aA
„Lietuvos metų automobilio 2019“ konkurse iš 33 dalyvaujančių automobilių – keturi varomi vien tik elektra. Žvelgiant į šią proporciją galėtų pasirodyti, kad skaičius – mažokas, tačiau iš tiesų dėl geriausio metų automobilio vardo konkuruoja kone pusė visų Lietuvoje parduodamų elektromobilių modelių. Ir, tiki automobilių pardavėjai, tai – tik pradžia.
"Metų automobilis 2019" konkurse – keturi elektromobiliai
© Vytautas Pilkauskas

Šiemet konkurse tarp dyzelinu ir benzinu varomų modelių varžosi elektriniai „Hyundai Kona Electric“, „Jaguar I-Pace“, „Nissan Leaf“ ir „Nissan e-NV200“. Jei „Kona Electric“ ir „Leaf“ – kasdieniškesni elektra varomi modeliai, „e-NV200“ atstovauja verslo segmentui tinkamų automobilių grupę, o „I-Pace“ – „premium“ segmentą.

Elektra rūpi visiems gamintojams

Tokia įvairovė neturėtų stebinti, tiki Justė Šataitė, UAB „Inchcape Motors“ rinkodaros vadovė. Anot jos, akivaizdu, kad elektromobilių segmentas jau išaugo iš entuziazmo ir eksperimentų marškinėlių.
„Visi didieji gamintojai savo gamoje turi elektromobilius arba bent jau įkraunamus hibridus. Atsiranda ir elektromobilių klasių hierarchija, padėsianti elektra varomus modelius sudėlioti į auditorijai aiškiausiai suprantamas kainos lentynas“, – įsitikinusi žinovė.

Pasak jos, viena vertus, elektromobiliai tampa vis lengviau įperkami, antra vertus – atsiranda ir „premium“ segmente, kuriame jau gali konkuruoti arba su labai prabangiais, arba su išskirtines dinamines savybes turinčiais modeliais.

„O gal ir su abiem tipais iš karto, nes elektromobiliai turi akivaizdų pranašumą – elektros varikliai leidžia praktiškai bet kokio kėbulo ir architektūros automobiliui suteikti sportinio automobilio dinamiką“, – pastebi J. Šataitė, akcentuojanti, kad vienas tokių pavyzdžių yra ir konkurse dalyvaujantis elektra varomas visureigis „Jaguar I-Pace“.

Liko dvi esminės problemos

Anot J. Šataitės, prie elektromobilių gausos prisideda ne tik automobilių gamintojai, bet ir tai, kad daugelyje šalių gausėja infrastruktūros, reikalingos elektra varomiems automobiliams. Be pastarosios važinėtis nedeginant nė gramo degalų būtų labai sudėtinga.

Tačiau, įsitikinusi rinkodaros vadovė, tikroji revoliucija laukia tada, kai bus išspręstos dvi esminės problemos – nuvažiuojamo atstumo ir akumuliatorių įkrovimo greičio. Konkurse dalyvaujančių automobilių baterijos, naudojant greitos įkrovos stoteles, iki 80 proc. talpos įkraunamos per 30-40 min., o nuvažiuojamas atstumas, priklausomai nuo sąlygų, siekia maždaug 200-400 km.

„Turint galvoje, kad automobilių gamintojai elektromobilių technologijoms plėtoti skiria didžiulius pinigus, proveržis, manau, ne už kalnų“, – pastebi J. Šataitė.

Populiarumą lemia ir valstybė

Mindaugas Plukys, „Nissan Nordic Europe“ komunikacijos vadovas, sutinka, kad automobilių pramonę šiuo metu krečia elektromobilių mada, kurią „Nissan“, šių metų geriausio automobilio rinkimuose pristatanti du elektromobilius, pradėjo dar 2011 m., pristačiusi pirmąjį masiškai gaminamą elektromobilį LEAF. „Lietuvos metų automobilio 2019“ konkurse dalyvaujantis LEAF – jau antroji šio modelio karta.

„Griežtėjantys emisijų standartai verčia gamintojus imtis elektromobilių gamybos, tad dabar daugelis automobilių gamintojų bando pristatyti savo elektra varomų automobilių versijas“, – pastebi M. Plukys.

Jis pabrėžia ir tai, kad elektromobilių populiarumą įvairiose šalyse lemia ne tik gamintojų aktyvumas, bet ir valstybinės programos. Pastarųjų, deja, Lietuvoje stinga.

„Kol kas Lietuvoje turime nemokamą įkrovimą, galimybę važiuoti viešajam transportui skirtomis eismo juostomis ir nemokamą automobilių stovėjimą ten, kur tai leidžia vietinės savivaldos. Visgi džiugu tai, kad elektromobiliai yra visaverčiai automobiliai, kurių privalumus ir naudą atranda vis daugiau vairuotojų“, – sako „Nissan“ atstovas.

