aA
Ne vienas lietuvis, kada nors turėjęs arba turintis iš Jungtinių Amerikos Valstijų importuotą automobilį, yra susidūręs su privalomu kai kurių detalių (pvz., žibintų) keitimo problema. Pasirodo, techniniai skirtumai tarp JAV ir Europos rinkoms pritaikytų automobilių kainuoja ne tik mašinos savininkui, bet ir patiems gamintojams.
JAV (viršuje) ir Europos rinkoms skirtas "Volkswagen Passat"
© "Vakarų ekspresas"

Remiantis naujausia studija, kurią atliko Valstijose įsikūrusi automobilių tyrimų kompanija „CAR Group“, šie skirtumai automobilių pramonei per metus atsieina net 2,26 milijardo dolerių (2,04 mlrd. eurų), arba 648-873 dolerius vienam automobiliui.

Prie tokios išvados tyrėjai priėjo išstudijavę 116 modelių, parduodamų JAV ir Europos Sąjungoje (ES). Paaiškėjo, jog vien 2014 metais šių automobilių gamintojams bendrai reikėjo nuo 1,68 iki 2,26 mlrd. dolerių vien tam, kad jų modeliai būtų pritaikyti vienai ar kitai rinkai pagal joje galiojančius saugumo reikalavimus. Tai yra daugiau nei tais metais kainavo JAV ir ES prekybos tarifai.

Minėtos išlaidos – tai suma, kurią gamintojai turi skirti tam, kad Europoje pagamintas modelis atitiktų JAV keliamus dizaino bei saugumo reikalavimus ir gautų leidimą pardavimui šioje rinkoje. Ir atvirkščiai – kad amerikietišką modelį būtų galima pardavinėti ES šalyse.

Tokių skirtumų yra daug. Tik vienas pavyzdys: Valstijų rinkai skirtuose automobiliuose naudojamos didesnės oro saugos pagalvės, nes čia naujiems modeliams taikomi saugumo bandymai, kai manekenas nėra prisegamas saugos diržu. Europos rinkoje tokio reikalavimo nėra.

Skirtingi reikalavimai galioja kone trims dešimtims automobilio dalių ir techninių mazgų – pradedant bamperiais, veidrodėliais ir valytuvais, baigiant triukšmo ir degalų emisijos normomis.

Tarp tų „pradedant“ ir „baigiant“ pakliūva skirtingi oro pagalvių, centrinės konsolės įrengimo, aukštos įtampos elektros sistemos, stogo struktūros, prietaisų skydelio, galinio vaizdo kamerų, netgi kapoto ir durelių spynelių bei numerio laikiklio standartai.

Automobilių gamintojai abiejose Atlanto pusėse įsitikinę, kad tokios išlaidos nėra būtinos, nes esą skirtingi saugumo režimai užtikrina pakankamą modelių saugumo lygį.

„Reikalavimai, turintys įtakos kainoms ir leidžiantys pirkėjams įsigyti saugius bei ekologiškus automobilius, turi būti elementarūs ir paprasti“, – taip studijos rezultatus pakomentavo Automobilių gamintojų aljanso, vienijančio „didįjį Detroito trejetą“ (koncernus „General Motors“, „Ford“ bei FCA) ir keletą europietiškų kompanijų, prezidentas Mitchas Bainwolas.

Gamintojai siekia, kad atitinkamos JAV ir ES institucijos pripažintų viena kitos saugumo standartus. Pranešama, kad jie jau ėmėsi lobizmo, jog būtų pradėtos derybos dėl atitinkamų įrašų šiuo metu ruošiamoje ir tebederinamoje Tarpatlantinės prekybos ir investicijų partnerystės sutartyje.

Ekspertai pažymi, jog susitarimas gali turėti tiesioginės įtakos mažesnei naujų automobilių kainai. Jei JAV būtų leista pardavinėti tokius modelius, kurie pagaminti ES rinkai (ir atvirkščiai), tikėtina, kad jie atpigtų.

