Rinks profesionalai

Pirmą kartą Lietuvoje vykstančių „DKV LIVE Metų sunkvežimio“ rinkimų komisijoje – 10 visai Lietuvai ir šalies logistikos sektoriaus bendruomenei gerai pažįstamų pavardžių. Lemiamą žodį vertindami rinkimuose dalyvaujančius sunkvežimius tars:

  • Romas Austinskas, Lietuvos vežėjų asociacijos „Linava“ prezidentas,
  • Linas Brazauskas, vairuotojas,
  • Borisas Ignatjev, įmonės „Ivetra ir Ko“ direktorius,
  • Artūras Michejenko, „DKV EURO SERVICE Baltikum“ vadovas,
  • Vitoldas Milius, žurnalo „Auto Bild Lietuva“ vyriausiasis redaktorius,
  • Donatas Mockus, įmonės „Trelo“ valdybos narys,
  • Vaidas Norvilas, įmonės „Vlantana“ ekonominio vairavimo instruktorius,
  • Mindaugas Paulauskas, įmonės „Girteka“ transporto veiklos direktorius,
  • Žilvinas Pekarskas, portalo 15min rubrikos „Gazas“ redaktorius.
  • Gintautas Šutavičius, „DKV LIVE Metų sunkvežimis“ projekto vadovas.

Svarbu ne tik technologijos

Vitoldas Milius, „DKV LIVE Metų sunkvežimio“ rinkimų komisijos narys ir žurnalo „Auto Bild Lietuva“ vyriausiasis redaktorius, neslepia, kad panašaus renginio Lietuvoje reikėjo jau senokai. Pasak jo, Lietuva, nors ir maža, yra transporto šalis, čia veikia gausybė logistikos įmonių, be to, daugybė sunkiojo transporto kasdien per Lietuvą važiuoja tranzitu. Tad progų viename kelyje atsidurti lengvųjų automobilių ir sunkvežimių vairuotojams netrūksta.

„Žinoma, kad rinkdamas geriausią sunkvežimį kreipsiu dėmesį į tai, kuris automobilis verslui labiau apsimoka, su kuo geriau vežti krovinius ir uždirbti pinigus. Bet man svarbu ir tai, kaip sunkvežimis atrodo, kokios medžiagos panaudotos, kaip jis atrodo viduje. Galbūt ne visos įmonės, formuodamos transporto parką, kreipia dėmesį į smulkmenas, bet aš kasdien labai daug laiko praleidžiu prie vairo ir esu už vairuotojus, todėl man labai svarbu, kad gamintojas būtų atkreipęs dėmesį ir į žmogų, kuris tą sunkvežimį vairuos“, – sakė pašnekovas.

Vitoldas Milius, žurnalo "Auto Bild Lietuva" vyriausiasis redaktorius

Tinka ir profesionalams, ir smalsuoliams

Artūras Michejenko, „DKV EURO SERVICE Baltikum“ vadovas, taip pat pabrėžė tai, kad komercinis transportas Lietuvoje yra vienas pagrindinių logistikos sektoriaus bendrojo vidaus produkto (BVP) kūrėjų.

„Ir pagrindinis darbo įrankis čia, jei nekalbėtume apie žmones, yra būtent sunkvežimiai. Tad organizuojamas renginys padės apžvelgti kokios naujienos, tendencijos, kokie pasirinkimai rinkoje egzistuoja. Pavyzdys paprastas: juk renkantis lengvąjį automobilį kur kas paprasčiau nuvažiuoti į vietą, kur yra surinkti visi mane dominantys modeliai. Tad įmonių padalinių vadovai, atsakingi už transporto pirkimus, čia galės vienoje vietoje pamatyti, kokie sunkvežimiai jau yra, kokie dar atvažiuos“, – teigė rinkos žinovas.

