aA
Rinkimai „Lietuvos metų automobilis 2019“ jau baigėsi – geriausiojo titulą iškovojo „Peugeot 508“ ketverių durų kupė. Tačiau rinkimų metu buvo atlikta daugybė bandymų, kurių rezultatai dėl objektyvumo nebuvo atskleidžiami anksčiau. Vieni tokių – visureigių bandymai, kuriems pasitelkta speciali bandymų platforma „Peak Point“, teigiama pranešime žiniasklaidai.
Visureigių bandymai ant "Peak Point" platformos
© Vytautas Pilkauskas

Tarsi transformeris iš didelio sunkvežimio išlankstoma „Peak Point“ platforma – bene geriausias būdas vienodomis sąlygomis palyginti didesnio pravažumo automobilius jų neišpurvinant.

Iš viso testuose dalyvavo 13 iš 16 visus varančiuosius ratus turinčių automobilių. „Audi A6“ ir A7 ant platformos nebuvo tikrinami, mat nėra visureigiai ir jiems tokie bandymai neįveikiami dėl prošvaisos trūkumo, o visiškai naujas BMW X5 į rinkimų startą atvykti nespėjo.

8 bekelei reikalingos savybės

„Peak Point“ pamatuoti aštuoni visureigių galimybes bekelėje atskleidžiantys parametrai. „Sūpynėse“ tikrinamas įkalnės asistento bei nuokalnės stabdžio veikimas, nelygaus kelio imitacijos („kalnų“) stende – įstrižinis ratų blokavimas ir kėbulo standumas. Šoninio posvyrio stende tikrinami įkalnės ir nuokalnės įveikimo kampai, o užvažiavus ant „rolikų“, kur sukibimas paliekamas vieninteliam automobilio ratui – priekinio, galinio ir tarpašinio diferencialų veikimai.

Bene daugiausia emocijų tiek žiūrovams, tiek bandytojams suteikia važiavimas į įkalnę, iki pat „Peak Point“ platformos viršaus – šiemet ji buvo 29 laipsnių statumo. Tokio statumo kelių paprastai nebūna, tad kopimas į kalną – puiki automobilio sugebėjimų demonstracija užvažiuoti ten, kur navigacijos prietaisai šiaip neatvestų.

Dėl subjektyvumo vertinant iš rezultatų lentelės buvo išimta viena rungtis – „sūpynės“. Automobilio sistemos (nuokalnės ir įkalnės įveikimo) jose veikia skirtingai ir sunku nuspręsti, kuri iš jų geresnė ar blogesnė. Tačiau likusių 7 rungčių rezultatai – objektyvūs ir paremiami konkrečiais matavimais bei vertinimais.

Visus visureigius ant „Peak Point“ platformos vairavo vienas asmuo – „Lietuvos metų automobilio 2019“ komisijos narys Vitoldas Milius. Visų automobilių bakai buvo pripildyti vienodais „Neste“ degalais, o ant jų ratų užmontuotos žieminės „Continental“ padangos, tad vertinimo subjektyvumas buvo kiek įmanoma sumažintas.

Lyderiai – ne tik tikrieji visureigiai

Nors pačiais „visureigiškiausiais“ modeliais paprastai vadinami tie, kurie turi rėminę kėbulo konstrukciją, „Peak Point“ rezultatai pademonstravo, jog daugeliu savybių neatsilieka ir kiti modeliai.

„Kalnai“ (įstrižinis ratų blokavimas) – ši rungtis parodo, kaip veikia automobilio diferencialai, kai sukibimą turi vos du ratai – pvz. priekinis dešinys ir galinis kairys. Geriausius rezultatus čia pademonstravo: „Dacia Duster“, „Subaru XV“, „SsangYong Rexton“, „Suzuki Jimny“, „Volkswagen Touareg“.

„Kalnai“ (kėbulo standumas) – kai automobilis pavirsta šonu, bandoma atidaryti jo dureles ir bagažinę. Taip tikrinama, ar kėbulas pakankamai standus ir pirkėjams nekils problemų, pavyzdžiui, užvažiavus ant aukštesnio šaligatvio bortelio ar kur miške. Be to, standesnį kėbulą turinčių automobilių plastmasės ilgainiui nepradeda girgždėti. Nepriekaištingus rezultatus čia demonstravo: „Audi Q8“, BMW X2, „Hyundai Santa Fe“, „Suzuki Jimny“, „Volkswagen Touareg“.

„Šoninis posvyris“ (įkalnės ir nuokalnės įveikimo kampai) – matuojamos automobilio galimybės užvažiuoti ir nuvažiuoti nuo stačios kliūties, ar tam netrukdo buferiai, ne per maža prošvaisa ir pan. Idealiai šioje rungtyje pasirodė: „Audi Q8“, „Dacia Duster“, „Honda CR-V“, „SsangYong Rexton“, „Suzuki Ignis“, „Suzuki Jimny“, „Volkswagen Touareg“.

