aA
Automobilių pramonėje dabar vyksta stiprus sujudimas. Itin griežti taršos standartai spaudžia gamintojus atsisakyti pačių nešvariausių modelių ir pereiti prie elektromobilių bei hibridų. Tačiau tai reikalauja didžiulių investicijų. „Jaguar Land Rover“ dabar ruošiasi lemiamai atakai, bet jei ji nepasiseks, garsaus britų gamintojo gali ir nebelikti.
"Jaguar Land Rover" gamykla
"Jaguar Land Rover" gamykla
© Gamintojo archyvas

„Jaguar Land Rover“ šiuo metu patiria milijardinius nuostolius. Jie yra susiję su smukusiais pardavimais Kinijoje ir didžiulėmis investicijomis į ateities technologijas. Juokingai griežti reikalavimai taršai verčia pamiršti riaumojančius sportinius automobilius ir ieškoti alternatyvų. Juk ir BMW jau nebegamina legendinio M3 vien dėl tų nelemtų reikalavimų.

Tie reikalavimai gali būti suprantami ir kaip būtini, ir kaip nereikalingai dideli. Karštųjų hečbekų, sportinių įprastų automobilių versijų ir riaumojančių atmosferinių variklių greitai gali ir nebelikti. Tačiau ir rinkos reikalavimai keičiasi.

„Jaguar Land Rover“ ruošia elektrinį „Jaguar XJ“, visiškai naują elektrinį arba hibridinį „Range Rover“ ir elektrinį „Land Rover Discovery“. Greitu metu turėtų pasirodyti ir už „F-Pace“ didesnis visureigis „J-Pace“, kuris, kaip galite atspėti, irgi bus elektrifikuotas. Taigi, modelių daug, bet laikas senka - „Jaguar Land Rover“ turi paskubėti į nuvažiuojantį traukinį, kuriame jau sėdi „Tesla“ ir finansiškai stabilesni „Audi“ bei „Porsche“.

Britų taikinys - Kinija. „Jaguar XJ“ turės konkuruoti su „Tesla Model S“, „F-Pace“ - su elektrifikuota „Porsche Cayenne“ versija. „Jaguar“ vardas vis dar yra prestižinis, tačiau Kinijoje tokį svorį turi ir „Tesla“ markė. „Jaguar Land Rover“ ketina siūlyti prabangius automobilius, kuriuose technologijos derėtų su senamadiška prabanga - kokybiška oda, solidžiais surinkimo standartais, poliruotu aliuminiu ir kitomis kokybiškomis medžiagomis. Naujųjų elektrifikuotų automobilių programinė įranga taip pat galės būti atnaujinama per atstumą. Tokią galimybę turi ne vieno gamintojo automobilis, tačiau būtent „Tesla“ programinės įrangos atnaujinimų sistema yra garsiausia.

Kodėl manome, kad tai - lemiamas „Jaguar Land Rover“ puolimas? Sausį „Jaguar Land Rover“ pranešė, kad panaikins 4,5 tūkstančius darbo vietų ir paspartins elektrinių automobilių kūrimą. Tai buvo susiję su paskutinį 2018-ųjų ketvirtį patirtais nuostoliais - finansinės ataskaitos atskleidė, kad per paskutinius tris 2018-ųjų mėnesius „Jaguar Land Rover“ prarado daugiau nei 3,5 milijardus eurų.

Tačiau nereikėtų iš anksto laidoti garsios Jungtinės Karalystės korporacijos. „Tata“, indų korporacija ir pagrindinis „Jaguar Land Rover“ investuotojas, teigia, kad savo pinigų iš kompanijos nepatrauks. Ir neturėtų. Nauji visureigiai neabejotinai bus perkami, o ir elektromobiliai domina vis didesnę žmonių dalį. Tikėtina, kad „Jaguar“ bus vienas iš prabangiųjų elektromobilių segmento lyderių, šalia „Mercedes-Benz“ ir „Audi“. Kiek žemiau rikiuosis aukštesnės-vidutinės klasės elektromobiliai iš „Tesla“ bei „Volkswagen“ bei kitų markių.

www.technologijos.lt
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(11 žmonių įvertino)
2.2727

Didžiojoje Britanijoje sužibėjęs Aurimas Vaškelis: konkurencijos Lietuvos drifte nėra

Daugelis drifto sportininkų savo bolidus ruošia visus metus, o vos tik prasidėjus sezonui – juos...

