Pastarasis testas, sako konkurso komisijos nariai, itin svarbus, kadangi pirkdami naują automobilį žmonės dažnai akcentuoja, kad svarbiausia savybė jiems – saugumas. Laimei, kad net tais atvejais, kai gamta pašykšti išbandymų ir lepina šiltu rudeniu, yra vietų, kur išprovokuoti automobilio slydimą ir patikrinti, kaip elgiasi jo „elektroninės smegenys“, galima greitai ir nerizikuojant nei automobilio, nei vairuotojo saugumu.

Visgi komisijos nariai nebūtų prisiekę automobilių mėgėjai, jei kasmet nesugalvoti kažko neįprasto. Jei prieš metus automobilių žurnalistai surengė improvizuotas drago lenktynes ir patikrino, ar tiesa tai, ką skelbia greičiausių konkurso automobilių gamintojai, šiemet buvo nuspręsta surengti dviejų pajėgių, brangių ir labai greitų automobilių: „Audi“ stojo prieš „Porsche“.

Lenktynės gal nebūtų tokios neįprastos, jei ne jų dalyviai. Mat prie traukos lentynių starto linijos stojo elektrinis „Audi SQ8 e-tron Sportback“ ir vidaus degimo variklį turintis lietuvių itin mėgstamas visureigis „Porsche Cayenne S“. „Ant popieriaus“ abu modeliai atrodo išties panašiai: elektrinis „Audi“ visureigis sveria 2650 kg ir iki 100 km/val. pagreitėja per 4,5 sek., o benzininis „Porsche“ yra šiek tiek lengvensis – sveria 2160 kg, tačiau lėtesnis – iki 100 km/val. pagreitėja per 4,7 sek. Tad konkurentai tikrai lygiaverčiai: ten, kur vienas pralaimi svoriu, kitas pralošia keliomis sekundės dalimis greičiu.

Prie vairo sėdo „Metų automobilio 2024“ komisijos narys, automobilių ir motociklų apžvalgininkas Justas Lengvinas, o taip pat – vienas greičiausių Lietuvos žurnalistų autoklubo (LŽA) narių – Dainius Leonavičius.

Jiems tekusi užduotis buvo nelengva. Pirmiausia, reikėjo kuo greičiau įveikti improvizuotą traukos lenktynių trasą, maždaug ketvirčio kilometro ilgio. Tam, kad rezultatai būtų kuo tikslesni, vairuotojai keitėsi automobiliais ir startavo net kelis kartus.

Metų automobilio rinkimai

„Reikia pastebėti, kad važiuojant „drago“ atkarpą, elektrinis „Audi“ buvo nors ir nežymiai, bet greitesnis. Tiesa, klausimas, kas būtų buvę, jeigu lenktynėms skirta atkarpa būtų ilgesnė – gali būti, jog „Porsche“ pasivytų konkurentą“, – pasakojo J. Lengvinas.

Antroji užduotis buvo dvi klasikinės automobilių slalomo „gyvatėlės“: viena skirta važiuoti didesniu greičiu, kita – siauresnė – lėčiau. „Gyvatėlės“, pasakoja automobilių žurnalistas, buvo skirta patikrinti, kokią įtaką greičiui daro automobilių manevringumas ir valdomumas.

„Porsche“ šioje trasoje jautėsi aštresnė, greitesnė, žinoma, efekto pridėjo ir vidaus degimo variklio garsas. Važiuojant su „Audi“ jautėsi, kad tai – elektromobilis, bet ne vienas kolega, stebėjęs varžybas, sakė, kad išdėliotus kūgelius pavyko apvažiuoti idealiai. „Porsche“ čia buvo greitesnis, bet tik keliomis sekundės dalimis“, – skaičiavo pašnekovas.

Susumavus geriausius slalomo trasos įveikimo laikus pavyko nustatyti, kad „Audi SQ8 e-tron Sportback“ trasą įveikė per 38,51 sek., o „Porsche Cayenne S“ – per 38,05 sek.

Bandymai tik prasideda

Viena didžiausių šiųmečių konkurso naujovių yra sprendimas rinkti ne vieną, o net tris „Lietuvos metų automobilio“ titulo vertus modelius. Konkursą organizuojantis Lietuvos žurnalistų autoklubas (LŽA) numatė, kad visi rinkimų dalyviai bus suskirstyti į tris kainų grupes: iki 39 999 eurų, nuo 40 tūkst. iki 59 999 eurų ir virš 60 tūkst. eurų.

Šiemet konkurse „Lietuvos metų automobilis 2024“ dalyvauja šie modeliai (abėcėlės tvarka):


VAVM autodrome vykstantys bandymai – vieni pirmųjų, skirtų šių metų konkurse dalyvaujantiems automobiliams. Lapkričio antroje pusėje visi automobiliai ir konkursas persikels į Druskininkus, kur visus varančiuosius ratus turinčių modelių lauks bekelės eksperto, keliautojo ir žurnalisto Audriaus Sutkaus paruošta speciali bandymų platforma. Tam, kad būtų išsiaiškintos kitos savybės, kaip kad saugumas, važiavimo komfortas, stabdymo ypatybės, prie konkurso prisijungs VILNIUS TECH universiteto mokslininkai.

Geriausių modelių apdovanojimai ir konkurso finišas laukia gruodžio 1-ąją.