aA
Nepaisant to, kad Kinijos automobilių rinka gali išmaintinti ne vieną Europos ar JAV automobilių gamintoja, patiems kinams žvalgytis į Vakarus visuomet įdomiau. Tokį pat norą turi ir Frankfurto automobilių parodoje prisistatęs automobilių gamybos startuolis iš Kinijos „Byton“. Tiesa, čia „Byton“ pristatė ne automobilį, o, kaip sako patys, išmanų prietaisą ant ratų.
Frankfurto automobilių parodoje kinai parodė elektrinį visureigį "Byton M-Byte". Dinos Sergijenko/DELFI nuotr.

Pastaruosius trejus metus veikusi bendrovė, už kurios nugaros stovi Kinijos socialinių tinklų gigantė „Tencent“, nepagamino nė vieno automobilio. Tačiau parodė, kokį pagaminti norėtų. Pažadai, panašu, rinką tebežavi, nes metų pradžioje „Byton“ buvo vertinama 4 mlrd. JAV dolerių.

Tačiau į Frankfurtą bendrovė atsivežė ne prototipą, o gamybai parengtą automobilio modelį – elektra varomą visureigį „M-Byte“. Pabrėžė, kad šis yra nuolatos prijungtas prie interneto, nuolatos važiuoja gaudamas ir analizuodamas daugybę informacijos iš duomenų bazių debesyse, o daugybė sprendimų, matytų žvelgiant į prototipą, liko ir serijinei gamybai parengtame modelyje.

Elektra varomas visureigis – kompaktinio dydžio. Jo ilgis siekia 4,8 metro, plotis – 2,19 m, o aukštis – 1,66 m, ratų bazės ilgis – 2,9 metro. Kitaip tariant, už elektrinį „Audi e-Tron“ šis modelis yra mažesnis, tačiau didesnis už „Jaguar I-Pace“. Valdyti automobilį ir su juo bendrauti galima keliais skirtingais būdais: lietimu, balsu, gestais, fiziniais mygtukais, be to, automobilis atpažins ir vairuotojo veidą.

Pasirinkti tikrai bus iš ko, nes automobilis siūlomas su galiniais arba su visais varančiaisiais ratais. Priklausomai nuo pasirinkimo, „M-Byte“ galia svyruos nuo 200 kW su galiniais varančiaisiais ratais iki 300 kW su visais varančiaisiais ratais. Taip pat bus siūloma rinktis 72 kWh arba 95 kWh talpos baterijas, o šis pasirinkimas nulems, kiek kilometrų viena įkrova galės nuvažiuoti „M-Byte“: 430 ar 550. Tiesa, šie skaičiai dar pasikeis, mat kol kas „Byton“ savo elektromobilio nuvažiuojamą atstumą išbandė tik senaisiais, NEDC, testais. Automobilį galima įkrauti 150 kW galia, tad Kinijos startuolis tikina, kad iki 80 proc. talpos baterija įkraunama per maždaug pusvalandį.

Nors „M-Byte“ dizainas labai išskirtinis, interjere pribloškia per visą prietaisų skydelį nusidriekęs 48 colių skersmens lietimui jautrus ekranas. Paklausti, kam tokio reikia, „Byton“ atstovai aiškino, kad jame, kaip asmeniniame išmaniame įrenginyje, telpa visa informacija, kokios tik gali norėti „M-Byte“ keleiviai ar vairuotojas. Pavyzdžiui, prietaisų skydelio ekrane yra netgi vietos mėgiamai nuotraukai. Ties centriniu porankiu yra dar vienas ekranas, skirtas sėdynių ir pan. valdymui.

"Byton M-Byte" interjeras
"Byton M-Byte" interjeras
© Gamintojo archyvas

Be to, priekinės automobilio sėdynės gali apsisukti aplink savo ašį, o tai, sako „Byton“, leidžia sėdintiems gale geriau matyti milžinišką ekraną priekyje. Priklausomai nuo poreikio, galinė sėdynė gali būti dvivietė, arba trivietė.

