aA
Ketvirtadienį duris visiems lankytojams atversiančioje Ženevos tarptautinėje automobilių parodoje Japonijos gamintoja „Lexus“ pateikė pasaulinę premjerą, pristatydama savo mažiausiąjį SUV modelį UX. Nors Europoje šis gamintojas yra gana nišinis (ko nepasakytum apie jo rolę anapus Atlanto), tačiau šį kartą Senajame žemyne Japonijos koncernas tikisi sėkmingai pakovoti su „BMW X1“, „Audi Q3“ ir „Mercedes-Benz GLA“.
Lexus UX
© DELFI / Ramūnas Pletkus

Jungtinėse Valstijose „Lexus NX“ pernai buvo geriausiai parduodamas „premium“ segmento kompaktiškasis krosoveris, o RX modelis užėmė analogišką poziciją vidutinio dydžio „premium“ krosoverių lenktynėse.

Tuo metu subkompaktinės klasės SUV modelių poreikis auga visame pasaulyje ir „Lexus“ vadovai nekantriai laukė, kada galės patenkinti ir jį. Tad ilgai lauktu žingsniu tapo UX krosoveris.

„Lexus“ teigimu, šis automobilis pažymi visą seriją gamintojo techninių inovacijų, kurių pagrindinė – visiškai nauja GA-C platforma, leidžianti užtikrinti itin didelį struktūrinį automobilio tvirtumą ir žemą svorio centrą. Šie bruožai visureigiui suteikia geresnes valdymo ir saugumo savybes. Modelio kūrėjai ir patys pažymi, norėję UX vairuotojui suteikti pojūtį, lyg valdytum manevringą hečbeką.

Jame taip pat montuojamas visiškai naujas 2 litrų darbinio tūrio benzininis, geresnį šiluminį efektyvumą pasiekiantis, variklis, poruojamas su automatine kintamo perdavimo laipsnio pavarų dėže, ir taip pat nauja, jau ketvirtosios kartos, 131 kW galią užtikrinanti hibridinė sistema, kurią galima derinti tiek su priekinės ašies, tiek su visų ratų pavara ir „variatoriumi“.

Gamintojai žada, kad su nauja hibridine pavara jiems pavyko eliminuoti „gumos tempimo efektą“ ir užtikrinti optimalų galios lygį be variklio sukimo iki itin aukštų apsukų.

Hibridinė sistema tapo dar efektyvesnė – lengvesnė, sukurta taip, kad patirtų kaip įmanoma mažesnį energijos nuostolį per šilumą ir trintį, o nauja nikelio metalo hidridų baterija turi kompaktiškesnę vėsinimo sistemą ir pati užima mažiau vietos, todėl mažiau jos ir atima iš salono ar bagažo skyriaus erdvės.

Automobilyje įdiegta naujausia „Lexus Safety System+“ saugumo paketo versija, kurioje avarijos išvengimo sistema gali atpažinti pėsčiuosius naktį. Tarp kitų funkcijų minimas dviratininkų atpažinimas dieną, eismo juostos laikymosi, adaptyvioji greičio palaikymo, eismo ženklų atpažinimo, automatinio tolimųjų šviesų perjungimo, avarinio stabdymo ir kitos.

„Lexus UX“ ilgis – 4495 mm, aukštis – 1520 mm, plotis – 1840 mm, o ratų bazė – 2640 mm arba vos 20 mm trumpesnė nei 135 mm ilgesniame modelyje NX.

Apie interjerą šį kartą – kukliai, mat jį įvertinti žurnalistams parodoje buvo mažiausiai galimybių. Tik pažymėsiu, kad „Lexus“ jį vadina „kurtu apie pagrindinę ašį – žmogų“, o man dar norisi nuo savęs pridurti: „gyvenime kažko jau užsitarnavusį žmogų“.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

„Dodge“ nusprendė, kad Kalėdų Senelio rogėms reikia 797 „arklių“ (5)

Visi puikiai žino, kad Kalėdų Senelis negalėtų atlikti savo darbo ir atnešti vaikas dovanų be...

Panevėžyje šviesoforus keis žiedinės sankryžos (32)

Važiavimas žiedinėmis sankryžomis kai kuriems panevėžiečiams vis dar kelia nemažai...

Kaunas pradžiugino vairuotojus – vienoje pagrindinių gatvių padidino leistiną greitį (2)

Nuo šiol Kaune esančia Jonavos gatve vairuotojai gali važiuoti 60 km/val. greičiu. Toks...

Automobilių saugumo bandymai pribloškė – vienas modelis nesurinko nė vienos žvaigždutės (51)

Automobilių saugumą vertinantys nepriklausomi „ Euro NCAP “ specialistai įvertino net devynis...

Atstumo matavimas tarp automobilių – tik pirmas žingsnis, jei reikės – gali atsirasti ir baudos (63)

A5 kelyje atsiradusi naujovė – sistema, matuojanti atstumą tarp dviejų važiuojančių transporto...

Top naujienos

Po protesto akcijos mokytojai lieka ŠMM: nuotaikos dabar kitos (471)

Prieš protesto akciją ministerijoje budintys mokytojai su ašaromis akyse kalbėjo, kad nuotaika...

Kuria naują tvarką: nepatenkinti gydytojų darbu galės reikalauti pinigų (75)

Sveikatos apsaugos ministerijos siūlomas „žalos be kaltės“ modelis pacientams leistų...

Orai: lietų ir šlapdribą pakeis sniego pusnys (21)

Pirmadienį orus lems ciklonas keliaujantis nuo Atlanto vandenyno . Dangumi plauks niūrūs,...

Taupyklės ir sankcijos: kaip subyrėjo rublio ir naftos kainų ryšys (23)

Pastarąjį kartą žaliavinės naftos kainos staigiai smigo žemyn 2015 metų pabaigoje, patraukdamos...

Skvernelis nepanoro LVŽS frakcijos narių priimti į vyriausybę (60)

Nors ir nedidelė tikimybė, kaip parodė balsavimas Seime, bet, jeigu daugiausia konservatorių...

Lūžis parduotuvių lentynose: lietuviški obuoliai brangesni už bananus (62)

Šį rudenį parduotuvių lentynose pakankamai daug permainų, kurios stebina. Kinta tiek kainos, tiek...

Psichologines bėdas pripažinęs Suttonas – apie santykius su Adomaičiu ir „Instagram“ žinutes (6)

Rungtynėse Europos taurėje ir su Panevėžio „Lietkabeliu“ prastai pasirodęs Dominique‘as...

Ministras: emigracija nėra nieko blogo, mes gal kartais dramatizuojame situaciją (64)

Emigracijos patirtis yra labai sveika ir gyventojų išvykimas kartais gal per daug dramatizuojamas,...

Suskaičiavo pėsčiųjų klaidas: į perėjas su ausinėmis, neapsižvalgius ir net nesulaukus žalios (33)

Ryte skubėdami į darbus, lydėdami vaikus į mokyklas ir eidami per perėjas, beveik pusė...

Meghan Markle ir Kate Middleton nesutaria žymiai seniau, nei manyta – išdavė tam tikri ženklai, bet niekas nepastebėjo (10)

Kalbos apie Meghan Markle ir Kate Middleton nesutarimus, panašu, įgauna pagreitį. Keista, jog...