Dyzelinių automobilių pardavimai pastaruoju metu stipriai krito. Priežastis - skandalai ir griežtėjantys reikalavimai. Politikai susizgribo, kad azoto oksidas, kurio yra dyzelinių automobilių išmetamosiose dujose, stipriai kenkia žmogaus sveikatai, todėl ateities automobiliams nustatyti itin griežti reikalavimai. Tačiau kol vieni jau laidojo dyzelinius automobilius, kiti juos pataisė.
Asociatyvi nuotr.
© DELFI / Andrius Ufartas

Nauja technologija leis automobiliams išmesti 10 kartų mažiau azoto oksido nei numatyta griežtuose reikalavimuose.

Išmetamųjų dujų recirkuliacijos įranga (EGR) nepasiekia darbinės temperatūros automobiliui važinėjant žemomis apsukomis. Kitaip tariant, dyzelinis variklis nėra pats geriausias pasirinkimas miesto automobiliui, bet tai jau seniai yra žinoma. Naujoji „Bosch“ technologija, kurią kompanija apibūdina kaip aktyvią temperatūros reguliavimo sistemą, visada palaiko optimalią EGR temperatūrą, kuri yra apie 200 laipsnių Celsijaus.

Kuomet važiuojate labai lėtai ar net visai nespaudžiate akceleratoriaus pedalo, EGR greitai atvėsta ir azoto oksido (NOx) koncentracija išmetamosiose dujose staiga šokteli į viršų. „Bosch“ mano, kad šią problemą galima išspręsti naudojant jau egzistuojančias technologijas – kodėl, pavyzdžiui, EGR neįrengus visai šalia variklio, kuris įkaista greičiausiai? Ši sistema taip pat aktyviai kontroliuotų išmetamųjų dujų, keliaujančių per EGR, temperatūrą – kuomet reikia pakelti EGR temperatūrą, per sistema keliauja tik karštos dujos.

Atėjus šalčiams prasideda dyzelinių automobilių problemos
Atėjus šalčiams prasideda dyzelinių automobilių problemos
© DELFI / Mindaugas Ažušilis

„Bosch“ jau kurį laiką bando šią idėją. Žinoma, norint, kad ši sistema veiktų optimaliai, ji turėtų būti įdiegta dar automobilio gamybos metu. Tačiau pasitelkė prie automobilio galo kabinamą įrenginį, kuris imitavo procesus, kurie vyktų jei EGR būtų sumontuotas prie pat variklio. Bandymai parodė, kad idėja leistų NOx emisijas sumažinti iki 13 mg/km ir tai pasiekiama realiomis važinėjimo mieste aplinkybėmis, o ne laboratorinėmis sąlygomis. Dabar galioja pakankamai griežtas reikalavimas, kad naujų dyzelinių automobilių azoto oksidų emisijos negali viršyti 168 mg/km, o štai nuo 2020 metų ši riba susitrauks iki 120 mg/km. Kitaip tariant, technologija automobilių gamintojams leistų naujus reikalavimus tiesiog sutriuškinti.

„Bosch“ pabrėžia, kad aplinkosaugos požiūriu yra svarbu išsaugoti dyzelinius automobilius. Dabartinis jų pardavimų kritimas paskatino benzininių automobilių populiarėjimą, todėl padidėjo ir bendros CO2 emisijos. Naujoji technologija, paremta jau egzistuojančiais komponentais, leistų pašalinti didžiausią dyzelinių automobilių trūkumą nedidinant jų kainos. Jie teigia, kad elektrinių automobilių aušros laikotarpiu tai yra labai svarbu, nes tai leidžia sumažinti CO2 išmetimus ir sumažinti oro taršą miestuose.

Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sveiki atvykę į 21 amžių: štai kaip „Tesla“ sutvarkys „Model 3“ problemą (19)

„ Consumer Reports “ paskelbė, kad elektromobilio „ Tesla Model 3 “ stabdymo kelias yra...

„Volkswagen“ vadovas nori artimesnio bendradarbiavimo su Kinija (2)

Vokietijos automobilių milžino „ Volkswagen “ generalinis direktorius vizito Šendžene metu...

ES perspėjimas: JAV muitas automobilių importui pažeis prekybos taisykles (9)

Bet koks Jungtinių Valstijų planas vienašališkai nustatyti muitus importuojamiems automobiliams...

Lazda smogė kitu galu: automobiliuose išpopuliarėjusi medžiaga kelia bjaurią problemą (42)

Netrukus po to, kai išaušo naujas tūkstantmetis, automobilių gamintojai pradėjo naudoti...

JAV grasinant pritaikyti tarifus automobiliams, „Volkswagen“ perspėja dėl protekcionizmo (4)

Automobilių rinkos milžinas „ Volkswagen “ (VW) ketvirtadienį perspėjo dėl „vienpusiško...

Top naujienos

Rusai pučiasi: mes laimime antrąjį Šaltąjį karą, o JAV laukia žlugimas (458)

Sovietų sąjunga pralaimėjo Šaltąjį karą prieš Vakarus, o sankcijų spaudžiama Rusija laimi...

Unikalus Lietuvos kurortas kur poilsiautojai viliojami fazanais ir žuvimi (20)

„Žmonės, važiuojantys pramogauti, nori ir skaniai pavalgyti, tad visi prašo tik šviežiai...

Nausėda apie prezidento rinkimus: jeigu aš kandidatuočiau, tai kaip nepriklausomas kandidatas (24)

Ministrų kabinetas šią savaitę pritarė mokesčių ir pensijų reformoms. Sauliaus Skvernelio...

Pigių skrydžių bendrovės lėktuvais skraidantys lietuviai pasipiktinę: tai tęstis nebegali (256)

Keleivinio lėktuvo salonas – vieta, kurioje bilietą įsigijęs keleivis tikisi bent elementarios...

Užkalnis rado Lietuvos blogo maisto sostinę (154)

Jau esu sakęs, kad blogiausias Lietuvos regionas pavalgyti yra Dzūkija . Jie turi girias ir...

Namo grįžtantys vilniečiai praneša apie milžiniškas eismo spūstis (62)

Po itin vasariško savaitgalio namo grįžtantys vilniečiai papuolė į dideles eismo spūstis.

Trečiai pasaulio raketei nepasipriešinęs Berankis prajuokino komentatorių: svyruoja kaip girtuoklis (20)

Ričardo Berankio pasirodymas prestižiniame Rolando Garroso vardo Prancūzijos atvirajame čempionate...

Penkios knygos, kurias Billas Gates'as siūlo perskaityti šią vasarą

Billas Gatesas labai mėgsta skaityti. Kompanijos „Microsoft“ įkūrėjas, fondo „Bill and...

Birželio horoskopas: daugeliui pažers malonių staigmenų

Pasak astrologės Vaivos Budraitytės, pirmasis vasaros mėnuo daugeliui nusimato išties puikus.

Gydytojas ant operacinės stalo patyrė kelionę į pomirtinį pasaulį: pasakojimas šokiruoja ir pretenduoja tapti bestseleriu

Ar egzistuoja pomirtinis pasaulis? Tai klausimas, į kurį atsakymų jau daugelį metų ieško...