technologijos.lt tęsia rašinių ciklą apie tarybinių superautomobilių koncepcijas. Šįkart kviečiame susipažinti su išskirtiniais automobiliais „Pangolina“, „Laura“ ir „Ochta“.
© Gamintojo nuotr.

„Pangolina“

Vienas ryškiausių sovietinių savadarbių automobilių pavyzdys – Aleksandro Kulygino sukurta transporto priemonė, pasaulį išvydusi 1980 m. Kėbulas ant faneros modelio buvo išklijuotas stiklo plastiku. Pagaminus kėbulą, visos jo matricos buvo sunaikintos – kad pasaulyje neatsirastų antros „Pangolinos“.

Pagal VAZ bazę sukonstruoto automobilio variklis buvo įmontuotas, galima sakyti, salone, tuoj už rodmenų skydelio. Kėbulas savo linijomis panašesnis ne į automobilių pramonės gaminius, o į vakarietiškuosius „Lamborghini Countach“ ar „De Lorean“. Projektuojant automobilį nebuvo numatyta variklį įtaisyti mašinos priekyje.

Originalus gaubtas, jungiantis dureles ir stogą, pakeliamas dviem penumocilindrais. Beje, šios sistemos gedimas kartą įkalino automobilio kūrėją A. Kulyginą salone taip, kad savarankiškai iš jo išlipti konstruktorius nesugebėjo. Paskutiniame XX a. dešimtmetyje „Pangolinos“ kėbulas buvo modifikuotas (pašalinta stogo dalis, po dugnu privirintos papildomos sijos) ir perdažytas.

Nors variklis ir kiti agregatai – serijinių automobilių VAZ, lengvo kėbulo ir mažo aerodinaminio pasipriešinimo „Pangolina“ VAZ automobilius smarkiai pranoko greičiu ir įsibėgėdavo iki 180 km/val. Kad gautų valstybinius numerius ir leidimą automobiliu išvykti į užsienį, A. Kulyginui teko priimti nemažai kompromisų ir pakeisti automobilio dizainą. XX a. pabaigoje konstruktorius emigravo į JAV, o 2004 m. žuvo eismo nelaimėje.

„Laura“

9-ojo dešimtmečio pradžioje savadarbį automobilį sukonstravo entuziastų Dmitrijaus Parfionovo ir Genadijaus Chainovo tandemas. Neperdedant galima teigti, kad „Laura“ buvo to meto technikos stebuklas. Nors kai kurie agregatai paimti iš serijinių automobilių (variklis – „penktuko“ VAZ-2015, transmisija – „zaziuko“ ZAZ 968), daugelį „Lauros“ detalių kūrėjai pagamino patys.

„Laurą“ projektuoti pradėta 1982 m. Ji nuo visų kitų to meto tarybinių atumobilių išsiskyrė priekiniais varančiaisiais ratais (pirmasis serijinis priekiniais ratais varomas automobilis, „aštuntukas“ VAZ 2108 pasirodė tik po poros metų, 1984 m.). Visi salono įrenginiai buvo elektroniniai. Juos (įskaitant ir informacinį kompiuterį) konstruktoriai taip pat pagamino patys, panaudodami daugiau kaip 30 mikroschemų.

Iš viso buvo sukonstruoti du penkiaviečiai automobiliai „Laura“. Jie svėrė po 1000 kg. Degalų sąnaudos, važiuojant 120 km/val. siekė 7,8 litro 100 km. Maksimalus greitis – 165 km/val.

„Ochta“

G. Chainovo ir D. Parfionovo darbas „Laura“ neliko nepastebėtas. Jiems buvo pasiūlyta vadovauti ateities automobilių prototipų kūrimo projektui – Leningrado lengvųjų automobilių perspektyvinio maketavimo laboratorijai NAMI. Pirmu jų kūriniu šiose pareigose tapo automobilis „Ochta“, kuris turėjo tapti VAZ 21083 baze, tačiau jo salone turėjo tilpti daugiau keleivių, automobilis turėjo pasižymėti gera aerodinamika, o gabaritai – ne didesni nei „Žigulių“.