Visgi vilioti europiečius kinai žada ne išmaniomis ypatybėmis ar nuvažiuojamu atstumu, o kaina. Teigiama, kad Europoje standartinę įrangą turintis „M-Byte“ kainuos apie 45 tūkst. eurų. Automobilį jau dabar galima užsisakyti, o pirmieji modeliai Europą pasiekti turėtų 2021 m.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(9 žmonės įvertino)
4.4444

Miesto visureigis „Mazda CX-30“ atvyko į Lietuvą: atgabeno harmoniją ir brandą (5)

Šiemet pavasarį „ Mazda Motor Corporation“ pristatyta staigmena – naujasis kompaktinis...

„Ford Puma“ tapo pirmuoju „Titanium X“ komplektacijos modeliu (1)

„Ford“ jau spėjo nustebinti rinką naujos kartos „Puma“ paversdamas kompaktišku miesto...

Lietuviai nebenori naudotų dyzelių: per metus jų dalis sumenko daugiau nei 4 proc. (22)

Bendrovės „AutoTyrimai“ duomenimis, gautais išanalizavus VĮ „Regitra“ pateiktus pradinius...

Magistralėje Vilnius-Kaunas-Klaipėda atsiras nauji ženklai: tokius jau matė panevėžiečiai (35)

Siekiant pagerinti eismo saugą , magistralėje A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda planuojama įrengti...

„Bentley“ atnaujino „Flying B“ ženklelį: pasikeitė ne tik išvaizda

Naujasis „Flying Spur“ yra pirmasis šiuolaikinis „ Bentley “ modelis, kurio priekį papuoš...

Top naujienos

Niūrus ir apleistas rajonas tapo prestižiniu: kiek dabar čia kainuoja būstas (73)

Užupis – neabejotinai išskirtinis sostinės rajonas, turintis savitą dvasią ir stilių. Šis...

Buvęs „Žalgirio“ ir „Ryto“ treneris patyrė insultą (6)

Praeityje Kauno „Žalgirio“ ir Vilniaus „Ryto“ klubus treniravęs Aleksandras Trifunovičius...

Nepasimaukite ant sukčių kabliuko: kaip jie sukelia avarijas ir kaltais palieka kitus (50)

Avarijas tyčia sukeliantys sukčiai aukų dažniausiai ieško didžiuosiuose miestuose ir turi...

Orai: sparčiai vės (2)

Po itin vėjuoto savaitgalio ir pirmadienio, Atlanto ciklonas pamažu atsitraukia. Antradienio naktį...

Milijardierius, apie kurį naujoje Ukrainoje kalba visi (56)

Ukrainos rinkėjai sulaukia sparčių permainų, kokių jie reikalavo, kai šiais metais rimtai...

Prieš vėją nepapūsi: kodėl Lietuva nebediktuoja krepšinio madų? laida „Krepšinio zona“ (59)

Jonas Valančiūnas NBA lygoje yra patikimesnis snaiperis nei Marcas Gasolis (karjeros taiklumas...

Mokslų daktaras Sujeta: norite kardinalių sveikatos pokyčių – pradėti užtenka nuo dviejų dalykų (75)

Jei savo mitybos racione išbrauktumėte cukrų ir pusfabrikačius, neilgai trukus pasiektumėte...

Irūna Puzaraitė-Čeponienė susilaukė antrojo vaikelio: suteikė lotynišką vardą (155)

Atlikėja Irūna Puzaraitė -Čeponienė pirmadienį pasidalijo itin džiugia žinia. Žinomos moters...

Eleonora Sebrova pirmąkart atvirai papasakojo apie skyrybas su Selu: mano vietos niekas niekada neužėmė ir neužims (101)

Po dviejų metų buvusi Selo mylimoji Eleonora Sebrova ryžosi atvirai išpažinčiai. Šįkart LNK...