aA
Siekis automobilį įsigyti pigiau gali tapti kelių mėnesių galvos skausmu. Internete pateiktuose skelbimuose siūlomų automobilių pardavėjai gali ne tik parduoti, pavyzdžiui, techniškai netvarkingą automobilį, bet ir jo nepristatyti apskritai. Tuomet teks kovoti dėl pardavėjui sumokėto užstato, kurį susigrąžinti ne visada paprasta. Tokioje situacijoje atsidūrė ir į DELFI kreipusi portalo skaitytoja.
© Gamintojo nuotr.

Automobilį apžiūrėti trukdė nesutvarkyti dokumentai

Apie tai, jog jau keletą mėnesių niekaip negali atgauti net 20 tūkst. litų siekiančio avanso už internete bendrovės „Fitransas“ siūlomą automobilį, DELFI papasakojo portalo skaitytoja Vidmantė (red. pas. pavardė redakcijai žinoma). Mergina rašė dar gegužės viduryje su draugų pasirašę pirkimo – pardavimo sutartį ir sumokėję sutartą užstatą, tačiau norimo automobilio neturi iki šiol.

„Praėjus dviems savaitėms, susisiekėme su UAB „Fitransas“ direktoriaus pavaduotoju Andriumi Čivinsku, bet automobilio vis dar nebuvo, jis sakė palaukti iki kitos savaitės, nes „užstrigo“ dokumentai“, - pasakojo moteris.

Mergina su draugu pardavėju patikėjo ir išvyko atostogų gavusi pažadą, kad po šių automobilis jau lauks naujųjų savininkų. „Birželio 18 d., kai grįžome iš atostogų, A. Čivinskas pareiškė, jog mašina yra Marijampolėje užstrigusi dėl dokumentų, muitų“, - rašė ji.

Nusprendus vykti į miestą apžiūrėti automobilio, paaiškėjo, kad to padaryti vis dėlto nepavyks. „Susisiekėme su pardavėju, jis pasakė, kad tuoj paskambins, tačiau perskambinęs pasakė, kad mūsų BMW prieš dešimt minučių iškeliavo atgal į Vokietiją mat reikia sutvarkyti dokumentus“, - pasakojo skaitytoja.

Pateikė pareiškimą kriminalinei policijai

Pabodus laukti automobilio, pirkėjai nusprendė atsiimti užstatą, tačiau to padaryti jiems nepavyko iki šiol. „Kitą dieną pareikalavome užstato grąžinimo, pardavėjas sakė - „rytoj“, tempė laiką iki penktadienio, o tada sakė, kad jau padarė pavedimą (iki tol neturėjo laiko ir t.t.). Pinigų penktadienį taip ir nesulaukėme, savaitgalį – irgi. Bankai tuomet nedirba, todėl labai nepergyvenome, manėme, kad jų sulauksime pirmadienį“, - pasakojo moteris. Savaitės pradžioje pinigų sąskaitoje vis dar nebuvo, tačiau paprašius užstato pavedimo kopijos, jie elektroniniu paštu gavo tik tuščią laišką, situacija pasikartojo kreipusis ir į įmonės direktorė Jeleną Čivinskienę.

Su pardavėju pabandžius susisiekti telefonu, šis nebekeldavo ragelio. „Iš tikrųjų istorijų su žodžiu „rytoj“ jis pripasakojo tiek, kad sunku viską ir surašyti. Pardavėjui vis nutikdavo netikėčiausi dalykai, dėl kurių negalima pamatyti automobilio: tai jis buvo Marijampolėje, tai išsiųstas atgal į Vokietiją, tai užmigo sunkvežimio vairuotojas, tai nekelia ragelio, jam skauda širdį ir jis važiuoja į ligoninę“, - pasakojo Vidmantė. Moteris sakė su pardavėju nusprendusi kovoti pasitelkusi teisines priemones – šiuo metu pareiškimas dėl užstato negrąžinimo yra pateiktas Kriminalinei policijai.

„Pasirodo, Andriui tai įprasta - jis fiktyviai prekiauja automobiliais šiek tiek žemesne nei rinkos kaina, kad lengviau sudomintų pirkėjus, ir vis tempia, kad mašina bus „rytoj“, - sakė internete atsiliepimus apie pardavėją skaičiusi UAB „Fitransas“ klientė.

Pažadai girdimi ne pirmą kartą

Pasiteiravus apie šią situaciją paties automobilius parduodančio Andriaus Čivinsko, jis pripažino, kad prekiaudamas automobiliais pagrįstus nusiskundimus yra gavęs tris, tačiau su visais klientais bando sutarti gražiuoju – su dviem sutartis yra nutraukta, o su trečiuoju situaciją bandoma sutvarkyti dabar.

