Visų iki šiol „Google“ autonominiais automobiliais įvykusių incidentų priežastimi įvardijama žmogiškoji klaida, tačiau situacija pasikeitė, kai savarankiškai važiuojantis automobilis „Google Lexus“ Kalifornijoje pats sukėlė avariją.
"Google" eksperimentinis automobilis
© Reuters/Scanpix

Autonomiškas automobilis apvažiavo kliūtį ir dėl jos nespėjo kirsti sankryžos bei turėjo sustoti netinkamoje juostoje degant raudonai šviesai. Užsidegus žaliai šviesai „Google“ automobilis pamėgino grįžti į savo juostą, tačiau iš kairės artėjantis autobusas šio manevro nepastebėjo ir automobilio nepraleido. Tokiu būdu autonomiškas automobilis švelniai bakstelėjo autobusui į šoną.

Susidūrimo metu niekas nenukentėjo, nes „Google“ automobilio greitis siekė šiek tiek daugiau nei 3 kilometrus per valandą, o autobuso greitis susidūrimo metu siekė apie 24 kilometrus per valandą, rašo leidinys „Autocar“.

Tenka pripažinti, kad autobusas „Google“ automobilio praleisti neprivalėjo. Jei automobilį būtų vairavęs žmogus, jis būtų susipratęs ir, greičiausiai, nemanęs, kad kita transporto priemonė - ypač keleivinis autobusas - jį praleis, ir tokiu būdu ant savo pečių nebūtų užsikrovęs atsakomybės dėl avarijos ir visų galimų pretenzijų.

Iš filmuotos incidento medžiagos matyti, kad tarpas prasprūsti buvo vos didesnis nei automobilio ilgis. „Google“ savo ruožtu pranešė, kad automobilio programose nebuvo numatytas detalesnis supratimas, kad autobusai ir kiti didesni automobiliai nėra linkę praleisti kitų transporto priemonių, kai to daryti neprivalo. Atsižvelgiant į laisvos vietos dydį ir važiavimo greitį susiklosčiusi situacija buvo akivaizdžiai pavojinga, nepriklausomai nuo transporto priemonės dydžio.

Akivaizdu, kad „Google“ automobilis turėjo palaukti, kol atsiras daugiau vietos ir tik tada saugiai įsukti į kelią – būtent tokį sprendimą būtų priėmęs vairuotojas.

Nors šis incidentas – tai pirmas atvejis, kai visa atsakomybė dėl avarijos tenka autonominiam automobiliui, vis dėlto kyla abejonių, ar esame pasirengę tokių transporto priemonių pasirodymui keliuose.

Žmonės sugeba situacijas spręsti panaudodami logiką ir reakciją, taigi tenka pripažinti, kad autonominiai automobiliai kol kas dar tokiomis savybėmis nepasižymi.

„Google“ prisiėmė atsakomybę už šį incidentą, tačiau masinės gamybos atveju gamintojai atsidurtų kur kas sudėtingesnėje situacijoje. Vis dėlto nėra visiškai aišku, ką reikėtų kaltinti, jei įvyktų avarija, kurioje dalyvautų autonominis automobilis.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

„Renault“ išleido naujos kartos sportiškąjį „Megane R.S.“

Pirmą kartą pristatytas 2017 m. rugsėjį Frankfurto automobilių parodoje, naujasis „Renault...

Pernai Baltijos šalyse daugiausiai naujų automobilių pardavė „Toyota“ (11)

2017 m. Baltijos šalyse „ Toyota “ buvo perkamiausias automobilių prekės ženklas: šiose...

Gamintojai pademonstravo, kokios pažangios gali būti autonominės technologijos

Praėjusį pirmadienį Šiaurės Amerikos tarptautinėje automobilių parodoje gamintojai...

„Renault“ išlaiko komercinio transporto lyderio pozicijas Lietuvoje

Remiantis „AutoTyrimų“ duomenimis, 2017-aisiais lengvųjų komercinių automobilių segmente...

Top naujienos

Alkoholio ribojimai – ne problema: pirkėjai prisitaikė (26)

Norint įsigyti alkoholio didesnių problemų nekyla, tiesiog tenka labiau planuoti ir paprašyti...

Per stebuklą išsigelbėjęs Šilalės žydas apie budelius lietuvius: žinau jų pavardes (206)

„Turbūt Dievas norėjo, kad likčiau gyvas“. Taip sako vienintelis Holokaustą išgyvenęs...

Ramutei Daktarienei – dovana: teismas nutarė jai grąžinti garsiąją Užliedžių pilaitę atnaujinta 14.47 val. (260)

Kauno Daktarų nusikalstamam susivienijimui vadovavęs ir iki gyvos galvos įkalintas Henrikas...

Kauno rajone dingusi jauna moteris rasta į kanalą įvažiavusiame automobilyje (125)

Kauno apskrities vyriausiojo policijos komisariato (VPK) pareigūnai surado dingusios Živilės...

Rusija siunčia žinią savo kaimynėms: įžvelgė daugiau grėsmių (64)

Rusijos federalinė saugumo tarnyba ( FSB ) paskelbė atnaujintą strateginį valstybės sienų...

Gyvai / Startavo 12-asis Dakaro etapas: ilgiausias išbandymas automobiliams lietuviai ir vėl taikosi į TOP-20 (54)

Jubiliejinio 40-ojo Dakaro ralio dvyliktasis etapas sportininkus pasitiko staigmenomis dar...

Virš Australijos skridusiame lėktuve – panika: šis skrydis buvo tarsi pragaras (1)

Oro bendrovės „Malaysia Airlines“ lėktuve, ketvirtadienį dėl „techninių priežasčių“...

Kardiologas įvertino, kaip mums sekasi kovoti su didžiausiu lietuvių priešu (13)

Apie jaunėjančias širdies ir kraujagyslių lig as, gydytojų nuolatinį susirūpinimą...

Paskelbė naują turistų labiausiai pamėgtų šalių dešimtuką (1)

Jungtinių Tautų Pasaulio turizmo organizacija paskelbė naują 10 labiausiai turistų pamėgtų...

Mikutavičiaus balsu kalbantis šviesoforas Vilniuje gąsdina praeivius: yra net įsižeidusių (30)

„Ei, ei, jei žengi į gatvę degant raudonai, iškart atimk vieną iš trijų milijonų. Palauk...