Jau kelis dešimtmečius automobilių gamintojai kuria koncepcinius automobilius be šoninių veidrodėlių. Vietoj jų montuojamos kameros, kurios yra aerodinamiškesnės už didelius veidrodėlius. Tačiau visos iki šiol matytos sistemos atrodė kaip žingsnis atgal, prie kurio dar reikia ir priprasti. Bet dabar „Audi“ pagaliau sukūrė tokias šoninio vaizdo kameras, dėl kurių sunku prieštarauti.
"Audi e-tron" skaitmeniniai veidrodėliai
© Gamintojo archyvas

Pati mintis, kad veidrodėlių reikia atsisakyti, atrodo kiek keistai. Aišku, dideli veidrodėliai kenkia automobilio linijoms ir aerodinamikai. Tačiau dabar visi veidrodėliai rinkoje turi gerus aptakus ir nekelia per daug triukšmo net važiuojant didesniu greičiu. „Tesla Semi“ buvo pristatytas be veidrodėlių, tačiau dabar važinėja su dideliais tradiciniais veidrodėliais.

Veidrodėlis niekada nesugenda, o kamera ir ekranas tikrai gali. Tačiau labiausiai erzina ekrano montavimo vieta – kai kurie gamintojai ekraną su šoniniu vaizdu sumontuodavo prietaisų skydelyje, o kiti – automobilio centre ar šalia vairo.

Tačiau šių ekranų negalima išjungti (juk svarbu žinoti, kas dedasi aplink automobilį), o periferiniame regėjimo lauke nuolat mirgantis vaizdas tiesiog erzina. Jei gamintojai nori mums įsiūlyti kameras, jos turi būti patogios naudoti, patikimos ir siūlyti daugiau nei tik geresnį automobilio aptakumą. Ir čia prieina „Audi“.

„Audi e-tron“ elektrinis visureigis taip pat turės kameras vietoj šoninių veidrodėlių (bent jau tokią sistemą naudoja prototipas). Tačiau šių kamerų ekranai bus ne prietaisų skydelyje, o ant durelių – tiesiai po lango kampu, pro kurį žiūrite į veidrodėlius. Taigi, vieta yra įprasta ir vairuotojai prie to yra pripratę.

Kartu šie ekranai bus šiek tiek pasukti. Tai reiškia, kad jie atsidurs per daug vairuotojo periferiniame vairuotojo matymo lauke. Savaime aišku, jie taip pat pasižymės puikia rezoliucija, bus ryškūs ir jautrūs lietimui.

"Audi e-tron" skaitmeniniai veidrodėliai
"Audi e-tron" skaitmeniniai veidrodėliai
© Gamintojo archyvas

Šių ekranų nustatymus bus galima reguliuoti prisilietimu. Taip galėsite sureguliuoti ir kameros filmavimo kampą – vienu pirštu sureguliuosite kameras taip, kad akloji zona būtų kuo mažesnė. Tačiau net ir tokia patogi sistema turi siūlyti daugiau nei įprasti veidrodėliai, nes kitaip jos vairuotojai nenorės.

„Audi e-tron“ šoninio vaizdo kamerų sistemos turės kelis režimus. Galėsite vienu paspaudimu keisti įsimintus nustatymus. Pavyzdžiui, ar esate patekę į situaciją, kuomet veidrodėlius tenka nukreipti žemyn, kad lengviau prisiparkuotumėte atbulas? Galėsite šią padėti išsaugoti ir vėliau ją lengvai išjungti.

„Audi“ teigia, kad kameros vietoj veidrodėlių yra geras pasirinkimas ne todėl, kad su jomis automobilis toliau nuvažiuos vienu įkrovimu. Aptakesnis dizaino sprendimas padės sumažinti triukšmą itin tylaus elektromobilio viduje.

Elektromobiliai skleidžia labai mažai triukšmo, todėl vairuotojus erzina įvairūs smulkūs garsai – padangos, valytuvai, vėjo švilpimas.

