aA
technologijos.lt tęsia rašinių ciklą apie tarybinių superautomobilių koncepcijas. Šįkart kviečiame susipažinti su išskirtiniais automobiliais „Pangolina“, „Laura“ ir „Ochta“.
© Gamintojo nuotr.

„Pangolina“

Vienas ryškiausių sovietinių savadarbių automobilių pavyzdys – Aleksandro Kulygino sukurta transporto priemonė, pasaulį išvydusi 1980 m. Kėbulas ant faneros modelio buvo išklijuotas stiklo plastiku. Pagaminus kėbulą, visos jo matricos buvo sunaikintos – kad pasaulyje neatsirastų antros „Pangolinos“.

Pagal VAZ bazę sukonstruoto automobilio variklis buvo įmontuotas, galima sakyti, salone, tuoj už rodmenų skydelio. Kėbulas savo linijomis panašesnis ne į automobilių pramonės gaminius, o į vakarietiškuosius „Lamborghini Countach“ ar „De Lorean“. Projektuojant automobilį nebuvo numatyta variklį įtaisyti mašinos priekyje.

Originalus gaubtas, jungiantis dureles ir stogą, pakeliamas dviem penumocilindrais. Beje, šios sistemos gedimas kartą įkalino automobilio kūrėją A. Kulyginą salone taip, kad savarankiškai iš jo išlipti konstruktorius nesugebėjo. Paskutiniame XX a. dešimtmetyje „Pangolinos“ kėbulas buvo modifikuotas (pašalinta stogo dalis, po dugnu privirintos papildomos sijos) ir perdažytas.

Nors variklis ir kiti agregatai – serijinių automobilių VAZ, lengvo kėbulo ir mažo aerodinaminio pasipriešinimo „Pangolina“ VAZ automobilius smarkiai pranoko greičiu ir įsibėgėdavo iki 180 km/val. Kad gautų valstybinius numerius ir leidimą automobiliu išvykti į užsienį, A. Kulyginui teko priimti nemažai kompromisų ir pakeisti automobilio dizainą. XX a. pabaigoje konstruktorius emigravo į JAV, o 2004 m. žuvo eismo nelaimėje.

„Laura“

9-ojo dešimtmečio pradžioje savadarbį automobilį sukonstravo entuziastų Dmitrijaus Parfionovo ir Genadijaus Chainovo tandemas. Neperdedant galima teigti, kad „Laura“ buvo to meto technikos stebuklas. Nors kai kurie agregatai paimti iš serijinių automobilių (variklis – „penktuko“ VAZ-2015, transmisija – „zaziuko“ ZAZ 968), daugelį „Lauros“ detalių kūrėjai pagamino patys.

„Laurą“ projektuoti pradėta 1982 m. Ji nuo visų kitų to meto tarybinių atumobilių išsiskyrė priekiniais varančiaisiais ratais (pirmasis serijinis priekiniais ratais varomas automobilis, „aštuntukas“ VAZ 2108 pasirodė tik po poros metų, 1984 m.). Visi salono įrenginiai buvo elektroniniai. Juos (įskaitant ir informacinį kompiuterį) konstruktoriai taip pat pagamino patys, panaudodami daugiau kaip 30 mikroschemų.

Iš viso buvo sukonstruoti du penkiaviečiai automobiliai „Laura“. Jie svėrė po 1000 kg. Degalų sąnaudos, važiuojant 120 km/val. siekė 7,8 litro 100 km. Maksimalus greitis – 165 km/val.

„Ochta“

G. Chainovo ir D. Parfionovo darbas „Laura“ neliko nepastebėtas. Jiems buvo pasiūlyta vadovauti ateities automobilių prototipų kūrimo projektui – Leningrado lengvųjų automobilių perspektyvinio maketavimo laboratorijai NAMI. Pirmu jų kūriniu šiose pareigose tapo automobilis „Ochta“, kuris turėjo tapti VAZ 21083 baze, tačiau jo salone turėjo tilpti daugiau keleivių, automobilis turėjo pasižymėti gera aerodinamika, o gabaritai – ne didesni nei „Žigulių“.

„Ochtos“ salonas nesunkiai transformuojamas, ir galėdavo virsti tai miegamuoju, tai valgomuoju (priekinės sėdynės pasisukdavo 180 laipsnių kampu, o vidurinės eilės sėdynės transformuojamos į staliuką). Tad „Ochta“ panorus galėjo tapti dviviečiu furgonu arba septynviečiu minivenu. Daugelis „Ochtos“ agregatų atsirado serijinės gamybos automobiliuose. Tiesa, vakarietiškuose.