Be to, svarbu ir tai, kad abi rinkos būtų papildytos gerokai didesniu naujų modelių skaičiumi. Taip pirkėjams būtų sukurtas didesnis pasirinkimas, o iš to esą išloštų ir jie, ir automobilių gamintojai.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Elektromobiliams ir hibridams lengvatos turėtų būti skiriamos iš labiausiai teršiančių kišenės (17)

Šiemet iki gruodžio 1 dienos Lietuvos automobilių parką papildė 132 nauji elektromobiliai –...

Europa susiginčijo dėl naujų taršos normų automobiliams – pylos gavo austrai ir vokiečiai (23)

Kaip rašo „europe.autonews.com“, antradienį Europos Sąjungos šalims nepavyko surasti...

„Bentley“ į Lietuvą atvežė „Mulsanne Speed“ – iki 100 pagreitėja per mažiau nei 5 sekundes (5)

Lietuvoje, oficialioje „ Bentley “ atstovybėje, pristatomas išskirtinis automobilis – „...

Smūgis naudotų automobilių pardavėjams: neparduoda net pigiausių mašinų (333)

Milžiniškus protestus rengę, gatves blokavę ukrainiečiai palankesnių muito sąlygų...

Pastebėjo pirmą „Hondos“ elektromobilį Europos keliuose – nuo konvejerio nuriedės kitąmet (7)

Prieš metus Frankfurto automobilių parodoje pristatytas futuristinis „Honda“ elektromobilio...

Top naujienos

Veryga apie 10 proc. brangsiančią degtinę: mokomės iš klaidų – degtinė buvo palikta per pigi (662)

Kitais metais valdžia planuoja ir dešimtadaliu didinti stipraus alkoholio akcizą, ir pertvarkyti...

Giedrius Drukteinis. Lietuvos grožio industrija tėra įprastas kiaulių tvartas (200)

Pastarasis konfliktas tarp Julijos Janus ir Juozo Statkevičiaus ne tik sukėlė nemažai...

Užkalnis. Žinau, už ką balsuosite rinkimuose (344)

Taip, aš tikrai žinau, kas bus išrinktas dirbti Daukanto aikštėje. Tiksliau, aš bijau, kad...

Rusija tulžingai reaguoja į Lietuvos sankcijas dėl užpuolimo Kerčėje: be atsako neliksite (1619)

Lietuva tapo pirmąja pasaulio valstybe, apsisprendusia dėl Kremliaus agresijos Kerčės sąsiauryje...

Orai: snigs beveik visur (2)

Artimiausiomis dienomis mūsų šalies orus lems pamažu nykstantis ciklonas. Ketvirtadienį dangus...

Šiauliuose atskleidė kitą mitingo dėl mokytojų pusę: moksleiviai ten buvo išsiųsti ne savo noru (508)

Trečiadienio vidurdienį prie Šiaulių miesto savivaldybės susirinko minia moksleivių, kurie...

Theresa May atlaikė balsavimą dėl nepasitikėjimo (69)

Didžiosios Britanijos ministrė pirmininkė trečiadienį vakare atlaikė balsavimą dėl...

Grybauskaitė: skambinau ir Petrauskienei, ir Skverneliui, tačiau premjeras žadėjo susitvarkyti pats (340)

Prezidentė Dalia Grybauskaitė susirūpinusi dėl etatinio mokėjimo reformos ir siūlė pagalbą...

„Olympique“ paskutinis pro pūgą prasibrovė į Čempionų lygos aštuntfinalį

UEFA Čempionų lygoje baigėsi grupių etapas. Trečiadienį buvo likęs tik vienas nežinomasis –...

Alkoholis turi naują geriausią draugą: gėdą sukelianti liga žudo tyliai (43)

„Ne, ne, man viskas gerai. Dirbu gerai, nepervargstu. Viršininkas geras. Uždirbu daug, tobulas...