aA
Elektromobiliai turi rimtą problemą – net ir esant išplėtotam stotelių tinklui jų įkrovimas trunka ilgai. Daugėjant elektromobilių skaičiui, prie jau esančių stotelių gali susiformuoti ir laukiančiųjų eilės, jei kiekvienas savo elektromobilį kraus bent po pusvalandį. Šią vasarą Lietuvoje tikimasi pristatyti naujoves, kurios šias problemas leis išspręsti, o kai kurie sprendimai veikia jau šiandien.
Asociatyvi nuotr.
Asociatyvi nuotr.
© Gamintojo archyvas

ABB Infrastruktūros ir transporto segmento vadovas Audrius Lapinskas sako, kad jų gaminamos ir įrengiamos elektromobilių įkrovimo stotelės pajėgios aptarnauti ne vieną automobilį.

„Šiandien ABB stotelės jau gali aptarnauti ne vieną, bet du elektromobilius. Netolimoje ateityje sutrumpės ir krovimo laikas, nes jau yra išplėtota technologija greitam įkrovimui, kuri leidžia pasiekti iki 350 kW galios arba 30 kilometrų per vieną įkrovos minutę“, – aiškina A. Lapinskas.

Pastebimas apskritai spartus tiek pačių elektromobilių, tiek jų įkrovimo infrastruktūros tobulėjimas. Tad galbūt po kelių metų kalbėsime apie bekontaktes technologijas, kurios leis automobilį tiesiog palikti, tarkime, degalinėje, nueiti užsisakyti užkandžių, kavos, o grįžus prie elektromobilio jo akumuliatoriai bus įkrauti tiek, kad pavyktų įveikti bent jau kelias dešimtis kilometrų?

„Manau, kad ateityje toks sprendimas nėra visiškai atmestinas, bet, mano manymu, tai prasilenkia su efektyvumo didinimo idėja, nes šiandien bekontaktė įkrovimo technologija yra labai brangi ir neefektyvi pačios energijos perdavimo atžvilgiu“, – teigia A. Lapinskas.

Atsinaujinančių energijos šaltinių panaudojimo perspektyvos

Kai kalbama apie elektromobilius, visada kalbama ir apie ekologiją, gamtos saugojimą bei tausojimą. Todėl natūralu, kad kyla klausimas apie atsinaujinančių energijos šaltinių panaudojimo elektromobiliams įkrauti galimybes. Tai būtų kur kas švariau nei energija iš elektrinės, kuri degina iškastinį kurą.

Elektromobilis "Nissan Leaf"
Elektromobilis "Nissan Leaf"
© Organizatorių archyvas

„Žinoma, galima panaudoti tiek saulės, tiek vėjo elektrinę, kad ji aptarnautų įkrovimo stotelę, tačiau nereikia pamiršti, kad šiandien mums reikia papildomo energijos kaupimo sprendimo, jei norime panaudoti minimas elektrines. Jei, pavyzdžiui, naudotume saulės energijos elektrinę, mums reikėtų didelio papildomo ploto pačiai elektrinei“, – apie galimus atsinaujinančios energijos elektrinių trūkumus pasakoja A. Lapinskas.

Žvelgiant į ateitį, kai elektromobilių bus gerokai daugiau nei dabar, dažnai iškeliamas klausimas, ar pagaminamos elektros energijos užteks tiek jiems, tiek buitiniams naudotojams ir pramonei. A. Lapinskas ramina, kad įrenginėti atskiros infrastruktūros, kuri užtikrintų elektromobiliams reikalingos energijos gamybą, nereikės.

„Manau, kad pačios elektros energijos resursų tikrai užteks reikiamam elektromobilių įkrovimo stotelių skaičiui. Svarbu tinkamai valdyti elektros apkrovimo tinklą ir dabar tai prižiūri Lietuvos elektros skirstymo operatoriai – ESO ir „Lietuvos energija“. Taip pat reikia atkreipti dėmesį, kad sparčiai plečiasi atsinaujinančių energijos šaltinių panaudojimo galimybės, o tai leis energijos pagaminti dar šiek tiek daugiau“, – konstatuoja A. Lapinskas.

Vasarą bus pristatyta aplikacija, skirta elektromobilių vairuotojams

Elektromobilių vairuotojams labai svarbu žinoti, ar jų pasirinkta stotelė šiuo metu nėra užimta, kad nereikėtų ilgai laukti ir kelionė per daug neprailgtų. Ar yra sprendimas, kuris padėtų elektromobilio vairuotojui nepakliūti į tokią situaciją?

ESCO komercijos vadovas Marius Kairys sako, kad elektromobilių vairuotojams tai yra didelis iššūkis – neaišku, ar atvykę krauti automobilio su visiškai tuščiu akumuliatoriumi jie nepaklius į situaciją, kad reikės laukti ar įkrovimo stotelė apskritai neveiks.

Elektromobilių įkrovos stotelės
Elektromobilių įkrovos stotelės
© Organizacijos nuotr.

