aA
Žiemos ralių organizatoriai mūsiškėse geografinėse platumose pastaraisiais metais nuolat gyveno įtampoje bandydami „pataikyti“ tokią datą kalendoriuje ir „užsisakyti“ tokius orus, kad žiūrovams susiruošus į greičio ruožus reiktų ne guminių aulinukų, o šiltų veltinių?
© N40 vyrų autoklubas

Būsimo sniegmečio laukiantys „N40 vyrų autoklubo“ ralio komandos nariai Ignas Taletavičius ir Darius Augūnas nutarė apsidrausti nuo bet kokių gamtos kaprizų: 2016-ųjų sausį vyrai startuos vienose sudėtingiausių žieminių lenktynių pasaulyje – „Arctic Lapland Rally“.

Ignas Taletavičius
Ignas Taletavičius
© N40 vyrų autoklubas

„Mes iš tiesų pasiilgom klasikinės žiemos su daug sniego ir ledo, todėl suplanavom žygį į Suomijos Šiaurę. Už poliarinio rato esantis Rovaniemi garsus ne tik ten esančia Kalėdų senelio rezidencija bet ir 50 metų organizuojamomis žiemos lenktynėmis „Arctic Lapland Rally“. Varžybos čia vyksta pačioje sausio pabaigoje ir, kaip liudija daugiametė statistika, sportininkus beveik visada pasitinka 20-35 laipsnių „minusu“ bei kalnais sniego“, – dėsto I. Taletavičius.

Pasakodamas „Arctic Lapland Rally“ Ignas atkreipė dėmesį į keletą specifinių dalykų. Pirmiausia didžioji dalis greičio ruožų čia primena bobslėjaus trasas – sniego valymo mašinos kelkraščiuose suformuoja milžiniškas pusnis, kurias patyrę ralio meistrai išnaudoja kaip atramas, prireikus pakoreguoti važiavimo trajektoriją. Be to, tokia aplinka padeda sumažinti nuostolius, jei pilotas padaro klaidą ir „netelpa“ į posūkį.

Lietuviai ruošiasi „Arctic Lapland Rally“ šturmui
© N40 vyrų autoklubas

„Analizuojant šio žiemos ralio ypatumus atkreipėme dėmesį, kad iš maždaug 150 startuojančių ekipažų, „Arctic Lapland Rally“ finišo vidutiniškai nepasiekia trečdalis automobilių. Tačiau didžioji jų dalis iš kovos pasitraukia ne dėl avarijų, o dėl technikos gedimų. Mašinoms čia tikrai tenka dideli krūviai, nes iš viso ralyje būna iki 10 greičio ruožų, kurių kiekvieno kilometražas siekia iki 30-50 km“, – pasakojo „N40 vyrų autoklubo“ ralio komandos pilotas.

Dar vienas specifinis rebusas, kurį sportininkams tenka spręsti nukeliavus anapus Poliarinio rato – sausio mėnesį vos trejetą valandų trunkanti diena. T. y. greitai važiuoti čia įmanoma tik sugebant itin tiksliai sudaryti greičio ruožo stenogramą ir preciziškai ja vadovautis. Šios problemos I. Taletavičiaus ir D. Augūno duetas neturi – pastaraisiais metais vyrai visose varžybose būdavo vienais realiausių pretendentų į nugalėtojus 4-oje įskaitoje.

Lietuviai ruošiasi „Arctic Lapland Rally“ šturmui
© N40 vyrų autoklubas

Kol kas sudėliotos ne visos ekspedicijos į „Arctic Lapland Rally“ detalės. 100 proc. aišku tik tai, kad I. Taletavičius važiuos tuo pačiu „Renault Clio KitCar“ automobiliu, paruoštu Andriaus Burneikos „RS Service“ dirbtuvėse.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Diena be automobilio, bet su nemokamu viešuoju transportu (3)

Šeštadienį Lietuva kartu su kitomis Europos valstybėmis mini Tarptautinę dieną be automobilio....

„Peugeot“ sukūrė savavaldį elektromobilį: pagreitis lyg sportinio, o įkraunamas – be laidų (15)

Spalio pradžioje Paryžiaus automobilių parodoje „ Peugeot “ pristatys savavaldį elektrinį...

BMW pademonstravo technologiją, apie kurią iki šiol buvo kalbama tik puse lūpų (6)

BMW motociklų padalinys pademonstravo tai, apie ką transporto pasaulyje kalbama nedaug –...

Atsakė į amžiną klausimą, kada lietuviai pradės pirkti mažus automobilius (34)

Pasaulio automobilių rinkoje pastebima įvairių tendencijų: populiarėja krosoveriai, menksta...

Rugsėjį vidutinio greičio matuokliai užfiksavo daugiau nei 23 tūkst. pažeidėjų (13)

Greičio mėgėjai pasimokė. LRT laidos „Panorama“ gautais duomenimis, per pusę mėnesio,...

Top naujienos

Popiežius Pranciškus – jau Lietuvoje atvyko mandagumo vizito į Prezidentūrą, nuolat pildoma (626)

Popiežius Pranciškus iš Vilniaus oro uosto atvyko mandagumo vizito į Prezidentūrą, kur susitiks...

Susirinkusieji Daukanto aikštėje viliasi to paties ir nebijo lietaus: tai krikštas nuolat pildoma (175)

Popiežius Pranciškus jau Lietuvoje. Pirmoji stotelė – Prezidentūra. S. Daukanto aikštėje...

Neįprasta strategija, kaip svarbiausius sprendimus priima turtingiausias pasaulio žmogus (5)

Jeffas Bezosas , „ Amazon “ įkūrėjas ir vadovas, yra užimtas žmogus. Valdyti tokio dydžio...

Popiežiaus vizito Lietuvoje programa: sužinokite viską minučių tikslumu (21)

Vatikano vėliavomis pasipuošęs rudeninės dulksnos apimtas Vilnius šeštadienio rytą ruošiasi...

Kleiza įspėjo Valančiūno gerbėjus: DeMaras juk Toronte toks buvo ne vienas (10)

Linas Kleiza prieš 10 metų NBA lygoje surengė tokį pasirodymą, kad ne tik išsprogdino ruso...

Seime pasiūlytas būdas užtildyti šunis kelia šeimininkų baimę: kaip iš tiesų reikėtų elgtis registruokitės – specialistai padės išsiaiškinti, kodėl jūsų šuo triukšmauja (118)

Šunų šeimininkams vis dar neramu dėl Seime pateikto Petro Čimbaro siūlymo spręsti šunų...

Dėl darbo galvą pametęs „TV Pagalbos“ veterinaras kraupsta nuo žmonių žiaurumo

Veterinarijos klinikoje ir televizijos laidoje „ TV Pagalba “ dirbantis Paulius Morkūnas...

Po reido miške: grybais užversta virtuvė ir itin paprasti receptai (15)

Kelionės į mišką saulėtą rudenį yra vienas smagiausių dalykų. O miške galime ir šiaip...

Ramybė Palangoje – įmanoma: rudenėjantis kurortas vis dar pilnas poilsiautojų

Vėstant orams turistai pajūrį pamažu apleidžia, tačiau pasimėgauti paskutiniais vasariškos...

Chodorkovskis tikina žinantis, kas nužudė „Vagner“ veiklą tyrusius žurnalistus (77)

Michailas Chodorkovskis , anksčiau užtikrintai teigęs, kad „Mediazona“ leidėją, „Pussy...