Elektromobilių rinka nestabdo

Automobilių istorijos patikros įmonės „CarVertical“ komunikacijos vadovas Matas Buzelis sako, kad elektromobilių rinkos augimas vis dar greitėja. Anot pašnekovo, ši tendencija ypač ryški Vakarų Europoje.

„Kai kurių šalių, pavyzdžiui, Vokietijos, Prancūzijos ar Didžiosios Britanijos, naujų elektromobilių rinkos dalis jau sudaro apie šeštadalį ar net penktadalį visos naujų automobilių rinkos. Tačiau dėl aukštesnių nei mašinų su vidaus degimo varikliais kainų elektromobiliai vis dar rečiau aptinkami Rytų Europos rinkose“, – įžvalgomis dalijasi M. Buzelis.

Tai patvirtina ir „The Wall Street Journal“ paskelbti duomenys, pasak kurių, visame pasaulyje elektromobilių pardavimas 2022 metais, palyginti su 2021-aisiais, išaugo 68 proc. – jų parduota 7,8 mln. Žvelgiant tik į Europos rinką, beveik 14 iš 100 pernai čia registruotų naujų automobilių buvo varomi vien elektra.

Tiesa, 2022 metais buvo galima pastebėti didėjantį atotrūkį tarp visiškai elektrinių ir įkraunamųjų hibridinių automobilių – pastarųjų pardavimo apimtys mažėjo, o visiškai elektriniai sudarė net 60 proc. visų elektrifikuotų transporto priemonių pardavimų Europoje.

Matas Buzelis / carVertical nuotr.

Rinkos lyderiai augino pardavimo apimtis

Tarp geriausius elektromobilių pardavimo skaičius Europoje demonstravusių gamintojų pirmoje vietoje buvo „Volkswagen Group“, kuriai priklauso net kelių prekių ženklų elektromobiliai. Antroje vietoje – „Tesla“, o trečioje „Stellantis“ grupė, taip pat glaudžianti daug skirtingų prekių ženklų po vienu skėčiu.

Ketvirtoje vietoje „Hyundai-Kia“ grupė, fiksavusi 15 proc. pardavimo prieaugį, lyginant su 2021 metais. Taip pat ši grupė išsiskyrė didžiausiu augimu įkraunamųjų hibridų rinkos geriausiųjų dešimtuke – „Hyundai-Kia“ pardavimai išsipūtė net 38 proc.

„Korėjiečiai labai laiku suskubo gaminti elektromobilius. Pavyzdžiui, „Toyota“ tik visai neseniai pristatė pirmąjį savo elektromobilį, o pirkėjai ir visa rinka jau įgavo elektromobilių pirkimo inerciją. Kitas dalykas yra sugebėti įtikti pirkėjams – tiek „Kia“, tiek „Hyundai“ pastarąjį dešimtmetį siūlė drąsius sprendimus ir septynmyliais žingsniais vijosi savo konkurentus. Dėl to ir pasivijo“, – stiprią tokių gamintojų poziciją pardavimo lentelėje komentuoja M. Buzelis

Pašnekovas taip pat samprotauja, kad minėti gamintojai puikiai geba rinkai pasiūlyti tai, ko jai reikia. M. Buzelio teigimu, pavyzdžiui, „Kia“ modeliai nebėra tokie, kokius daugelis buvo įpratę matyti prieš kelis dešimtmečius. Dabar jie džiugina tiek įdomiais dizaino elementais, tiek akį traukiančiais salonais, o pirkėjai būtent to ir tikisi.

Tiesa, korėjiečių gaminami elektromobiliai dažniausiai lyginami tarpusavyje, mat sunku rasti konkuruojančių modelių tame pačiame kainų segmente. Jie išsiskiria įvairiais aspektais. Štai, pavyzdžiui, 800 voltų įkrovimo sistema, kuri diegiama „Kia EV6“, aptinkama tik gerokai brangesniuose modeliuose, kaip antai „Audi e-tron GT“, „Porsche Taycan“ arba giminingame modelyje – „Hyundai Ioniq 5“.

Elektromobilis

Rinka keičiasi – nereikia žvalgytis atgal

Būtent su pastaruoju modeliu dažnai ir lyginamas jau minėtas „Kia“ elektromobilis. Populiaraus portalo „pcmag.com“ elektromobilių apžvalgininkas Dougas Newcombas, vertindamas EV6, išvadoje nedaugžodžiavo: „2023 metų „Kia EV6“ daugeliu atžvilgių yra panašus į savo korporacinį brolį „Ioniq 5“, tačiau pasižymi didesniu įveikiamu atstumu ir geresnėmis dinaminėmis savybėmis.“

Savo ruožtu M. Buzelis šalia to, kad korėjiečiai išmoko gaminti tokius automobilius, kokius mėgsta europiečiai, prideda, jog elektromobiliai iš esmės gali būti lyg naujas puslapis gamintojų istorijoje. Todėl pirkėjams neverta dairytis atgal.

„Dalis markei būdingų problemų elektromobiliuose gali ir neatsispindėti. Pavyzdžiui, jeigu konkretaus gamintojo automatinės pavarų dėžės arba tam tikri varikliai turėjo probleminių arba lepių vietų, elektromobiliuose jų nebus, nes šie komponentai jiems nereikalingi.

Techniškai elektromobiliai yra paprastesni, turi žymiai mažiau slankiojančių detalių ir būtų visai teisinga pamiršti prieš 20 metų sklandžiusius mitus ir įsikaltus stereotipus apie vieną ar kitą gamintoją. Skirtingų gamintojų to paties segmento automobiliai dar niekada nebuvo tokie panašūs, kokie yra dabar“, – pabrėžia pašnekovas.

Ir iš tiesų prieš porą dešimtmečių korėjiečiai negalėjo pasigirti ryškiais automobiliais. Prasidėjus elektromobilių erai, situacija ėmė keistis.

Štai automobilių apžvalgų portalas „caranddriver.com“ apie „Kia EV6“ rašė: „Valdymas puikus, ypač kaip krosoverio, todėl smagu važiuoti užmiesčio keliais. Naujasis EV6 GT modelis yra tinkamas entuziastingiems vairuotojams, nes jo 576 arklio galių pakanka, kad „Stinger“ savininkai pavydėtų. Dėl tylaus ir erdvaus salono EV6 pateisina savo vietą SUV rinkoje ir nenusileidžia tokiems konkurentams kaip „Ford Mustang Mach-E“, „Ioniq 5“ bei „Volkswagen ID.4“.“

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją