aA
Nenaujų lengvųjų automobilių prekybos versle galioja nerašyta taisyklė – nori greitai ir pelningai parduoti mašiną, privalai pasirūpinti, kad jos odometras rodytų tokius skaičius, kokius nori matyti pirkėjas. Dėl šios priežasties atliekančių manipuliacijas ridą liudijančia informacija yra nesuskaičiuojama daugybė.
© A.Stackevič nuotr.

Tačiau panašu, kad „malkas“ pardavinėjantys vilkikų vairuotojai jų paslaugomis nesinaudoja. Štai kodėl.

Mašinų turgaus keistenybės

Cargonews.lt konsultavęs vienos specializuotos automobilių elektronines sistemas ir prietaisų skydelius remontuojančios įmonės vadovas, pageidavęs išsaugoti anonimiškumą, atviravo, kad sunkiojo transporto ir lengvųjų automobilių pasauliai odometrų rodmenų koregavimo požiūriu beveik neturi sąlyčio taškų.

„Automobilių turguose siūloma technika – su retomis išimtimis – būna pravažiavusi tris-penkis kartus daugiau, nei rodo odometras. Tai iš tiesų gluminanti situacija, kurią paaiškinti galima tik tam tikrais stereotipais ar keistu noru apgauti pačiam save. Yra tekę matyti automobilių, kurie per pirmuosius trejus eksploatacijos metus vidutiniškai „prasukdavo“ po 50 tūkst. kilometrų, o po to (pasibaigus garantinio aptarnavimo laikotarpiui) per devynerius metus – viso labo 30 tūkst. kilometrų. Žinoma, pasikeitus mašinos šeimininkui, greičiausiai pasikeitė ir automobilio naudojimo įpročiai, tačiau deklaruojama tokia rida – akivaizdus akių dūmimas“, – pasakojo Cargonews.lt pašnekovas.

Toks žongliravimas skaičiais nėra nekaltas melas, nes automobiliai, peržengę 150 tūkst. kilometrų ridos ribą, priskiriami padidintos rizikos grupei. T. y. dėl kelio dangos poveikio, vibracijos, apkrovų, susidėvėjimas pasiekia tokį laipsnį, kai važiuoklė, sankaba, smagratis, variklio pagalvės, stabdžiai, išmetimo sistema, įvairūs judančių detalių tvirtinimai bei panašūs dalykai pradeda reikalauti gerokai daugiau dėmesio ir investicijų. Neatsitiktinai įmonės atnaujinti savo transporto parką stengiasi prisukus būtent tiek kilometrų ir nesulaukus dienos, kai smulkūs gedimai pradės trukdyti darbui.

Sunkiasvorio pasaulio specifika

Vilkikų techniniai resursai bei atsparumas nepalyginamai didesni nei lengvųjų automobilių. Efektyviai „įdarbintas“ sunkvežimis per metus sukaria po 150 tūkst. kilometrų ir tik po maždaug trejų metų liaujasi būti „beveik naujas“. Tačiau nei nenaujų vilkikų pardavėjai, nei vežėjai į elektronikos specialistus nesikreipia.

Vairuotojai taip pat neieško būdu, kaip pakoreguoti odometro parodymus ir pasipelnyti deklaruojant didesnes degalų sąnaudas.

„Viena vertus prekybos „malkomis“ (taip žargonu vadinami vilkikų vairuotojų pardavinėjami degalai) specifika yra ta, kad paprastai vairuotojai uždirbti stengiasi iš kainų skirtumo, kai kur nors Baltarusijoje ir Europoje. Mūsų kaimyninės šalies degalinėse dyzelinas perkamas po maždaug 0,75 euro centų už litrą, o kai tuo pat metu Vokietijoje toks pat kiekis kainuoja 1,46, o Italijoje – net 1,67 euro centų. Erdvės užsidirbti yra nemažai netgi nenaudojant jokių kitų gudrybių“, – tikino cargonews.lt konsultantas.

Jo teigimu sunkvežimių vairuotojai sutaupyti bando naudodami kitokius triukus. Vienas populiariausių metodų – „žaisti“ su „AdBlue“ sistema. Paties skysčio kaina nėra didelė, tačiau išmetamąsias dujas nukenksminanti padedantis karbamido-vandens tirpalas kelia nemažai kitų rūpesčių, susijusių su visos sistemos priežiūra, temperatūros svyravimais, korozijos rizika ir t. t.

