aA
Ar sunku vairuotojams apsukti autobusą galutinėje stotelėje? Ar, taupant šilumą bei slopinant garsą, autobusus galima įstiklinti, naudojant stiklo paketus? Kam suversti kaltę už tai, kad, išvažiavus į reisą, buvo prakirsta autobuso padanga? Štai tokios, žvelgiant iš šalies – nesvarbios, tačiau ilgainiui daug rūpesčių galinčios sukelti detalės buvo aptartos per susitikimą su autobusų gamintojų atstovais, atvykusiais į atvirų durų dienas „Vilniaus viešojo transporto“ (VVT) įmonėje, rašoma jos svetainėje internete.
Asociatyvi nuotr.
© DELFI / Mindaugas Ažušilis

Rugsėjį planuojama paskelbti tarptautinį viešąjį autobusų veiklos nuomos konkursą. UAB „Vilniaus viešasis transportas“ ketina išsinuomoti 100 dviašių autobusų, kurių ilgis siekia 12 metrų bei 50 triašių – 18 metrų ilgio autobusų. Manoma, kad tai bus viena didžiausių nuomos sutarčių Baltijos valstybėse šiais metais. Planuojama, kad jo vertė be serviso paslaugų sieks apie 34 mln. eurų, o išsinuomoti autobusai sostinėje važinės aštuonerius metus.

„Tikimės, kad nauji, šiuolaikiški ir greiti autobusai paskatins vilniečius kelionėms mieste rinktis ne automobilį, o viešąjį transportą – tokiu būdu mieste mažės eismo spūsčių, oro užterštumas. Jei konkursas vyks be trukdžių, nauji išsinuomoti autobusai po Vilnių pradės sukti ratus kitų metų vasarą“ – sakė Vilniaus mero pavaduotojas Linas Kvedaravičius.

Pasak bendrovės „Vilniaus viešasis transportas“ generalinio direktoriaus Gintaro Maželio, tuomet, kai autobusų parkas išsinuomos 150 naujų autobusų, eismas miesto gatvėse pasikeis neatpažįstamai.

„Mūsų bendrovės tikslas, kad kuo daugiau darbingo amžiaus miesto gyventojų rinktųsi VVT transportą, kaip estetiškai patrauklią ir patogią transporto rūšį, o savo asmeninį transportą tegu vilniečiai naudoja ilgesnėms savaitgalinėms kelionėms“, – sakė G. Maželis.

VVT įmonės atvirų durų dienose dalyvavę autobusų gamintojų atstovai kalbėjo ir apie tai, kad pravartu techninio aptarnavimo paslaugų įkainius indeksuoti dažniau nei kartą per metus. Mat būtina atsižvelgti į vartotojų kainų indeksą – prekių ir paslaugų kainų pokyčius.

Savo ruožtu VVT įmonės atstovai akcentavo transporto priemonių variklių galią, kuro sąnaudų ir pristatymo terminų dedamąsias. Taip pat pageidavo, kad gamintojai autobusuose instaliuotų šiuolaikišką vidinę elektroninę įrangą, užtikrinančią autobuso pagrindinių parametrų monitoringą, avarinius stabdymus ir pagreitį, degalų sąnaudas, vaizdo įrašymą ir autobuso viduje, ir išorėje. Visa tai padės labiau įtikti keleiviams bei mažintų įmonės sąnaudas.

Nors viešąjį konkursą dar tik rengiamasi skelbti, šiuo metu jau planuojama, kur autobusai bus parkuojami bei kur jiems bus teikiamos serviso paslaugos – kas atliks profilaktinę techninę priežiūrą, o prireikus – suremontuos.

Manoma, kad 150 išsinuomotų autobusų įstengs prižiūrėti 15 automechanikų. Galbūt, įgiję naujų įgūdžių, šias paslaugas galės teikti ir šiuo metu VVT dirbantys specialistai.

„Norėčiau tikėti, kad Vilnių kitąmet pasieks „21 amžiaus civilizacija“. Tuomet niekas nebesišaipys, kad sostinės gatvėmis darda autobusų „kapinynas/griuvenos“, – vylėsi G. Maželis.

