aA
DELFI redakcija nuolat sulaukia vairuotojų laiškų, kuriuose reiškiamas pasipiktinimas vis didėjančiomis privalomojo civilinės atsakomybės draudimo kainomis. Draudikai neslepia – laikai, kai lietuviai už draudimą mokėjo mažiausiai Europoje jau praeityje, o kainos išties augo. Ir tai ne pabaiga. Optimistinių prognozių kol kas nėra – teigiama, kad draudimo kainos ir toliau augs.
Avarija (asociatyvi nuotr.)
Avarija (asociatyvi nuotr.)
© Kas vyksta Kaune

Draudikai įvardija kelias priežastis, kodėl už polisą tenka pakloti vis daugiau. Tai – vis augantis avarijų skaičius, didėjanti avarijose padaromų žalų atlyginimo suma ir infliacija.

Draudimas – nuostolingas

„Lietuvos draudimo“ Draudimo rizikos departamento direktorius Julius Kondratas teigia, kad iš esmės privalomasis civilinės atsakomybės draudimas nėra naudingas draudikams.

„Privalomasis civilinės atsakomybės draudimas, ne paslaptis, buvo ir tebėra nuostolinga draudimo rūšis, kurią draudikai kompensuoja iš kitų rūšių draudimo įmokų. Lietuvos banko duomenimis, per pastaruosius 10 metų privalomojo draudimo rinka patyrė apie 100 mln. eurų nuostolių.

„Lietuvos draudimo“ statistikos duomenimis, civilinės atsakomybės draudimo kainoms didelę įtaką daro pastaraisiais metais ženkliai didėjantis žalų dažnis. Per 2016 m. į avarijas pakliuvo vidutiniškai 6 iš 100 privalomuoju vairuotojų civilinės atsakomybės draudimu apsidraudusių privačių bendrovės klientų, tai 10 proc. daugiau nei ankstesniais metais. Auga ir avaringumo dažnis vežėjų segmente: 2016 m. į avarijas pakliuvo vidutiniškai 30 iš 100 privalomuoju vairuotojų civilinės atsakomybės draudimu apsidraudusių vežėjų vilkikų“, – DELFI teigė J. Kandrotas.

„Lietuvos draudimo“ vertinimu, yra trys pagrindinės avaringumo augimo priežastys: gerėjanti gyventojų materialinė padėtis, sąlyginai žemame lygyje besilaikančios degalų kainos ir kasmet po 3 proc. augantis keliuose važinėjančių automobilių kiekis.

„Toks eismo įvykių dažnio kilimas buvo netikėtas ir neprognozuotas, o neigiamos jau išvardintos su rizika susijusios tendencijos šiuo metu tęsiasi. Dar viena priežastis, branginanti draudimą, yra smarkiai (keletą kartų daugiau nei bendra infliacija) didėjanti žalų infliacija, tai yra remonto darbų įkainiai, kurių kaina atitinkamai kyla dėl didėjančių darbo užmokesčio sąnaudų ir brangstančių atsarginių dalių. Dalinai kainų augimą lemia ir vis naujesnis automobilių parkas – jų detalės brangesnės, patiriamos žalos finansine išraiška taip pat yra didesnės“, – teigia J. Kandrotas.

Specialistas neslepia, kad ateityje draudimo kainos vis kops aukštyn.

„Draudimo kaina bus adekvati šalies ekonominei situacijai, jei vysimės ES vidurkį pagal pajamas – draudimas brangs, nes neišvengiamai didės servisų remonto įkainiai, didės vidutinės žalos dėl brangstančio šalies autoparko (sugadinus brangesnę transporto priemonę žala didesnė), dėl didėjančio žmonių teisinio sąmoningumo (augs pretenzijos dėl patirtų sužalojimų arba mirčių), dėl didinamų draudikų atsakomybės limitų už neturtinę žalą. Gerėjančios automobilių saugos funkcijos ir galbūt kiek didesnė vairuotojų kvalifikacija gali kažkiek atsverti brangimo faktorius“, – teigia J. Kandrotas.

