Įgyvendinus šiuos pasiūlymus, naujų lengvųjų automobilių vidutinis išmetamo CO2 kiekis būtų sumažintas nuo 135,7 g/km 2011 m. iki 95 g/km 2020 m., o iki 2015 m. būtų pasiekta privaloma 130 g/km CO2 riba.

Privalomi 2020 m. tikslai jau nustatyti galiojančiuose teisės aktuose, tačiau juos dar reikia įgyvendinti. Komisijai atlikus išsamią techninę ir ekonominę analizę, trečiadienį pateiktuose reglamentų pasiūlymuose nustatoma, kokiomis priemonėmis turėtų būti siekiama iškeltų tikslų.

Vartotojai sutaupys lėšų

Komisijos analizės duomenimis, 2020 m. tikslus pasiekti yra įmanoma, jie yra ekonomiškai pagrįsti ir efektyvūs: technologijos yra laisvai prieinamos, jų kaina yra kur kas mažesnė, nei iš pradžių manyta, o jas įdiegus turėtų padidėti užimtumas ir BVP. Tai būtų naudinga tiek vartotojams, tiek pramonei.

Jei bus pasiekta 2015 m. nustatyta riba, kiekvienas naujo lengvojo automobilio savininkas pirmaisiais metais vidutiniškai sutaupys apie 340 eurų (apie 1174 Lt) išlaidų degalams, o per visą automobilio naudojimo laikotarpį (13 metų) – 2 904–3 836 eurų (apie 10 027 – 13 245 Lt).

Apskritai vartotojai kasmet sutaupys apie 30 mlrd. eurų degalų išlaidų ir planuojama, kad įgyvendinant nustatytus tikslus ES BVP kasmet padidės 12 mlrd. eurų, o užimtumo priemonėms per metus bus papildomai skiriama apie 9 mlrd. eurų. Įgyvendinus pasiūlymus, iki 2030 m. iš viso būtų sutaupyta 160 mln. tonų naftos (kurios vertė dabartinėmis kainomis – maždaug 70 mlrd. eurų), o išmetamo CO2 kiekis sumažėtų maždaug 420 mln. tonų.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (12)