aA
Jau kelis dešimtmečius automobilių gamintojai kuria koncepcinius automobilius be šoninių veidrodėlių. Vietoj jų montuojamos kameros, kurios yra aerodinamiškesnės už didelius veidrodėlius. Tačiau visos iki šiol matytos sistemos atrodė kaip žingsnis atgal, prie kurio dar reikia ir priprasti. Bet dabar „Audi“ pagaliau sukūrė tokias šoninio vaizdo kameras, dėl kurių sunku prieštarauti.
"Audi e-tron" skaitmeniniai veidrodėliai
© Gamintojo archyvas

Pati mintis, kad veidrodėlių reikia atsisakyti, atrodo kiek keistai. Aišku, dideli veidrodėliai kenkia automobilio linijoms ir aerodinamikai. Tačiau dabar visi veidrodėliai rinkoje turi gerus aptakus ir nekelia per daug triukšmo net važiuojant didesniu greičiu. „Tesla Semi“ buvo pristatytas be veidrodėlių, tačiau dabar važinėja su dideliais tradiciniais veidrodėliais.

Veidrodėlis niekada nesugenda, o kamera ir ekranas tikrai gali. Tačiau labiausiai erzina ekrano montavimo vieta – kai kurie gamintojai ekraną su šoniniu vaizdu sumontuodavo prietaisų skydelyje, o kiti – automobilio centre ar šalia vairo.

Tačiau šių ekranų negalima išjungti (juk svarbu žinoti, kas dedasi aplink automobilį), o periferiniame regėjimo lauke nuolat mirgantis vaizdas tiesiog erzina. Jei gamintojai nori mums įsiūlyti kameras, jos turi būti patogios naudoti, patikimos ir siūlyti daugiau nei tik geresnį automobilio aptakumą. Ir čia prieina „Audi“.

„Audi e-tron“ elektrinis visureigis taip pat turės kameras vietoj šoninių veidrodėlių (bent jau tokią sistemą naudoja prototipas). Tačiau šių kamerų ekranai bus ne prietaisų skydelyje, o ant durelių – tiesiai po lango kampu, pro kurį žiūrite į veidrodėlius. Taigi, vieta yra įprasta ir vairuotojai prie to yra pripratę.

Kartu šie ekranai bus šiek tiek pasukti. Tai reiškia, kad jie atsidurs per daug vairuotojo periferiniame vairuotojo matymo lauke. Savaime aišku, jie taip pat pasižymės puikia rezoliucija, bus ryškūs ir jautrūs lietimui.

"Audi e-tron" skaitmeniniai veidrodėliai
"Audi e-tron" skaitmeniniai veidrodėliai
© Gamintojo archyvas

Šių ekranų nustatymus bus galima reguliuoti prisilietimu. Taip galėsite sureguliuoti ir kameros filmavimo kampą – vienu pirštu sureguliuosite kameras taip, kad akloji zona būtų kuo mažesnė. Tačiau net ir tokia patogi sistema turi siūlyti daugiau nei įprasti veidrodėliai, nes kitaip jos vairuotojai nenorės.

„Audi e-tron“ šoninio vaizdo kamerų sistemos turės kelis režimus. Galėsite vienu paspaudimu keisti įsimintus nustatymus. Pavyzdžiui, ar esate patekę į situaciją, kuomet veidrodėlius tenka nukreipti žemyn, kad lengviau prisiparkuotumėte atbulas? Galėsite šią padėti išsaugoti ir vėliau ją lengvai išjungti.

„Audi“ teigia, kad kameros vietoj veidrodėlių yra geras pasirinkimas ne todėl, kad su jomis automobilis toliau nuvažiuos vienu įkrovimu. Aptakesnis dizaino sprendimas padės sumažinti triukšmą itin tylaus elektromobilio viduje.

Elektromobiliai skleidžia labai mažai triukšmo, todėl vairuotojus erzina įvairūs smulkūs garsai – padangos, valytuvai, vėjo švilpimas.

