Augantis automobilių skaičius ir intensyvėjantis kelių transporto eismas kelia vis naujus reikalavimus eismo saugumui. Reaguodami į tai, „Volkswagen“ koncerno eismo saugos specialistai sukūrė naują strategiją „Vision Zero”, kurios tikslas – maksimaliai sumažinti eismo įvykių aukų skaičių, ir siekti, kad jis nenumaldomai artėtų iki nulio. Vienas iš galimų avaringumo mažinimo būdų – pažangių vairavimo pagalbininkų kūrimas.
© Gamintojo nuotr.

Kurdami pažangius vairavimo pagalbininkus, „Volkswagen“ specialistai laikosi kompleksinio požiūrio. Pavyzdžiui, viena tokių pagalbininkų grupė palengvina įprastus vairavimo veiksmus, kita – automatizuoja automobilių statymo procesą, trečia – atlieka automatinius vairavimo veiksmus stengiantis išvengti susidūrimo ir pan. Keletas svarbiausių eismo saugos didinimo inžinerinių kriterijų – nuolatinis išmaniųjų sistemų reakcijos į situaciją aplink automobilį gerinimas, reagavimo į besikeičiančias eismo sąlygas kokybės ir spartos didinimas, automobilio salone esančių asmenų ir kitų eismo dalyvių traumų rizikos mažinimas avarijos atveju.

„Volkswagen“ saugos sistemų inžinieriai šiais metais pristatė išmanią pėsčiųjų aptikimo sistemą, suveikiančią jeigu priešais automobilį netikėtai atsirado pėsčiasis, o vairuotojas nespėjo laiku sureaguoti. Kai sistema užfiksuoja pėsčiąjį, automobilis stabdomas automatiškai.

Dar viena šių metų naujovė – išmaniuoju telefonu valdoma automatinė automobilio statymo sistema, suteikianti galimybę vairuotojui beveik nedalyvaujant statant automobilį atitinkamai įrengtoje mokamoje stovėjimo aikštelėje arba požeminiame garaže.

Baigiama kurti ir iki šiol nematyta remontuojamų kelio ruožų apvažiavimo sistema, pagrįsta automobilyje jau esančių vairavimo pagalbininkų veikimu sinchroniškai ir vienu metu. Šiek tiek tolesniuose saugos inžinierių planuose glūdi išmani sistema, fiksuojanti vairuotojo sveikatos parametrus ir saugiai automatiškai sustabdanti automobilį, jei vairuotojui pasidarė negera.

Iš pirmo žvilgsnio atrodo, jog kai kurie vairavimo pagalbininkai - nebūtina prabangos įranga, o kiti - pakankamai intensyviai kišasi į vairavimo procesą, nors savo veikimu neatleidžia vairuotojo nuo atsakomybės už vairuojant priimtus sprendimus. Tačiau, „Volkswagen“ saugos inžinieriai tikina, kad net ir tiesiogiai su eismo saugumu nesusiję pagalbinės vairavimo sistemos bei jų grupės lengvina vairavimą ir mažina kelyje patiriamą stresą bei nuovargį, o svarbiausia – didina eismo saugumą.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Lietuvis įsigijo greičiausią kada nors pagamintą „Porsche 911“ (57)

Lietuvos gatves jau greitai papuoš išskirtinis automobilis – sportinis raudonos spalvos „...

„Peugeot“ Vilniuje pristatė du naujus modelius ir paskelbė kainas (16)

Ketvirtadienį „Peugeot“ automobilių importuotojas Baltijos šalyse pristatė naujus modelius,...

Tyrimas: Lietuvoje mėgstamiausios „Audi“, „Toyota“ ir „Volkswagen“ automobilių markės (25)

Prieš dešimt metų, dar ekonominės krizės išvakarėse, didžioji dalis automobilį turinčių...

Atnaujintas populiariausias „Jeep“ Lietuvoje pasirodys metų gale (5)

Išskirtinė „ Jeep Renegade “ išvaizda bei pravažumas nedideliame kėbule – vis dar unikalus...

Ragina nelaukti ir skubiau uždrausti vidaus degimo variklius (243)

Londono meras Sadiqas Khanas ir kitų Didžiosios Britanijos miestų lyderiai ragina valdžią...

Top naujienos

Galingiausią žmogų Sovietų Sąjungoje pažadino skambutis, šis sureagavo ne iškart: pasekmės buvo tragiškos (48)

Ankstyvą 1986 m. balandžio 26-osios rytą įvyko viena didžiausių atominių katastrofų...

Palangos bare gavusi sąskaitą nustėro (114)

„Jei nebūčiau pastebėjusi, būčiau tiesiog sumokėjusi daugiau nei reikia, nes padavėjas nei...

Joninių laužai Kernavėje skelbia: dienos ima trumpėti (9)

Kur švęsti Jonines? Į šį klausimą vienintelį atsakymą žinantys kasmet traukia į Senąją...

Kraupiais nusikaltimais pažymėta Vilniaus vieta, kur siautė mokytoju troškęs tapti maniakas (71)

Sostinėje esančio Pasakų parko pavadinimą žino net ir kitoje Lietuvos pusėje gyvenantys...

Atmetęs dar vieną pasiūlymą iš už Atlanto Jasikevičius nesiblaškys – lieka „Žalgiryje“ (284)

Po istorinio sezono su Kauno „Žalgiriu“ 42 metų Šarūnas Jasikevičius vos kelias dienas...

Išvardijo, kokios ligos tyko vakarėlių užkandžiuose (4)

Koks vakarėlis, jei ant stalo nėra padėto didžiulio dubens traškučių ir užtepėlių jiems?...

Dramatiška vokiečių pergalė išsaugo pasaulio čempionų kailį incidentas po rungtynių (415)

Šeštadienio vakarą futbolo sirgalių dėmesį kaustė žūtbūtinė titulą ginančių vokiečių...

Septyni Europos nykštukai, kuriuos aplankysite per septynias dienas (7)

Nejaugi nenorėtumėte pasigirti kokią nors valstybę išmaišę skersai ir išilgai? Misija...

Aristokratė, kurią pamilo pats Voltaire’as: aistringa matematikė paviliojo ne tik grožiu, bet ir protu (15)

Emilie du Chatelet buvo talentinga matematikė ir Voltaire’o meilužė. Kartu jie vadovavo Isaaco...

7 vertingi stiliaus patarimai žemo ūgio moterims (19)

„Esu žemaūgė, taigi parduotuvių persirengimo kambariuose neretai atsiduriu su per dideliais...