Diferencialų blokavimas (priekinės, galinės ašies ir tarpašinis): maksimalius balus gavo „Subaru XV“, turintis nuolatinę visų keturių varančių ratų pavarą. Nuo jo nedaug atsiliko BMW X2, „SsangYong Rexton“, „Suzuki Ignis“, „Volkswagen Touareg“.

Važiavimas į 29 laipsnių statumo įkalnę parodo ne tik automobilio pravažumą, bet ir variklio galią, pavarų dėžės darbą. Čia puikiai pasirodė „Audi Q8“, „Dacia Duster“, „Suzuki Ignis“, „Suzuki Jimny“, „Volkswagen Touareg“.

Pravažumą vertinusius žmones kiek nustebino nevienodas „Audi Q8“ ir „Volkswagen Touareg“ pasirodymas – tuos pačius variklius, pavarų dėžes ir daug kitų komponentų turintys visureigiai kai kuriose rungtyse atrodė labai skirtingai. „Volkswagen“ koncerno kūrinys, nors yra pigesnis, atrodė geriau nei „Audi“.

Puikūs „Subaru“ rezultatai turbūt nieko nenustebino, nes tai – vienintelis automobilis su nuolatine keturių varančių ratų pavara. Daugelyje rungčių nepriekaištingai pasirodė abu rėminės konstrukcijos visureigiai – „SsangYong Rexton“ bei „Suzuki Jimny“, o praktiškai visose gerai atrodė ir pigiausias rinkimų automobilis – „Dacia Duster“. Tai įrodo, kad ne visuomet kaina lemia kokybę.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Namo vežamą vyrą išgąsdino pavežėjas – valdžia žada, kad „klevo lapai“ greitai nebedirbs (89)

Lietuvos didmiesčių gyventojai ieškantys alternatyvos taksi jau keletą metų naudojasi pavežėjų...

Detroito automobilių parodoje – įspūdingos naujienos

Pirmadienį, sausio 14 dieną, Detroite vykstančioje automobilių parodoje gamintojai pristatė...

Lietuviai ryškių spalvų nemėgsta – 4 iš 10 pernai pirko pilką automobilį (45)

„ Regitra “ atliko praėjusių metų Lietuvos lengvųjų automobilių parko tendencijų...

Išsklaidė mitus apie naują „Supra“: aišku, koks variklis ir per kiek pasiek s100 km/val. (16)

Šiaurės Amerikos tarptautinėje automobilių parodoje Detroite visam pasauliui pirmą kartą...

Į Lietuvą atvežė antros kartos „Audi Q3“ (6)

Lietuvoje jau galima įsigyti naują antros kartos „ Audi Q3 “ – šeimyninį kompaktišką SUV...

Top naujienos

Apsipirkti prekybos centre reikės naujų įgūdžių: laukia didelės naujovės (432)

Nuo investicijų į savitarnos kasas iki naujos internetinės prekybos platformos - taip didieji...

Jastramskis: Skvernelis gali sumaišyti kortas Nausėdai, nes kur du – trečias nereikalingas (420)

Ministras Pirmininkas Saulius Skvernelis paskelbė dalyvausiantis Prezidento rinkimuose. Kokios jo...

Teismas nusprendė: Naujosios Zelandijos pora į gimtinę grįžo be 9-metės (1307)

Vilniaus apygardos teismas trečiadienio popietę paskelbė sprendimą tarptautinio įvaikinimo...

Orai: savaitės pabaigoje nieko naujo (3)

Penktadienį per Lietuvą slinks dar vienas nedidelis žemo slėgio sūkurys.

Kelininkai skelbia ekstremalią padėtį – dauguma kelių tapo neįveikiamais (209)

Permainingos oro sąlygos Lietuvoje negaili iššūkių – rajoniniai keliai dėl spustelėjusio...

Rekordą Lietuvai pelnęs Vanagas svajojo apie TOP 10: penkias sekundes paliksime kitiems metams (83)

„Mes prieš startą pasitarėme, kad turime dar 4 minutes priekyje. Na, ir kur nematome, nelekiam,...

Geriausiu savo žaidėju Lekavičių vadinantis PAO treneris: jis neišpildo tik vieno prašymo (7)

Rickas Pitino iki šiol nebuvo viešėjęs Lietuvoje, bet apie lietuvius atsiliepia labai pagarbiai. O...

Dakaro ralis įveiktas – į Lietuvą bus parvežti net du rekordai atnaujinta 17.48 val. (434)

Trumpesnis, tik vienoje valstybėje vykstantis, tačiau toks pats sunkus ir kankinantis – toks...

Fenomenaliai pataikiusi „Maccabi“ ketvirtame kėlinyje pasigailėjo katalonų (2)

Lapkritį trenerį Ioannį Sfairopoulą pasikvietusi Tel Avivo „Maccabi“ (8 pergalės/11...

Vilniuje, pėsčiųjų perėjoje, mirtinai partrenkta moteris (74)

Ketvirtadienio vakarą, apie 18.12 val., Vilniuje, Žirnių g., automobilis „VW Scirocco“...