aA
Įsigaliojus tvarkai, kuria remiantis senus ir taršius automobilius vairuojantys gali pretenduoti į 1000 eurų kompensaciją mažiau taršiam automobiliui įsigyti, lietuviai stoti į eilę dėl nemažos sumos nesuskubo. Nors iki metų pabaigos norima kaip kompensacijas išdalyti 5 milijonus eurų, gruodžio pradžioje norą gauti 1000 eurų ir atsikratyti turimo seno automobilio pareiškė tik 132 asmenys.
Automobilio taršos matavimas
Automobilio taršos matavimas
© DELFI / Rafael Achmedov

Kaip DELFI pasakojo Aplinkos projektų valdymo agentūros (APVA) komunikacijos specialistė Austėja Jonaitytė, prašymų skirti kompensaciją sulaukta iš Vilniaus, Kauno, Druskininkų, Vilkaviškio, Trakų, Šiaulių ir Panevėžio gyventojų.

Tiesa, specialistė pastebėjo, kad nebūtinai būtent šiose vietose ims mažėti taršių transporto priemonių, mat prašantys kompensacijos gali būti nurodę vieną vietą, o gyventi – visiškai kitame rajone.

Kokiais automobiliais lietuviai panoro atsikratyti, nėra aišku, mat APVA duomenų apie automobilio markę, gamintoją bei konkrečius pagaminimo metus negauna. A. Jonaitytė priminė, kad norintys pretenduoti į kompensaciją ir seną automobilį pakeisti mažiau taršiu ir naujesniu, turėtų žinoti kelias taisykles.

Kokie reikalavimai taikomi

Pirmiausia nurodoma, kad automobilio, kuriuo norima atsikratyti, savininkais kompensacijos prašytojai turėtų būti mažiausiai 12 mėnesių, o šio automobilio techninė apžiūra turėjo galioti dar šį rudenį.

Taip pat senasis automobilis turėtų būti mažiausiai metus įregistruotas Lietuvos transporto priemonių registre.

Galiausiai senasis automobilis privalo būti atiduotas sunaikinti, o jo savininkas turėtų gauti Eksploatuoti netinkamos transporto priemonės sunaikinimo pažymėjimą bei sunaikintą automobilį išregistruoti iš Lietuvos kelių transporto priemonių registro.

Automobilių tarša
Automobilių tarša
© Shutterstock

Aplinkos ministerija atkreipia dėmesį, kad naikinti eksploatuoti netinkamas priemones gali tik Atliekų tvarkytojų registre esančios įmonės, tokių, teigiama, yra maždaug 500. Automobilį sunaikinti priėmusi įmonė tampa atsakinga ir už transporto priemonę, ir už tinkamą jos sunaikinimą.

Procesas, per kurį APVA priima sprendimą, ar skirti kompensaciją, nėra ypač greitas. A. Jonaitytė pasakojo, kad agentūra per ne vėliau kaip 30 kalendorinių dienų privalo įvertinti prašymą skirti kompensaciją ir priimti sprendimą. Jeigu sprendimas teigiamas, kompensacija išmokama per 30 dienų.

Prašymai skirti kompensaciją mažiau taršiam automobiliui įsigyti priimami tik internetu, APVA svetainėje.

Jokio dyzelino

Visgi pabrėžiama, kad kompensacija skirta naujesniam ir ne tokiam taršiam automobiliui pirkti, tad apribojimų, kokią transporto priemonę galima įsigyti, ne tiek ir mažai.

Pirmiausia pabrėžiama, kad įsigytas automobilis turi būti Europos Sąjungoje užregistruotas ne anksčiau nei 2013 m. sausio 1 d. arba vėlesne data.

Taip pat reikalaujama, kad perkamas automobilis į aplinką išmestų ne daugiau nei 130 g/km anglies dvideginio.

Galiausiai nurodoma, kad gautos kompensacijos panaudoti dyzelinu varomiems automobiliams negalima. Naujai įsigyjamas automobilis privalo važiuoti benzinu, dujomis (gamtinėmis arba suskystintomis), etanoliu, elektra. Taip pat įmanoma, kad automobilis važiuotų benzinu ir dujomis, benzinu ir etanoliu arba būtų hibridinis ir galėtų važiuoti ir elektra, ir benzinu.

Išimtis taikoma perkantiems elektromobilius, mat elektra varomi automobiliai gali būti ES registruoti seniau nei 2013 m., taip pat jiems nėra taikomas ir CO2 rodiklis.

Pasirinkimų ne tiek daug

Gavę 1000 eurų kompensaciją mažiau taršiam automobiliui įsigyti turėtų žinoti ir tai, kad pasirinkimų skaičius – ribotas, o prie gautos sumos pridėti teks mažiausiai antra tiek.

Štai transporto priemonių skelbimų portale „Autoplius.lt“ nurodžius, kad automobilis turi būti ne senesnis nei 2013 m., būti varomas benzinu ir kainuoti 1000 eurų, pasirinkti galima tik iš vieno avariją patyrusio varianto. Kilstelėjus kainos ribą iki 2 tūkst. eurų, siūlomi keli automobiliai, tačiau dauguma jų – sudaužyti.

