Išmaniojo telefono susiejimas su automobilio multimedijos sistema ilgą laiką buvo erzinantis procesas, kuris nebūtinai duodavo norimą rezultatą. Gamintojams neskubant unifikuoti įrangos, net ir prisijungimas su laidu negarantavo, kad įrenginys bus atpažintas ir bent jau bus galima naudotis automobilio laisvų rankų įranga.

Visgi augantis išmaniųjų funkcijų poreikis vertė įmones ieškoti patogesnių priemonių, o dabar bent jau telefono programėlių dubliavimas centriniame ekrane tapo kone privalomu kiekvieno naujo modelio atributu.

Integravimas jau prasidėjo

Situacija iš esmės pasikeitė 2014 metais, kuomet informacinių technologijų gigantai vienas po kito pristatė į automobilių multimedijos sistemas integruotas programas: „Apple“ – savo „CarPlay“, o „Google“ – „Android Auto“. Prisijungimas naudojant šias sąsajas labai greitai tapo geriausiu būdu išvengti galimo įrangos konfliktavimo ir patogiai automobilio ekrane valdyti mėgstamiausias išmaniojo telefono programėles.

„Apple CarPlay“ ir „Android Auto“ suteikė galimybę vartotojams bene pirmą kartą naudotis šiuolaikiška navigacija net ir tokiuose automobiliuose kaip B segmento „Peugeot 208“. Arba klausytis muzikos per „Spotify“ ar kitą internetinę platformą.

Tiesa, ilgą laiką išliko šioks toks nepatogumas – susieti telefoną su automobilio multimedija buvo įmanoma tik prijungiant jį laidu. Keičiantis jungčių standartams, tai tik suteikė papildomos sumaišties, o ilgą laiką belaidė sąsaja buvo prieinama tik prašmatniausių modelių pirkėjams.

Automobiliai

Tačiau per pastaruosius dvejus metus šis atotrūkis sumažėjo. Palaipsniui atsirado vis daugiau platesniam pirkėjų ratui prieinamus automobilius siūlančių gamintojų, kurie pradėjo diegti belaidę „Apple CarPlay“ ir „Android Auto“ sąsają. Štai „Peugeot“ pasirūpino, kad tai veiktų naujos kartos 308 ir 408 modeliuose, šis funkcionalumas dabar randamas ir kai kurių kitų gamintojų automobiliuose.

Valdymas taps nepertraukiamas

„Lietuvos metų automobilio 2023“ konkurso komisiją konsultavęs vartotojo sąsajos dizaineris Jokūbas Mulerskas pažymi, kad idealiu atveju automobilio multimedija ir išmanusis telefonas neturėtų būti atskiros sistemos, kaip yra šiuo metu. Anot pašnekovo, mobiliųjų įrenginių integravimas neturėtų apsiriboti vien tik muzikos klausymu ar telefonine navigacija. Tas pats galioja ir „Android Auto“ bei „Apple CarPlay“ platformoms.

„Didžiausias abiejų sąsajų trūkumas – kol kas labai apribotos jų funkcijos. Tiesa, jau garsiai kalbama apie tai, kad „Apple CarPlay“ ateityje galbūt bus žinoma kaip „Apple Car“ ir suteiks vartotojams dar platesnių galimybių. Dabar įprasta klausytis muzikos per „Spotify“ ar naudoti žemėlapius, bet greitai bus galima valdyti ir paties automobilio įrangą“, – komentuoja pašnekovas.

Automobiliai

Tuomet per telefono valdymą atkartojantį meniu automobilio ekrane būtų galima keisti klimato kontrolės, pagalbinių vairavimo sistemų ir kitas parinktis. J. Mulerskas prognozuoja, jog automobiliams pritaikyta iOS operacinės sistemos versija rinkoje turėtų debiutuoti per ateinančius dvejus metus. Ekspertas viliasi, kad to paties sieks ir „Android Auto“ programinę įrangą pristačiusi „Google“ bendrovė.

„Vartotojams tai būtų labai patogu, nes įsėdę į bet kurį automobilį jie galėtų naudotis ta pačia gerai pažįstama operacine sistema. Tuomet nebereikėtų ieškoti, kaip įjungti vieną ar kitą funkciją, o tai – akivaizdus privalumas. Kadangi to imasi specializuotos technologijų įmonės, labai tikėtina, jog ji veiks geriau nei dabar veikia daugumos automobilių gamintojų multimedijos sistemos“, – aiškina specialistas.

