aA
Elektra varomos transporto priemonės Lietuvoje populiarėja ganėtinai dideliais žingsniais: elektromobilių registracijų skaičius šalyje kasmet padvigubėja. Nors bendras jų skaičius nėra didelis, tačiau augimo tempai džiugina ir demonstruoja, jog žmonės pradeda vertinti šių transporto priemonių suteikiamus privalumus ir patys skleidžia „elektromobilių virusą“ tarp draugų, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Arūnas Januška
© Asmeninio albumo nuotr.

Vienas tokių entuziastų – kaunietis Arūnas Januška. Elektromobilių bei hibridinių automobilių detalėmis prekiaujančios įmonės „Hibdeta“ įkūrėjas tikina, kad elektra varoma transporto priemonė yra ne tik itin pigiai išlaikoma, bet ir labai komfortiška. O pridėjus miestų savivaldybių suteikiamas lengvatas, tokios transporto priemonės turėjimas atrodo kaip pats geriausias sprendimas, kokį tik gali priimti miesto gyventojas.

Tačiau, nors elektromobilių skaičius Lietuvoje ir auga, nuo kaimyninių valstybių atsiliekame, ką bekalbėti apie Europos Sąjungą. Kodėl?

Pagrindinė problema – piniginė

Automobilių detalių pardavėjas savo verslą pradėjo prekiaudamas tik hibridiniams ir elektromobiliams skirtomis dalimis, tačiau vėliau veiklą išplėtė iki prekybos detalėmis bet kokiai M1 kategorijos transporto priemonei. Kaip sako Arūnas, vien iš prekybos tokiomis specifinėmis prekėmis išgyventi dar neįmanoma, tačiau ateityje jis tikisi grįžti prie pirminės idėjos.

Nepaisant to, kad parduotuvės asortimentą reikėjo išplėsti, A. Januška neatsisakė kitų Lietuvoje neįprastų idėjų: pavyzdžiui, „Hibdeta“ parduotuvės interjeras išklotas dirbtine veja, o parduodamų prekių kainoraščiuose nurodyta galutinė kaina – čia nuolaidos neegzistuoja.

„Stengiuosi vadovautis principu: nepirk nuolaidos, pirk prekę. Nesuprantu, kam reikia daryti 30-50 proc. nuolaidas?“, – stebisi verslininkas.

Jis taip pat stebisi nemažos dalies žmonių klausimais, kada gi Lietuvoje elektromobilius bus galima pamatyti kiekvienoje gatvėje. A. Januška įsitikinęs: problema yra tik lietuvių piniginėse.

„Kai kurie žmonės sako – neperkame elektromobilio, nes jam nėra infrastruktūros. Vyriausybė sako – nestatome stotelių, nes mažai elektromobilių. Tačiau šis uždaras ratas neegzistuotų, jeigu žmonės paprasčiausiai uždirbtų daugiau“, – įsitikinęs elektromobilių entuziastas.

Kiek lietuvių gali nusipirkti naują elektromobilį, jeigu šie kainuoja bent 30 tūkst. eurų? Kiek jų gali įsigyti 2-3 metus naudotą, kurių kaina – nuo 10 tūkst.? Anot verslininko, kai vidutinis Lietuvoje įsigyjamas automobilis yra vertas vos 3-4 tūkstančių eurų, apie triskart daugiau kainuojančias ir mažiau praktiškas transporto priemones svaičioti neverta.

„Elektromobilių Lietuvoje ženkliai padaugės tuomet, kai atlyginimai Lietuvoje bus bent kaip Europos Sąjungos šalių vidurkis. Vidutinis atlyginimas Lietuvoje siekia vos 600 eurų – kaip manote, kiek žmonėms reikėtų dirbti vardan elektromobilio? Jiems net elektrinį dviratį įsigyti sunku“, – sako A. Januška.

Galimas elektros trūkumas

Nors paties elektromobilio įsigijimo kaina yra aukšta, jo eksploatacija – keliskart pigesnė nei tradicinių vidaus degimo variklius turinčių transporto priemonių. Tą A. Januška pabrėžia kiekvienam, susidominčiam elektromobilio pirkimu.

Elektra varomų automobilių vairuotojai šiandien Lietuvoje gali naudotis viešajam transportui skirtomis eismo juostomis ir išvengti eismo spūsčių, naudotis nemokamu stovėjimu miestų centruose (užsisakius specialius leidimus), nemokamu įkrovimu viešose vietose esančiose stotelėse (bent jau kol kas), tačiau pats didžiausias privalumas – komfortas. Joks vidaus degimo variklį turintis automobilis nevažiuoja taip tyliai ir tolygiai kaip varomas elektra.

„Nors pats šiandien elektromobilio dar nevairuoju – jis per brangus, tačiau prie parduotuvės esu įrengęs viešą greitojo įkrovimo stotelę. Mano svajonių automobilis, kurį tikrai kažkada įsigysiu, yra „BMW i3“. Man tai daiktas, kuris idealiai tinka šiame sparčiai besikeičiančiame pasaulyje, jis turi tokias ateities automobilio formas“, – vokiečių kūriniu žavisi A. Januška.

