aA
Ar sunku vairuotojams apsukti autobusą galutinėje stotelėje? Ar, taupant šilumą bei slopinant garsą, autobusus galima įstiklinti, naudojant stiklo paketus? Kam suversti kaltę už tai, kad, išvažiavus į reisą, buvo prakirsta autobuso padanga? Štai tokios, žvelgiant iš šalies – nesvarbios, tačiau ilgainiui daug rūpesčių galinčios sukelti detalės buvo aptartos per susitikimą su autobusų gamintojų atstovais, atvykusiais į atvirų durų dienas „Vilniaus viešojo transporto“ (VVT) įmonėje, rašoma jos svetainėje internete.
Asociatyvi nuotr.
© DELFI / Mindaugas Ažušilis

Rugsėjį planuojama paskelbti tarptautinį viešąjį autobusų veiklos nuomos konkursą. UAB „Vilniaus viešasis transportas“ ketina išsinuomoti 100 dviašių autobusų, kurių ilgis siekia 12 metrų bei 50 triašių – 18 metrų ilgio autobusų. Manoma, kad tai bus viena didžiausių nuomos sutarčių Baltijos valstybėse šiais metais. Planuojama, kad jo vertė be serviso paslaugų sieks apie 34 mln. eurų, o išsinuomoti autobusai sostinėje važinės aštuonerius metus.

„Tikimės, kad nauji, šiuolaikiški ir greiti autobusai paskatins vilniečius kelionėms mieste rinktis ne automobilį, o viešąjį transportą – tokiu būdu mieste mažės eismo spūsčių, oro užterštumas. Jei konkursas vyks be trukdžių, nauji išsinuomoti autobusai po Vilnių pradės sukti ratus kitų metų vasarą“ – sakė Vilniaus mero pavaduotojas Linas Kvedaravičius.

Pasak bendrovės „Vilniaus viešasis transportas“ generalinio direktoriaus Gintaro Maželio, tuomet, kai autobusų parkas išsinuomos 150 naujų autobusų, eismas miesto gatvėse pasikeis neatpažįstamai.

„Mūsų bendrovės tikslas, kad kuo daugiau darbingo amžiaus miesto gyventojų rinktųsi VVT transportą, kaip estetiškai patrauklią ir patogią transporto rūšį, o savo asmeninį transportą tegu vilniečiai naudoja ilgesnėms savaitgalinėms kelionėms“, – sakė G. Maželis.

VVT įmonės atvirų durų dienose dalyvavę autobusų gamintojų atstovai kalbėjo ir apie tai, kad pravartu techninio aptarnavimo paslaugų įkainius indeksuoti dažniau nei kartą per metus. Mat būtina atsižvelgti į vartotojų kainų indeksą – prekių ir paslaugų kainų pokyčius.

Savo ruožtu VVT įmonės atstovai akcentavo transporto priemonių variklių galią, kuro sąnaudų ir pristatymo terminų dedamąsias. Taip pat pageidavo, kad gamintojai autobusuose instaliuotų šiuolaikišką vidinę elektroninę įrangą, užtikrinančią autobuso pagrindinių parametrų monitoringą, avarinius stabdymus ir pagreitį, degalų sąnaudas, vaizdo įrašymą ir autobuso viduje, ir išorėje. Visa tai padės labiau įtikti keleiviams bei mažintų įmonės sąnaudas.

Nors viešąjį konkursą dar tik rengiamasi skelbti, šiuo metu jau planuojama, kur autobusai bus parkuojami bei kur jiems bus teikiamos serviso paslaugos – kas atliks profilaktinę techninę priežiūrą, o prireikus – suremontuos.

Manoma, kad 150 išsinuomotų autobusų įstengs prižiūrėti 15 automechanikų. Galbūt, įgiję naujų įgūdžių, šias paslaugas galės teikti ir šiuo metu VVT dirbantys specialistai.

„Norėčiau tikėti, kad Vilnių kitąmet pasieks „21 amžiaus civilizacija“. Tuomet niekas nebesišaipys, kad sostinės gatvėmis darda autobusų „kapinynas/griuvenos“, – vylėsi G. Maželis.

