aA
Mazda3“ ir „Mazda CX-30“ yra skirtingi automobiliai: kompaktiškas hečbekas arba sedanas ir SUV, plokštumos ir linijos, miestas ir užmiestis. Bet juos abu vienija grožis ir bendra paslaptis – revoliucinis „Mazda“ variklis „Skyactiv-X“. Pirmasis pasaulyje agregatas, savyje sujungęs geriausius benzininio ir dyzelinio variklio bruožus, skelbiama pranešime žiniasklaidai.
"Mazda" pristatė naujus modelius su "Skyactiv-X" varikliu
"Mazda" pristatė naujus modelius su "Skyactiv-X" varikliu
© Gamintojo archyvas

Nors „Mazda3“ ir CX-30, kuriuos jau galima išvysti „Mazda“ salonuose, neturi į akis krentančių „Skyactiv-X“ buvimo įrodymų, būtent šis variklis sumontuotas po šių automobilių dangčiu. Dviejų litrų darbinio tūrio benzininis variklis su neįprastai aukštu suspaudimo laipsniu, 180 AG galia ir 224 Nm sukimo momentu, pasiekiamu vos prie 3000 sūkių per minutę.

„Skyactiv-X“ yra labai sudėtingas kūrinys, kurio autoriams reikėjo išspręsti net keletą fundamentalių problemų ir tam prireikė ne vienerius metus trukusių intensyvių bandymų, nesėkmių ir sėkmių. Procesą vainikavo variklis, jį galima laikyti savotišku genų inžinerijos produktu, kuriame įskiepytos geriausios benzininio ir dyzelinio variklio savybės. Dyzelio trauka, greita reakcija ir ekonomiškumas čia dera su benzininio variklio galia bei švaresne emisija“, – pažymėjo „Mazda“ Baltijos šalių marketingo vadovė Justė Šataitė.

Kokiu būdu „Mazda“ sujungė du pasaulius? Technologijos vardas – „Spark Plug Controlled Compression Ignition“ (SPCCI). Jau pavadinime užšifruotas būdas, kuriuo pasiekiamas užsibrėžtas tikslas – variklio cilindro degimo kameroje mišiniui uždegti naudojamas ir slėgis, ir degimo žvakė.

Kaip žinoma, dyzeliniame variklyje degalai įpurškiami tiesiog į degimo kamerą ir iškart užsidega, susimaišę su degimo kameroje esančiu smarkiai suslėgtu ir įkaitintu oru. Kadangi degimas prasideda daugelyje kameros vietų, degusis mišinys akimirksniu stumia stūmoklį žemyn. Tuo tarpu benzininiame variklyje į degimo kamerą degalai patenka jau sumaišyti su oru, o mišinys uždegamas degimo žvakės. Mišinys uždegamas viename taške, todėl reikia šiek tiek laiko, kol degimas išplinta visoje degimo kameroje.

SPCCI technologija leidžia degųjį mišinį ir suslėgti, kaip dyzelyje, ir uždegti degimo žvake, kaip benzininiame variklyje. Degusis mišinys iškart užsiliepsnoja daugelyje taškų. Rezultatas: degusis mišinys gali būti liesas (taupomi degalai), sukuriamas didelis sukimo momentas, mišinys kokybiškiau sudeginamas, todėl emisijų mažiau. Be to, SPCCI leidžia neutralizuoti detonacijos ir nestabilaus variklio darbo pavojus.

Nenuostabu, kad bandant pagal NEDC ciklo metodiką, šis variklis suvartoja vos nuo 4,6 litro benzino 100km kelio, o jo anglies dvideginio emisija siekia 96 g/km.

"Mazda" pristatė naujus modelius su "Skyactiv-X" varikliu
"Mazda" pristatė naujus modelius su "Skyactiv-X" varikliu
© Gamintojo archyvas

Reikia pažymėti, kad SPCCI technologija įgalinama ne visuomet – itin dinamiško starto ar aukštų sūkių diapazone, kai reikalingas riebesnis mišinys, variklis veikia įprastu benzininiam varikliui režimu. Kita vertus, „Mazda“ atlikti bandymai parodė, kad tai gana reti atvejai – apie 80 proc. važiavimo laiko variklis veikė SPCCI režimu.

„Bandymų sukurti panašaus tipo variklių būta ir anksčiau, tačiau tik „Mazda“ inžinieriams pavyko sukurti agregatą, tinkamą serijinei gamybai ir ilgalaikiam eksploatavimui. „Mazda“ teigia, kad SPCCI technologija bus plėtojama ir toliau, todėl „Skyactiv-X“ variklis siunčia žinią, kad vidaus degimo variklių era dar nepasibaigė“, – sakė J. Šataitė.