Dienos šviesą išvydo superautomobilis „T.50“: kai kurios detalės verčia išsižioti net žinovus (9)

„ Gordon Murray Automotive “, britų dizainerio Gordono Murray įkurta kompanija, pirmą kartą...

Savaitgalį Vilniaus centre laukia eismo ribojimai: kai kurios gatvės bus uždarytos (3)

Rugpjūčio 8 d., šeštadienį, Vilniuje šurmuliuos aktyvaus laisvalaikio ir sporto šventė...

Naujų automobilių rinką krutina reeksportas: vėl pabiro „Fiat“, kurių Lietuvoje nematysim (4)

Bendrovė „ AutoTyrimai “ išanalizavusi VĮ „Regitra“ pateiktus pradinius duomenis skelbia,...

„Modus Group“ plečia atstovybių tinklą Baltijos šalių regione (2)

Tarptautinei įmonių grupei „ Modus Group “ priklausanti UAB „ Autobrava “ ambicingai plečia...

Top naujienos

Pasinaudojus kredito atostogomis, sunkumų gali kilti vėliau: rudenį ir žiemą gali būti didelis paaštrėjimas (24)

Delfi laidoje „Delfi 11” kalbinti ekspertai pažymi, kad karantinas padarė įtakos būsto...

Beirute sprogęs krovinys buvo iškrautas iš rusų milijonieriui priklausiusio laivo (525)

Remiantis žiniasklaidos pranešimais, didžiulis kiekis amonio nitrato, rugpjūčio 4 dieną...

Valančiūnas pakėlė Goberto mestą pirštinę, bet „Grizzlies“ akcijos toliau krenta (3)

Nors grizliai įprastai miegoti eina žiemą, Memfio „Grizzlies“ snaudžia vasarą. Tenesio...

Per mėnesį tapo madingiausiu gėrimu Lietuvoje: pardavimų rekordus muša Plungėje (85)

Tik degalinėse parduodamas ryškių spalvų geriamasis šerbetas „Frozen“ vos per mėnesį tapo...

„Tour de Pologne“ etapo finiše – baisi griūtis: kaltininkas pasmerktas, aukos gyvybė pavojuje (13)

Tradicinės daugiadienės „Tour de Pologne“ dviratininkų lenktynės prasidėjo šiurpia griūtimi...

Iš jos mokykloje šaipysis. Bet jei tai įvyks, aš būsiu laimingiausias tėtis pasaulyje (73)

Vilnietis Ernestas Pliuška, „Facebook“ įraše pasidalinęs itin jautria žinute apie savo...

Lietui pasitraukus termometrų stulpeliai šoktelės iki 26 laipsnių (2)

Šiandien mūsų šalį dar tvirčiau apglėbs anticiklonas, kurio centrinė dalis bus tiesiai virš...

Jurga Jurkevičienė

Kaip aš – Druskininkų mokinukė – identifikavau anoniminio laiško autorę specialiai Delfi Plius, Druskininkai (2)

„Jurga, ar žinai, kad esi – ragana? Na, burtininkė, kaip ten – ta, kurias Viduramžiais...

Feisbukas kaista: tiki, kad kaukės kenkia, o planetų išsidėstymas rodo, ką daryti (195)

Feisbuke keli šimtai lietuvių pasidalino įrašu, kuriame drąsiai teigiama, kad kaukės neva yra...

|Maža didelių žinių kaina