Kuo nustebinti?

Šiais aukštųjų technologijų laikais net naujausiu automobiliu vargu ar ką nustebinsi. Juolab kad geras trečdalis Lietuvos jau matė nemažai pasaulio, kai išvyko padirbėti į Angliją, tad žino, kad Vakaruose turčiams automobilis – tiesiog susisiekimo priemonė, kuri turi prilygti statusui. Malūnsparniai ir reaktyviniai lėktuvai – kitas reikalas. Tai rimta, brangu ir įspūdinga. Tačiau ne veltui automobilių gamintojai nuolat siūlo vis naujesnius ir brangesnius automobilių modelius – vis dėlto tikrą vyrą ir jo piniginės turinį atpažinsi pagal jo automobilį.

Prisiminkime, kai prieš gerus 20 metų Lietuvos keliais pradėjo riedėti ne tik pirmieji iš užsienio atvaryti nudrengti kledarai, bet ir prabangesni automobiliai. Tuomet dažniausiai juos įpirkti galėdavo tik tie, apie kuriuos šiais laikais sakoma, kad pirmas milijonas visada būna nešvarus. O daugelio jų jau nebėra ant mūsų žemelės. Pinigingi vyrukai galėdavo pasigirti ne tik trilitrinio stiklainio dydžio kumščiais (o tie, kurių tokiais gamta neapdovanojo, pasirūpindavo tokius turinčiais apsaugos darbuotojais), vaivorykštės spalvų madingais švarkais ir pirmaisiais turistinės kuprinės dydžio mobiliaisiais telefonais, bet ir prabangiais automobiliais. To meto S klasės „Mercedes“ „banginiai“, 7 serijos „BMW“ bechos ir audiuchos – šiems vyrams iš kelio traukdavosi visi.

Laikas ėjo, automobiliai brango, Lietuvos pirkėjų finansinis pajėgumas didėjo kartu su vis labiau lavėjančiu skoniu. Lietuvoje pasirodė pirmieji „Ferrari“ modeliai (na, ir kas, kad remontuoti juos tekdavo vežti į užsienį), išskirtiniai „Lamborghini“, galop išvydome ir „Bugatti Veyron“. Praktiškesnieji rinkosi ne tokius ekstremalius modelius, kurie buvo tinkamesni lėkti lenktynių trasoje, o ne dardėti duobėtais gimtinės vieškeliais. Tad kas naujo pasaulinėje automobilių padangėje ir į kokius automobilius Lietuvos turtuoliams vertėtų atkreipti dėmesį, renkantis naują automobilį?

Universalus elektromobilis

Dabar sparčiai populiarėjantys, bet vis dar sunkiai įkandami elektromobiliai turi puikią alternatyvą. Tai vadinamieji didesnės ridos elektromobiliai, kuriuose dera elektromobilio ir įprasto automobilio ypatybės. Vienas tokių – dar 2008 m. Detroito automobilių parodoje pristatytas keturių vietų elektromobilis „Fisker Karma“.

Buvęs „BMW“ ir „Aston Martin“ vyriausiasis dizaineris Henrikas Fiskeris tikrai išmano savo darbą. Pasiuntęs į pasaulį tokius įspūdingus modelius kaip „BMW Z8“ ir „Aston Martin DB9“, ėmėsi savo verslo. Žinoma, savarankiškas kelias niekada nebūna rožėmis klotas. Pasikvietęs į pagalbą „Rolls-Royce“, „Ford GT“ ir „BMW“ kūrusius dizainerius, H. Fiskeris kibo į darbą. Deja, krizė smogė ne laiku, nors net 3 tūkst. pirkėjų jau buvo sumokėję užstatą už kuriamą išskirtinį automobilį. Per tą laiką H. Fiskeris gavo 1 mlrd. JAV dolerių vyriausybės paramą, automobilio preliminari kaina nuo 80 tūkst. JAV dolerių išaugo beveik iki 100 tūkst., o svoris nuo planuotų 2 t padidėjo iki 2 t ir 5 centnerių.

22 colių ratlankiais pasipuošęs automobilis tikrai įspūdingas, juolab kad kitais metais ketinama pademonstruoti ir versiją atviru kėbulu – „Fisker Sunset“. Ilgas, platus, bet žemas (aukštis prilygsta „Porsche 911“ modeliui, o ilgis – SLS klasės „Mercedes“). Automobilis bus gaminamas Suomijoje, ten pat, kur nuo konvejerio nurieda ir „Porsche“ modeliai „Cayman“ bei „Boxter“.

Galinius ratus varo du elektros varikliai po 201,5 AG (iš viso 403 AG), kurių bendras sukimo momentas – net 1 330 Nm! Įkrauti 20 kWh ličio ir jonų akumuliatorius iš įprasto 220 V tinklo trunka apie 6 val., o visiškai įkrovus vien elektra galima nuvažiuoti apie 85 kilometrus. Išsekus akumuliatoriuose sukauptai energijai, juos toliau kraus 175 kW generatorius, maitinamas 2,0 l 260 AG variklio su turbina.

