aA
Kadaise „Impreza“ vardas buvo tarsi „Subaru“ markės sinonimas. Šlovę šiam modeliui atnešė vairavimo entuziastų kraują kaitinusi WRX versija. Vis dėlto tai – jau istorija, o iš sportiškos praeities liko tik „Imprezos“ pavadinimas.
Subaru Impreza
© DELFI (T.Markevičiaus nuotr.)

Lietuvoje debiutuoja jau ketvirtos kartos „Subaru Impreza“. Antradienį Vilniuje surengtame automobilio pristatyme „Subaru Nordic“ atstovai pripažino, kad ambicingų planų su šia naujiena nesieja. Jie portalui DELFI teigė, kad šiuo metu Šiaurės Europos šalių regione „Impreza“ nepatenka į populiariausių markės modelių trejetuką, kuriame pirmą ir antrą vietas dalijasi „Forester“ ir „Outback“, o trečioje vietoje žengia XV.

Rimčiausiu naujos „Imprezos“ konkurentu „Subaru“ atstovai laiko ne „Volkswagen Golf“ ar kurį nors kitą kompaktinių automobilių segmento pirmūną, bet saviškį XV. Tai nėra atsitiktinumas: naujasis modelis – tarsi sumažinta 2011 m. pabaigoje pristatyto XV modelio kopija. Nuo jo „Impreza“ skiriasi 5,5 cm žemesne prošvaisa, ratlankių dizainu ir tuo, kad neturi padidinto pravažumo automobiliams būdingų apsaugų.

„Subaru“ atstovai neslepia, kad šiuos du modelius sieja ir variklis, pavarų dėžė ir visų varančiųjų ratų sistema, tačiau visa kita – nauja. Lyginant su pirmtaku, automobilio aukštis sumažintas centimetru, ilgis nepakito, bet važiuoklės bazė pailgėjo 2,5 cm, todėl atsirado daugiau erdvės gale sėdinčiųjų keleivių kojoms. Gerokai padidinta bagažinės talpa (+80 l, iki 380 l), taip pat važiuoklė tapo standesnė. Salone – jau pažįstamas vaizdas iš naujos kartos „Forester“ bei XV modelių.

Variklių pasirinkimas susiaurėjo iki vieno

Pirkėjai Lietuvoje „Subaru Imprezą“ nuo šiol galės rinktis tik su atmosferiniu 1.6 l benzininiu varikliu, kuris išvysto 114 AG ir maksimalų 150 Nm sukimo momentą (esant 4000 aps./min.). Jėgos agregatas gali būti derinamas su 5 laipsnių mechanine arba automatine „Lineartronic“ pavarų dėže. Motorų gamoje nebeliko nei 1.5 l, nei 1.6 l pasirinkimų. Su XV siūlomo 2.0 l, 147 AG dyzelinio variklio taip pat nėra.

„Techniškai galėtume montuoti ir „dyzelį“, tačiau bent jau kol kas siūlomas vienas variklis. Ankstesnės kartos modelis turėjo dyzelinį motorą, tačiau šios versijos pardavimai sudarė menką dalį. Tiesa, ateityje variklių gamą numatoma išplėsti“, – pasakojo „Subaru Nordic“ vadovai.

Nors kai kuriose rinkose „Impreza“ siūloma ir su priekinių, ir su visų varančiųjų ratų sistema, Lietuvoje ir toliau šis automobilis neišsižadės vizitinės kortelės, kurioje įrašyta visų varančiųjų ratų savybė. Gamintojo atstovai pabrėžia, jog nemato reikalo kažką keisti, mat tik priekiniais ratais varomos „Imprezos“ vidutinės degalų sąnaudos yra viso labo 0,1 l/100 km mažesnės.

Tiesa, sportiškumo stygių kompensuos kitą pavasarį debiutuosiantis naujasis „Subaru STI“. Kol kas gamintojo atstovai slepia, kokiomis charakteristikomis pasižymės būsimas modelis, daugiau apie jį bus galima sužinoti artėjant 2014-ųjų Ženevos automobilių parodai.