„Ochtos“ salonas nesunkiai transformuojamas, ir galėdavo virsti tai miegamuoju, tai valgomuoju (priekinės sėdynės pasisukdavo 180 laipsnių kampu, o vidurinės eilės sėdynės transformuojamos į staliuką). Tad „Ochta“ panorus galėjo tapti dviviečiu furgonu arba septynviečiu minivenu. Daugelis „Ochtos“ agregatų atsirado serijinės gamybos automobiliuose. Tiesa, vakarietiškuose.

„Ochta“ keliavo po pasaulio automobilių parodas ir salonus, o kartą iš kelionės nebegrįžo: 9-ajame dešimtmetyje muitininkai šalyje neregistruoto automobilio nebeįleido. Muitininkų sandėlis – ne pati tinkamiausia vieta automobiliui. Po kelių metų D. Parfionovui pavyko atgauti automobilį, tačiau jo būklė buvo apgailėtina. Dabar iš „Ochtos“ mažai kas likę. Ar ji bus atkurta – neaišku.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Atskleistas naujo A klasės „Mercedes-Benz“ interjeras (9)

„ Mercedes-Benz “ pristatė naujos A klasės interjerą, kuris pasikeitė neatpažįstamai ir...

Didins mokesčius taršos reikalavimų neatitinkantiems dyzeliniams automobiliams (33)

Jungtinė Karalystė (JK) ruošiasi taikyti didesnius mokesčius dyzelinu varomiems automobiliams....

Norvegija atsisakė planų įvesti „Tesla“ mokestį

Pagal teršalų visai neišmetančių transporto priemonių pardavimus Europoje pirmaujanti Norvegija...

Sunkvežimių pardavimų augimas Lietuvoje – vienas sparčiausių ES (11)

Naujų sunkvežimių pardavimų augimas Lietuvoje šiemet per dešimt mėnesių buvo vienas...

„Škoda“ iki 2025 metų pristatys penkis elektrinius modelius

Bendrovė Škoda Auto “ planuoja Čekijos Mlados Boleslavo mieste esančioje gamykloje pradėti...

Top naujienos

Savaitgalio orai: nedidelė paguoda – bent jau nesušalsime

Savaitgalį tikrai nesušalsime, tačiau sušlapti visgi teks, mat saulėtas dangus nelepins,...

Apie metro, „Hyperloop“ galime tik pasvajoti, bet laukia šis tas įdomaus

Nors Lietuvoje apie itin greitą susisiekimo priemonę „Hyperloop“ ar metro kol kas galime tik...

Putino Rusija. Naujas Rusijos planas Ukrainoje - tik dūmų uždanga virš tikrųjų tikslų (65)

Rugsėjo pradžioje spaudos konferencijos metu Rusijos prezidentas Vladimiras Putinas pareiškė ,...

Planuojantiems namo renovaciją – nauji reikalavimai (43)

Nuo lapkričio 1-osios įsigaliojo keletas Valstybės paramos daugiabučiams namams modernizuoti...

Rūbinėje Adomaitis pasiekė savo: ėmėme žaisti žymiai protingiau specialiai Krepšinis.lt iš Prištinos (18)

Įsivažiavo sunkiai, laimėjo lengvai. Lietuvos krepšinio rinktinė naująsias pasaulio čempionato...

Įvardijo jautriausias Gedimino kalno vietas: taip palikti per žiemą negalima (106)

Lankytojams užvertas Gedimino kalnas virto viena didele statybų aikštele. Ant jo zuja darbininkai...

Atsistatydino Luhansko separatistų lyderis Igoris Plotnickis (161)

Prorusiškų Ukrainos separatistų paskelbtos vadinamosios Luhansko liaudies respublikos (LNR)...

Santūrus Sabonis: sunku vertinti žaidimą, kai varžovai neturi keitimų specialiai Krepšinis.lt iš Prištinos

Nors Kosovo krepšininkai antroje rungtynių dalyje nebesipriešino Lietuvos rinktinei, daryti...

Neigia, kad Lietuvoje populiarėja mokėjimo kortelės (39)

Lietuvoje atsiskaitymas grynaisiais pinigais vis dar išlieka populiariausiu būdų sumokėti už...

Gydytoja paaiškino, kodėl net ir norėdama negali pacientui skirti tai, ko jis vertas (153)

Gydytojai norėtų nuolatos atsinaujinti savo žinias ir kelti kvalifikaciją, tačiau iš savo...