Į Rusiją, Ukrainą ir Uzbekistaną galima įvežti bei registruoti tik tokius naudotus automobilius, kurių išmetamųjų dujų tarša atitinka „Euro 3” standartus, kurie Europos Sąjungoje įsigaliojo nuo 2000 metų.

Pagal statistiką, net 58 proc. Lietuvoje registruotų automobilių neatitinka jokių taršos standartų, nes yra pagaminti iki 1993 metų, ir tik 10 proc. mašinų atitinka „Euro 1” standartą, galiojusį Europoje 1994–1995 metais.

„Kitos Europos Sąjungos šalys iš mūsų šaiposi – esą lietuviai susivežė visas senienas ir išgelbėjo jas nuo papildomų išlaidų mašinoms utilizuoti”, – vaizdžiai pasakojo Gintaras Kaukėnas, bendrovės „Kia Auto” vadovas.

Ką daryti su likusiais daugiau nei 90 procentų senų automobilių, atsakymo Lietuvoje, panašu, nežino niekas. Susisiekimo viceministras Rimvydas Vaštakas teigė, jog kaip tik šiuo metu sudarinėjama darbo grupė, spręsianti, ką daryti su naudotais automobiliais.

Viceministras juokauja, kad „Euro 3” standartas lengviausiai buvo įvestas tose šalyse, kuriose nėra demokratinės valdžios.

„Valstybėse, kuriose galioja demokratija, keliami kiti tikslai ir uždaviniai. Pavyzdžiui, Lietuvoje svarbiausia – sumažinti avarijose žuvusių žmonių skaičių. Nemanau, kad vien padidinus mokesčius senoms mašinoms ši problema išsispręstų”, – svarstė R.Vaštakas.

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (73)