Investuoja ir padangų gamintojai

Elektromobilių technologijoms didelį dėmesį skiria ne tik automobilių, bet ir padangų gamintojai. Elektromobilių svorio paskirstymas yra kitoks nei vidaus degimo variklius turinčių modelių, jų dinamika, skleidžiamas triukšmo lygis yra kitoks.

Continental“ vienas pirmųjų pristatė „eContact“ – elektromobiliams skirtas padangas, kurių pasipriešinimas riedėjimui kur kas mažesnis nei standartinių, tad elektra varoma transporto priemonė gali važiuoti efektyviau.

Sunkvežimių rinka taip pat sparčiai juda elektrifikacijos link. Ne vienas gamintojas jau pristatė koncepcinius elektra varomus sunkvežimius, o „Tesla Semi“ jau galima užsisakyti – tiesa, tiksli pristatymo data nežinoma. Padangų gamintojai neatsilieka ir nuo šios tendencijos – „Continental“ kartu su MAN 2018-ųjų Frankfurto komercinio transporto parodoje pristatė koncepcinę elektriniams sunkvežimiams skirtą „Conti e.MotionPro“ padangą.

Konkursas „Lietuvos metų automobilis“ organizuojamas jau 22 kartą. Kuris taps geriausiu iš 33 konkurse dalyvaujančių automobilių, paaiškės lapkričio 29 d. vakarą.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

„Nissan“ siekia atstatydinti valdybos pirmininką – įtaria savo reikmėms švaisčius bendrovės turtą

„ Nissan “ rengiasi atleisti valdybos pirmininką Carlosą Ghosną už tai, kad šis, kaip...

Parodė, kaip bando naują „Porsche 911“: kyla į kalnus, traukia į Šiaurę, „kepa“ Mirties slėnyje (1)

Kitų metų pradžioje pasirodysiantis „ Porsche 911 “ – ne šiaip sau vadinamas „Porsche“...

Peikia galimybę važinėti su užsienietiška technine apžiūra: taip į kelius grįžta „lavonai“ (71)

Galimybė Lietuvoje užregistruoti naudotą automobilį, turintį galiojantį užsienyje atliktos...

„Lexus“ parodė, kuo mėgins įveikti lietuvių meilę „Audi“ ir BMW (51)

Pirmadienį Lietuvoje oficialiai pristatytas Lietuvoje iki šiol nepardavinėtas naujas, 7 kartos, „...

Kaunas renkasi metų automobilį: „Audi“ ir BMW kol kas lenkia netikėtas modelis (8)

Spalio pabaigoje Rotušės aikštėje startavus „Lietuvos metų automobilio 2019“ rinkimams,...

Top naujienos

Kai kurioms Lietuvos ligoninėms – neišvengiami pokyčiai

Pasirodė sąrašas 15 ligoninių, kurios turėtų būti arba uždarytos, arba pertvarkytos. Pasak...

Įsivaikinusi moteris: tiesa, kad vaikas auga ne biologinėje šeimoje, turi savo kainą (1)

Daugelis žmonių turi stiprų poreikį tėvystei, tačiau nepavykus natūraliu keliu susilaukti...

Arūnas Milašius. Dar kartą apie sugedusį lėktuvą (167)

Kaip sakė vienas iš jau legenda tapusių mūsų politikų, „valstybė truputį nepavyko“ ir,...

10 vaikų auginanti Eglė atvirai apie visuomenės požiūrį, akyse ištirpstantį maistą (17)

„Negaliu pasakyti, kad tai dovana – paklausta, apie įsimintiniausią Kalėdų dovaną ,...

Vytautas Landsbergis. Lapkričio 21-osios cirkas (24)

Dar viena demokratijų kapituliacija, jeigu Interpolas bus pavestas Rusijos vadovavimui ir...

Perspėja apie sudėtingas eismo sąlygas: šiąnakt plikledis ir lijundra (8)

Antradienio naktį Lietuvoje eismo sąlygas sunkins plikledis ir lijundra, įspėja kelininkai .

Žiniasklaida: Interpolui vadovauti bus paskirtas Putino statytinis Prokopčiukas kalba apie grėsmę tarptautinės teisės pamatams (179)

Britų valstybės pareigūnai mano, kad jau ateinantį trečiadienį buvęs Rusijos Vidaus reikalų...

Aušra Maldeikienė ir Gitanas Nausėda turėjo ką pasakyti vienas kitam: jūs „durninate“ tautą (346)

Pirmadienio LNK laidoje „Yra, kaip yra“ 17 val. 35 min - pirmoji kandidatų į Lietuvos...

Raudonuoju kilimu žengusios žvaigždės pažėrė idėjų, kaip rengtis šventiniam vakarui

Nors šįmet jubiliejinė, dešimtoji, „Governors Awards“ ceremonija buvo trumpesnė, šventinius...

Prieš 23 metus duotame interviu Rolandas Kazlas išpažino savo vyriškas nuodėmes: man labiau patinka negražios moterys (44)

„Ne vienai merginai esu pažadėjęs ją vesti, prašiau pagimdyti sūnų Kristupą, bet vistiek...