Labiau skirtas moterims

Naujos kartos „Subaru Impreza“ bus trijų įrangos lygių. Standartinės komplektacijos sąrašas – gana ilgas: stabilumo sistemų rinkinys VDC, automatinė „Start/Stop“ sistema, dienos žibintai, šildomos sėdynės bei veidrodėliai, automatinis oro kondicionierius, įkalnės įveikimo pagalbininkas, 7 saugos oro pagalvės, jau minėta 4WD sistema ir kt. Bazinė versija Lietuvoje kainuoja nuo 63 900 Lt. Už „Imprezą“ su aukščiausio lygio įranga bei automatine transmisija prašoma 82 990 Lt.

„Pripažįstame, kad „Impreza“ nėra pigi, tačiau tai yra pigiausias „Subaru“ modelis. Kas yra šio automobilio pirkėjas? Tai – labiau moterims skirtas modelis, kaip ir XV. Jie yra tarsi atsvara „Outback“, „Legacy“ ir „Forester“, kurie priskiriami labiau vyriškiems automobiliams“, – sakė „Subaru Nordic“ atstovai.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Smūgis naudotų automobilių pardavėjams: neparduoda net pigiausių mašinų (293)

Milžiniškus protestus rengę, gatves blokavę ukrainiečiai palankesnių muito sąlygų...

Pastebėjo pirmą „Hondos“ elektromobilį Europos keliuose – nuo konvejerio nuriedės kitąmet (5)

Prieš metus Frankfurto automobilių parodoje pristatytas futuristinis „Honda“ elektromobilio...

„Honda“ europiečiams nebesiūlys automobilių su dyzeliniais varikliais (8)

Naujasis „ Honda CR-V “ bus pirmasis masinei produkcijai skirtas šio gamintojo modelis, kuris...

Smūgis durelėmis į kitą automobilį nebūtinai baigsis deklaracija – žinovai mato spragų (173)

Galimybė eismo įvykio deklaraciją pildyti tada, kai automobilio šonas paženklinamas greta...

Perversmas automobilių žibintuose: kodėl LED nugalėjo „Xenon“ (9)

Praėjusio amžiaus viduryje vienas pagrindinių būdų automobiliams išsiskirti iš pilkos masės...

Top naujienos

Visai netoli šaudynių vietos Strasbūre esantis lietuvis žurnalistas: neaišku, ar viskas baigėsi (9)

LRT žurnalistas Adomas Šimkus, esantis Strasbūro centre, visai netoli tos vietos, kur buvo...

Anglijoje išžagintos ir nužudytos 14-metės byloje – motinos liudijimas: ji kėlė labai daug rūpesčių (118)

14-metės iš Lietuvos, kuri buvo nužudyta Vulverhamptone, Jungtinėje Karalystėje, motina...

Šūviai Kalėdų mugėje Strasbūre: skaičiuojami nukentėję skelbiama apie vieną žuvusįjį, pildoma (129)

Prancūzijoje, Strasbūre po šaudynių netoli miesto kalėdinės mugės mažiausiai vienas asmuo...

Gyvai / Europos taurės dvikova Italijoje: „Fiat“ – „Rytas“ (28)

Vilniaus „Rytas“ (3-5) antradienį išvykoje kimba į atlapus Europos taurės D grupėje dar nė...

Ekspertai įvertino Statkevičiaus ir Janus rietenas: kažkas turi pasakyti, kad karalius nuogas (366)

Pirmadienio vakarą viešai skalbinius džiaustę dizaineriai Juozas Statkevičius ir Julija Janus...

Vėžiu susirgusi Vaiva pinigų negauna: kovoja ne tik su liga, bet ir su draudimo bendrove (174)

Kaip ir daugeliui vėžio diagnozė Vaivai Mickuvienei buvo tarsi žaibas iš giedro dangaus. „Man...

Geriausią sezoną Kinijoje žaidžiantis Motiejūnas patyrė traumą (18)

Donatas Motiejūnas šios dienos rungtynėse sužaidė vos 12 minučių, o kaip praneša Kinijos...

Valstybės politika žeidžia studentą: kodėl skatinama būti išlaikytiniu? (11)

Esu paskutinio kurso dieninio skyriaus magistrantas. Prieš kelias dienas netekau darbo. Kaip žinia,...

Išskirtinio muziejaus idėją Rokiškiui dovanojęs italas: prakartėlė nėra tik religinis simbolis (1)

Italas kūrėjas, mecenatas Angelo Frosio Rokiškiui dovanojo unikalią idėją: jo dėka Rokiškio...