Jo teigimu, savivaldybės atstovų, VVT darbuotojų bei autobusų gamintojų susitikimas buvo prasmingas. Manoma, kad diskusijos padės užkirsti kelią techniniams autobusų nuomos konkurso nesklandumams ir paspartins jo eigą.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
(0 žmonių įvertino)
0
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Į Lietuvą atvežtas „Mazda 3“ – japonai nori eiti į „premium“ segmentą (1)

„Mazda“ dar kartą demonstruoja, kad talentingai adaptuoti klasikiniai japonų meno kanonai...

Naujų automobilių gamintojams veržia apynasrį – dar viena funkcija mašinose tapo privaloma (113)

Europos Sąjunga (ES) pritarė siūlymui, jog nuo 2020 metų visuose naujuose automobiliuose...

„Audi“ į Vilnių atvežė savo pasididžiavimą – pirmąjį elektromobilį (15)

Lietuvoje antradienį pristatytas pirmasis „Audi“ elektromobilis – naujasis „e-tron“....

BMW elektrifikacija įgavo pagreitį – važiuoti elektra gali 12 modelių (3)

Pasibaigusioje tarptautinėje Ženevos automobilių parodoje BMW greta iš anksto anonsuotų...

Patvirtino: neblaiviems vairuotojams teisė vairuoti galės grįžti anksčiau su viena sąlyga (60)

Seimas priėmė Administracinių nusižengimų kodekso pataisas, kuriomis nuspęsta nuo 2020 m....

Top naujienos

Karbauskis: aš nematau problemų, kad mes keičiame ministrus (197)

Pirmadienis buvo paskutinė Klaipėdos uosto direktoriaus Arvydo Vaitkaus darbo diena. Susisiekimo...

Vakarienė už 3 eurus: traškios sultingos vištienos blauzdelės saldžiųjų bulvių ir karamelizuotų svogūnų debesyje (13)

DELFI Maisto reportažų cikle „ Vakarienė dviem už 3 eurus “ – ir vėl mėsa. Šį kartą...

Sniegas pasiekė Vilnių: snigs iki ryto (28)

Antradienio vakarą sniegas, apklojęs daugelį šalies rajonų, pasiekė sostinę. Sinoptikai teigia,...

Užkalnis apie keliautojus-nelaimėlius: jie turėtų sėdėti namuose ir mirkti savo pačių nuoduose (30)

Tai tie žmonės, kuriems visos kelionės yra viena nelaiminga istorija. Kai kitų kelionės yra...

Ministras Seimo salėje dekonstravo du didelius mitus dėl vaikų apsaugos: vis dėlto grėsmių lieka Seime neužteko balsų įstatymą priimti antradienį  (104)

Socialinės apsaugos ir darbo ministras Linas Kukuraitis paneigė mitą, kad dėl dabartinio...

NT ekspertas įvardijo, kiek šiemet augs būsto kainos (22)

Pirmieji šių metų mėnesiai stebino neįtikėtinu NT rinkos aktyvumu – buvo sudarytas...

Daug svorio atsikračiusi vilnietė aplinkinių palaikymo nesulaukė: labiausiai žeisdavo klausimai apie sužadėtinį (29)

Agata Osinskaja yra jauna 24 metų mergina iš Vilniaus, kurią ėmė varginti vis augantis svoris....

Lietuvos europarlamentarai praleido itin svarbų balsavimą: Lietuvai tai gali kainuoti milijardus Guoga: ištiktų minikrizė (1051)

Europos Parlamente kelią skinasi Mobilumo paketas , kuris gali ženkliai pakenkti Lietuvos...

Komiška dvikova trasoje: lenktynininkas peršoko ant konkurento motociklo ir puolė kumščiais (1)

Žiedinėse motociklų lenktynėse sportininkai kartais taranuoja vienas kitą, tačiau kur kas...

Gyvai / LKL mūšis Alytuje: „Dzūkija“ – „Rytas“ (2)

Lietuvos krepšinio lygoje (LKL) antradienį Vilniaus „Rytas“ turi progą vėl sugrįžti į...