aA
Už vienetinius „Lamborghini“ automobilius beprotiškai turtingi žmonės vis dar negaili pinigų. Net jei jie dešimteriopai pervertinami.
Lamborghini Veneno
© AFP/Scanpix

„Lamborghini“ yra vienas žinomiausių sportinių automobilių gamintojų pasaulyje. Lygiai prieš 50 metų Ferruccio Lamborghini įkūrė savo vardo automobilių kompaniją, kuri per visą šį laiką pagamino daug išskirtinių automobilių, bet vis dėlto netapo masiniu gamintoju, kokiu keliu dabar žengia, pavyzdžiui, „Porsche“.

Šiuo metu firmoje dirba tik kiek daugiau nei 800 žmonių, per metus pagaminama apie 2 000 automobilių, o metinės pajamos sudaro apie 469 mln. eurų. Kad ir kaip būtų, tai labai nedideli skaičiai automobilių pramonėje. Palyginkime: BMW koncerne dirba apie 130 kartų daugiau žmonių, per metus pagaminama maždaug 1 000 kartų daugiau automobilių, o pajamos yra daugiau nei 160 kartų didesnės.

Jei tikėtume oficialiomis „Lamborghini“ finansinėmis ataskaitomis, kompanija šiuo metu net patiria nuostolių, tačiau kitaip nei kiti gamintojai ji sugalvojo išeitį, kaip šiek tiek pataisyti šią padėtį ir nerūstinti tikrųjų jos šeimininkų – vokiečių iš „Audi AG“. Gelbėjimosi planas – labai ribotos serijos, galima sakyti, vienetiniai automobiliai, kurių italai įsigudrino pagaminti prieš kiekvieną didesnę automobilių parodą. Už šiuos automobilius nesigėdijama prašyti milijoninių sumų, nors jie pagaminti iš kur kas žemiškesnių markės modelių, kokių galima išvysti ir mažytėse Baltijos šalyse – Gallardo ar Murciélago.

Kad ir kaip būtų, vienetinių modelių šeimininkais dažniausiai tampa arabų šeichai ar pačių nedemokratiškiausių pasaulio valstybių vadovai ir jų šeimų nariai, tad jų paprastai net ir prabangiųjų Europos kurortų gatvėse nepamatysi.

„Lamborghini“ prieš kiekvieną didesnę automobilių parodą įsigudrino pagaminti itin brangių vienetinių automobilių:

2013-iųjų ruduo – LAMBORGHINI Veneno Roadster (9 vnt.)

Kaip ir kupė Veneno Roadster, sukurtas ant šiek tiek platesnei visuomenei prieinamo Aventador modelio. Iš anglies pluošto pagamintas automobilis neturi stogo. Lenktynininkai tokius automobilius vadina „voniomis“ (suprask: jei lyja – išsimaudysi). Vis dėlto „Lamborghini“ „garantuoja įspūdingą važiavimo patirtį“.

Nesant stogo smagiau klausytis tiesiai už keleivių sumontuoto 750 AG 6,5 litro V12 variklio, kuris suporuotas su sekvencine mechanine pavarų dėže, o galia siunčiama į nuolatinę visų ratų pavarą. Nuo 0 iki 100 km/h Veneno Roadster pagreitėja per 2,9 sekundės ir gali pasiekti 355 km/h greitį.

„Lamborghini“ ketina pagaminti devynis tokius modelius, iš kurių kiekvienas kainuos po 3,3 mln. eurų, neskaitant mokesčių. Klientai automobiliui galės pasirinkti pageidaujamą spalvą.

Lamborghini Veneno Roadster
Lamborghini Veneno Roadster
© Gamintojo nuotr.

2013-iųjų pavasaris – LAMBORGHINI Veneno (4 vnt.)

„Veneno“ ispaniškai reiškia „nuodai“, taip pat tai buvo vieno iš prieš šimtmetį koridoje dalyvavusių bulių vardas. Jis tiko ir keturių vienetų tiražu pagamintam superautomobiliui, kuris pasauliui pirmąkart parodytas Ženevos automobilių salone. Klientams po 3,12 mln. eurų (be mokesčių) parduoti trys automobiliai nudažyti balta, žalia ir raudona (Italijos vėliavos) spalvomis, o ketvirtasis – pilkas su trispalve ant šono – stovi „Lamborghini“ muziejuje. Veneno varo kaip ir Veneno Roadster montuojamas 6,5 litro variklis. Su juo kupė nuo 0 iki 100 km/h greitį pasiekia per 2,8 sek. (maksimalus – 355 km/h).

Lamborghini Veneno
Lamborghini Veneno
© AFP/Scanpix

2012-ųjų pavasaris – LAMBORGHINI Aventador J (2 vnt.)

Aventador J pasirodė praėjus pusmečiui po Aventador kupė pasirodymo ir tapo reklaminiu automobiliui kitai Aventador išvestinei – Roadster modeliui. Vis dėlto vienetinį 700 AG koncepcinį automobilį Aventador J gamintojai nusprendė parduoti už įspūdingą 2,2 mln. eurų sumą, nepaisant to, kad ne tiek ir mažai (1 575 kg) sveriančiame automobilyje „taupant svorį“ nėra nei oro kondicionieriaus, nei radijo imtuvo, nei stogo ar šoninių langų. Tiesa, „Lamborghini“ neatsispyrė pagundai ir pagamino Aventador J kloną vienam arabų šeichui už neskelbiamą sumą. Taigi pasaulyje yra mažiausi du J modeliai.

Lamborghini Aventador J
Lamborghini Aventador J
© Gamintojo nuotr.

2010-ųjų ruduo – LAMBORGHINI Sesto Elemento (20 vnt.)

