Geriausias būdas taupyti degalus – jų nenaudoti, o važinėti elektra. Taip tvirtina Kauno rajone veikiančios įmonės „Elinta” generalinis direktorius Vytautas Jokužis ir jo sūnus, Lietuvos elektromobilių asociacijos pirmininkas Laurynas Jokužis.
Vytautas Jokužis ir Laurynas Jokužis (dešinėje)
© Kauno rajono savivaldybės archyvo nuotr.

Pirmadienį lietuviškų elektromobilių gamintojai susitiko su Kauno rajono meru Valerijumi Makūnu ir aptarė elektromobilių aptarnavimo infrastruktūros sukūrimo projektą. Šiam tikslui „Elinta” jau yra gavusi lėšų iš ES fondų ir ketina tęsti projektą kartu su Kauno rajono savivaldybe.

Valerijus Makūnas pastebėjo, kad elektromobilių įkrovos stotelių tinklą tikslinga kurti arčiau Kauno esančiose gyvenvietėse – Raudondvaryje, Domeikavoje, Ringauduose, Garliavoje.

Taip pat buvo aptarta galimybė hibridiniu mikroautobusu vėžinti mokinius iš Mastačių į Garliavą.

Į susitikimą verslininkai atvyko dviviečiu elektromobiliu „Toyota iQ“. Kauno rajono savivaldybė buvo pirmoji Lietuvoje, prie kurios pastato Savanorių prospekte 2011 metais buvo atidaryta europinius standartus atitinkanti elektromobilių įkrovos stotelė.

Įkrauti automobilio akumuliatorių galima ir Kauno LEZ, kur įsikūręs „Elintos” biuras. Tokia stotelė įrengta ir Kauno miesto savivaldybės kieme.

Elektromobiliai Lietuvoje dar nėra populiarūs, tačiau atkaklūs verslininkai nenuleidžia rankų ir tiki, kad jų valanda artėja.

„Elinta” gavo solidų užsakymą Norvegijoje – čia lietuviai kuria aplinką tausojantį krovininį automobilį Norvegijos paštui. Automobilis užmiestyje bus varomas dyzelinu, o privažiavus miesto ribą, kompiuteris automatiškai įjungs elektrinį režimą. Verslininkai tikino, kad tokio automobilio pritaikymas elektrai greitai atsiperka dėl mažo degalų suvartojimo.

Įkrautu elektromobiliu galima nuvažiuoti 100–120 km, važiuojantiems tik mieste to pakanka. Yra elektromobilių, kuriems tinka ir paprastas elektros lizdas.

L. Jokužis tvirtino, kad pagrindinė elektromobilių nepopuliarumo Lietuvoje priežastis – didelė įrangos kaina, kurios valstybė nesubsidijuoja. Pavyzdžiui, elektromobilį perkantis norvegas nemoka registracijos mokesčio, todėl pirkinys jam kainuoja gerokai mažiau. Norvegijoje elektromobilio savininkui netaikomas pridėtinės vertės mokestis, už elektromobilio stovėjimą mieste taip pat nereikia mokėti, jis gali važiuoti viešojo transporto juostomis.

Esant tokioms paskatoms, šioje šalyje elektromobilių skaičius sparčiai auga, jie sudaro daugiau kaip 6 procentus perkamų naujų automobilių.

Populiarėja ir įkraunami hibridai: mieste transporto priemonė varoma elektra, o nuvažiavus 60 ar 80 kilometrų, įsijungia vidaus degimo variklis. Šia kryptimi aktyviai dirba ir „Elinta”.

Apie elektromobilių pramonės plėtrą vis garsiau kalbama Europos Sąjungoje. 2014 – 2020 metų „Horizon 2020“ programoje yra numatyta lėšų elektromobilių infrastruktūrai. Taip pat pagal atskirą projektą yra numatyta finansuoti iki 4 tūkst. viešų įkrovimo stotelių.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Saudo Arabijoje nebegalioja liūdnai pagarsėjęs draudimas moterims vairuoti (6)

Saudo Arabijos sostinėje vis kas nors – jaunavedžių pora, merginų grupė su balionais – vis...

Lietuvis įsigijo greičiausią kada nors pagamintą „Porsche 911“ (63)

Lietuvos gatves jau greitai papuoš išskirtinis automobilis – sportinis raudonos spalvos „...

„Peugeot“ Vilniuje pristatė du naujus modelius ir paskelbė kainas (16)

Ketvirtadienį „Peugeot“ automobilių importuotojas Baltijos šalyse pristatė naujus modelius,...

Tyrimas: Lietuvoje mėgstamiausios „Audi“, „Toyota“ ir „Volkswagen“ automobilių markės (25)

Prieš dešimt metų, dar ekonominės krizės išvakarėse, didžioji dalis automobilį turinčių...

Atnaujintas populiariausias „Jeep“ Lietuvoje pasirodys metų gale (5)

Išskirtinė „ Jeep Renegade “ išvaizda bei pravažumas nedideliame kėbule – vis dar unikalus...

Top naujienos

Lietuvai gresia juodžiausias scenarijus ES: galime pradėti skaičiuoti valandas, kol visi masiškai pradės eiti į pensiją (141)

Per artimiausius 5-6 metus reikia sukaupti rezervą , kad mūsų socialinės apsaugos sistema 15...

Petro Gražulio dukrelės mama paviešino jų susirašinėjimą: galite suprasti, kaip jaučiausi (76)

Po žinomo politiko Petro Gražulio pareiškimo, jog savo ir palangiškės Birutės Navickaitės...

Rimvydas Valatka. Seimo Tvin Pyksas – tobula kelionė į niekur (52)

Seime dedasi keisti dalykai. Žinoma, ir anksčiau visko Seime dėjosi. Bet po praėjusios savaitės...

Petras Gražulis siūlosi vaiką auginti ir pats: nežinau, ką gali duoti vaikui tokia moteris papildyta vaiko mamos komentaru (1103)

Po nesantuokinio žinomo politiko Petro Gražulio vaikelio skandalo kilo nemažai klausimų . Tačiau...

Suskaičiavus penktadalį balsų, R. T. Erdoganas pirmauja Turkijos prezidento rinkimuose (1)

Turkijos vadovas Recepas Tayyipas Erdoganas (Redžepas Tajipas Erdoganas) pirmauja sekmadienį...

Iš Rytų įkvėpimo pasisėmę šiauliečiai ėmėsi verslo: ruošia ypatingus juoduosius česnakus (13)

Palangoje šurmuliuojant pirtininkų festivaliui, savo palapines ir prekystalius ištiesė ir...

Užkalnis tikrino Birštoną: Palangai trejus metus keliais ropoti (92)

Buvo laikai, kai Birštonas , net ir Lietuvos mastais, buvo varganas provincijos kurortukas: jei kas...

Operatorė: tunelyje per Lamanšą pristabdytas traukinių eismas (1)

Susisiekimas traukiniais tarp Prancūzijos ir Jungtinės Karalystės tuneliu, jungiančiu abi...

Rusų samdiniai – ne tik Sirijoje: mūsų „laukia daug kovų“ (287)

Neseniai patvirtintas Jungtinių Valstijų valstybės sekretorius Mike'as Pompeo patvirtino, kad...

Pasivaikščiojimas paplūdimyje porai pasibaigė liūdnai: į pėdas žiūrėti buvo šlykštu (2)

Jauna pora iš Kanados neseniai ilsėjosi Dominikos Respublikoje, o grįžę perspėja visus,...