Iniciatyvą perims IT bendrovės

J. Mulerskas numato, kad programinės įrangos kūrimą iš automobilių gamintojų pamažu perims būtent tuo užsiimančios įmonės. Tuomet didiesiems koncernams teliktų nuspręsti, kurio technologijų milžino, „Google“ ar „Apple“, siūlomas produktas labiau atitinka konkretaus prekių ženklo poreikius.

„Įsigytą sistemą būtų galima diegti naujuose modeliuose pasirenkant norimas ir automobilio įrangą atitinkančias funkcijas. Tai palengvintų gyvenimą vartotojams, nes dabar kai kurių gamintojų individualiai kurtos sistemos yra ganėtinai sudėtingos ir neveikia taip nepriekaištingai, kaip galėtų veikti tos srities specialistų parengti produktai“, – puoselėja viltį dizaineris.

Automobiliai

Net ir dabartinės riboto funkcionalumo „Android Auto“ ir „Apple CarPlay“ platformos vartotojui yra labai svarbios. J. Mulerskas atkreipia dėmesį į faktą, kad rinkdamiesi naujus automobilius žmonės į tai vis dažniau atkreipia dėmesį ir netgi atsisako pirkti modelius, kuriuose toks suderinamumas nėra numatytas. Taip pat pirkėjai pageidauja be laido veikiančios sąsajos, nors tai kol kas siūlo ne visi gamintojai.

„Savaime suprantama, be laido yra daug patogiau – tiesiog sėdi į automobilį ir iškart gali naudotis turimomis programėlėmis. Taip pat nereikia laužyti galvos dėl jungties tipo. Tiesa, belaidį „Android Auto“ ir „Apple CarPlay“ kol kas dažniau siūlo prabangių automobilių gamintojai“, – dėsto pašnekovas.

Ką suteikia gamintojų programėlės?

Svarbia išmaniųjų telefonų integravimo dalimi tampa ir gamintojų siūlomos programėlės. J. Mulersko vertinimu, naudingiausios šiuo atveju vartotojams yra tiesiogiai su automobiliu susijusios nuotolinės funkcijos.

„Pavyzdžiui, elektromobilio baterijos įkrovimas yra ilgai trunkantis procesas, todėl galimybė telefono ekrane stebėti, kiek procentų jau įkrauta, yra naudinga. Taip pat praverčia ir tokios praktiškos funkcijos kaip išankstinis salono pašildymas“, – naudingiausius sprendimus vardija ekspertas.

Automobiliai

Transporto elektrifikacijai įsibėgėjant, tokios praktiškos funkcijos tampa itin naudingos ne tik „Tesla“ modelių savininkams. Sužinoti baterijos įkrovimo lygį, nuvažiuojamą atstumą ir greitai rasti laisvą viešąją įkrovimo stotelę dabar lengvai gali „Peugeot“, „Citroën“ ar „Volkswagen“ automobilių savininkai. Svarbu ir tai, kad suplanuoti baterijos įkrovimą išnaudojant naktinį elektros tarifą ar pašildyti saloną prieš vykstant į darbą, galima ne tik vairuojant elektromobilį, bet ir įkraunamąjį hibridą.

Nepriklausomai nuo automobilio tipo, daugeliu atvejų siūlomos ir kitos kasdienį naudojimąsi automobiliu palengvinančios funkcijos. „MyPeugeot“ programėlė leidžia patikrinti, ar buvo užrakintos automobilio durelės, sužinoti svarbiausią informaciją apie automobilį, įskaitant degalų likutį, nustatyti buvimo vietą ar netgi aktyvuoti šviesas bei garso signalą. Pastaroji funkcija gelbėja patekus į keblią situaciją, kai didelėje stovėjimo aikštelėje sunku rasti automobilį.

Automobilių gamintojai taip pat siūlo ir nebūtinai ypač praktiškas, tačiau dėmesį atkreipiančias funkcijas. „Tesla“, „Mercedes-Benz“ ar BMW modelį į ankštą stovėjimo vietą galima įvaryti ar iš jos išvaryti išlipus lauk ir tarsi pultu naudojantis išmaniuoju telefonu. Tokiu atveju automobilis važiuoja autonomiškai, o vartotojas tik aktyvuoja funkciją. Matant pavojų, bet kuriuo metu automobilį galima sustabdyti.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją