aA
Nepaisant to, kad Kinijos automobilių rinka gali išmaintinti ne vieną Europos ar JAV automobilių gamintoja, patiems kinams žvalgytis į Vakarus visuomet įdomiau. Tokį pat norą turi ir Frankfurto automobilių parodoje prisistatęs automobilių gamybos startuolis iš Kinijos „Byton“. Tiesa, čia „Byton“ pristatė ne automobilį, o, kaip sako patys, išmanų prietaisą ant ratų.
Frankfurto automobilių parodoje kinai parodė elektrinį visureigį "Byton M-Byte". Dinos Sergijenko/DELFI nuotr.
Frankfurto automobilių parodoje kinai parodė elektrinį visureigį "Byton M-Byte". Dinos Sergijenko/DELFI nuotr.

Pastaruosius trejus metus veikusi bendrovė, už kurios nugaros stovi Kinijos socialinių tinklų gigantė „Tencent“, nepagamino nė vieno automobilio. Tačiau parodė, kokį pagaminti norėtų. Pažadai, panašu, rinką tebežavi, nes metų pradžioje „Byton“ buvo vertinama 4 mlrd. JAV dolerių.

Tačiau į Frankfurtą bendrovė atsivežė ne prototipą, o gamybai parengtą automobilio modelį – elektra varomą visureigį „M-Byte“. Pabrėžė, kad šis yra nuolatos prijungtas prie interneto, nuolatos važiuoja gaudamas ir analizuodamas daugybę informacijos iš duomenų bazių debesyse, o daugybė sprendimų, matytų žvelgiant į prototipą, liko ir serijinei gamybai parengtame modelyje.

Elektra varomas visureigis – kompaktinio dydžio. Jo ilgis siekia 4,8 metro, plotis – 2,19 m, o aukštis – 1,66 m, ratų bazės ilgis – 2,9 metro. Kitaip tariant, už elektrinį „Audi e-Tron“ šis modelis yra mažesnis, tačiau didesnis už „Jaguar I-Pace“. Valdyti automobilį ir su juo bendrauti galima keliais skirtingais būdais: lietimu, balsu, gestais, fiziniais mygtukais, be to, automobilis atpažins ir vairuotojo veidą.

Pasirinkti tikrai bus iš ko, nes automobilis siūlomas su galiniais arba su visais varančiaisiais ratais. Priklausomai nuo pasirinkimo, „M-Byte“ galia svyruos nuo 200 kW su galiniais varančiaisiais ratais iki 300 kW su visais varančiaisiais ratais. Taip pat bus siūloma rinktis 72 kWh arba 95 kWh talpos baterijas, o šis pasirinkimas nulems, kiek kilometrų viena įkrova galės nuvažiuoti „M-Byte“: 430 ar 550. Tiesa, šie skaičiai dar pasikeis, mat kol kas „Byton“ savo elektromobilio nuvažiuojamą atstumą išbandė tik senaisiais, NEDC, testais. Automobilį galima įkrauti 150 kW galia, tad Kinijos startuolis tikina, kad iki 80 proc. talpos baterija įkraunama per maždaug pusvalandį.

Nors „M-Byte“ dizainas labai išskirtinis, interjere pribloškia per visą prietaisų skydelį nusidriekęs 48 colių skersmens lietimui jautrus ekranas. Paklausti, kam tokio reikia, „Byton“ atstovai aiškino, kad jame, kaip asmeniniame išmaniame įrenginyje, telpa visa informacija, kokios tik gali norėti „M-Byte“ keleiviai ar vairuotojas. Pavyzdžiui, prietaisų skydelio ekrane yra netgi vietos mėgiamai nuotraukai. Ties centriniu porankiu yra dar vienas ekranas, skirtas sėdynių ir pan. valdymui.

"Byton M-Byte" interjeras
"Byton M-Byte" interjeras
© Gamintojo archyvas

Be to, priekinės automobilio sėdynės gali apsisukti aplink savo ašį, o tai, sako „Byton“, leidžia sėdintiems gale geriau matyti milžinišką ekraną priekyje. Priklausomai nuo poreikio, galinė sėdynė gali būti dvivietė, arba trivietė.