Jis įžvelgia ir kitą organizuojamų rinkimų naudą. Anot A. Michejenko, „DKV LIVE Metų sunkvežimio“ rinkimai yra gera proga plačiai visuomenei parodyti, kaip atrodo sunkvežimio vairuotojo darbo vieta bei tai, kad ji nėra tokia nepatogi, kaip buvo teigiama pastaruoju metu. Taip pat leisti įvertinti, kuo naujausi sunkvežimiai skiriasi nuo senųjų ir, galbūt, netgi paskatinti jaunimą rinktis tolimųjų reisų vairuotojo profesiją.

„Dar vienas aspektas, apie kurį reikėtų kalbėti, yra ekologija. Nors vyrauja nuomonė, kad sunkvežimiai yra pagrindinis oro taršos šaltinis, tačiau žvelgiant į naujas technologijas, investuojamas nežmoniškas sumas pinigų, akivaizdu, kad tai nėra tiesa. Ir tokie renginiai tą padeda parodyti“, – sakė jis.

Artūras Michejenko, "DKV EURO SERVICE Baltikum" vadovas

Dėmesį kreips į ekologiją

Kalbėdamas apie asmeninius kriterijus, kuriais vadovausis rinkdamas metų sunkvežimį, A. Michejenko pabrėžė, kad svarbiausi jam – du dalykai.

Pirmasis vertinimo aspektas – kiek vertinamas sunkvežimis yra ekologiškas, mat, sako rinkos ekspertas, visų rūšių transportas turėtų po truputį judėti mažiau taršių transporto priemonių link. A. Michejenko vertinimu, jau šiandien populiarėja vilkikai, galintys važiuoti suskystintomis dujomis (CNG ir LNG). Tą jausdama „DKV Mobility“ stengiasi plėsti partnerių degalinių tinklą, kad įmonės klientai galėtų jomis patogiai naudotis.

Tiesa, kalbant apie LNG technologijas, pasak jo, kol kas pažangiausiai atrodo Vakarų Europa. Lietuvos įmonė, įsigijusi vilkiką, varomą LNG, vargu ar galėtų juo pervažiuoti Lenkiją – kol kas trūksta infrastruktūros.

„Tačiau Europos Komisija priėmė sprendimą investuoti į šią technologiją ir tam bus skirta nemažai lėšų. Tad LNG – jau dabartis. Ir jeigu Lietuvoje atsirastų LNG degalinė, „DKV Mobilty“ tikrai būtų vieni pirmųjų, kurie pasirašytų sutartį ir pakviestų savo klientus ja naudotis“, – akcentavo A. Michejenko, pridūręs, kad tiki ir vandeniliu varomų vilkikų ateitimi, tačiau jų įsigalėjimo keliuose dar reikėtų palaukti.

Antrasis vertinimo kriterijos yra išlaidos, tenkančios sunkvežimio savininkui.

„Pavyzdžiui, gali būti, kad sunkvežimis labai geras, jo patraukli kaina, tačiau antrinės rinkos jam – nėra. Ir įmonė susidurs su didesniais kaštais ir taps mažiau konkurencinga“, – pavyzdį pateikė pašnekovas.

Nugalėtojai paaiškės gegužę

„DKV LIVE Metų sunkvežimio 2021“ dalyvių pristatymas vyks balandžio 28 d., parodų centre „Litexpo“, gegužės 7-8 dienomis vyks bandymų stovykla Šiaulių Darbo rinkos mokymo centro autodrome, o finalas bei nugalėtojų apdovanojimas – gegužės 15 d.

Rinkimuose bus vertinami šie modeliai (abėcėlės tvarka):

Visi kandidatai bus vertinami tiek teoriškai, tiek praktinių bandymų metu. Numatyti tokie vertinimo kriterijai kaip saugumas, degalų sąnaudos bei CO2 emisijos, eksterjero ir interjero dizainas, ergonomika ir vairuotojo patogumas, transmisija, variklis, aptarnavimo kaštai.

Geriausio sunkvežimio rinkimai, kuriuos organizuoja Lietuvos žurnalistų autoklubas, bus rengiami kas dvejus metus.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (1)