Europos Komisija pasiūlė įpareigoti matuoti lengvųjų ir komercinių (Euro 5 ir Euro 6) automobilių azoto oksidų (NOx) išlakų apimtį realiomis vairavimo sąlygomis, atsižvelgusi į 2018 m. gruodžio 13 d. priimtą ES Teisingumo Teismo sprendimą. Iki tol šių išlakų kiekis buvo matuojamas laboratorijose, tačiau paaiškėjo, kad realybėje jis gerokai didesnis.

ES kol kas yra vienintelis regionas pasaulyje, kur automobilių tarša matuojama keliuose. Kad būtų išvengta kilnojamųjų matavimo sistemų netikslumų, Komisija pasiūlė paklaidos ribą. Europarlamentarai įsitikinę, kad ji kasmet turėtų būti mažinama, o 2022 rugsėjį – visiškai panaikinta. Parlamentas taip pat siūlo nuo 2021 m. birželio nustatyti griežtesnius reikalavimus kilnojamosioms teršalų matavimo sistemoms.

2019 m. Europos aplinkos agentūros atliktas oro kokybės tyrimas parodė, kad oro tarša ES 2016 m. sukėlė daugiau nei pusę milijono priešlaikinių mirčių. Lengvieji automobiliai ES išmeta apie 40 proc. visų azoto oksidų išlakų – tai reikšmingas oro taršos šaltinis, ypač miestuose.

Už šį EP sprendimą balsavo 485 EP nariai, prieš buvo 169, o susilaikė 42. Artimiausiu metu šiuo klausimu prasidės derybos su ES Taryba.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (4)