Jo teigimu, savivaldybės atstovų, VVT darbuotojų bei autobusų gamintojų susitikimas buvo prasmingas. Manoma, kad diskusijos padės užkirsti kelią techniniams autobusų nuomos konkurso nesklandumams ir paspartins jo eigą.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

„Tesla Model 3“ saugumo bandymai atskleidė, kodėl elektromobiliai dažnai saugesni nei įprasti automobiliai

JAV Nacionalinė greitkelių eismo saugumo administracija ( NHTSA ) atliko „ Tesla Model 3 “...

„Nissan“ atidavė duoklę kosmosui: sukūrė automobilį–observatoriją (1)

Hanoverio transporto priemonių parodoje „Nissan“ pristatė neregėtą „ Nissan Navara Dark...

Išsiaiškino, kaip padangas renkasi Lietuvos vairuotojai: rūpi net keliamas triukšmas (27)

Kas antras lietuvis mano, jog padangų skleidžiamas triukšmas yra labai arba iš dalies svarbus,...

Diena be automobilio, bet su nemokamu viešuoju transportu (6)

Šeštadienį Lietuva kartu su kitomis Europos valstybėmis mini Tarptautinę dieną be automobilio....

„Peugeot“ sukūrė savavaldį elektromobilį: pagreitis lyg sportinio, o įkraunamas – be laidų (16)

Spalio pradžioje Paryžiaus automobilių parodoje „ Peugeot “ pristatys savavaldį elektrinį...

Top naujienos

Karbauskis už Grybauskaitės pasiūlymo mato kyšančias farmacininkų ausis (34)

Tikrasis prezidentės pateiktų priemonių konkurencingumui didinti tikslas yra sustabdyti planus dėl...

Vis blogiau ir blogiau: rytoj laukiama krušos, poryt – šalnų talžys stiprus vėjas (70)

Smarkūs vėjai, įkyrūs lietūs, žema oro temperatūra dieną ir šalnos naktį – taip trumpai...

Karbauskis patenkintas, kaip klostosi konservatoriams: įtaria, kad Ušackas turi planą B (296)

Valstiečių-žaliųjų lyderis Ramūnas Karbauskis įtaria, kad pretendentas į Tėvynės sąjungos...

Ramūnas Bogdanas. Kolaborantas. Kolaborantas? (63)

Žmogų apkaltinti lengva. Ypač tada, kai jis negali atsakyti. Ypač tada, kai jo nebėra tarp...

Įspėjimas ES piliečiams: nuolatinė rezidentė pilietybės negavo (33)

Keturis dešimtmečius Jungtinėje Karalystėje pragyvenusi ir net miesto mere išrinkta...

Puola vilkai – žmonės nebeturi kaip gintis (182)

Vi­są Lie­tu­vą su­krė­tė Ra­sei­nių ra­jo­ne, Aks­ti­nų apy­lin­kė­se,...

Žiniasklaida: JAV generalinio prokuroro pavaduotojas iškviestas į Baltuosius Rūmus tikisi būti atleistas

JAV generalinio prokuroro pavaduotojas Rodas Rosensteinas po kritiškų komentarų apie prezidentą...

Kelionių rinką turėjęs sudrebinti TUI užtruko: sklando gandai dėl būsimo vadovo (11)

Vasarą pasigirdus žinioms, jog į Baltijos šalis žengs didžiausias kelionių operatorius TUI,...

Algis Kriščiūnas: po rimtų gyvenimo smūgių teko kapstytis pačiam

Anksčiau atrodė, kad negalima atsisakyti nė vieno darbo pasiūlymo, tačiau po gyvenimo smūgių...

Nustebsite sužinoję, iš kur ir kaip mūsų parduotuvėse atsiranda medvilniniai marškinėliai (11)

Ar kada nors susimąstėte, kiek laiko ir gamtos, transporto bei žmogiškųjų išteklių prireikia...