„Atsikratyti, išjungti, nenaudoti ar dar kokiais nors tradiciniais būdais išvengti galvos skausmo, susijusio su šia sistema, negalima, nes vilkiko elektroninės smegenys, negaudami reikiamo signalo iš „AdBlue“ daviklių, tiesiog drastiškai ribos variklio galią ir neleis dirbti. Tada vežėjai kreipiasi į elektronikos specialistus ir prašo parūpinti vadinamąjį emuliatorių, kuris į sunkvežimio kompiuterį siųstų „AdBlue“ signalus. T. y. meluotų apie skysčio lygį, daviklių darbą, filtrų, katalizatoriaus ir duslintuvo „sveikatą“. Prijungus tokį prietaisą, variklis pradeda dirbti sklandžiai ir netgi šiek tiek taupiau, tačiau iš, tarkim, „Euro 5“ tampa „Euro 0“. Dirbantiems šalyse, kur nėra jokių aplinkosauginių reikalavimų, toks sprendimas yra tikrai nebloga išeitis“, – sekė technikos ekspertas.

Vagysčių virusas

Tačiau jei anksčiau aptarta veikla balansuoja ant legalumo ribos, tai moderni elektronika dažnai vis dažniau skiriama į tikrai kilnias misijas. Ne paslaptis, kad vilkikų vairuotojų poilsio aikštelėse degalai iš sunkvežimių bakų nusiurbinėjami pačiu primityviausiu būdu. Siekiant tokių akibrokštų išvengti, vežėjams siūlomos specialios stebėjimo sistemos – signalizacijos, perspėjančios apie bandymus laužtis į degalų baką.

Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Šalia Vilniaus oro uosto baigiama statyti daugiafunkcė stovėjimo aikštelė (3)

Pernai šalia Vilniaus oro uosto pradėtą statyti modernią daugiafunkcę automobilių stovėjimo...

„Mazda“ ruošia naujieną klientams: pareiškė, jog atsisakyti dyzelinių variklių – kvailystė (8)

„ Mazda “ gamins hibridinius ir elektrinius automobilius – visi gamins, tai neišvengiama....

Kelininkai pradeda žiemos sezoną: sandėliai užpildyti smėliu ir druska (3)

AB „Kelių priežiūra“ pradeda žiemos sezoną – budėtojai nepertraukiamai stebi Lietuvos...

Griežtėjantys taršos reikalavimai keičia „premium“ automobilių rinką: privalumų turi viena grupė (18)

Nuo 2018 m. rugsėjo visi nauji Europos Sąjungoje parduodami automobiliai turėjo atitikti ne tik...

Nauji automobiliai lietuviams vis patrauklesni: jų pardavimų augimas šalyje – sparčiausias ES (12)

Naujų automobilių pardavimų augimas Lietuvoje per devynis šių metų mėnesius buvo sparčiausias...

Top naujienos

Po šeštą parą alinančio košmaro Alytuje – naujausios žinios: kai kur tarša viršyta 10 kartų (24)

„Tie momentiniai dalykai tikrai kelia nerimą. Dėl Miklusėnų man labai neramu, darome viską, ką...

Įpyko dėl mokesčio perkant už mažiau nei 20 eurų: Lietuvos įstatymai leidžia tokį taikyti (74)

Užsakymo paruošimo mokestis , – štai su tokiu dar iki šiol nematytu mokesčiu apsipirkusi el....

Kėdainietė tikina nuo vilko apsigynusi lenta: žiūrėjau jam tiesiai į akis (3)

Kėdainių rajono gyventojai jau kuri laiką negali ramiai gyventi dėl vis labiau įžūlėjančių...

Prabilo ir Kauno „Žalgirio“ ultros: tai garbės mums nedaro (33)

Sekmadienį po LKL lyderių kovos ne ką mažiau dėmesio, nei pačios rungtynės ir įvykiai ant...

Paskutinės valandos: ar Sabonis liks Indianoje bei kodėl „Pacers“ ir lietuvio derybos įstrigo? laida „Iš viršaus“

Kodėl pirmadienio vakaras gali tapti lemtingu Domantui Saboniui ir Indianos „Pacers“ klubui?...

Gauta Seimo teisininkų išvada: ar galima balsuoti dėl Pranckiečio pateikiame pilną išvados tekstą  (295)

Seimo valdybos atstovų paprašyta Teisės departamento išvada dėl pakartotinio balsavimo dėl Seimo...

Ši prancūzė – tikra mūsų laikų stiliaus ikona, iš kurios yra, ko pasimokyti (5)

Nuo 2010 m. savo mados tinklaraštį „Over the Rainbow“ rašanti prancūzų ir britų kilmės...

Dezertyravęs KASP kapitonas išsigando, kad pakenks Lietuvai, bet – ir vėl dezertyravo (58)

Dėl dezertyravimo ir savavališko pasišalinimo iš tarnybos baudžiamojon atsakomybėn patrauktas...

Kardiologas kreipiasi į sergančius širdies ir kraujagyslių ligomis: turite laikytis 10 pagrindinių taisyklių (11)

Širdies ir kraujagyslių ligos išlieka labiausiai paplitusios, pažeidžiančios vis jaunesnio...

Įsimintiniausia IX forto istorija: kraupaus likimo išsigandę kaliniai pabėgo išgręžę 314 skylučių (3)

Sakoma, kad požeminis Kaunas – paslaptingas miesto pasaulis. Legendos kalba, kad šiuose...