Visgi vilioti europiečius kinai žada ne išmaniomis ypatybėmis ar nuvažiuojamu atstumu, o kaina. Teigiama, kad Europoje standartinę įrangą turintis „M-Byte“ kainuos apie 45 tūkst. eurų. Automobilį jau dabar galima užsisakyti, o pirmieji modeliai Europą pasiekti turėtų 2021 m.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(9 žmonės įvertino)
4.4444

„Renault“ pristatė naują modelį – hibridinį visureigį „Arkana“ (1)

2021 metais Europos rinkoje pasirodys naujasis „ Renault Arkana“. Atletiškas bei dinamiškas...

Draudikai fiksuoja didžiausią pakaitinių automobilių poreikį per pusantrų metų (5)

Įvykus avarijai ir užpildžius eismo įvykio deklaraciją dažnam vairuotojui atrodo, kad problemos...

Palangoje pristatyti naujos kartos BMW 4 modeliai (3)

Pirmomis vasaros dienomis pristatytas naujasis „ BMW 4 Coupe“ jau atvyko į Lietuvą....

Specialistai paneigė mitą, jog seni automobiliai yra patikimesni (10)

Rinkdamasis naują automobilį pirkėjas susiduria su daugybe klausimų, į kuriuos tenka atsakyti,...

Lietuviai nori elektromobilių – per ateinantį dešimtmetį žada įsigyti kas antras (4)

Lietuviai yra didžiausi elektromobilių entuziastai Baltijos valstybėse , o maždaug pusė (46...

Top naujienos

Kainų manipuliacija internete: kodėl vienas pirkėjas už tą pačią prekę gali mokėti gerokai daugiau nei kitas? (14)

Danijoje startuolį įkūręs lietuvis Paulius Vėgėlė tikina, kad daugelis el. parduotuvių...

Šiame Vilniaus mikrorajone būstų kainos vienos žemiausių, tačiau vietos ateitis – neaiški (33)

Vienas jauniausių Vilniuje sovietmečio mikrorajonų – Justiniškės . Nors šis miegamasis...

Situacija kaista: Armėnija skelbia karinę padėtį ir karinę mobilizaciją (117)

Armėnų separatistų kontroliuojamas nuo Azerbaidžano atsiskyręs Kalnų Karabacho regionas...

Buvęs Lukašenkos viešųjų ryšių vadovas: Europai labai pasisekė (233)

Kai 1994 metais sėkminga Aliaksandro Lukašenkos prezidento rinkimų kampanija pasiekė antrąjį...

Nustatyta 90 naujų koronaviruso atvejų ir dar 2 mirtys: židinių sąrašas auga kaip ant mielių abi mirtys - Kauno apskrityje (264)

Per praėjusią parą Lietuvoje nustatyta 90 naujų koronaviruso atvejų, bendras susirgimų skaičius...

Pirmieji kaunietės Gretos vėžio simptomai buvo labai netikėti: dėl jų kaltino pervargimą (19)

Itin dideli nugaros skausmai, kurie plito į visą kūną, kojas ir rankas – tokie pirmieji...

Ekspertas apie mitais apraizgytą 5G ryšį: jei tai būtų tiesa, jau būtume grįžę į pirmykštę Lietuvą (2)

Medžių bei miškų išsaugojimas lietuviams yra jautri tema, tad nenuostabu, kad ji pateko ir į...

Kandidatės į Seimą laiškas rinkėjams pribloškė: tekste paliko 13 gramatinių klaidų (45)

Kas skaito, rašo, duonos neprašo – skelbia lietuvių liaudies išmintis. Tačiau Seimo nario...

Lūžio taškas Europoje: situacija dėl koronaviruso po vasaros keičiasi iš esmės (280)

Atostogoms ir vakarėliams įžiebus smarkų COVID-19 atvejų šuolį vasaros pabaigoje Europoje,...

„Formulės 2“ lenktynes nutraukė šiurpi avarija: bolidai paskendo liepsnose

Sekmadienį prieš „ Formulės 1 “ čempionato Rusijos GP lenktynes Sočio trasoje vyko...

|Maža didelių žinių kaina