Tik akumuliatoriuje sukaupta elektros energija varomas elektromobilis iki 100 km/val. įbėgėja per 7,9 sek., o didžiausias greitis siekia 153 km/val. Kai režimas perjungiamas, kad į darbą įsijungtų vidaus degimo variklio sukamas generatorius, šie parametrai atitinkamai pagerėja iki 5,9 sek. ir 230 km/val. Pasak gamintojo, 100 km automobilis degins vos 2,8 l degalų, o į aplinką išmes tik 83 g anglies dioksido.

Fisker Karma

Elektros varikliai (2 vnt.) – 403 AG, 1 330 Nm
Benzininis variklis – 260 AG
Iki 100 km/val. įsibėgėja per 5,9 sek.
Didžiausias greitis – 230 km/val.
Svoris – 2 495 kg
Kaina – 95 900 JAV dolerių
Lietuvoje nėra jokių automobilio mokesčių

„Murciélago“ pamaina

Kažkada, seniai seniai, beveik prieš dešimt metų, tiksliau – 2003 m., žiniasklaida krykštavo, kai „Kauno grūdų“ gaspadorius Tautvydas Barštys bene vienas pirmųjų Rytų Europoje įsigijo nelabai praktišką, bet įspūdingą „Lamborghini Murciélago“, kuris buvo gaminamas nuo 2001 iki 2010 metų. Laikas bėga nenumaldomai, šis automobilis tikrai liks istorijoje ir kolekcininkų vertybė, tačiau iškilo nauja žvaigždė – „Lamborghini Aventador“.

Bendrovė, vadovaujama Stefano Winkelmanno, pristatė visiškai naują „Lamborghini“ modelių flagmaną. Briaunotas, kaip ir dera „Lamborghini“ automobiliui, iš anglies pluošto monokoko, su 6,5 l 700 AG varikliu, iki 100 km/val. įsibėgėja vos per 2,9 sek., 4,7 m ilgio ir daugiau kaip 2 m pločio – įspūdingų proporcijų, ir visais varomaisiais ratais. Didžiausias greitis – 350 km/val., tad kas gali būti įspūdingiau?

Įdomus dalykas – „Lamborghini“ artimai bendradarbiauja su „Boeing“ lėktuvų gamintojais, tad automobilių gamyboje panaudotos visos naujausios kompozicinių medžiagų technologijos. Automobilis buvo kurtas dizaino studijoje „Centro Stile Lamborghini“, kur dizaineriai įkvėpimo sėmėsi iš tokių „kasdienių“ dalykų kaip naikintuvas „F-22 Raptor“. Vertikaliai pakeliamos durys jau tapo legenda – kai kurios automobilių tobulinimo bendrovės tokias duris vadina tiesiog LSD („Lamborghini Style Doors“). Tiesa, kad ir kaip pavadintum, į šį automobilį įsiraityti nėra lengva ir praktiškumu jis nedaug lenkia savo pirmtaką „Murciélago“.

Lamborghini Aventador

Variklis – V12, 6 468 kub. cm, 700 AG, 690 Nm
Iki 100 km/val. įsibėgėja per 2,9 sek.
Didžiausias greitis – 350 km/val.
Svoris – 1 575 kg
Kaina – 255 000 eurų (be mokesčių)
Lietuvoje nėra jokių prabangaus automobilio mokesčių
Danijoje šio automobilio mokestis – 180 proc.

Švedų galiūnas „Agera R“

Mūsų užjūrio kaimynai švedai tikrai turi nemenką, nors ir ne pačius geriausius laikus išgyvenančią automobilių pramonę. SAAB, „Volvo“ – automobiliai tautai, o štai išrinktiesiems kilmingo kraujo turintis Christianas von Koenigseggas siūlo savo vienetinius modelius. Šį kartą – automobilį „Koenigsseg Agera R“. Jį kilmingasis švedas sukūrė ne bet kokį, o skirtą kol kas greičiausio automobilio „Bugatti Veyron SS“ greičio rekordui – 431 km/val. – įveikti. 1 115 AG, 5,0 l V8 variklis su dviem turbinomis ir viskas apvilkta išskirtiniu anglies pluošto kėbulu. Komforto čia neverta tikėtis – iki 200 km/val. biodegalais varomas automobilis įsibėgėja vos per 7 sek., iki 300 km/val. – per 14,9 sekundės! Didžiausias greitis – 442 km/val.

Koenigsegg Agera R

Variklis – V8, 1 115 AG, 1 200 Nm
Iki 200 km/val. įsibėgėja per 7 sek.
Didžiausias greitis – 442 km/val.
Svoris – 1 435 kg
Kaina – 1 125 000 eurų
Lietuvoje nėra jokių prabangaus automobilio mokesčių
Danijoje šio automobilio mokestis – 180 proc.