Visų iki šiol „Google“ autonominiais automobiliais įvykusių incidentų priežastimi įvardijama žmogiškoji klaida, tačiau situacija pasikeitė, kai savarankiškai važiuojantis automobilis „Google Lexus“ Kalifornijoje pats sukėlė avariją.
"Google" eksperimentinis automobilis
© Reuters/Scanpix

Autonomiškas automobilis apvažiavo kliūtį ir dėl jos nespėjo kirsti sankryžos bei turėjo sustoti netinkamoje juostoje degant raudonai šviesai. Užsidegus žaliai šviesai „Google“ automobilis pamėgino grįžti į savo juostą, tačiau iš kairės artėjantis autobusas šio manevro nepastebėjo ir automobilio nepraleido. Tokiu būdu autonomiškas automobilis švelniai bakstelėjo autobusui į šoną.

Susidūrimo metu niekas nenukentėjo, nes „Google“ automobilio greitis siekė šiek tiek daugiau nei 3 kilometrus per valandą, o autobuso greitis susidūrimo metu siekė apie 24 kilometrus per valandą, rašo leidinys „Autocar“.

Tenka pripažinti, kad autobusas „Google“ automobilio praleisti neprivalėjo. Jei automobilį būtų vairavęs žmogus, jis būtų susipratęs ir, greičiausiai, nemanęs, kad kita transporto priemonė - ypač keleivinis autobusas - jį praleis, ir tokiu būdu ant savo pečių nebūtų užsikrovęs atsakomybės dėl avarijos ir visų galimų pretenzijų.

Iš filmuotos incidento medžiagos matyti, kad tarpas prasprūsti buvo vos didesnis nei automobilio ilgis. „Google“ savo ruožtu pranešė, kad automobilio programose nebuvo numatytas detalesnis supratimas, kad autobusai ir kiti didesni automobiliai nėra linkę praleisti kitų transporto priemonių, kai to daryti neprivalo. Atsižvelgiant į laisvos vietos dydį ir važiavimo greitį susiklosčiusi situacija buvo akivaizdžiai pavojinga, nepriklausomai nuo transporto priemonės dydžio.

Akivaizdu, kad „Google“ automobilis turėjo palaukti, kol atsiras daugiau vietos ir tik tada saugiai įsukti į kelią – būtent tokį sprendimą būtų priėmęs vairuotojas.

Nors šis incidentas – tai pirmas atvejis, kai visa atsakomybė dėl avarijos tenka autonominiam automobiliui, vis dėlto kyla abejonių, ar esame pasirengę tokių transporto priemonių pasirodymui keliuose.

Žmonės sugeba situacijas spręsti panaudodami logiką ir reakciją, taigi tenka pripažinti, kad autonominiai automobiliai kol kas dar tokiomis savybėmis nepasižymi.

„Google“ prisiėmė atsakomybę už šį incidentą, tačiau masinės gamybos atveju gamintojai atsidurtų kur kas sudėtingesnėje situacijoje. Vis dėlto nėra visiškai aišku, ką reikėtų kaltinti, jei įvyktų avarija, kurioje dalyvautų autonominis automobilis.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

„Ferrari 488 GTB“ išrinktas labiausiai geidžiamu 2017 metų automobiliu (1)

Pastaruosius aštuonerius metus žurnalo „Motor Trend“ leidėjai kasmet rengia išsamius testus...

Lietuvos keliais nudundėjo 44-asis „Kauno rudens“ ralis

Net 98 ekipažai dalyvavo savaitgalį pasibaigusiame „Kauno rudens 2017“ ralyje - vienose...

2019 metais pasirodantis naujas „Road Rover“: išskirtinė prabanga ir komfortas (2)

„Jaguar Land Rover“ (JLR) priblokš automobilių pasaulį, iki šio dešimtmečio pabaigos...

Specialistai įspėja: šiemet padangas gali tekti keisti anksčiau (30)

Automobilių ekspertai pastebi, kad lietuviai padangų keitimo procedūrą prieš atšalant orams...

Traukiasi „Bentley Motors“ direktorius (1)

Britų prabangių automobilių gamintojo „ Bentley Motors“ generalinis direktorius Wolfgangas...

Top naujienos

A. Sakalas: būtų geriausia, kad jie išeitų iš partijos arba būtų pašalinti (186)

Lietuvos socialdemokratų partijos ( LSDP ) garbės pirmininkas Aloyzas Sakalas mano, kad prieš...

Stebina net ekonomistą: Lietuvos SPA kainomis lygiuojasi ir į Šveicariją (191)

Lietuvos SPA kompleksai jau susitapatino su aukščiausio lygio Šveicarijos, Suomijos ar kitų...

Aistringas poros romanas virto pragaru: motina pati užmerkė nužudyto sūnaus akis (6)

Trejus metus aistringa meilės istorija poros artimiesiems atrodė lyg pragaras – sūnaus dėl tokio...

Pareiškimą padėjęs L. Linkevičius: aš noriu dirbti (379)

Lietuvos Socialdemokratų partijos sprendimas trauktis iš valdančiosios koalicijos, o šios partijos...

Sveikos mitybos specialistė: nėra ko džiaugtis radus didelį grybą (2)

Besibaigiant pirmajam rudens mėnesiui dažnos šeimininkės virtuvėje – „apverstų...

„Lietuvos rytas“ peržengė LKL legionierių limitą: R. Kurtinaičiui kas kartą teks rinktis (3)

Vilniaus „Lietuvos ryto“ klubas pirmadienį paskelbė sudaręs sutartį su Louku Mavrokefalidžiu....

Apie pensiją galvojantys lietuviai turi planą B (109)

Nekilnojamojo turto rinkoje, be žmonių, kurie perka būstą gyvenimui arba trumpalaikei...

Prieš G. Palucko valią stojusiems socialdemokratams gresia pašalinimas iš partijos (344)

Prieš partijos valią trauktis iš valdančiosios koalicijos pasisakę Seimo socialdemokratai stos...

Tūkstančių žmonių akivaizdoje – naikintuvo katastrofa liudininkas: tai buvo siaubingas reginys (168)

Vienas Italijos oro pajėgų pilotas žuvo jo naikintuvui „ Eurofighter “ sekmadienį nukritus į...

Socialiniuose tinkluose žaibiškai plinta galvosūkis: retas išsprendžia per tam skirtą laiką (24)

Socialiniame tinkle " Facebook " žaibiškai išplito paveikslėlis, kuriame internautai per 30...