Kalbėdamas apie elektromobilių atnešamą naudą, A. Januška nepamiršta ir jų trūkumų. Vienas jų gali būti jaučiamas itin stipriai elektromobiliams išpopuliarėjus – elektros energijos trūkumas. „Hibdeta“ parduotuvės savininkas netgi prognozuoja, jog Lietuvoje po 10 metų turėtų prasidėti atominės elektrinės statyba, nes šalyje tiesiog pritrūks elektros energijos, o vien atsinaujinančių šaltinių generuojamos galios nepakaks.

Nuo didžiulio elektros poreikio ateityje gali išgelbėti dar modernesnė transporto priemonė, varoma vandeniliu. Tačiau tokių jėgainių potencialu vairuotojas netiki.

„Aš asmeniškai ant tos vandenilio bombos atsisėdęs nevažiuočiau. Jūs tik pažiūrėkite, kokie ten balionai, koks didelis slėgis. Avarijos metu būna kartais, kad elektromobilis dėl pažeistų ličio baterijų užsidega. O tie vandeniliniai, jeigu pakliūtų į avariją ir užsidegtų, tai 100 metrų spinduliu reikėtų žmonėms skubiai evakuotis“, – technologijos naudingumu abejoja kaunietis.

Kalbėdamas apie viešąjį transportą, A. Januška teigė, kad jau šiandien dalis taksi yra varomi elektra, o praeis keleri metai ir tokių bus dauguma. Kaip ir autobusų. Tačiau sunkvežimiai šioje srityje atsilieka keleriais metais ir dar turi pereiti hibridinių modelių stadiją.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Sugrįžusi „Toyota Supra“ gavo ypatingą įvertinimą: tokiu buvo apdovanota prieš daugiau nei 35 metus (8)

„ Toyota GR Supra“ laimėjo „Auksinio vairo“ apdovanojimą viename prestižiškiausių naujų...

Sekmadienį visoje Lietuvoje kviečia paminėti žuvusius eismo įvykiuose

Lapkričio 17 d. Vilniuje (Katedros aikštėje), Klaipėdoje (Atgimimo aikštėje) ir Panevėžyje...

Naujausiame Bondo filme „Land Rover Defender“ teko gelbėti aktorius iš nepavydėtinų situacijų

Tęsdamas ilgametį bendradarbiavimą su kino kompanija „EON Productions“, automobilių gamintojas...

„Maserati“ nebegamins „GranTurismo“: paskutinis modelis gavo unikalų vardą (1)

„Maserati“ verčia naują puslapį ilgoje ir įspūdingoje įmonės istorijoje. Vieno...

Pasiūlė naujovė: po automobilio remonto – mechaniko paaiškinimas, ką taisė, vaizdo įraše (12)

Atsiėmus automobilį po techninės apžiūros, daugumai iš mūsų kyla įvairių klausimų – tiek...

Top naujienos

Vilkikų vairuotojai – itin atvirai apie darbą: šeimos ir namų ilgesį atperka įspūdinga alga (80)

Dėka vilkikų vairuotojo darbo tūkstančiai Lietuvos šeimų ne tik egzistuoja, bet ir gyvena. Nors...

Šilti orai dar nesitraukia (3)

Grybavimo bei ganiavos sezonas dar nesibaigia. Pietų oro srautas toliau plukdo vėlyvo rudens metu...

Urologas: jei norite, kad vyras neitų pas meilužę, duokite jam mėtų arbatos (176)

„Ji tiktų vyresniems, tik ne jauniems vyrams, nes mėtų arbata turi potenciją slopinančių...

Jauno mediko savižudybė atvėrė žaizdą, ji negydoma, nes visi nori likti švarūs (113)

Respublikinės Vilniaus universitetinės ligoninėje dirbusio jauno mediko savižudybė visuomenės...

KOK bušido turnyre Vilniuje – Lietuvos kovotojų dominavimas

Šeštadienį Vilniuje praūžė tradicinis „King of Kings“ (KOK) bušido turnyras, kuriame įvyko...

Prie Vilniaus pareigūnai sučiupo keleivius vežusį maršrutinio autobuso vairuotoją – beveik pustrečios promilės (35)

Šeštadienio vakarą, 18.34 val., Vilniaus policija gavo pranešimą, kad iš Vilniaus Lavoriškių...

Aštuntą mėnesį besilaukianti Rūta Ščiogoliovaitė surengė koncertą ypatingoje vietoje: jau išeisiu užtarnautų atostogų (156)

Šeštadienio vakarą Šv. Kotrynos bažnyčioje atlikėja Rūta Ščiogolevaitė ir pianistas...

Mes nusipirkome namą Italijoje – už dolerį: štai kas nutiko paskui (105)

Sandoris atrodė pernelyg geras, kad būtų tiesa. Naujas namas – ir, galimas daiktas, visiškai...

Baltijos jūroje aptiko milijoninės vertės lobį: krovinys buvo gabenamas Rusijos carui, tačiau tikslo nepasiekė (40)

Iš Baltijos jūroje 1917 metais vokiečių povandeninio laivo paskandinto laivo ištraukta 900...