Žiemos ralių organizatoriai mūsiškėse geografinėse platumose pastaraisiais metais nuolat gyveno įtampoje bandydami „pataikyti“ tokią datą kalendoriuje ir „užsisakyti“ tokius orus, kad žiūrovams susiruošus į greičio ruožus reiktų ne guminių aulinukų, o šiltų veltinių?
© N40 vyrų autoklubas

Būsimo sniegmečio laukiantys „N40 vyrų autoklubo“ ralio komandos nariai Ignas Taletavičius ir Darius Augūnas nutarė apsidrausti nuo bet kokių gamtos kaprizų: 2016-ųjų sausį vyrai startuos vienose sudėtingiausių žieminių lenktynių pasaulyje – „Arctic Lapland Rally“.

Ignas Taletavičius
Ignas Taletavičius
© N40 vyrų autoklubas

„Mes iš tiesų pasiilgom klasikinės žiemos su daug sniego ir ledo, todėl suplanavom žygį į Suomijos Šiaurę. Už poliarinio rato esantis Rovaniemi garsus ne tik ten esančia Kalėdų senelio rezidencija bet ir 50 metų organizuojamomis žiemos lenktynėmis „Arctic Lapland Rally“. Varžybos čia vyksta pačioje sausio pabaigoje ir, kaip liudija daugiametė statistika, sportininkus beveik visada pasitinka 20-35 laipsnių „minusu“ bei kalnais sniego“, – dėsto I. Taletavičius.

Pasakodamas „Arctic Lapland Rally“ Ignas atkreipė dėmesį į keletą specifinių dalykų. Pirmiausia didžioji dalis greičio ruožų čia primena bobslėjaus trasas – sniego valymo mašinos kelkraščiuose suformuoja milžiniškas pusnis, kurias patyrę ralio meistrai išnaudoja kaip atramas, prireikus pakoreguoti važiavimo trajektoriją. Be to, tokia aplinka padeda sumažinti nuostolius, jei pilotas padaro klaidą ir „netelpa“ į posūkį.

Lietuviai ruošiasi „Arctic Lapland Rally“ šturmui
© N40 vyrų autoklubas

„Analizuojant šio žiemos ralio ypatumus atkreipėme dėmesį, kad iš maždaug 150 startuojančių ekipažų, „Arctic Lapland Rally“ finišo vidutiniškai nepasiekia trečdalis automobilių. Tačiau didžioji jų dalis iš kovos pasitraukia ne dėl avarijų, o dėl technikos gedimų. Mašinoms čia tikrai tenka dideli krūviai, nes iš viso ralyje būna iki 10 greičio ruožų, kurių kiekvieno kilometražas siekia iki 30-50 km“, – pasakojo „N40 vyrų autoklubo“ ralio komandos pilotas.

Dar vienas specifinis rebusas, kurį sportininkams tenka spręsti nukeliavus anapus Poliarinio rato – sausio mėnesį vos trejetą valandų trunkanti diena. T. y. greitai važiuoti čia įmanoma tik sugebant itin tiksliai sudaryti greičio ruožo stenogramą ir preciziškai ja vadovautis. Šios problemos I. Taletavičiaus ir D. Augūno duetas neturi – pastaraisiais metais vyrai visose varžybose būdavo vienais realiausių pretendentų į nugalėtojus 4-oje įskaitoje.

Lietuviai ruošiasi „Arctic Lapland Rally“ šturmui
© N40 vyrų autoklubas

Kol kas sudėliotos ne visos ekspedicijos į „Arctic Lapland Rally“ detalės. 100 proc. aišku tik tai, kad I. Taletavičius važiuos tuo pačiu „Renault Clio KitCar“ automobiliu, paruoštu Andriaus Burneikos „RS Service“ dirbtuvėse.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

„Volkswagen“ vadovas nori artimesnio bendradarbiavimo su Kinija (2)

Vokietijos automobilių milžino „ Volkswagen “ generalinis direktorius vizito Šendžene metu...

ES perspėjimas: JAV muitas automobilių importui pažeis prekybos taisykles (9)

Bet koks Jungtinių Valstijų planas vienašališkai nustatyti muitus importuojamiems automobiliams...

Lazda smogė kitu galu: automobiliuose išpopuliarėjusi medžiaga kelia bjaurią problemą (39)

Netrukus po to, kai išaušo naujas tūkstantmetis, automobilių gamintojai pradėjo naudoti...

JAV grasinant pritaikyti tarifus automobiliams, „Volkswagen“ perspėja dėl protekcionizmo (2)

Automobilių rinkos milžinas „ Volkswagen “ (VW) ketvirtadienį perspėjo dėl „vienpusiško...

Vokietijos greitkeliuose – savivaldžių automobilių bandymai (6)

Technologijų kompanija „ Continental “ plečia savivaldžių automobilių technologijų bandymus...

Top naujienos

Asmens duomenų tvarkymas: kiekvienam interneto vartotojui verta sužinoti, kas keičiasi jau šiandien (12)

Lietuvoje nuo gegužės 25 d. pradedamas taikyti Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas (BDAR) –...

Susirgę reta liga, turėsite mažai galimybių gauti vaistų: šiauliečiui valstybė atsuko nugarą (57)

„Gyvenome įprastą gyvenimą, abu dirbome, auginome dukras. Vyras buvo stiprus, sveikas žmogus,...

LKL ketvirtfinalis: „Žalgiris“ – „Nevėžis“ (tiesioginė vaizdo transliacija) (7)

„Betsafe- LKL “ čempionato ketvirtfinalio serijos trečiose rungtynėse Kauno „Žalgiris“...

Putino kritikai teigia pamatę, ko iš tiesų bijo Kremlius (188)

Baigėsi penktasis Vilniaus Rusijos forumas. Nuo ketvirtadienio vykusiame renginyje dalyvavo garsūs...

Vidutinio greičio matuokliai vis dar neveikia: bus tiek pažeidėjų, kad nespės bausti? (2)

Sektoriniai greičio matuokliai vis dar neveikia. Pasirodo, yra problemų, kurios gali apsunkinti...

Buvusį tituluotos gražuolės sutuoktinį klampina dovanoti turtai ir „varguolių svaigalai“ (17)

Iš prekybos narkotinėmis ir psichotropinėmis medžiagomis, įtariama, didelius turtus susikrovęs,...

Keičia poziciją: susitikimas su Kim Jong Unu vis dar gali įvykti (63)

JAV prezidentas Donaldas Trumpas penktadienį pareiškė, kad jo istorinis susitikimas su Šiaurės...

Lenkijos Senato maršalkos atsakas prieš Lietuvą užsimojusiai Cytackai: ponia, to nebus (367)

Balandį Torūnėje (Lenkija) vykusiame „Polonijos suvažiavime“ Vilniaus tarybos narei Renatai...

Tobulą žiedelį gavusi Karolina Meschino papasakojo apie jausmus: dažnai pagalvoju apie svajonių sužadėtuves (7)

Pirmosios Lietuvoje juvelyrikos studijos „Marry Me by Ribas“ atidaryme sutikta socialinių...

Britų spauda: oficialioje Skripalių apnuodijimo versijoje nesueina galai (55)

Laikraštis „i“ publikuoja apžvalgininkės Mary Dejevsky straipsnį apie neseniai paviešintą...