aA
Ketvirtadienį duris visiems lankytojams atversiančioje Ženevos tarptautinėje automobilių parodoje Japonijos gamintoja „Lexus“ pateikė pasaulinę premjerą, pristatydama savo mažiausiąjį SUV modelį UX. Nors Europoje šis gamintojas yra gana nišinis (ko nepasakytum apie jo rolę anapus Atlanto), tačiau šį kartą Senajame žemyne Japonijos koncernas tikisi sėkmingai pakovoti su „BMW X1“, „Audi Q3“ ir „Mercedes-Benz GLA“.
Lexus UX
© DELFI / Ramūnas Pletkus

Jungtinėse Valstijose „Lexus NX“ pernai buvo geriausiai parduodamas „premium“ segmento kompaktiškasis krosoveris, o RX modelis užėmė analogišką poziciją vidutinio dydžio „premium“ krosoverių lenktynėse.

Tuo metu subkompaktinės klasės SUV modelių poreikis auga visame pasaulyje ir „Lexus“ vadovai nekantriai laukė, kada galės patenkinti ir jį. Tad ilgai lauktu žingsniu tapo UX krosoveris.

„Lexus“ teigimu, šis automobilis pažymi visą seriją gamintojo techninių inovacijų, kurių pagrindinė – visiškai nauja GA-C platforma, leidžianti užtikrinti itin didelį struktūrinį automobilio tvirtumą ir žemą svorio centrą. Šie bruožai visureigiui suteikia geresnes valdymo ir saugumo savybes. Modelio kūrėjai ir patys pažymi, norėję UX vairuotojui suteikti pojūtį, lyg valdytum manevringą hečbeką.

Jame taip pat montuojamas visiškai naujas 2 litrų darbinio tūrio benzininis, geresnį šiluminį efektyvumą pasiekiantis, variklis, poruojamas su automatine kintamo perdavimo laipsnio pavarų dėže, ir taip pat nauja, jau ketvirtosios kartos, 131 kW galią užtikrinanti hibridinė sistema, kurią galima derinti tiek su priekinės ašies, tiek su visų ratų pavara ir „variatoriumi“.

Gamintojai žada, kad su nauja hibridine pavara jiems pavyko eliminuoti „gumos tempimo efektą“ ir užtikrinti optimalų galios lygį be variklio sukimo iki itin aukštų apsukų.

Hibridinė sistema tapo dar efektyvesnė – lengvesnė, sukurta taip, kad patirtų kaip įmanoma mažesnį energijos nuostolį per šilumą ir trintį, o nauja nikelio metalo hidridų baterija turi kompaktiškesnę vėsinimo sistemą ir pati užima mažiau vietos, todėl mažiau jos ir atima iš salono ar bagažo skyriaus erdvės.

Automobilyje įdiegta naujausia „Lexus Safety System+“ saugumo paketo versija, kurioje avarijos išvengimo sistema gali atpažinti pėsčiuosius naktį. Tarp kitų funkcijų minimas dviratininkų atpažinimas dieną, eismo juostos laikymosi, adaptyvioji greičio palaikymo, eismo ženklų atpažinimo, automatinio tolimųjų šviesų perjungimo, avarinio stabdymo ir kitos.

„Lexus UX“ ilgis – 4495 mm, aukštis – 1520 mm, plotis – 1840 mm, o ratų bazė – 2640 mm arba vos 20 mm trumpesnė nei 135 mm ilgesniame modelyje NX.

Apie interjerą šį kartą – kukliai, mat jį įvertinti žurnalistams parodoje buvo mažiausiai galimybių. Tik pažymėsiu, kad „Lexus“ jį vadina „kurtu apie pagrindinę ašį – žmogų“, o man dar norisi nuo savęs pridurti: „gyvenime kažko jau užsitarnavusį žmogų“.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Galiūnų dvikova metų automobilio rinkimuose: purvynų karalius prieš lenktynininką

„Lietuvos metų automobilio 2020“ rinkimuose jau antrus metus iš eilės didesnio pravažumo...

„Autodinos servisas“ pardavinės ne tik „Opel“ – imsis ir „Citroën“ markės (4)

Vilniuje atveria duris naujas „Citroën“ markės automobilių salonas. Teisė pardavinėti ir...

„Mercedes-Benz“ ištyrė, kiek vidutiniškai vairuotojai nuvažiuoja vienos kelionės metu (2)

Įkraunami (angl. „plug-in“) hibridiniai automobiliai šiandien siūlo geriausią ekologijos ir...

Žiema lietuvius užklumpa netikėtai: kas penktas ruošdamas automobilį turi skolintis pinigų (19)

Kasmet atliekamas visuomenės nuomonės tyrimas atskleidė, jog tinkamas automobilio paruošimas...

Klaipėda plečia elektromobilių įkrovimo stotelių tinklą

Klaipėdoje įrengtos trys naujos elektromobilių greito įkrovimo stotelės. Kiekvienoje jų vienu...

Top naujienos

Naujų mokesčių prakeiksmas kabo virš Seimo: tokių pokyčių neplanuota net per didžiausias krizes (215)

Premjeras Saulius Skvernelis tikisi, kad kitų metų biudžeto projektas bus priimtas gruodžio 10...

„Huawei“ vadovai – apie santykius su JAV ir technologijų ateitį: pamirškite 5G, prasitarė apie kuriamą 6G specialiai DELFI iš Paryžiaus (48)

5G ryšio diegimas, 6G kūrimas, klientų duomenų saugumas bei Kinijos santykių su JAV pasekmės...

Kur veda Serbijos flirtas su Rusija? (17)

Prieš porą savaičių Serbijos ministrė pirmininkė Ana Brnabic išvyko į Maskvą pasirašyti...

Rusijoje – lietuvių sambrūzdis: Kurtinaitis vadino Juškevičių nesustabdomu, Maksvyčiui trūko pergalės (3)

Po trilerio VTB lygos rungtynėse pirmadienį Maskvoje prie dviejų skirtingų Rusijos komandų vairo...

Planas „Skydas“ Vilniaus apylinkės teisme: pranešė, kad sprogs 9 val. (6)

Antradienio rytą policijai buvo pranešta, kad Vilniaus miesto apylinkės teisme padėtas sprogmuo.

Lietuvos gyventojų sveikata ilgainiui tik dar labiau blogės: profesorė įvardijo, kokios priemonės gali mus išgelbėti (51)

Jeigu žiūrėtume kelių dešimtmečių perspektyvoje, tai visa situacija tik blogėja. Fizinis...

Meghan Markle vėl atrodė kaip atstumtoji: ekspertai paaiškino, kodėl jai neliko vietos prie svarbiausių karališkosios šeimos narių (37)

Per savaitgalį vykusią Atminties dienai skirtą ceremoniją Jungtinės Karalystės karalienė...

Buvęs „Lietuvos pašto“ valdybos pirmininkas: buvome pasiryžę tęsti darbą, tačiau neišėjo susitarti su Narkevičiumi (9)

Su susisiekimo ministru Jaroslavu Narkevičiumi neišėjo sutarti nė vieno dalyko dėl „Lietuvos...

Dvigubą dublį surinkęs Valančiūnas su „Grizzlies“ sugadino Parkerio pagerbimo šventę (4)

Memfio „Grizzlies“ (3-7) krepšininkai sugadino Tony Parkerio pagerbimo vakarą San Antonijuje....

Dažnas lietuvis klysta valgydamas pomelo – atsakė, kada jis gali būti net pavojingas (33)

Pomelo – vadinamas didysis greipfrutas, taip pat citrusinis vaisius, išoriškai labai panašus į...