Sesto Elemento (išvertus iš italų kalbos – „šeštasis elementas“) buvo sukurtas kaip koncepcinis modelis, demonstruojantis kompanijos galimybes mažinti automobilių svorį panaudojant anglies pluoštą. Vos 999 kg sveriantis automobilis su 578 AG 5,2 litro V10 „Gallardo“ varikliu, pasak gamintojo, iki 100 km/h gali pagreitėti vos per 2,5 sek. Pernai „Lamborghini“ oficialiai buvo pranešę, kad visus 20 numatytų pagaminti automobilių pardavė po 1,9 mln. eurų, jie klientams turėtų pasiekti jau šiais metais.

Lamborghini Sesto Elemento
Lamborghini Sesto Elemento
© Reuters/Scanpix

2009-ųjų ruduo – LAMBORGHINI Reventón Roadster (20 vnt.)

Praėjus dvejiems metams po Reventón debiuto, „Lamborghini“ pademonstravo atvirą automobilio versiją su naujesniu 670 AG varikliu, perimtu iš Murciélago LP 670-4 Super Veloce. Iš pradžių buvo numatyta pagaminti penkiolika tokių automobilių, kainuojančių po 1,1 mln. eurų (be mokesčių), tačiau pasirodė net dvidešimt.

Lamborghini Reventon Roadster
Lamborghini Reventon Roadster
© Gamintojo nuotr.

2007-ųjų ruduo – LAMBORGHINI Reventón (22 vnt.)

2007 m. Frankfurto parodą „šokiravo“ „Lamborghini“ „gobšumas“ – jie pademonstravo patį brangiausią savo kada nors sukurtą automobilį Reventón, kurio kaina – 1 mln. eurų (be mokesčių). Automobilis buvo sukurtas ant maždaug šešis kartus pigesnės, atnaujintos, dar 2000-aisiais debiutavusio Murciélago bazės, o jo dizainas buvo „įkvėptas greičiausių lėktuvų“. 6,5 litro V12 pasiekė 650 AG galią. Visi 22 pagaminti Reventón buvo nudažyti pilka matine spalva; vienas jų buvo skirtas bandymams, kitas iškeliavo į kompanijos muziejų. Žinomiausias Reventón savininkas yra Čečėnijos prezidentas Ramzanas Kadyrovas.

Lamborghini Reventon
Lamborghini Reventon
© Gamintojo nuotr.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Sugalvojo, kaip važiuoti saugiau: leis automobiliams iš anksto žinoti, kokia kelio danga priekyje

Kelias nežinomas, o oras nepastovus, tad kelio danga vietomis sausa, o kai kur – šlapia. Tokios...

„Audi“ pristatė naujos kartos „RS6 Avant“: žada nustebinti vairuotojus (2)

Pristatęs naują „ Audi RS 6“, „ Audi Sport “ padalinys verčia naują galingų „Avant“...

Piktinasi: lietuviai išardė 130 tūkst. automobilių, bet tik kas penktą – legaliai (37)

Kai didžioji dalis plastiko neperdirbama ir vis daugiau šalių vyriausybių bei gyventojų stengiasi...

„Porsche“ pristatė dvi naujas „911 Carrera“ versijas

911 serija į šeimą priima naują narį – aštuntos kartos „ Porsche 911 Carrera“ šeima...

Vilniuje prasideda senovinių automobilių žygis Baltijos keliui paminėti (83)

Vilniuje vidurdienį iškilmingai duotas startas senovinės technikos žygiui, skirtam Baltijos kelio...

Top naujienos

Pradėjus aiškintis, kaip prie Matijošaičio įmonės sklypų ežeras virto sausuma, savivaldybė patyrė tikrą nesėkmių ruožą (86)

DELFI paskelbus publikaciją apie galimai nukasinėtą Lampėdžio ežero pakrantę šalia Kauno mero...

Automobilių mokestis daugeliui bus siurprizas: kiek turės mokėti, sužinos tik paskutinę minutę (237)

Planuojamas taršos mokestis kelia karštas diskusijas. Nors šį mokestį turėtų mokėti daugelis,...

Andrius Tapinas. Amžino įšalo valdžia (152)

Turim. Pasitvirtinom Vyriausybę ir ji gavo įgaliojimus veikti.

Per Lietuvą slenka liūčių ruožas: naujausia informacija apie būklę sostinės gatvėse (12)

Lietus Vilniuje kol kas didesnių eismo trukdžių nesukėlė. Naudodamiesi žiniomis iš...

Bankai paskelbė šiemet atsisakantys beveik 50 tūkst. darbuotojų – pirmauja Europa (16)

Bankai visame pasaulyje paskelbė apie daugiau kaip 48 500 darbo vietų panaikinimą šiais metais,...

Aptiko faktinį kazusą: valdantieji per skubėjimą balsavo už „Karbauskio-Palucko“ koalicijos Vyriausybę (326)

Vyriausybės programos nepanorę keisti valdantieji per skubėjimą greičiausiai patys iki galo...

Danijos karališkieji rūmai vos vienu žodžiu sureagavo į Trumpo akibrokštą (144)

Danijos karališkųjų rūmų atstovė trečiadienį pareiškė, kad karališkąją šeimą...

NSGK vadovas: Rozova leidimo negavo dėl nuslėptų kontaktų papildyta (48)

Seimo narė Irina Rozova leidimo dirbti su slapta informacija negavo nuslėpusi kontaktus su kitų...

Lietuvoje užregistruotas antras mirties atvejis nuo retos užkrečiamosios ligos (17)

Užkrečiamųjų ligų ir AIDS centro ( ULAC ) duomenimis, Lietuvoje šiais metais užregistruoti 2...