Neslepia: gerų naujienų nėra

„ERGO Insurance“ Lietuvoje Draudimo departamento direktorius Tomas Nenartavičius įvardija panašias priežastis, kodėl draudimo kaina kopia į viršų. Be to, specialistas pažymi ir aukštą sukčiavimo mastą.

„Pagrindinės priežastys, dėl kurių keičiasi transporto priemonių draudimo įkainiai: draudimo įmonės registruoja daugiau eismo įvykiuose patiriamų žalų; pabrangęs automobilių remontas ir didėjanti infliacija. Tai nulėmė, kad gerokai ūgtelėjo išlaidos vienai žalai atlyginti. Draudimo paslaugų įkainių augimą lemia didėjančios žalos dėl lietuvių patiriamų eismo įvykių užsienyje. Be visų išvardintų priežasčių reikia paminėti ir gana aukštą sukčiavimo mastą. Augantis imituotų eismo įvykių skaičius taip pat nulemia transporto draudimo įkainių korekcijas“, – teigia T. Nenartavičius.

Teigiama, kad draudimo kaina kito individualiai kiekvienam automobilio savininkui, tačiau tendencija aiški – kainos vis didėja.

Asociatyvi nuotr.
Asociatyvi nuotr.
© DELFI / Šarūnas Mažeika

„Transporto priemonių draudimo paslaugų įkainiai rinkoje nuolat koreguojami. Nors draudimas brango daugumai vairuotojų, tačiau ne visiems kainos keitėsi vienodai. Vieni vairuotojai drausdami savo automobilį pajuto nežymų kainos padidėjimą ar net sumažėjimą, o kitiems transporto draudimo paslaugos brango sparčiau.

Draudimo įmoka išliko nepakitusi ar sumažėjo tiems vairuotojams, kurie nepatyrė eismo įvykių arba atitiko mažiau rizikingų segmentų kriterijus. Pavyzdžiui, turi ilgą be eismo įvykių vairavimo stažą, gyvena ne mieste, nuosavu automobiliu nekeliauja į užsienį, vairuoja mažos galios automobilį ir t.t.“, – teigia T. Nenartavičius.

Skaičiuojama, kad draudimo kainos per metus šoktelėjo net ketvirtadaliu.

„Per šių metų pirmąjį ketvirtį, lyginant su atitinkamu laikotarpiu pernai, „ERGO Insurance“ vidutiniškai fiziniams asmenims draudimas brango 25 proc., o juridiniams asmenims 17 proc. Dar daugiau brango tarptautinius krovinių vežimus atliekančioms įmonėms, kurios priskirtos rizikingam segmentui. Didžiausią transporto draudimo paslaugos pabrangimą patyrė eismo įvykius sukėlę vairuotojai, turintys mažesnį vairavimo stažą ir jaunimas, kuris vairuoja didesnės galios automobilius“, – sako T. Nenartavičius.

Draudikai teigia, kad ilgą laiką lietuviai už draudimą mokėjo mažiausiai Europoje, o dabar atėjo metas nemalonioms automobilių savininkams permainoms.

„Transporto draudimo paslaugų kainos tik po ilgo laiko pradėjo keistis į draudėjui nepalankią pusę. Lietuvoje ilgą laiką privalomasis vairuotojų civilinės atsakomybės draudimas buvo bene pigiausias Europoje. Tačiau tokia situacija visai draudimo rinkai sukėlė didelius nuostolius. Mažos paslaugos kainos ilgai neišsilaiko, todėl draudėjams dabar už paslaugas jau tenka mokėti daugiau.