Kameros, tikriausiai, bus prieinamos Europos rinkoje, tačiau JAV įstatymai vis dar tvirtai laikosi įsikibę tradicinių veidrodėlių. „Audi e-tron“ taip pat turės įveikti saugumo bandymus – ar kameros nėra pavojingesnės pėstiesiems už įprastus veidrodėlius?

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

„Opel“ teks remontuoti dalį parduotų automobilių: kaip elgtis, jei vairuojate vieną jų (11)

Vokietijos Federalinė kelių transporto tarnyba (KBA) po kratų „ Opel “ biure aptiko programas,...

Elektrinis „Porsche“ nebus toks brangus, kaip manoma – dėkoti reikėtų „Teslai“ (2)

Vokietijos „Porsche“ gamybai rengia vien elektra varomą „Taycan“ modelį. Tačiau kitaip,...

Parodė, kas nutinka, jei automobilio oro pagalvė išsiskleidžia per vėlai (5)

Automobilio saugos pagalvės pastaruoju metu ypač aktuali tema Lietuvoje. Kai teisėsaugos...

Užsienio ekspertas Lietuvai: automobilio mokestis turėtų būti, nors ir nedidelis (143)

Europos Sąjungos (ES) narės privalo mažinti transporto taršą ir, anot užsienio ekspertų,...

„CityBee“ pasiūlė pasivažinėti „auksiniais ratais“ (12)

Trumpalaikės automobilių nuomos paslaugą siūlanti „CityBee“ savo parką papildė aukso...

Top naujienos

Istorikas iš Vokietijos Lietuvą pažino nusprendęs čia išlaikyti vairavimo teises (37)

Kai priėjęs pasisveikinti Felixas Ackermannas raiškiai ištaria „laba diena“, pasitikslinu...

Pilnai dar neveikiančiu keltu „Regina Seaways“ plukdo į Švediją: nepatogumus kompensavo kotletu (21)

Spalio pradžioje iš Kylio į Klaipėdą plaukusiame kelte „ Regina Seaways “ dėl gedimo...

„Penktas kėlinys“ tarp Jasikevičiaus ir Obradovičiaus – varžėsi komplimentais (7)

Žaidė gerai, bet varžovai buvo dar geresni. Kauno „Žalgiris“ 75:82 nusileido Stambulo...

Ekipos progresu pasiguodęs Milaknis prisiminė pernykštę patirtį: jau buvo tokių situacijų (1)

Kauno „Žalgirio“ krepšininkams nepavyko savaitės Eurolygoje užbaigti antra pergale: Stambulo...

Savaitgalį orai pasikeis galutinai: nemalonumai apims visą Lietuvą (48)

Šeštadienį Lietuvoje termometrai rodys 8–13 °C. O nuo naujos savaitės vidurio orai pasidarys...

Pagirtinai tris kėlinius kovojęs „Žalgiris“ neatlaikė Eurolygos vicečempionų tempo (429)

Kauno „Žalgiris“ (1/2) penktadienį nesėkme užbaigė šią Eurolygos dvigubą savaitę ir...

Urbšys kirto „valstiečių“ veidams: atrodo, kad jie yra apsvaigę nuo valdžios (68)

Lietuvoje – tikra įrašų krizė. Nereikalingus ir nenaudingus įrašus – sunaikina. O naudingi...

Masinė avarija kelyje Vilnius–Panevėžys: susidūrė 4 lengvieji automobiliai ir autobusas žuvo žmogus (200)

Bendrasis pagalbos centras informavo, kad kelyje Vilnius–Panevėžys (A2) 21 kilometre susidūrė 4...

„AX Armani“ puolimo mašina sutriuškino „Olympiakos“, baskai krito nuo „Real“ lietuvių sąskaitoje – 17 taškų

Įspūdingą pergalę Pirėjuje pasiekė Milano „AX Armani“ (2/1) ekipa, kuri Eurolygos 3-iame...

Buvau priversta rinktis tarp aborto ir psichiatrinės ligoninės (56)

Kai Julie Mannix atsisakė darytis abortą, jos tėvai uždarė ją į psichiatrijos ligoninę. Tik...