Dyzelinių automobilių pardavimai pastaruoju metu stipriai krito. Priežastis - skandalai ir griežtėjantys reikalavimai. Politikai susizgribo, kad azoto oksidas, kurio yra dyzelinių automobilių išmetamosiose dujose, stipriai kenkia žmogaus sveikatai, todėl ateities automobiliams nustatyti itin griežti reikalavimai. Tačiau kol vieni jau laidojo dyzelinius automobilius, kiti juos pataisė.
Asociatyvi nuotr.
© DELFI / Andrius Ufartas

Nauja technologija leis automobiliams išmesti 10 kartų mažiau azoto oksido nei numatyta griežtuose reikalavimuose.

Išmetamųjų dujų recirkuliacijos įranga (EGR) nepasiekia darbinės temperatūros automobiliui važinėjant žemomis apsukomis. Kitaip tariant, dyzelinis variklis nėra pats geriausias pasirinkimas miesto automobiliui, bet tai jau seniai yra žinoma. Naujoji „Bosch“ technologija, kurią kompanija apibūdina kaip aktyvią temperatūros reguliavimo sistemą, visada palaiko optimalią EGR temperatūrą, kuri yra apie 200 laipsnių Celsijaus.

Kuomet važiuojate labai lėtai ar net visai nespaudžiate akceleratoriaus pedalo, EGR greitai atvėsta ir azoto oksido (NOx) koncentracija išmetamosiose dujose staiga šokteli į viršų. „Bosch“ mano, kad šią problemą galima išspręsti naudojant jau egzistuojančias technologijas – kodėl, pavyzdžiui, EGR neįrengus visai šalia variklio, kuris įkaista greičiausiai? Ši sistema taip pat aktyviai kontroliuotų išmetamųjų dujų, keliaujančių per EGR, temperatūrą – kuomet reikia pakelti EGR temperatūrą, per sistema keliauja tik karštos dujos.

Atėjus šalčiams prasideda dyzelinių automobilių problemos
Atėjus šalčiams prasideda dyzelinių automobilių problemos
© DELFI / Mindaugas Ažušilis

„Bosch“ jau kurį laiką bando šią idėją. Žinoma, norint, kad ši sistema veiktų optimaliai, ji turėtų būti įdiegta dar automobilio gamybos metu. Tačiau pasitelkė prie automobilio galo kabinamą įrenginį, kuris imitavo procesus, kurie vyktų jei EGR būtų sumontuotas prie pat variklio. Bandymai parodė, kad idėja leistų NOx emisijas sumažinti iki 13 mg/km ir tai pasiekiama realiomis važinėjimo mieste aplinkybėmis, o ne laboratorinėmis sąlygomis. Dabar galioja pakankamai griežtas reikalavimas, kad naujų dyzelinių automobilių azoto oksidų emisijos negali viršyti 168 mg/km, o štai nuo 2020 metų ši riba susitrauks iki 120 mg/km. Kitaip tariant, technologija automobilių gamintojams leistų naujus reikalavimus tiesiog sutriuškinti.

„Bosch“ pabrėžia, kad aplinkosaugos požiūriu yra svarbu išsaugoti dyzelinius automobilius. Dabartinis jų pardavimų kritimas paskatino benzininių automobilių populiarėjimą, todėl padidėjo ir bendros CO2 emisijos. Naujoji technologija, paremta jau egzistuojančiais komponentais, leistų pašalinti didžiausią dyzelinių automobilių trūkumą nedidinant jų kainos. Jie teigia, kad elektrinių automobilių aušros laikotarpiu tai yra labai svarbu, nes tai leidžia sumažinti CO2 išmetimus ir sumažinti oro taršą miestuose.

Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Naudotų automobilių prekeiviai ruošiasi: į turgus grįžta kirgizai, kils populiariausių modelių kainos (144)

Automobilių prekeivių laukia aukso amžius: Kirgizijoje pasirašytas nutarimas, sugrąžinantis į...

Žada perversmą: automobiliai, kuriais važinėjosi tik kinai, pasirodys ir Europos gatvėse (6)

Jei anksčiau Kinijos gatvėmis važinėjantys automobiliai buvo vertinami kaip keistoki, dabar tokių...

Panevėžys kratosi sunkiasvorių mieste, gyventojai priekaištauja, kad per vėlai – gatvės jau sugadintos (43)

Draudimas tranzitiniam sunkiasvoriui transportui įvažiuoti į Panevėžį turėjo būti priimtas...

„Renault“ ir „Daimler“ nuo milijardinių baudų gali išgelbėti tik elektromobiliai (7)

Vis griežtėjant Europos Sąjungos reikalavimams mažinti į aplinką išmetamų šiltnamio efektą...

Panevėžio valdžia nusprendė į miestą nebeįleisti sunkiasvorių automobilių (15)

Dėl ekstremalių oro sąlygų ir vykdomų gatvių asfalto dangos remonto darbų Panevėžio...

Top naujienos

Rąstinio namo gyventojas prašosi pagalbos: sėdžiu ir girdžiu, kaip graužia mano namą (92)

Rąstiniame name gyvenantis Ignas kreipėsi į redakciją su pagalbos prašymu. Vyras skundėsi, kad...

Buvusios Baltųjų rūmų padėjėjos viešinami garso įrašai didina Trumpo problemas Trumpo paskyroje – įžeidimų salvės (30)

JAV prezidentas Donaldas Trumpas pirmadienį įsitraukė į aštrų ginčą su savo buvusia...

Pravieniškėse – naujas skandalas: taikinyje atsidūrė viešai apie vergovę kalbėjęs kalinys (272)

Apie pataisos namuose išnaudojamus kalinius DELFI žurnalistams prabilęs nuteistasis sulaukė...

Naudotų automobilių prekeiviai ruošiasi: į turgus grįžta kirgizai, kils populiariausių modelių kainos (144)

Automobilių prekeivių laukia aukso amžius: Kirgizijoje pasirašytas nutarimas, sugrąžinantis į...

Goda Alijeva jau žino, kas pavogė jos privačius duomenis: tegul neigia savo kaltę, vis tiek pateiksiu įrodymus (2)

Neseniai oficialiai su vyru ir dviejų savo vaikų tėvu Rolandu Alijevu išsiskyrusi Goda Alijeva...

Mokslininkai nustatė, kas galutinai pražudė Homo erectus (36)

Tingėti negarbinga, tingėti negražu… Gaila, bet Homo erectus atstovams niekas to laiku nepasakė.

Praktiškos dovanos rugsėjo 1–ajai, kurios patiks net išrankiausiems vaikams (11)

Kad ir kelintoje klasėje yra jūsų vaikas, rugsėjo pirmoji yra šventė. Vieniems – tai pirmas...

Negalite išsirinkti tinkamų grindų? Štai, ką turite žinoti (1)

Medinės grindys nebūna vienodos. Štai populiariausia grindų mediena ir pagrindinė informacija,...

Karbauskis: imsimės visų priemonių, kad maisto produktų kainos nekiltų (8)

Vyriausybė ir Seimas imsis visų priemonių, kad maisto kainos prekybos tinkluose nekiltų, sako...