Patikimiausiųjų gretose išsiskiria keli modeliai

Pasak „Longo LT“ vadovo Pauliaus Valiukėno, objektyviai nurodyti, kurie automobiliai yra patikimiausi ar kurie patikimesni už vienus ar kitus jų modelius – nėra paprasta. Atskirai reikia vertinti jų amžių, integruotas saugumo sistemas. Vis dėlto remiantis internete prieinamais automobilių gamintojų sąrašais, kuriuose pagal įvairius kriterijus automobiliai yra vertinami, lyginami ir reitinguojami, galima pamatyti, kurie modeliai yra jų viršuje.

„Geriausia kiekvieną automobilį vertinti individualiai, nes kiekvieno jų istorija – skirtinga. Tačiau tą padaryti nėra įmanoma, nes automobilių rinka didelė. Tad renkantis transporto priemonę padeda įvairūs viešai prieinami sąrašai, kurie įveda į kontekstą ir nurodo, kurie modeliai yra patikimiausiųjų sąraše pagal įvairius, dažniausiai saugumo, kriterijus“, – sako P. Valiukėnas.

Jis nurodo, kad tokiuose sąrašuose dominuoja didieji, populiarieji automobilių gamintojai – skandinavų „Volvo“, japonų „Toyota“, vokiečių „Mercedes Benz“ ir BMW.

„Tai gerai žinomi, populiariausi automobilių gamintojai. Gana logiška, kad juos randame minėtų sąrašų viršuje, nes jiems svarbu išlaikyti gerą savo vardą, tad dedamos ir atitinkamos pastangos, siekiant išlaikyti kokybę. Be abejo, kai kalbame apie naudotus automobilius neužtenka vadovautis vien tik gamintojo vardu. Geriausia nusižiūrėtą modelį patikrinti autoservise ar bent jau pasikonsultuoti su automobilių specialistais. Jie plačiau papasakotų bei įvardintų silpnąsias ir stipriąsias kiekvieno modelio puses“, – pataria automobilių ekspertas.

Olandijoje – griežtas ridos registras

Perkant naudotą automobilį natūralu, kad yra atidžiai domimasi ne tik jo istorija, bet ir kilme – šalimi iš kurios šis yra atvykęs. Šis aspektas yra itin svarbus perkant naudotą automobilį. Pasak P. Valiukėno, vienose Europos šalyse reikalavimai naudotoms transporto priemonėms yra keliami gerokai griežtesni nei kitose, o tai ir nusako, kurie „automobiliai-atvykėliai“ yra patikimesni.

„Daugelis išgirdę, kad naudotas automobilis yra atkeliavęs iš Vokietijos ar Olandijos, pasijaučia geriau, nes yra girdėję apie ten galiojančias itin griežtas automobilių sistemų patikras. Pavyzdžiui, pastarojoje Olandijoje nuo 1991 metų veikia griežtas ridos registras. Jame fiksuojami buvę automobilio savininkai, realūs ridos duomenys, dėl ko transportavimo į Lietuvą metu jie negali būti pakeisti. O jei ir būtų, tai paprasta susekti šiame registre“, – pasakoja „Longo LT“ vadovas.

Kita priežastis, dėl kurios išgirdus Olandijos šalies pavadinimą pirkėjai jaučiasi labiau užtikrinti savo pasirinktu naudotu automobiliu iš šios šalies – Nacionalinis automobilio pasas (NAP). Tai specializuotas sertifikatas, kuriame yra nurodyta visa informacija apie automobilį nuo jo pagaminimo dienos iki pardavimo momento.

„Šiame dokumente yra pateikiama naudoto automobilio techninė būklė, ridos istorija bei savininkų skaičius. Visa ši informacija labai svarbi vertinant transporto priemonę dėl to dokumentas yra savotiškas kokybės garantas. O pardavėjas, kuris gali pateikti šį dokumentą, ko gero bus sertifikuotas pardavėjas, atsakantis už savo veiklą tvarkinga dokumentacija ir garantijomis“, – teigia „Longo LT“ vadovas.

Jis taip pat priduria, kad sertifikuoti automobilių pardavėjai, pervežantys automobilius iš Olandijos į Lietuvos rinką, turi galimybę per oficialius patikimus registrus patikrinti ar automobilis nedalyvavo dideliuose eismo įvykiuose, ar nėra areštuotas bei ar nebuvo naudojamas kaip taksi ar nuomai skirtas automobilis.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją