Elektromobiliai turi savų ypatybių ir jais taip pat reikia kruopščiai rūpintis. Dažnai sakoma, kad su elektromobiliu gyventi lengviau nei su įprastą vidaus degimo variklį turinčia mašiną. Tačiau ir tai dar galima pagerinti. BMW ką tik pristatė tokią įrangą, kurios „Tesla“ artimiausioje savo ateityje net nemato.
BMW belaidžio įkrovimo įranga
© Gamintojo archyvas

BMW pristatė pirmąjį garsios markės belaidį įkroviklį automobilių pramonėje. Tokios įrangos nesiūlo nei „Audi“, nei „Mercedes-Benz“, nei „Tesla“.

Kiti gamintojai trypčioja vietoje, manydami, kad belaidžio įkrovimo stotelėms įrengti reikia nemažai pastangų. Tačiau BMW sukūrė labai paprastą įrenginį, kuris iš esmės tėra didesnė belaidžių įkrovimo stotelių telefonams versija.

Pirmiausia belaidžio įkrovimo stotelės siūlomos „530e iPerformance“ hibridiniam sedanui, kuris jau iš gamyklos gali išriedėti su belaidžio įkrovimo įranga. Vėliau tokios galimybės bus suteiktos visiems BMW hibridiniams ir elektriniams automobiliams.

Žinoma, tai – patogumo įranga. Stotelę vairuotojai galės palikti tiesiog garažuose ar kieme. Kaskart sugrįžę jie galės pastatyti automobilį į tą pačią vietą (pats automobilis pasakys, kokia padėtis yra teisingiausia), o ryte išvažiuos neatjunginėdami ir nevyniodami jokių laidų.

„Tesla“ automobiliai tokios galimybės neturi, gamintojas kol kas dar net nekalba apie tokios įrangos gamybą. Visgi, „Tesla“ automobilių vairuotojai dažnai įsigyja trečiųjų šalių belaidžio įkrovimo įrangą.

Ekspertai ragina įsitikinti saugumu, tačiau vairuotojai džiaugiasi tokia galimybe patogiai be jokių laidų įkrauti automobilį. Galima net pamiršti, kad jis apskritai būna įkraunamas – juk jį tereikia pastatyti įprastoje vietoje. Vietoj belaidžio įkrovimo stotelių „Tesla“ nori sukurti automatinį prijungimo įrenginį, kuris pats surastų automobilio įkrovimo lizdą ir prisijungtų be jokio žmogaus įsikišimo.

Tačiau kodėl „Tesla“ nesiima tokio projekto? Na, „Tesla“ ir taip yra užsiėmusi, o ta robotinė ranka automatiškai prisijungianti prie įkrovimo lizdo iš tiesų turi privalumų. Įprastas laidinis įkroviklis veikia 90 proc. efektyvumu, BMW belaidžio įkrovimo stotelė – 85 proc. Skirtumas yra nemažas, o ir įkrovimo kaina šokteli į viršų. Tačiau taip pat neaišku, ar egzistuoja paklausa tokiai įrangai.

Belaidžio įkrovimo stotelė kainuoja maždaug 2300 eurų. Dar 890 eurų kainuos varnelė papildomos įrangos blanke, kuria išreikšite pageidavimą, kad jūsų „530e iPerformance“ turėtų belaidžio įkrovimo funkciją.

Ar tas papildomas patogumas yra vertas tokių pinigų? Juk prijungti laidą užtrunka vos akimirką. Tačiau neapsigaukite – BMW stoteles tikrai kas nors pirks. Laukiama šios įrangos pasirodymo Kinijoje, kur beveik neabejojama, kad ji bus labai populiari.

Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

„Jaguar Land Rover“ išlieka didžiausias automobilių gamintojas Jungtinėje Karalystėje (6)

„ Jaguar Land Rover “, pernai Jungtinėje Karalystėje pagaminęs 532 107 automobilius, trečius...

„Daimler“ apkarpė pelno prognozę dėl JAV ir Kinijos prekybos karo

Vokietijos prabangių automobilių gamintoja „ Daimler “ trečiadienį apkarpė pelno prognozę...

Pristatytas naujos kartos sedanas „Volvo S60“ – dyzelinių variklių nebus (15)

Trečiadienį „ Volvo Cars “ pristatė naujos kartos vidutinio dydžio „Premium“ klasės...

Kiek kainuoja „Tesla“ autopilotas ir ką taupiausiems pirkėjams pažadėjo Elonas Muskas (6)

„ Tesla “ pusiau autonominė vairavimo sistema dažnai linksniuojama ne pačiame geriausiame...

Vartotojų apklausoje Švedijoje labiausiai savo pasirinkimu džiaugėsi „Subaru“ savininkai (11)

Kasmet atliekamos autoritentingos automobilių savininkų apklausos „AutoIndex“ rezultatai...

Top naujienos

Lietuvoje siaučia audra – užfiksuoti pirmieji padariniai tūkstančiai žmonių liko be elektros (288)

Šiandien Lietuvos hidrometeorologijos tarnyba prie Aplinkos apsaugos ministerijos išplatino...

Aižėja „valstiečių“ vienybė: bendražygiai šiaušiasi prieš Karbauskį (320)

Mokesčių reforma ir naujas parlamentinis tyrimas – du slenksčiai, už kurių kliūva...

Prabilo dukrą Gražuliui pagimdžiusi palangiškė: visas meilumas dingo man pastojus (1195)

„Kai buvau penktą mėnesį nėščia, jis atėjo pas mane į darbą ir padėjo tris tūkstančius,...

Orai: savaitgalio orai nei iš tolo neprimins tos vasaros, prie kurios pripratome (1)

Paskutinės šios savaitės dienos neprimins prieš tai karščiu alsavusios vasaros – bus vėsu ir...

Fantastiškai atakavę kroatai sutriuškino Argentiną (214)

Pasaulio čempionate ketvirtadienį vakare futbolo gerbėjus kaustė D grupės rinktinių –...

Šio jauno vyro darbą daugelis laikytų košmaru: papasakojo, ką tenka patirti (11)

„Jaunas, bet profesionalus“, – taip Mindaugas Maslauskas yra apibūdinamas žmonių, kurie jį...

Myliu vyrą, bet be meilužio – niekaip... (112)

Niekada nemaniau, kad ištiks tokia bėda, bet gyvenime būna visko. Iš vienos pusės, jaučiuosi...

Moteris pasidalijo karčia patirtimi, kaip įkliuvo sukčiams: likau ir be prekių, ir be pinigų (9)

Į Delfi redakciją kreipėsi mama, kuri tikėtina, kad nukentėjo nuo internetinių sukčių. Moteris...

Pristatęs naują pavadinimą Gudelis kalbėjo apie mažėjančias „Ryto“ skolas ir atsiprašė Kurtinaičio (74)

Vilniaus „Lietuvos ryto“ komandos sostinėje nebelieka. Nuo ateinančio sezono Vilniaus klubas...

Erika Vitulskienė pristatė savo mados namus: sunkiausia užduotimi tapo modelių paieška (52)

Ketvirtadienio vakarą galerijos „Vilniaus cechas“ patalpose pristatyta Merūno Vitulskio žmonos...