„Tuomet jis tiesiog negalėtų pasikrauti automobilio. Šiuo metu „Energijos sprendimų centras“ vysto mobilią aplikaciją, kurioje bus galima matyti, ar stotelė veikia, ar ne, ar ji užimta, ar laisva, taip pat turės galimybę rezervuoti laiką, kada nori pasikrauti savo elektromobilio akumuliatorius“, – naujovę pristatė M. Kairys.

Ar šiuo patogumu galės pasinaudoti elektromobilių lenktynių dalyviai, pirmąjį gegužės penktadienį važiuojantys iš Vilniaus į Palangą?

„Visos stotelės turi komunikavimo prietaisus ir mūsų tikslas su savo aplikacija sujungti visas įkrovimo stoteles – tiek tas, kurias vystome patys, tiek ir trečiųjų pusių stoteles. Lenktynių metu, deja, ši aplikacija dar neveiks, nes turime didelių iššūkių dėl Asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo ir tenka perkurti aplikaciją. Bet tikimės, kad birželio viduryje ar pabaigoje jau turėsime visiškai funkcionuojančią aplikaciją“, – apie netolimos ateities planus pasakoja M. Kairys.

www.lrt.lt
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Atsakė, kodėl elektromobilių baterijos patikimesnės nei kitų įrenginių

Vartotojai pageidauja įrenginių, kurie ne tik dailiai atrodytų, bet ir būtų patogūs bei...

Ekspertas papasakojo, kaip keičiasi naudotų automobilių rinka Lietuvoje

Pastaruosius kelerius metus būtų galima įvardinti kaip iššūkių, sumaišties ar net kardinalių...

Kelininkai: Lietuvoje eismo sąlygas sunkina rūkas

Pirmadienio rytą Lietuvoje eismo sąlygas kai kuriuose regionuose sunkina rūkas, perspėja kelininkai.

Alkoholio aptikimo sistemos – visuose naujuose automobiliuose JAV: išleista rekomendacija, ruošiamas reikalavimas

JAV Nacionalinė transporto saugos valdyba išleido rekomendaciją, kad visi nauji automobiliai...

Paaiškino, kokie elektromobiliai pranašesni už kitus (1)

Universalus produktas yra patogus, tačiau nebūtinai – pats geriausias pasirinkimas. Ne veltui...

Top naujienos

„The Insider“ bėgančių rusų apklausa parodo ir kitą pusę: įtaria, kad tai slaptas Putino interesas (4)

Rusijos opozicijos atstovai prašo Europos įsileisti nuo tarnavimo kariuomenėje bėgančius rusus ir...

Chodorkovskis: rusų kariai po pirmųjų 100 tūkst. lavonų savo ginklus nukreips į patį Putiną

Kremliaus kritikas Michailas Chodorkovskis tiesioginiame laidos „Vozduch“ eteryje „Chodorkovskij...

Kreivys kaltės nejaučia: nekaltinkite dėl to, už ką atsakingi esame visi

Seime į opozicijos klausimus antradienį atsakęs ir raginimų trauktis iš posto išklausęs...

Sienų rusams neuždariusios šalys pamatė, ko dar nemačiusios: netrukus Rusijoje numatytas karo padėties įvedimas (3)

Bėgančiųjų iš Rusijos skaičiai auga: vien į rusams bevizes šalis, manoma, paspruko daugiau nei...

Vladimiras Laučius

Leonas Aronas: nepamirškime apie Putino tikėjimą, kad pralaimėjęs visada privalai keršyti Rusijai teliko 6-8 mėnesiai (10)

Nesėkmės fronte ir Vakarų daromas ekonominis spaudimas palieka Kremliui ne daugiau kaip 6 ar 8...

Karas Ukrainoje. Šaltiniai: penktadienį – naujas Putino kreipimasis, aneksuotai „apygardai“ jau numatytas vadovas  Ukraina patvirtino apie dar vieną skaudų smūgį Rusijos pajėgoms

Ukrainos generalinis štabas pirmadienį vakare paskelbtame pranešime netiesiogiai patvirtino...

Pareigūnai: Baltijos jūroje fiksuojami nuotėkiai dujotiekyje „Nord Stream 1“

Du dujų nuotėkiai nustatyti dujotiekyje „ Nord Stream 1“ Baltijos jūroje , praėjus kelioms...

Nurodė, nuo ko dabar priklausys Putino sprendimas: atsiranda vis daugiau aiškumo vienas faktorius ypač svarbus (2)

Prezidento vyriausiasis patarėjas Kęstutis Budrys įsitikinęs, kad Rusijos prezidento Vladimiro...

Dalia Daškevičiūtė

Lietuvoje šią bakteriją turi apie 70 proc. žmonių, tačiau nedaugelis tai žino: negydant gali sukelti rimtų sveikatos problemų (4)

Manoma, kad Lietuvoje šia infekcija gali sirgti apie 70 proc. žmonių, tačiau tik nedidelė dalis...

Tiesioginė transliacija / Delfi rytas. Iš Ukrainos grįžęs Oskaras Koršunovas: net toli nuo fronto karas persmelkia viską

„ Delfi ryto “ laidą pradėsime nuo pokalbio su režisieriumi Oskaru Koršunovu , kuris ką tik...