Plėšrūnai naikina kėbulų įvairovę


JATO Dynamics“ duomenimis, pernai Europos Sąjungoje populiariausių naujų automobilių dvidešimtuke net pusė modelių buvo didesnio pravažumo. Paklausiausias sedanas ir universalas tik 25-oje vietoje, 100-uke nėra jokio vienatūrio.

Dėl įvaizdžio pirkėjų širdis pavergę krosoveriai ir SUV tarsi plėšrūnai naikina tradicinius kėbulo tipus, tačiau vienam pasipriešinti negali. Tai – maži B ir kompaktinio C segmento hečbekai, kurie karaliauja pirmajame Europoje geriausiai parduodamų mašinų dešimtuke.

Nepaisant to, vieni gamintojai, vaikydamiesi madų, visai atsisako įprastų lengvųjų automobilių modelių. Kiti, tarkime, „Opel“, pristatinėja naujus modelius tikėdami, kad šie gyvuos ilgai.

„Opel“ žengia į elektrifikacijos traukinį, tačiau vokiečiai ragina pirkėjus nesiblaškyti tarp modelių, išsirinkti norimą ir tik tuomet galvoti apie variklį. Jie savo naujos kartos hečbeką „Astra“ siūlo tiek su įprastu vidaus degimo varikliu, tiek su įkraunamojo hibrido pavara, o neseniai debiutavo ir vien tik elektros energija varoma versija. Deklaruojama, kad ji viena įkrova gali įveikti 416 km.

„Rinka keičiasi, o tam nemažai įtakos turi netrukus įsigaliosiantys dar griežtesni „Euro 7“ standartai – dėl jų automobiliai taps brangesni. Ne visi gamintojai nusiteikę su tuo taikytis, tad ne tokius pelningus modelius tiesiog naikina, juos pakeisdami į iš karto brangesnius krosoverius, kurių taip geidžia pirkėjai. O kiti palieka perspektyvų ir populiariems nuo seno rinkoje esantiems modeliams“, – sako televizijos laidos apie automobilius „Autopilotas“ žurnalistas ir prodiuseris Vytenis Kudarauskas.

Automobiliai

Hečbekai sugeba pasipriešinti


Žurnalistas papildo, kad didžiausią perspektyvą išlikti turi būtent mažesni ir kompaktiniai hečbekai. Daugiausia dėl kainos ir kokybės santykio. Maži miesto krosoveriai dažniausiai gaminami ant B klasės automobilių platformų, juose montuojami tie patys varikliai, taikomos tos pačios technologijos ir inžineriniai sprendimai kaip mažuose hečbekuose, bet jie kainuoja kaip didesni C segmento modeliai.

„Tokios rinkos tendencijos. Tai, kas ant bangos, kainuos daugiau. Nes taip veikia verslas, jis nori uždirbti, jam labai padeda rinkodara ir tai puikiai atsispindi bet kurio gamintojo kainoraščiuose“, – sako pašnekovas.

Ar tikrai aukštas yra didesnis?


V. Kudarausko teigimu, nemažai žmonių galvoja, kad pirkdami krosoverį jie perka didesnį automobilį. Išoriškai – taip, jie aukštesni, tačiau apskritai krosoveriai ir SUV salono erdve negali lygiuotis į tradicinius kėbulo tipus.

Štai „Volkswagen Tiguan“ bagažinės talpa siekia 520 litrų, „Nissan Qashqai“ – 504 litrus, o pigesnio už juos universalo kėbulą turinčio modelio „Opel Astra“ bagažinė yra 579 litrų, o „Ford Focus“ – 575 litrų.

„Įsigijęs klasikinį hečbeką ar universalą iš tiesų gauni daugiau vertės. Jie pasižymi geresnėmis technologijomis ir didesniu važiavimo komfortu nei tiek pat kainuojantis krosoveris. Jiems būdingas geresnis kainos ir kokybės santykis“, – akcentuoja V. Kudarauskas.

Automobiliai

Tai įrodo ekspertų vertinimai. Vokietijoje „Auksinio vairo“ apdovanojimą už geriausią automobilį gavo tradicinis hečbekas „Opel Astra“. Nepaisant iš mados išeinančio kėbulo tipo, jis pelnė ir „Red Dot“ apdovanojimą už dizainą.