Kilstelėjus kainą iki 3 tūkst. eurų ribos, pasirinkimo yra daugiau, tačiau visi galimi automobiliai turi nedidelio darbinio tūrio variklius, mechanines pavarų dėžes, tai – miestui tinkamiausi mažyliai. Daugiau pasiūlos atsiranda nubrėžus 5 tūkst. eurų ribą, visgi net ir šiuo atveju dauguma skelbimų – su sudaužytais ir remonto reikalaujančiais automobiliais, likusieji – ganėtinai nedideli modeliai.

Norint įsigyti erdvesnį, šeimai tinkamesnį automobilį, reikėtų mokėti apie 7 tūkst. eurų. Už tokią sumą būtų galima nusipirkti 4–5 metų amžiaus Lietuvoje pavažinėtą arba iš užsienio atvežtą benzinu varomą automobilį. Panorus hibridinio modelio, reikėtų dar šiek tiek pridėti, kad pavyktų įsigyti patikimą variantą.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(17 žmonių įvertino)
2.9412

Karantinas neatbaido nuo noro įsigyti automobilį, tačiau keičiasi pirkimo įpročiai

Šalyje įsitvirtinęs karantinas privertė daugybę žmonių pakoreguoti planus, tačiau taip pat...

„Kautra“ testuoja elektrinį autobusą Alytuje (7)

Sausio 25 dieną į Alytaus miesto viešojo transporto sistemą savaitei bus įtrauktas pirmasis 100...

„Porsche“ pristato naują „Taycan“ versiją: galiniai varantys ratai ir du akumuliatorių pasirinkimai

Su naująja „Taycan“ versija „Porsche“ vairuotojams pristato ketvirtąjį elektra varomo...

Kaip užvesti automobilį su laidais: yra kelios taisyklės, kurių privalote laikytis išsamus veiksmų aprašymas (142)

Dažną vairuotoją žiemos rytą užklumpa problemos: pasukus užvedimo raktelį vietoje variklio...

„Renault“ žengia į vandenilio rinką: kuria naują įmonę (1)

2021 m. sausio 12 d. automobilių pramonės žaidėja „ Renault “ ir pasaulinė lyderė kuro...

Top naujienos

Artėja metas, kai skiepų nuo koronaviruso užteks visiems, o skaičiai ims kristi: būtent tada kils rizika viską sugadinti (131)

Tikėtina, kad jau balandį arba gegužę skiepytis nuo koronaviruso galės ne tik rizikos grupių...

Prekybos tinklai kyla į kovą su jų aikštelėse paliekamomis mašinomis: už valandą gali tekti pakloti ir 5 Eur (106)

5 Eur už valandą – tiek gali tekti pakloti, jei prie vienos iš sostinėje esančių maisto...

„Žalgiris“ stebuklingai išsigelbėjo Kaune – Walkupas metimu paskutinę sekundę išplėšė pergalę (478)

Kauno „Žalgiriui“ (12-9) pavyko išlipti iš nedidelės dviejų nesėkmių duobelės Eurolygoje....

Jį vadino šėtono gydytoju: psichopatas daktaras žudydamas susikrovė fantastiškus turtus (50)

Labai dažnai psichopatų likimas būna trivialus: psichiatrijos ligoninė, griežta priežiūra ir...

Savaitgalis žiemiško šalčio neatneš: sniego likučius kai kur plaus lietus

Šiandien prie mūsų šalies iš pietų artės nedidelis žemo slėgio sūkurys. Pirmoje dienos...

Schilleris braukė prakaitą: galvojau, kad Walkupas nugrius, praras kamuolį, gaus bloką (26)

Atrodė, kad Pirėjo „Olympiakos“ veteranai atsikeršys Kauno „Žalgiriui“ už pergalės...

COVID-19 netrukus bus galima nustatyti per 15 minučių: kaip veiks greitieji antigenų testai (241)

Netrukus Lietuvą turėtų pasiekti greitųjų antigenų testų siunta. Šie testai kainuos apie 5–6...

Daugiau nei įprastai žmonių pradėjo skųstis nemiga: gydytoja paaiškino, kodėl taip nutiko (104)

Karantinas ir visą pasaulį apėmusi pandemija kartu atnešė ir daugybę psichologinių problemų,...

Palucko pasitraukimas iš LSDP pirmininko pareigų: pranešė, kam siūlys laikinai perimti pareigas (112)

Iš Lietuvos socialdemokratų partijos ( LSDP ) pirmininko pareigų pasitraukęs Gintautas Paluckas...

Bartzokas nesuprato rungtynių pabaigos: juk „Žalgirio“ suolas aiškiai liepė prasižengti (11)

Georgios Bartzokas po mačo spaudos konferencijoje nenorėjo apnuoginti kritikos ašmenų, tačiau...