„Per mūsų salone vykusį „Honda e demo dienų“ renginį naująjį „Honda“ elektromobilį išbandė daugiau nei 100 vairuotojų. Apie 70 proc. iš jų sudarė įmonių atstovai, domėjasi galimybe naujais elektromobiliais atnaujinti bendrovės automobilių parką. Įmonės elektromobilių pirkimą atidėliojo laukdamos, kol ir joms taps prieinama APVA teikiama kompensacija. Todėl šiandienos elektromobilių pardavimų statistika atspindi tik privačių klientų segmentą. Prisijungus verslui, elektromobilių pardavimai turėtų išaugti daugiau nei du kartus“, – teigė UAB „Nippon auto“ vadovas Gediminas Saudargas.

Vadovo teigimu, elektromobiliais labiausiai domisi įmonės, kurių automobiliai didžiausią atstumą nuvažiuoja mieste. Elektromobiliams šalies didmiesčiuose nereikia mokėti už automobilio parkavimą. „Honda e“ įmonės domisi ir dėl dėmesį išskirtinio dizaino bei galimybės jį naudoti kaip reklamos priemonę.

„Technologijų, interjero dizaino, reklamos, architektų bendrovėms tai puikus būdas atkreipti vartotojų dėmesį“, – teigė G. Saudargas.

Paskata perkant ir komercinius

Šią savaitę Aplinkos ministerija žengė dar vieną svarbų žingsnį Lietuvai įgyvendinant Klimato kaitos programą. Ministras patvirtino pasiūlytą tvarką, pagal kurią juridiniai asmenys galės įsigyti elektromobilius palankesnėmis sąlygomis.

Pagal nustatytą tvarką prašymą Aplinkos projektų valdymo agentūrai pateikęs juridinis asmuo galės gauti 4 tūkst. eurų subsidiją perkant nauja keleivinį elektra varomą automobilį, taip pat numatyta 10 tūkst. eurų subsidija perkant naują komercinės paskirties elektromobilį.

„Aplinkos ministerijos iniciatyvos iš esmės padeda Lietuvoje kurtis elektromobilių rinkai. Tikslingai paskatintas verslas gali svariai prisidėti prie permainų, kuriant žalesnę ir pažangesnę ateitį. Esame įsitikinę, kad atnaujindamos ir plėsdamos savo transporto parką elektromobiliais, įmonės galės sumažinti degalams skiriamą kaštų dalį ir padidinti savo veiklos tvarumą. Taigi, tiek stambus, tiek smulkus ir vidutinis verslas iš naujo įvertins elektromobilių pažangą, galėdami įsigyti, pavyzdžiui, 32990 eurų kainuojantį ID.3 modelį, kurio kaina su valstybės subsidija taps dar patrauklesnė. 24 tūkst. eurų vertės „e-up!“ irgi kainuos mažiau, jau nekalbant, jog subsidija yra papildoma priežastis įmonėms į savo transporto parkus įtraukti ir tokius krovininius automobilius kaip „Volkswagen e-Crafter“, – teigia „Volkswagen“ prekės ženklo vadovas Baltijos šalims Justas Nekrošius. Jis priduria, jog „Volkswagen“ kitąmet Baltijos šalyse planuoja parduoti keturiskart daugiau elektra varomų automobilių nei pernai.

Jau planuoja plėtrą

Aplinkos ministerija privačius asmenis įsigyti elektromobilius pradėjo skatinti dar šių metų pavasarį. Dabar žengti žingsnį tvarumo link yra raginami ir verslo atstovai.

„Manome, kad elektromobiliai yra ateities transporto priemonė, todėl palaikome Aplinkos ministerijos iniciatyvą. Ketiname maksimaliai išnaudoti priemonės teikiamą paramą ir dar labiau išplėsti mūsų dalijimuisi skirtų elektromobilių parką“, – sako elektromobilių nuomos tinklo „Spark“ įkūrėjas ir vadovas Nerijus Dagilis.

Pasak verslininko, „Spark“ šiemet įsigijo maždaug 150 naujų elektromobilių, tad valstybės subsidijos bus stiprus impulsas verslui.

Bendrovės duomenimis, vienas dalijimuisi skirtas elektromobilis pakeičia nuo 5 iki 10 asmeninių transporto priemonių – padeda atlaisvinti nemažai parkavimo vietų mieste, taip pat yra sumanus sprendimas mažinant spūstis ir CO2 emisijas.

Juridinių asmenų paraiškas finansavimui gauti vertins Aplinkos ministerijos Aplinkos projektų valdymo agentūra, kuri skelbs kvietimus teikti paraiškas, vertins mokėjimo prašymus ir vykdys subsidijų gavėjų įsipareigojimų įgyvendinimo priežiūrą. Numatyta, kad bus finansuojami mažos apimties projektai, kuriems prašoma suma neviršija 14 500 eurų, ir vidutinės apimties projektai, kuriems prašoma finansavimo suma viršija 14 500 eurų, bet nėra didesnė kaip 200 000 eurų. Iš viso Klimato kaitos programos priemonės „Elektromobilių įsigijimo juridiniams asmenims skatinimas“ finansavimui skirta 3,5 mln. eurų.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (23)