Pašnekovas taip pat atkreipia dėmesį, kad vienatūriai praktiškai išnyko, o vidutinės klasės sedanai bei universalai jau tampa nišiniais. Visgi, anot V. Kudarausko, su hečbekais taip nebus. Nors kai kuriuos kėbulo tipus nukonkuravo madingi krosoveriai, hečbekų poreikis išliks, nes toli gražu ne visi perka automobilius vedami emocijų.

„Hečbekai neturi perspektyvos tapti nišiniai. Tai praktiškas, geras kėbulo tipas, tad, manau, dar bus žmonių, kuriems reikia ne mados, o puikių automobilinių savybių. Bene geriausiai jos dera klasikiniuose hečbekuose. Jie tikrai neišnyks. Dabar, mano manymu, „Astra“ yra išties neblogas pasirinkimas su neprastu racionalių savybių paketu“, – reziumuoja žurnalistas.

Ar SUV – tai didesnis hečbekas?

Vis dėlto, vienas ryškiausių automobilių pasaulio pokyčių per pastarąjį laikmetį įvyko žvelgiant į tai, kokio tipo automobilius renkasi vairuotojai: hečbekus, sedanus ir universalus dabar pakeitė padidinto pravažumo SUV tipo automobiliai. Nors burnojančių automobilių entuziastų daug, bet retas, pasirinkęs tokį modelį, nori grįžti atgal. Padidinto pravažumo modeliai pasižymi jau minėtų kėbulo tipų savybėmis ir jas dar labiau praplečia.

Dėl didesnės prošvaisos galima pasiekti sunkiau privažiuojamas vietoves užmiestyje, o manevruojant vis siaurėjančiose miesto gatvėmis aukščiau esantys automobilio bamperiai ir kiti apdailos elementai nesibraižo į bortelius, lengviau prasilenkti ankštuose kiemuose. Dėka aukštesnės sėdėsenos lengviau įlipti ar išlipti, galima sukrauti bagažą neapkraunant nugaros raumenų. Taip pat, dėl aukštesnės sėdėjimo padėties vairuotojas turi geresnį matymo lauką, o naktį yra mažiau akinamas priešpriešais atvažiuojančių automobilių. Taigi – taip didėja ir saugumas.

Alfa Romeo

Tiesa, kalbant apie SUV rinką dažnai po šiuo vienu apibūdinimu sudedami visiškai skirtingi, nors ir tokio pačio kėbulo tipo, modeliai. Štai pavyzdžiui vidutinio dydžio ir klasės krosoveriai, kaip „Nissan Qashqai“ ar „Hyundai Tucson“ vargu ar gali būti lyginami su sportiškais ir prabangiais „Alfa Romeo Stelvio“ ar „Porsche Macan“. Teisinga būtų kalbant apie padidinto pravažumo modelius juos taip pat išskirstyti į skirtingas klases.

Ar jau pamiršti kito kėbulo tipo automobilius? Per pirmąjį šių metų ketvirtį tarp populiariausių naujų registruotų automobilių dešimtuko buvo net aštuoni krosoveriai, o likę du automobiliai – kompaktinės klasės hečbekai. Palyginimui – prieš keturis metus šiame dešimtuke puikavosi vos keturi SUV modeliai. Panašios tendencijos matomos ir kitų pasaulio šalių statistikoje, o taip pat ir gamintojų siūlomų automobilių gamoje.

Sekant automobilių katalogus galima pastebėti, kad kai kurie, mažiau populiarūs modeliai kartais iš jų dingsta, tačiau geriausiai matoma tendencija yra tai, kad atsiranda vis nauji SUV. Štai pavyzdžiui „Volkswagen“ jau kurį laiką Lietuvoje nebesiūlo mažojo miesto hečbeko „Polo“, „Hyundai“ kainoraštyje nebėra „i10“ modelio. Tuo pačiu gamintojai pristato ir vis naujus krosoverius. Pavyzdžiui „Mercedes“ visai neseniai pristatė bene prabangiausią elektrinį SUV EQS, „Porsche“ siūlo ne tik įprastos formos, bet ir coupe tipo „Cayenne“ modelį, o „Alfa Romeo“ visai neseniai pristatė „Tonale“ bei atnaujino ikoniškais spėjusius tapti „Stelvio“.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (1)