aA
„Lietuvos metų automobilio 2019“ konkurse iš 33 dalyvaujančių automobilių – keturi varomi vien tik elektra. Žvelgiant į šią proporciją galėtų pasirodyti, kad skaičius – mažokas, tačiau iš tiesų dėl geriausio metų automobilio vardo konkuruoja kone pusė visų Lietuvoje parduodamų elektromobilių modelių. Ir, tiki automobilių pardavėjai, tai – tik pradžia.
"Metų automobilis 2019" konkurse – keturi elektromobiliai
"Metų automobilis 2019" konkurse – keturi elektromobiliai
© Vytautas Pilkauskas

Šiemet konkurse tarp dyzelinu ir benzinu varomų modelių varžosi elektriniai „Hyundai Kona Electric“, „Jaguar I-Pace“, „Nissan Leaf“ ir „Nissan e-NV200“. Jei „Kona Electric“ ir „Leaf“ – kasdieniškesni elektra varomi modeliai, „e-NV200“ atstovauja verslo segmentui tinkamų automobilių grupę, o „I-Pace“ – „premium“ segmentą.

Elektra rūpi visiems gamintojams

Tokia įvairovė neturėtų stebinti, tiki Justė Šataitė, UAB „Inchcape Motors“ rinkodaros vadovė. Anot jos, akivaizdu, kad elektromobilių segmentas jau išaugo iš entuziazmo ir eksperimentų marškinėlių.
„Visi didieji gamintojai savo gamoje turi elektromobilius arba bent jau įkraunamus hibridus. Atsiranda ir elektromobilių klasių hierarchija, padėsianti elektra varomus modelius sudėlioti į auditorijai aiškiausiai suprantamas kainos lentynas“, – įsitikinusi žinovė.

Pasak jos, viena vertus, elektromobiliai tampa vis lengviau įperkami, antra vertus – atsiranda ir „premium“ segmente, kuriame jau gali konkuruoti arba su labai prabangiais, arba su išskirtines dinamines savybes turinčiais modeliais.

„O gal ir su abiem tipais iš karto, nes elektromobiliai turi akivaizdų pranašumą – elektros varikliai leidžia praktiškai bet kokio kėbulo ir architektūros automobiliui suteikti sportinio automobilio dinamiką“, – pastebi J. Šataitė, akcentuojanti, kad vienas tokių pavyzdžių yra ir konkurse dalyvaujantis elektra varomas visureigis „Jaguar I-Pace“.

Liko dvi esminės problemos

Anot J. Šataitės, prie elektromobilių gausos prisideda ne tik automobilių gamintojai, bet ir tai, kad daugelyje šalių gausėja infrastruktūros, reikalingos elektra varomiems automobiliams. Be pastarosios važinėtis nedeginant nė gramo degalų būtų labai sudėtinga.

Tačiau, įsitikinusi rinkodaros vadovė, tikroji revoliucija laukia tada, kai bus išspręstos dvi esminės problemos – nuvažiuojamo atstumo ir akumuliatorių įkrovimo greičio. Konkurse dalyvaujančių automobilių baterijos, naudojant greitos įkrovos stoteles, iki 80 proc. talpos įkraunamos per 30-40 min., o nuvažiuojamas atstumas, priklausomai nuo sąlygų, siekia maždaug 200-400 km.

„Turint galvoje, kad automobilių gamintojai elektromobilių technologijoms plėtoti skiria didžiulius pinigus, proveržis, manau, ne už kalnų“, – pastebi J. Šataitė.

Populiarumą lemia ir valstybė

Mindaugas Plukys, „Nissan Nordic Europe“ komunikacijos vadovas, sutinka, kad automobilių pramonę šiuo metu krečia elektromobilių mada, kurią „Nissan“, šių metų geriausio automobilio rinkimuose pristatanti du elektromobilius, pradėjo dar 2011 m., pristačiusi pirmąjį masiškai gaminamą elektromobilį LEAF. „Lietuvos metų automobilio 2019“ konkurse dalyvaujantis LEAF – jau antroji šio modelio karta.

„Griežtėjantys emisijų standartai verčia gamintojus imtis elektromobilių gamybos, tad dabar daugelis automobilių gamintojų bando pristatyti savo elektra varomų automobilių versijas“, – pastebi M. Plukys.

Jis pabrėžia ir tai, kad elektromobilių populiarumą įvairiose šalyse lemia ne tik gamintojų aktyvumas, bet ir valstybinės programos. Pastarųjų, deja, Lietuvoje stinga.

„Kol kas Lietuvoje turime nemokamą įkrovimą, galimybę važiuoti viešajam transportui skirtomis eismo juostomis ir nemokamą automobilių stovėjimą ten, kur tai leidžia vietinės savivaldos. Visgi džiugu tai, kad elektromobiliai yra visaverčiai automobiliai, kurių privalumus ir naudą atranda vis daugiau vairuotojų“, – sako „Nissan“ atstovas.

