat metu vežti penkis keleivius suteikia daugiau praktiškumo.

„Dar vienas išskirtinumas – viena iš didžiausių bagažinių tarp visų rinkimams pristatytų naujų modelių. Jos tūris siekia net 645 litrus ir tai kartu su ekonomišku dyzeliniu varikliu liudija, kad jis puikiai tiks tolimoms šeimų kelionėms“, – dėstė pašnekovas.

Jam taip pat patiko visureigio pakaba, kuri mažina kėbulo svyravimus. Anot pašnekovo, pagyrimo verta ir šio modelio garso izoliacija. Nors važiuojant per greičio kalnelį ar žvyrkeliu galima girdėti, kaip dirba važiuoklė, tačiau net ir tuomet triukšmas – minimalus, kone prilygstantis „premium“ segmento modeliams.

„Važiuodami automagistrale mes su keleiviais net susižvalgėme: kalbant visiškai nereikėjo kelti balso ar klausant pasigarsinti radiją. Ir variklio skyriaus garso izoliacija gera“, – komentavo D. Leonavičius.

„Ford Kuga“ bazinė kaina kainoraštyje nėra mažiausia, tačiau, kaip pažymėjo žurnalistas, šio modelio standartinė komplektacija yra ganėtinai turtinga: aprūpinta avarinio stabdymo sistema, dienos šviesų LED žibintais, berakčiu durų atidarymu ir užvedimu, 12,3 colio skaitmeniniu prietaisų skydeliu ir netgi beleidžiu išmaniojo telefono įkrovimu.

D. Leonavičius priminė, kad šiam modeliui taip pat siūloma naujos kartos „Ford“ automatinio parkavimo sistema, kuri viską atlieka savarankiškai – ne tik sukinėja vairą, bet greitėja ar stabdo, taip pat ir perjungia pavaras.

Nauja mada – paprastumas

Konkurso „Lietuvos metų automobilis 2021“ komisijos nariui, „Auto Bild Lietuva“ redaktoriui Vitoldui Miliui patiko pastebimai pasikeitęs Ford Kuga“ išorės dizainas. Anot jo, jis varžosi su „Lietuvos metų automobilio 2017“ rinkimuose triumfavusiu „SEAT Ateca“ ar „Volkswagen Tiguan“.

V. Milius užsiminė, kad „Kuga“ – tai automobilis, kuris nepriverčia aikčioti netikėtais sprendimais. Šiuose rinkimuose yra labai neįprastų automobilių kaip „Porsche Taycan“ ar „Honda e“, o „Ford Kuga“ atitinka įprastą ir visiems suprantamą formatą. Jis pridūrė, kad tai itin jaučiama atidarius duris ir sėdus į vidų, kuriame vyrauja klasikinis stilius be didelių žvilgančių ekranų ar neįprastų, sunkiai perprantamų prietaisų. Viskas atrodo paprasta ir suprantama iš pirmo karto.

„Kuga“ yra toks įprastas automobilis, kad tai naujame elektromobilių ir įmantrių interjero sprendimų amžiuje netgi tapo šio modelio išskirtinumu“, – juokavo V. Milius.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(3 žmonės įvertino)
3.6667

Atsakė, kodėl elektromobilių baterijos patikimesnės nei kitų įrenginių

Vartotojai pageidauja įrenginių, kurie ne tik dailiai atrodytų, bet ir būtų patogūs bei...

Ekspertas papasakojo, kaip keičiasi naudotų automobilių rinka Lietuvoje

Pastaruosius kelerius metus būtų galima įvardinti kaip iššūkių, sumaišties ar net kardinalių...

Kelininkai: Lietuvoje eismo sąlygas sunkina rūkas

Pirmadienio rytą Lietuvoje eismo sąlygas kai kuriuose regionuose sunkina rūkas, perspėja kelininkai.

Alkoholio aptikimo sistemos – visuose naujuose automobiliuose JAV: išleista rekomendacija, ruošiamas reikalavimas

JAV Nacionalinė transporto saugos valdyba išleido rekomendaciją, kad visi nauji automobiliai...

Paaiškino, kokie elektromobiliai pranašesni už kitus (1)

Universalus produktas yra patogus, tačiau nebūtinai – pats geriausias pasirinkimas. Ne veltui...

Top naujienos

Vladimiras Laučius

Leonas Aronas: nepamirškime apie Putino tikėjimą, kad pralaimėjęs visada privalai keršyti Rusijai teliko 6-8 mėnesiai (5)

Nesėkmės fronte ir Vakarų daromas ekonominis spaudimas palieka Kremliui ne daugiau kaip 6 ar 8...

Investuotojų susidomėjimas Lietuva mažėja: konkurencinėje kovoje koją kiša elektros kainos (15)

Užsienio kapitalo investicijoms Lietuvoje įtakos turės pasaulinės ekonomikos tendencijos bei šiuo...

Sienų rusams neuždariusios šalys pamatė, ko dar nemačiusios: netrukus Rusijoje numatytas karo padėties įvedimas

Bėgančiųjų iš Rusijos skaičiai auga: vien į rusams bevizes šalis, manoma, paspruko daugiau nei...

Nurodė, nuo ko dabar priklausys Putino sprendimas: atsiranda vis daugiau aiškumo vienas faktorius ypač svarbus

Prezidento vyriausiasis patarėjas Kęstutis Budrys įsitikinęs, kad Rusijos prezidento Vladimiro...

Dalia Daškevičiūtė

Lietuvoje šią bakteriją turi apie 70 proc. žmonių, tačiau nedaugelis tai žino: negydant gali sukelti rimtų sveikatos problemų (3)

Manoma, kad Lietuvoje šia infekcija gali sirgti apie 70 proc. žmonių, tačiau tik nedidelė dalis...

Karas Ukrainoje. Šaltiniai: penktadienį – naujas Putino kreipimasis, aneksuotai „apygardai“ jau numatytas vadovas  Ukraina patvirtino apie dar vieną skaudų smūgį Rusijos pajėgoms

Ukrainos generalinis štabas pirmadienį vakare paskelbtame pranešime netiesiogiai patvirtino...

Masiškai per sienas bėgantys rusai kelia esminį klausimą: ko dabar imsis Kremlius

Rusijos visuomenė turės išeiti iš šovinizmo, putinizmo bei rusiškojo fašizmo stadijos ir...

Ukraina gavo pirmąsias NASAMS raketų sistemų baterijas: garantuos daug veiksmingesnę gynybą

Ukrainos ginkluotosios pajėgos iš Jungtinių Amerikos Valstijų gavo pirmąsias dvi Nacionalinių...