„Ochta“ keliavo po pasaulio automobilių parodas ir salonus, o kartą iš kelionės nebegrįžo: 9-ajame dešimtmetyje muitininkai šalyje neregistruoto automobilio nebeįleido. Muitininkų sandėlis – ne pati tinkamiausia vieta automobiliui. Po kelių metų D. Parfionovui pavyko atgauti automobilį, tačiau jo būklė buvo apgailėtina. Dabar iš „Ochtos“ mažai kas likę. Ar ji bus atkurta – neaišku.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

„Opel“ teks remontuoti dalį parduotų automobilių: kaip elgtis, jei vairuojate vieną jų (11)

Vokietijos Federalinė kelių transporto tarnyba (KBA) po kratų „ Opel “ biure aptiko programas,...

Elektrinis „Porsche“ nebus toks brangus, kaip manoma – dėkoti reikėtų „Teslai“ (2)

Vokietijos „Porsche“ gamybai rengia vien elektra varomą „Taycan“ modelį. Tačiau kitaip,...

Parodė, kas nutinka, jei automobilio oro pagalvė išsiskleidžia per vėlai (5)

Automobilio saugos pagalvės pastaruoju metu ypač aktuali tema Lietuvoje. Kai teisėsaugos...

Užsienio ekspertas Lietuvai: automobilio mokestis turėtų būti, nors ir nedidelis (143)

Europos Sąjungos (ES) narės privalo mažinti transporto taršą ir, anot užsienio ekspertų,...

„CityBee“ pasiūlė pasivažinėti „auksiniais ratais“ (12)

Trumpalaikės automobilių nuomos paslaugą siūlanti „CityBee“ savo parką papildė aukso...

Top naujienos

Istorikas iš Vokietijos Lietuvą pažino nusprendęs čia išlaikyti vairavimo teises (14)

Kai priėjęs pasisveikinti Felixas Ackermannas raiškiai ištaria „laba diena“, pasitikslinu...

Pilnai dar neveikiančiu keltu „Regina Seaways“ plukdo į Švediją: nepatogumus kompensavo kotletu (5)

Spalio pradžioje iš Kylio į Klaipėdą plaukusiame kelte „ Regina Seaways “ dėl gedimo...

„Penktas kėlinys“ tarp Jasikevičiaus ir Obradovičiaus – varžėsi komplimentais (4)

Žaidė gerai, bet varžovai buvo dar geresni. Kauno „Žalgiris“ 75:82 nusileido Stambulo...

Ekipos progresu pasiguodęs Milaknis prisiminė pernykštę patirtį: jau buvo tokių situacijų

Kauno „Žalgirio“ krepšininkams nepavyko savaitės Eurolygoje užbaigti antra pergale: Stambulo...

Savaitgalį orai pasikeis galutinai: nemalonumai apims visą Lietuvą (43)

Šeštadienį Lietuvoje termometrai rodys 8–13 °C. O nuo naujos savaitės vidurio orai pasidarys...

Pagirtinai tris kėlinius kovojęs „Žalgiris“ neatlaikė Eurolygos vicečempionų tempo (420)

Kauno „Žalgiris“ (1/2) penktadienį nesėkme užbaigė šią Eurolygos dvigubą savaitę ir...

Urbšys kirto „valstiečių“ veidams: atrodo, kad jie yra apsvaigę nuo valdžios (33)

Lietuvoje – tikra įrašų krizė. Nereikalingus ir nenaudingus įrašus – sunaikina. O naudingi...

Masinė avarija kelyje Vilnius–Panevėžys: susidūrė 4 automobiliai ir autobusas žuvo žmogus (184)

Bendrasis pagalbos centras informavo, kad kelyje Vilnius–Panevėžys (A2) 21 kilometre susidūrė 4...

„AX Armani“ puolimo mašina sutriuškino „Olympiakos“, baskai krito nuo „Real“ lietuvių sąskaitoje – 17 taškų

Įspūdingą pergalę Pirėjuje pasiekė Milano „AX Armani“ (2/1) ekipa, kuri Eurolygos 3-iame...

Buvau priversta rinktis tarp aborto ir psichiatrinės ligoninės (37)

Kai Julie Mannix atsisakė darytis abortą, jos tėvai uždarė ją į psichiatrijos ligoninę. Tik...