Žemesnių kainų būtų galima tikėtis tuomet, jei mažėtų infliacija, avaringumo kreivė keistųsi į teigiamą pusę ir būtų suvaldytas nesąžiningo pasipelnymo mastas, t.y. sumažėtų imituotų eismo įvykių skaičius. Kol kas nepastebime teigiamų pokyčių, kurie padėtų sumažinti draudikų patiriamų žalų sąnaudas. Draudikai mažėjančiomis draudimo paslaugų kainomis, matyt, kad šiemet vairuotojų nenudžiugins“, – neslepia T. Nenartavičius.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Kaune pradėta naujo tilto per Nerį statyba (1)

Kaune, kelyje A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda , jau pradėta tilto per Nerį statyba. Kadangi...

Įspėja vairuotojus ir pėsčiuosius: naktį gatvėse laukia itin sudėtingos sąlygos (12)

Kelius prižiūrinti įmonė Grinda savo feisbuko paskyroje išplatino pranešimą apie naktį...

Kaip atrodo pesimistinis „Toyota“ pardavimų scenarijus: milijonas elektromobilių per metus specialiai „Motorams“ iš Amsterdamo (63)

Amsterdame (Nyderlandai) vienas pirmaujančių pasaulyje automobilių gamintojų „ Toyota “...

Automobilių apdovanojimuose Jungtinėje Karalystėje – „Renault“, „Dacia“ ir „Alpine“ pergalės

Londone, Jungtinėje Karalystėje, 2020 m. sausio 15 d. „ What Car ?“ ceremonijoje buvo apdovanoti...

BMW rengiasi išleisti pirmą elektrinį visureigį: viena įkrova nuvažiuos daugiau nei 400 km (2)

Šiemet debiutuosiančiam visiškai elektriniam visureigiui „ BMW iX3“ koncernas naudos...

Top naujienos

Vyresni kolegos įvertino Gabrieliaus Landsbergio laišką bendražygiams (69)

Po to, kai trečiadienį Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų partijos pirmininkas...

Arūnas Milašius. Verslo katastrofa – kaip partizanas į kiemą įslinko europietiškas darbuotojų mentalitetas (26)

Dar prieš penkerius metus mažai kas tikėjo, kad į Lietuvą tyliai, tarsi partizanas prašliaužęs...

Narkevičius prabilo apie pokalbį su Nausėda: jau tada ekscelencija turėjo keistos informacijos (145)

Susisiekimo ministras Jaroslavas Narkevičius laidoje „ DELFI diena “ įvertino dabartinius...

Šanchajuje gyvenantis lietuvis – apie situaciją Kinijoje: bijo, kad po poros dienų bus daug blogiau (144)

Visas pasaulis vis labiau įsitempęs stebi, kas vyksta Kinijoje dėl naujojo koronaviruso . Nors...

Per svarbūs atsistatydinti? Jaunoji karta priversta laukti (1)

Jamie‘o Dimono vadovaujamas „ JPMorgan Chase &Co.“ ką tik užbaigė geriausius metus per...

Raudonuoju „Žmonių“ apdovanojimų kilimu žengia išsipusčiusios šou pasaulio garsenybės

Ketvirtadienio vakarą Nacionaliniame operos ir baleto teatre vyksta iškilminga apdovanojimų...

Ekspertai sudarė įdomiausių kelionių krypčių sąrašą: gražiausi miestai ir kultūros lobynai

Pasaulyje tiek daug nuostabių ir neregėtų gamtos kampelių, paslaptingų miestų ir kaimelių,...

Koronavirusas keliauja toliau? Protrūkis įtariamas ir Škotijoje

Dėl koronaviruso užkrato jau ir Škotijoje tikrinami keturi asmenys, o Pasaulio sveikatos...

Absurdas: „CityBee“ kliento reikalavo palikti miegančius vaikus, o nepaklusus išrašė sąskaitą (88)

Po itin nemalonios patirties bendraujant su „ CityBee “ darbuotoja, vilnietis buvo priverstas...

Avietinis tortas su pistacijų kremu: pavyks ir pradedantiesiems

Profesionalus konditeris Ali Gadžijevas siūlo pasigaminti avietinį tortą su pistacijų kremu....