Kameros, tikriausiai, bus prieinamos Europos rinkoje, tačiau JAV įstatymai vis dar tvirtai laikosi įsikibę tradicinių veidrodėlių. „Audi e-tron“ taip pat turės įveikti saugumo bandymus – ar kameros nėra pavojingesnės pėstiesiems už įprastus veidrodėlius?

Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Dar kartą apie dyzelinius automobilius: jie tik brangs (73)

Pirmą kartą Lietuvoje atliktas bendrosios automobilio eksploatacijos kainos tyrimas parodė, kad...

Po „Brexit“ – vargas su britišku vairuotojo pažymėjimu (55)

Iš Europos Sąjungos pasitraukus Jungtinei Karalystei, šioje šalyje išduoti vairuotojo...

„Volkswagen“ beveik įgyvendino „dyzelgeito“ veiksmų planą (3)

„ Volkswagen “ beveik baigė žadėtą transporto priemonių atšaukimą ir remontą Europoje,...

Į Lietuvos kelius grįžta „Google Street View“ automobiliai (6)

Šią vasarą Lietuvos keliuose vėl pasirodys „ Google Street View “ automobiliai. Jų tikslas...

Kupšys: galime sakyti, kad esame automobilių kraštas, bet po kurio laiko pamatysime, kad esame laužynas (69)

Nesant automobilių mokesčio lietuviai gali vadinti save automobilių kraštu, tačiau tai...

Top naujienos

Prabilo mįslingai mirusio kario artimieji: mirties priežastis yra visiškai neaiški (274)

Savaitgalį vykusios karių linksmybės baigėsi mįslinga tragedija – netikėtai mirė 25-erių...

Užkalnis. Kodėl gyvename blogai? Nes turime per daug atostogų ir laisvų dienų (557)

Palaukit, apie ką aš čia vėl? Apie tą patį: kad turime Lietuvoje viską, ko nusipelnome, ir dar...

Ulevičius: Palangoje sustabdytas „Cadillac“ – ne Karbauskio patikslinta 00.20 (275)

Ketvirtadienio vakarą naujienų portalas lrytas.lt paskelbė, kad Palangos prieigose vykdyto...

Po dailidžių ir studentų sviesto iššūkio „Žalgirio“ treneris prabilo apie būtinas permainas (6)

5 tūkst. gyventojų neturinčio Klaksviko (Farerų salos) futbolininkai nepasimetė šimtą kartų...

Karolina Meschino prakalbo apie siaubingus kompleksus, kurie kamuoja nuo pat vaikystės: rengėsi net tėčio drabužiais (114)

Kompleksų, ko gero, turi kiekvienas žmogus – net ir žvaigždės prisipažįsta, kad vienu ar kitu...

Ginekologė įspėja neprisižaisti: įvardijo pačią nepatikimiausią priemonę nuo nėštumo (48)

Nors rinkoje apstu įvairių priemonių apsisaugoti nuo neplanuoto nėštumo, ne visi linkę jomis...

Alikantėje įstrigę lietuviai kelias valandas duso lėktuve (35)

Ketvirtadienio popietę iš Alikantės į Kauną turėjęs skristi „Ryanair“ oro linijų...

Kaip aš sužinojau, kad mano vyras vedė kitą moterį (6)

Yve Gibney, nacionalinės sveikatos tarnybos medicinos sesuo iš Mersisaido, buvo laimingai...

Keleivis nufilmavo paskutines akimirkas prieš lėktuvo katastrofą (26)

Praeitą savaitę prie Pretorijos miesto Pietų Afrikos Respublikoje sudužo lėktuvas. Du žmonės...

Romantiškiausia Lietuvos vieta – čia jums reikės daug pinigų (66)

Nors romantika ir pinigai dažniausiai neturi nieko bendro, vis tik norėdami pasiekti...