Taip, mes čia kalbame apie didžiausią Vokietijos automobilių gamintoją „Volkswagen group“ krečiantį manipuliacijos automobilių išmetamų teršalų rodikliais skandalą.

O viskas prasidėjo dar 2014 metų rudenį Vakarų Virdžinijos (JAV) universitete, kai jo tyrėjai gavo subsidiją moksliniam darbui, kurio tikslas buvo įvertinti Europos gamintojų dyzelinių automobilių taršą Amerikoje. Tai buvo pirmas tokio pobūdžio tyrimas.

Tyrėjų komandą sudarė du universiteto profesoriai – Gregory‘is Thompsonas ir Danas Carderis bei du studentai – Marcas Beschas ir Arvindas Thiruvengadamas. Visi keturi be galo džiaugėsi, kad gali tyrinėti automobilius, surinkti kiek įmanoma daugiau duomenų. Jie nė nenumanė, kad atskleis didžiausią apgaulę automobilių istorijoje.

Jie išbandė tris automobilius: „BMW X5“, „Volkswagen Jetta“ ir „Volkswagen Passat“ modelius. Su kiekvienu nuvažiavo po 2400 kilometrų, kad pamatytų rezultatus.

Nuvažiavę iš Los Andželo iki Sietlo ir grįždami atgal su „Passat“ modeliu, jie pastebėjo šį tą keisto.

„Volkswagen“ teigimu, „Passat“ turėjo išskirti mažiausiai teršalų iš visų trijų bandomųjų automobilių, nes jame yra moderniausia katalizinės redukcijos sistema, paverčianti toksiškus dūmus mažiau žalingais. Bet realybėje to nebuvo. „Passat“ išmetamo azoto oksido kiekis 20 kartų viršijo leistiną normą, nustatytą Kalifornijos oro išteklių tarybos (KOIT).

Tyrėjai buvo priblokšti. Jie tikrai neapsiriko, nes tris kartus patikrino savo prietaisus, kai šie parodė, kad „Volkswagen Jetta“ modelio automobilis išmeta teršalų 30 kartų daugiau nei leistina.

BMW patikrinimo rezultatai visiškai atitiko lūkesčius.

Tuo metu komanda neturėjo supratimo, kodėl automobiliai išmeta tiek teršalų, juk „Volkswagen“ pasiekė susitarimą su Aplinkos apsaugos agentūra (AAA).

„Nebuvo taip, kad patikrinome tris automobilius ir sužlugdėme korporaciją. Trys automobiliai – menka dalelė pusėje milijono automobilių, kita vertus, <...> mūsų surinkti duomenys kalbėjo patys už save, tad KOIT ir AAA atliko savo pareigą. Nebaksnojome pirštu ir nesakėme: „Volkswagen“ turi duomenis iškreipiantį prietaisą“, – sakė A. Thiruvengadamas „Autoblog“.

Po kelių mėnesių, 2014 m. konferencijoje San Diege jie pateikė savo tyrimų duomenis auditorijai, kurioje buvo keli AAA pareigūnai. Šie pasikalbėjo su tyrėjų komanda, jų rėmėjais iš Tarptautinės švaraus transporto tarybos ir nedelsdami pradėjo tyrimą.

Kai AAA kreipėsi į „Volkswagen“, kompanija suvertė bėdą įvairiems techniniams klausimams, tačiau pernai gruodį atšaukė beveik 500 tūkst. automobilių, kad būtų pakoreguota įranga. Įrangos korekcijos problemos nesprendė, AAA ėmė pykti ir toliau tirti.

Galiausiai buvo aptiktas prietaisas, kuris daviklių pagalba fiksuoja ir įvertina vairo padėtį, važiavimo greitį, taip pat fiksuoja, kiek laiko važiuojama, ir oro slėgį, kad nustatytų, ar nevyksta teršalų išmetimo patikrinimas.

Galiausiai 2015 m. rugsėjo 3 d. AAA pateikė „Volkswagen“ krūvas įrodymų ir privertė prisipažinti, kad automobiliuose buvo įtaisyta įranga, klastojusi teršalų išmetimo duomenis per bandymus. Taip prasidėjo „Dyzelgeitas“, kurio pabaigos kol kas nematyti.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (613)