aA
Geriausias būdas taupyti degalus – jų nenaudoti, o važinėti elektra. Taip tvirtina Kauno rajone veikiančios įmonės „Elinta” generalinis direktorius Vytautas Jokužis ir jo sūnus, Lietuvos elektromobilių asociacijos pirmininkas Laurynas Jokužis.
Vytautas Jokužis ir Laurynas Jokužis (dešinėje)
© Kauno rajono savivaldybės archyvo nuotr.

Pirmadienį lietuviškų elektromobilių gamintojai susitiko su Kauno rajono meru Valerijumi Makūnu ir aptarė elektromobilių aptarnavimo infrastruktūros sukūrimo projektą. Šiam tikslui „Elinta” jau yra gavusi lėšų iš ES fondų ir ketina tęsti projektą kartu su Kauno rajono savivaldybe.

Valerijus Makūnas pastebėjo, kad elektromobilių įkrovos stotelių tinklą tikslinga kurti arčiau Kauno esančiose gyvenvietėse – Raudondvaryje, Domeikavoje, Ringauduose, Garliavoje.

Taip pat buvo aptarta galimybė hibridiniu mikroautobusu vėžinti mokinius iš Mastačių į Garliavą.

Į susitikimą verslininkai atvyko dviviečiu elektromobiliu „Toyota iQ“. Kauno rajono savivaldybė buvo pirmoji Lietuvoje, prie kurios pastato Savanorių prospekte 2011 metais buvo atidaryta europinius standartus atitinkanti elektromobilių įkrovos stotelė.

Įkrauti automobilio akumuliatorių galima ir Kauno LEZ, kur įsikūręs „Elintos” biuras. Tokia stotelė įrengta ir Kauno miesto savivaldybės kieme.

Elektromobiliai Lietuvoje dar nėra populiarūs, tačiau atkaklūs verslininkai nenuleidžia rankų ir tiki, kad jų valanda artėja.

„Elinta” gavo solidų užsakymą Norvegijoje – čia lietuviai kuria aplinką tausojantį krovininį automobilį Norvegijos paštui. Automobilis užmiestyje bus varomas dyzelinu, o privažiavus miesto ribą, kompiuteris automatiškai įjungs elektrinį režimą. Verslininkai tikino, kad tokio automobilio pritaikymas elektrai greitai atsiperka dėl mažo degalų suvartojimo.

Įkrautu elektromobiliu galima nuvažiuoti 100–120 km, važiuojantiems tik mieste to pakanka. Yra elektromobilių, kuriems tinka ir paprastas elektros lizdas.

L. Jokužis tvirtino, kad pagrindinė elektromobilių nepopuliarumo Lietuvoje priežastis – didelė įrangos kaina, kurios valstybė nesubsidijuoja. Pavyzdžiui, elektromobilį perkantis norvegas nemoka registracijos mokesčio, todėl pirkinys jam kainuoja gerokai mažiau. Norvegijoje elektromobilio savininkui netaikomas pridėtinės vertės mokestis, už elektromobilio stovėjimą mieste taip pat nereikia mokėti, jis gali važiuoti viešojo transporto juostomis.

Esant tokioms paskatoms, šioje šalyje elektromobilių skaičius sparčiai auga, jie sudaro daugiau kaip 6 procentus perkamų naujų automobilių.

Populiarėja ir įkraunami hibridai: mieste transporto priemonė varoma elektra, o nuvažiavus 60 ar 80 kilometrų, įsijungia vidaus degimo variklis. Šia kryptimi aktyviai dirba ir „Elinta”.

Apie elektromobilių pramonės plėtrą vis garsiau kalbama Europos Sąjungoje. 2014 – 2020 metų „Horizon 2020“ programoje yra numatyta lėšų elektromobilių infrastruktūrai. Taip pat pagal atskirą projektą yra numatyta finansuoti iki 4 tūkst. viešų įkrovimo stotelių.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Garsieji Londono taksi užkariaus Paryžių

Legendiniai juodieji Londono taksi riedės ir Paryžiaus gatvėmis, praneša agentūra „Reuters“.

Sostinėje atidarė galingiausią plovyklą – per minutę nuplauna 4 automobilius (3)

Automobilių plovyklų tinklą valdanti UAB „ Švaros broliai “ atidarė dar vieną tunelinę...

Paaiškino, kuris automobilis aplinką teršia mažiau: naujas ar 10 metų senumo? (32)

Lietuvos automobilių parkas yra labai senas ir negražus. Tai yra tiesa. Iš naujų automobilių...

Už moralinę žalą galės priteisti milijonus, bet draudimas brangs visiems be išimties (199)

Seimas patvirtino įstatymų pataisas, susijusias su civilinės atsakomybės draudimu . Jos lemia,...

Keli eismo įvykiai sustingdė Vilnių: važiuojantiems namo teks apsišarvuoti kantrybe (3)

Trečiadienio vakaras sostinės vairuotojams tapo kantrybės išbandymu. Keli eismo įvykiai sugebėjo...

Top naujienos

Opozicija kerta Skverneliui: dėl galimo priesaikos sulaužymo nori šaukti neeilinį posėdį pildoma (23)

Ketvirtadienį Seime vyko bendras opozicinių frakcijų posėdis, į kurį buvo kviečiamas ministras...

CNN: palydovinės nuotraukos rodo, kad Rusija sparčiai modernizuoja karinius objektus Kaliningrade analitikai: atnaujintos branduolinių ginklų saugyklos (193)

Sprendžiant iš kanalui CNN perduotų kosminio palydovo kameromis užfiksuotų vaizdų, Rusija...

Antanas Guoga apsisprendė nedalyvauti Vilniaus mero rinkimuose bus papildyta (47)

Europarlamentaras Antanas Guoga nusprendė nedalyvauti Vilniaus mero rinkimuose. Anksčiau buvo...

VTEK krizė gresia virsti Karbauskio krize: kyla trys dideli klausimai (132)

Vyriausiosios tarnybinės etikos komisijos ( VTEK ) krizė dėl dalies jos narių galimo spaudimo 2017...

Kaune nusileidęs krepšinio guru: turiu tų pačių rūpesčių kaip Šaras (7)

Ketvirtadienį į Kauną atskrido Kauno „Žalgirio“ varžovai Eurolygoje Stambulo...

Mažvydas Jastramskis. Requiem Liberalų sąjūdžiui (22)

Liberalų sąjūdis atsidūrė nepavydėtinoje padėtyje. De facto praradus populiariausią...

Širinskienė: norime galų gale išsiaiškinti, kas įvyko Seimo pirmininko kabinete (111)

Seimo Teisės ir teisėtvarkos komiteto (TTK) pirmininkė „valstietė“ Agnė Širinskienė sako,...

Atamanas „Žalgirio“ pergalę sutalpino į kėlinį, atvykstantis Obradovičius Kaunui skyrė galingą epitetą (21)

„Žalgirio“ trečiadienio vakarą Stambule įveiktos „Anadolu Efes“ komandos vyriausiasis...

Ką ir už kiek siūlo lietuviškos mados išpardavime: drabužius iš čia neša glėbiais (49)

Kiek kartų esate burnoję, jog lietuviška mada dėl savo kainos yra prieinama tik daliai šalies...