Beje, tam, kad variklis veiktų be priekaištų, „Mazda“ sukūrė visiškai naujos konfigūracijos stūmoklio galvutę, itin aukšto slėgio degalų įpurškimo sistemą ir labai našią oro padavimo sistemą, kuri užtikrina degiojo mišinio kontrolę ir galimybę žaibiškai papildyti mišinį oru.

Tiek „Mazda3“, tiek CX-30 su „Skyactiv-X“ taip pat komplektuojami su „Mazda M Hybrid“ hibridine technologija. Vadinamoji „mild-hybrid“ tipo jėgainė, kurią sudaro 24V starteris-generatorius ir nedidelės talpos akumuliatorius, padeda sumažinti degalų sąnaudas ir anglies dvideginio emisiją. Abu modeliai taip pat gali būti komplektuojami su visų varančiųjų ratų sistema „Mazda i-Activ“.

„Mazda3“ su „Skyactiv-X“ varikliu ir „Vision“ komplektacija kainuoja nuo 24 590 EUR. „Mazda CX-30“ su „Skyactiv-X“ varikliu kainuoja nuo 26 690 EUR.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(8 žmonės įvertino)
4.5000

Automobilis apie jus žino daugiau nei mama: ar tai galėtų sumažinti draudimo įmoką?

Ar galite įsivaizduoti, kad kažkas žino, kelintą valandą ryte išeinate iš namų ir kur dirbate?...

Geriausio automobilio Lietuvoje titulą užtikrino ir komforto inovacijos

Jau 26-erius metus Lietuvoje vykstančiame „Metų automobilio“ konkurse tradiciškai lapkričio...

Tada ir dabar: kaip keitėsi transporto paslaugos ir ar atspėtumėte, kiek metų degalų kortelei?

Į trečiąjį šio amžiaus dešimtmetį įžengęs transporto sektorius išgyvena stambių pokyčių...

Ne vien tik SUV: tarp geriausių prasibrovęs klasikinis modelis traukė savo kozirius

Didesnio pravažumo modelių madai apimant vis naujus segmentus ir pamažu stumiant lauk klasikinių...

Lengvatos elektromobiliams: ką siūlo rinka, valstybė ir miestai? (1)

Persėdusieji prie elektromobilio vairo atgal į vidaus degimo variklių varomą transportą įprastai...

Top naujienos

Baigėsi dalies į Kaliningradą gabenamų prekių kvotos: ko laukti iš Rusijos

Dar neatėjus gruodžiui Kaliningradas spėjo išeikvoti kai kurių statybinių prekių kvotas, o...

Aiškėja, kaip atrodys pokyčiai rūkantiesiems: parduotuvėse gali atsirasti sąrašai, nauji skyriai (1)

Kiek daugiau nei už poros metų tabako gaminių prekyboje laukia didžiuliai pokyčiai, kurie palies...

Verslas PliusElizabeth Low, Chunzi Xu

Dėl Putino karo Vakarai tampa kaip niekad priklausomi nuo Azijos

Karas Ukrainoje stiprina Azijos ir Artimųjų Rytų, kaip pagrindinių tokio kuro kaip dyzelinas ir...

Prieš metus sunkią ligą įveikusi Gustė vėl su ja kovoja: moteris ragina laiku tikrintis ir nepalūžti

„Nepasiduosiu, kovosiu ir nugalėsiu“, – sako antrą kartą vėžiu susirgusi 37-erių Gustė....

Kalėdinių dovanų karštinė: kaip elgtis, kad jūsų staigmena nenukeliautų į šiukšliadėžę

Artėjantis šventinis laikotarpis – darbymetis ne tik prekybininkams ar švenčių organizatoriams,...

Žurnalas „Jana“

Kaip įprasti pusryčiauti, kai ryte valgyti nesinori: mitybos ekspertė atskleidė keletą triukų

Pusryčiai yra svarbiausias dienos valgis. Tai žinome dar nuo vaikystės, tačiau įgusti reguliariai...

Skalbimas be įprastų miltelių: išbandome įvairias alternatyvas

Praktiškai visose šiuolaikinės chemijos pramonės siūlomuose skalbimo priemonėse netrūksta...

Mitybos įpročiai atsispindi veide: gydytoja patarė ką valgyti, kad oda būtų sveika ir graži

Nuo seno žinoma, kad odos būklei ir išvaizdai įtakos turi ne tik kasdienė jos priežiūra, bet ir...

Daiva Žeimytė-Bilienė, laida „Iš esmės“, Virginija Spurytė

Įvertino Putino užmojus užpulti Japoniją: tai – ne kliedesiai (27)

Pastarosiomis dienomis pasirodžiusios naujienos apie Rusijos puoselėtus planus užpulti Japoniją...