Ketvirtadienį duris visiems lankytojams atversiančioje Ženevos tarptautinėje automobilių parodoje Japonijos gamintoja „Lexus“ pateikė pasaulinę premjerą, pristatydama savo mažiausiąjį SUV modelį UX. Nors Europoje šis gamintojas yra gana nišinis (ko nepasakytum apie jo rolę anapus Atlanto), tačiau šį kartą Senajame žemyne Japonijos koncernas tikisi sėkmingai pakovoti su „BMW X1“, „Audi Q3“ ir „Mercedes-Benz GLA“.
Lexus UX
© DELFI / Ramūnas Pletkus

Jungtinėse Valstijose „Lexus NX“ pernai buvo geriausiai parduodamas „premium“ segmento kompaktiškasis krosoveris, o RX modelis užėmė analogišką poziciją vidutinio dydžio „premium“ krosoverių lenktynėse.

Tuo metu subkompaktinės klasės SUV modelių poreikis auga visame pasaulyje ir „Lexus“ vadovai nekantriai laukė, kada galės patenkinti ir jį. Tad ilgai lauktu žingsniu tapo UX krosoveris.

„Lexus“ teigimu, šis automobilis pažymi visą seriją gamintojo techninių inovacijų, kurių pagrindinė – visiškai nauja GA-C platforma, leidžianti užtikrinti itin didelį struktūrinį automobilio tvirtumą ir žemą svorio centrą. Šie bruožai visureigiui suteikia geresnes valdymo ir saugumo savybes. Modelio kūrėjai ir patys pažymi, norėję UX vairuotojui suteikti pojūtį, lyg valdytum manevringą hečbeką.

Jame taip pat montuojamas visiškai naujas 2 litrų darbinio tūrio benzininis, geresnį šiluminį efektyvumą pasiekiantis, variklis, poruojamas su automatine kintamo perdavimo laipsnio pavarų dėže, ir taip pat nauja, jau ketvirtosios kartos, 131 kW galią užtikrinanti hibridinė sistema, kurią galima derinti tiek su priekinės ašies, tiek su visų ratų pavara ir „variatoriumi“.

Gamintojai žada, kad su nauja hibridine pavara jiems pavyko eliminuoti „gumos tempimo efektą“ ir užtikrinti optimalų galios lygį be variklio sukimo iki itin aukštų apsukų.

Hibridinė sistema tapo dar efektyvesnė – lengvesnė, sukurta taip, kad patirtų kaip įmanoma mažesnį energijos nuostolį per šilumą ir trintį, o nauja nikelio metalo hidridų baterija turi kompaktiškesnę vėsinimo sistemą ir pati užima mažiau vietos, todėl mažiau jos ir atima iš salono ar bagažo skyriaus erdvės.

Automobilyje įdiegta naujausia „Lexus Safety System+“ saugumo paketo versija, kurioje avarijos išvengimo sistema gali atpažinti pėsčiuosius naktį. Tarp kitų funkcijų minimas dviratininkų atpažinimas dieną, eismo juostos laikymosi, adaptyvioji greičio palaikymo, eismo ženklų atpažinimo, automatinio tolimųjų šviesų perjungimo, avarinio stabdymo ir kitos.

„Lexus UX“ ilgis – 4495 mm, aukštis – 1520 mm, plotis – 1840 mm, o ratų bazė – 2640 mm arba vos 20 mm trumpesnė nei 135 mm ilgesniame modelyje NX.

Apie interjerą šį kartą – kukliai, mat jį įvertinti žurnalistams parodoje buvo mažiausiai galimybių. Tik pažymėsiu, kad „Lexus“ jį vadina „kurtu apie pagrindinę ašį – žmogų“, o man dar norisi nuo savęs pridurti: „gyvenime kažko jau užsitarnavusį žmogų“.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Vežėjai siūlo Palangos poilsiautojams nakvynę vilkiko kabinoje (11)

Lietuvos vežėjų asociacija surengė akciją – atostogaujantys Palangoje gali pasirinkti nakvynę...

Sostinės gatves užplūs dviratininkai: kaip keisis eismas ir kur bus uždarytos gatvės (2)

Vilniaus miesto savivaldybė praneša, kad rugpjūčio 19 d., sekmadienį, Vilnių išjudins...

„Kasko“ atsisakiusi policija patikino: pareigūnams automobilių remonto apmokėti nereikės (41)

Paaiškėjus, kad šiemet policijos įsigyti „ Volkswagen Transporter “ ir „ Opel Insignia “...

Kauniečiams palengvino gyvenimą – turės dar vieną būdą išvažiuoti į A1 magistralę (16)

Šį ketvirtadienį vairuotojams atverta Kauno Ašigalio gatvės jungtis su A1 magistrale . Naujasis...

Panevėžio karas su vilkikais: vieni draudimų nepaiso, kiti šaiposi, kad asfaltą gadina ir aukštakulniai (5)

Nors dėl ekstremalių oro sąlygų ir vykdomų gatvių remonto darbų Panevėžio savivaldybė iki...

Top naujienos

Artimiesiems – šokas: vyrą po medikų vizito namuose rado ištiktą insulto (4)

Insultas, bet atvykote pavėluotai – tokius žodžius išgirdo sesuo, atvežusi savo brolį į...

Mažoji Lietuva Anglijoje: pūsles ir varginantį darbą kenčia dėl 220 svarų per 3 dienas (515)

Mažoji Lietuva – taip šmaikščiai vadinamas vaisių ir daržovių pakavimo fabrikas Visbiče,...

Apmokestino fotosesijas Palangos botanikos parke (14)

Jeigu rengiatės Palangos botanikos parke rengti vestuvinę fotosesiją, pasiruoškite papildomus 60...

Feisbuke uraganą sukėlusios karalienių įkvėpėjos ir jos vyro interviu apie turtus kraunančią veiklą ir tikrąjį gyvenimą (357)

Neseniai feisbuke it virusas paplito įrašas, kuriame Rasa Kaktytė kvietė moteris šypsotis,...

Edita Mildažytė: esu pakankamai įtakinga, kad galėčiau priimti sprendimus ir vykdyti savo gyvenimo planą taip, kaip noriu (258)

DELFI tęsia įtakingiausiųjų rinkimus, kuriuose – ir didžiausią įtaką turinčios...

Karališkos vestuvių naktys, kurių nesinori prisiminti (17)

Jie ištarė santuokos priesaiką stebint 29 milijonams žmonių, tačiau princo Harry ir Meghan...

Apie Vėlyvio akibrokštą bažnyčioje pasisakė ir Liudvikas Andriulis: „trolinti“ reikia ir galima stipresnius už save, ne silpnesnius (230)

Režisierius Emilis Vėlyvis kartu su projekto „Zero Live Show“ aktorių komanda per Žolinę...

Savaitgaliui į namus vykę kariai pateko į avariją: vienas žuvo, keturi sužaloti papildyta (221)

Penktadienį, rugpjūčio 17 d., pavakare, kelio Molėtai–Pabradė 9-ajame kilometre, susidūrus...

Vasariška šiluma dar džiaugsimės ir kitą savaitę, tik dažnesni bus trumpi lietūs (2)

Vasariški orai iš Lietuvos dar nesitraukia ir žada toliau džiuginti šiluma. Tiesa, dažnesni bus...

Lietuvos triatlono taurės etapas Veisiejuose

Į antrą sezono pusę persiritusi Lietuvos triatlono taurė triatlonininkų bendruomenę šį...