Ne vienas lietuvis, kada nors turėjęs arba turintis iš Jungtinių Amerikos Valstijų importuotą automobilį, yra susidūręs su privalomu kai kurių detalių (pvz., žibintų) keitimo problema. Pasirodo, techniniai skirtumai tarp JAV ir Europos rinkoms pritaikytų automobilių kainuoja ne tik mašinos savininkui, bet ir patiems gamintojams.
JAV (viršuje) ir Europos rinkoms skirtas "Volkswagen Passat"
© "Vakarų ekspresas"

Remiantis naujausia studija, kurią atliko Valstijose įsikūrusi automobilių tyrimų kompanija „CAR Group“, šie skirtumai automobilių pramonei per metus atsieina net 2,26 milijardo dolerių (2,04 mlrd. eurų), arba 648-873 dolerius vienam automobiliui.

Prie tokios išvados tyrėjai priėjo išstudijavę 116 modelių, parduodamų JAV ir Europos Sąjungoje (ES). Paaiškėjo, jog vien 2014 metais šių automobilių gamintojams bendrai reikėjo nuo 1,68 iki 2,26 mlrd. dolerių vien tam, kad jų modeliai būtų pritaikyti vienai ar kitai rinkai pagal joje galiojančius saugumo reikalavimus. Tai yra daugiau nei tais metais kainavo JAV ir ES prekybos tarifai.

Minėtos išlaidos – tai suma, kurią gamintojai turi skirti tam, kad Europoje pagamintas modelis atitiktų JAV keliamus dizaino bei saugumo reikalavimus ir gautų leidimą pardavimui šioje rinkoje. Ir atvirkščiai – kad amerikietišką modelį būtų galima pardavinėti ES šalyse.

Tokių skirtumų yra daug. Tik vienas pavyzdys: Valstijų rinkai skirtuose automobiliuose naudojamos didesnės oro saugos pagalvės, nes čia naujiems modeliams taikomi saugumo bandymai, kai manekenas nėra prisegamas saugos diržu. Europos rinkoje tokio reikalavimo nėra.

Skirtingi reikalavimai galioja kone trims dešimtims automobilio dalių ir techninių mazgų – pradedant bamperiais, veidrodėliais ir valytuvais, baigiant triukšmo ir degalų emisijos normomis.

Tarp tų „pradedant“ ir „baigiant“ pakliūva skirtingi oro pagalvių, centrinės konsolės įrengimo, aukštos įtampos elektros sistemos, stogo struktūros, prietaisų skydelio, galinio vaizdo kamerų, netgi kapoto ir durelių spynelių bei numerio laikiklio standartai.

Automobilių gamintojai abiejose Atlanto pusėse įsitikinę, kad tokios išlaidos nėra būtinos, nes esą skirtingi saugumo režimai užtikrina pakankamą modelių saugumo lygį.

„Reikalavimai, turintys įtakos kainoms ir leidžiantys pirkėjams įsigyti saugius bei ekologiškus automobilius, turi būti elementarūs ir paprasti“, – taip studijos rezultatus pakomentavo Automobilių gamintojų aljanso, vienijančio „didįjį Detroito trejetą“ (koncernus „General Motors“, „Ford“ bei FCA) ir keletą europietiškų kompanijų, prezidentas Mitchas Bainwolas.

Gamintojai siekia, kad atitinkamos JAV ir ES institucijos pripažintų viena kitos saugumo standartus. Pranešama, kad jie jau ėmėsi lobizmo, jog būtų pradėtos derybos dėl atitinkamų įrašų šiuo metu ruošiamoje ir tebederinamoje Tarpatlantinės prekybos ir investicijų partnerystės sutartyje.

Ekspertai pažymi, jog susitarimas gali turėti tiesioginės įtakos mažesnei naujų automobilių kainai. Jei JAV būtų leista pardavinėti tokius modelius, kurie pagaminti ES rinkai (ir atvirkščiai), tikėtina, kad jie atpigtų.

Be to, svarbu ir tai, kad abi rinkos būtų papildytos gerokai didesniu naujų modelių skaičiumi. Taip pirkėjams būtų sukurtas didesnis pasirinkimas, o iš to esą išloštų ir jie, ir automobilių gamintojai.

Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

„Volkswagen“ pelnas pernai daugiau nei dvigubėjo (2)

Didžiausias pasaulyje automobilių gamintojas „ Volkswagen “ paskelbė, kad koncerno grynasis...

Bandymų su beždžionėmis skandalas: ką darys „Volkswagen“? (4)

„Volkswagen“ (VW) penktadienį pristatys 2017 metų ataskaitą, tą pačią dieną skandalinga...

Naujasis „Nissan Leaf“ jau išriedėjo į Lietuvos kelius (15)

Vasario 22-oji – svarbi diena elektromobilių mėgėjams Lietuvoje. Dar visai neseniai „Nissan“...

Nemalonus perspėjimas: po „Brexit“ ES gali nebegalioti britiški vairuotojo pažymėjimai (79)

Gali taip įvykti, kad po „Brexit“ britų vairuotojai negalės važiuoti į Europą, nes jų...

„Harley-Davidson“ pristatė du naujus motociklus (1)

Motociklų gamintojas „ Harley-Davidson “ prie savo „Sportster“ motociklų šeimos prideda...

Top naujienos

Pavilionienė: ištekėjau 2 kurse, o po pusantrų metų išprašiau tą žmogų (40)

Profesorė, žmogaus teisių gynėja, buvusi Seimo narė Marija Aušrinė Pavilionienė pratinasi...

Lietuvės darbas už 7 tūkst. eurų prabangiausioje jachtoje Europoje: ištvėrė mėnesį (81)

Nuolatinis žeminimas ir patyčios, kone alpulį kelianti konkurencija, intrigos, kerštas, nevaldomas...

Švelnesnių orų nesitikėkite: arktinis šaltis gali dar labiau nustebinti (10)

Prieš smogiant dar stipriau šaltis šeštadienio naktį truputį sušvelnės, kai kur pasnigs,...

Neringa Venckienė įkalinta neįprastame Čikagos kalėjime (789)

Garsioji Lietuvos bėglė Neringa Venckienė yra įkalinta gana neįprastai atrodančiame, bet savo...

Ar lietuviams įkandamos bilietų į kiną kainos? (178)

Bilietų į kino teatrą kainų augimą lemia tobulėjančios technologijos, kurias reikia įsigyti,...

Paskambinus į greitąją – pritrenkianti dispečerės reakcija (270)

Moteris, kuri nusprendė padėti šaltyje gulinčiam žmogui, iš greitosios medicinos pagalbos...

Duoną ūkininkui uždirba sliekai (27)

Mindaugas Kulakauskas laisvu nuo darbo metu ūkininkauja, bet jo augintinių, įkurdintų buvusioje...

„Aukso vertės“ pergalės pradžiugintas Jasikevičius dar nepasiruošęs skaičiuoti viščiukų (16)

Pasinaudojęs išretėjusiomis autsaiderio Stambulo „Anadolu Efes“ (Turkija) gretomis, Kauno...

Vilniuje automobilių kaktomuša, avarijos kaltininko mašinoje rasta narkotikų sužaloti 3 žmonės (14)

Vėlų penktadienio vakarą, kiek prieš 23 val., Vilniuje, Apkasų g., kaktomuša susidūrė...

Legendinis Johnny Eckas: įveikęs save, bet nenugalėjęs žmogiškojo žiaurumo (16)

„Jei užsimanysiu pamatyti išsigimėlių, pažvelgsiu pro langą“, – gyvenimo pabaigoje viešai...