Investuoja ir padangų gamintojai

Elektromobilių technologijoms didelį dėmesį skiria ne tik automobilių, bet ir padangų gamintojai. Elektromobilių svorio paskirstymas yra kitoks nei vidaus degimo variklius turinčių modelių, jų dinamika, skleidžiamas triukšmo lygis yra kitoks.

Continental“ vienas pirmųjų pristatė „eContact“ – elektromobiliams skirtas padangas, kurių pasipriešinimas riedėjimui kur kas mažesnis nei standartinių, tad elektra varoma transporto priemonė gali važiuoti efektyviau.

Sunkvežimių rinka taip pat sparčiai juda elektrifikacijos link. Ne vienas gamintojas jau pristatė koncepcinius elektra varomus sunkvežimius, o „Tesla Semi“ jau galima užsisakyti – tiesa, tiksli pristatymo data nežinoma. Padangų gamintojai neatsilieka ir nuo šios tendencijos – „Continental“ kartu su MAN 2018-ųjų Frankfurto komercinio transporto parodoje pristatė koncepcinę elektriniams sunkvežimiams skirtą „Conti e.MotionPro“ padangą.

Konkursas „Lietuvos metų automobilis“ organizuojamas jau 22 kartą. Kuris taps geriausiu iš 33 konkurse dalyvaujančių automobilių, paaiškės lapkričio 29 d. vakarą.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Taisyklės, kurias turi žinoti paspirtukininkai ir dviratininkai: keli dalykai padės išvengti nelaimių (9)

Prasidėjus šiltajam sezonui, jau tradiciškai gatvėse bei ant šaligatvių galima išvysti vis...

Naujasis įkraunamas hibridinis „Kia Sorento“ atvyko į Lietuvą (3)

Didžiųjų miesto visureigių rinkoje autoritetų nepaisantis naujos kartos „ Kia Sorento “ vis...

Lietuvoje pradedama „Porsche“ automobilių prekyba internetu (1)

Kas gali būti geriau už galimybę patogiai atsisėsti fotelyje, ištiesti kojas ir savo svajonių...

Seimas uždraudė nenaudojamus automobilius laikyti bendrose parkingo vietose: savininkai turės 3 mėnesius (29)

Daugiabučių kiemuose nuo kitų metų atsiras daugiau vietos automobiliams. Seimas įpareigojo...

Lietuvoje pasirodęs naujasis „Citroen C4“ grįžta prie ištakų: išskirtinio stiliaus ir komforto (4)

Į Lietuvą atvyko naujasis „ Citroen C4 “, kuris modernias technologijas derina su ikoniškomis...

Top naujienos

Įspėja dėl Kremliaus ketinimų: skelbia apie pajėgų atitraukimą, bet ženklai rodo kitką (292)

Tikslas pasiektas. Taip okupuotame Kryme po karinių pratybų pareiškęs Rusijos gynybos ministras...

Dainius Sinkevičius. Jeigu jus prievartaus, filmuokit, bet ir tai – nebūtinai įrodymas (53)

Jeigu jus seksualiai prievartauja, priešinkitės, gal pavyks sutramdyti nusikaltėlį, tuo metu...

Ligoninėse didinamas kovidinių lovų skaičius: Šimonytė nuo paskelbto plano neatsitraukia papildyta (9)

Vilniaus ir Kauno regionuose ligoninėse plečiamas lovų, skirtų kovidiniams pacientams, skaičius....

Navalnas nutraukia bado streiką

Kremliaus kritikas Aleksejus Navalnas nutraukia bado streiką. Apie tai pranešta jo „Instagram“...

Iš daugiabučio Vilniuje iškritusio 10-mečio berniuko tragedija: mažametis buvo vienas namuose (2)

Ketvirtadienį visuomenę sukrėtė baisi nelaimė sostinėje - pro langą iškrito ir įvykio...

Aiškėja europinio sveikatos sertifikato detalės: turėtų pradėti veikti vasarą, bus naudojamas tik judėjimui tarp valstybių galios 180 dienų (39)

Europinis sveikatos sertifikatas turėtų pradėti veikti vasarą – jis bus nemokamas, skaitmeninis...

Peržiūrint lengvatas dėmesio sulauks trečioji pakopa: nagrinės investicinės sąskaitos idėją (3)

Finansų ministrė Gintarė Skaistė tvirtina, kad mokesčių lengvatas peržiūrinti darbo grupė...

Vakarai šįkart simboliniais veiksmais neapsiribos: bausmė Rusijos laukia jau netrukus (366)

Čekijos vyriausybė, remdamasi žvalgybos ataskaita, pareiškė, kad Rusijos karinės žvalgybos...

Solidarizuodamasi su čekais Lietuva išsiunčia du rusų diplomatus (231)

Solidarizuodamasi su Čekija Lietuva išsiunčia du rusų diplomatus, penktadienį pranešė...

Matonis: atsidarius barams ir kavinėms, karantino pažeidimų kol kas nepadaugėjo (4)

ATONIS BARAI RESTORANAI Vilnius, balandžio 23 d. (ELTA). Policijos departamento atstovo Ramūno...