„Šiai dienai problema yra mano tiekėjai, kurie blogai dirba, tačiau aš esu atsakingas. Klientas nebenori laukti – mes tą sutartį „uždarome“, - sakė jis.

A. Čivinskas kalbėjo, kad nepaisant to, jog nusiskundimų yra gavęs, jie esą ne visuomet teisingi. Jis sakė, kad internete paskelbti du skundai buvo paneigti, o pasirodžius straipsniui su viena iš automobilį pirkusių kompanijų, problemos dėl užstato grąžinimo taip pat buvo išspręstos ir pretenzijų nebėra.

A. Čivinskas sakė suprantąs žmones, kurie nori atsiimti pinigus. „Puikai suprantu – sutartyje nurodytas terminas yra 14 dienų ir jis turi teisę sutartį nutraukti. Kadangi tai yra problema, aš turiu su tiekėjais suderinti, kad jie priimtų atgal transporto priemonę, klientas nenori pirkti, vadinasi aš turiu ją grąžinti. Tie dalykai yra išsprendžiami ir klientas atgauna savo pinigus, kuriuos buvo įnešęs, nes tai buvo pradinis įnašas“, - kalbėjo vyriškis.

Jis sakė skaitytojos pateiktą bėda išspręsiantis jau šiandien (pirmadienį – DELFI past.) grįžęs. „Šnekėjau su Jūsų vadinamu skaitytoju (skaitytojos draugu DELFI past.) ir pasakiau, kad grįšiu, nes nesu vietoje. Pasakiau, kad kai grįšiu, šį reikalą turėsime „uždaryti“, nes man reikėjo būtiniausiu būdu išspręsti tą reikalą dėl automobilio grąžinimo atgal tiekėjui, kadangi aš esu tarpininkas, yra tiekėjas – kažkokia kompanija, yra klientas“, - kalbėjo A. Čivinskas. Jo teigimu, pinigus šiuo atveju vėliau buvo sutarta klientui perduoti grynaisiais ir tokiu būdu jie ir bus grąžinti.

Tuo tarpu su situaciją papasakojusia Vidmante susisiekus telefonu paaiškėjo, kad tokiais A. Čivinsko žodžiais ji netiki – mergina sakė, kad panašius pažadus girdi jau mėnesį laiko. „Jis kiekvieną dieną sako „rytoj“ - tai grynaisiais, tai pavedimu“, - sakė ji. Mergina pasakojo, kad žadėjęs susitikti prekybos centre ir kartu nueiti į banką jis neatvyko, o vėliau gavus pažadą, kad grynuosius vakare į namus jis atveš pats, jų taip pat negavo.

„Jis nebekelia ragelio, jo mama, kuri yra įmonės direktorė, nebekelia ragelio, buhalterė taip pat“, - sakė ji.

Tuo tarpu anksčiau kalbintas A. Čivinskas tikisi situaciją išspręsti draugiškai: „Mes per šią dieną turime šį dalyką išspręsti, kadangi šiandien aš grįžtu atgal, tą dalyką užbaigiu ir, tikiuosi, mes nebeturime vienas kitam jokių pretenzijų, nebent jie norės prašyti kažkokios kompensacijos, dėl kurios mes turėsime šnekėtis. Viskas yra derybų objektas, suprantant kliento situaciją – galbūt jis prarado laiko - kalba negali eiti apie didžiules sumas, bet jos gali būti proto ribose, tai, ko klientas neteko, ką galbūt prarado. Mes galime šnekėti, nes esam nusiteikę geranoriškai“, - sakė jis.

Apgaulių reikia saugotis patiems

Ramūnas Matonis
Ramūnas Matonis
© DELFI / Tomas Vinickas

Policijos departamento prie VRM Komunikacijos skyriaus viršininkas Ramūnas Matonis sakė, kad panašių atvejų pasitaiko nemažai, tačiau konkreti statistika nėra vedama. „Tai panašu į tradicinį sukčiavimo atvejį, kuomet iš žmogaus prašoma iš anksto sumokėti avansą, o prekės žmogus taip ir nesulaukia“, - sakė jis.

Didžiausia nuobauda, jei nusikaltimas iš tikrųjų įvykdytas, pasak R. Matonio, yra laisvės atėmimas iki 3 metų. „Baudžiamasis kodeksas už sukčiavimą numato atsakomybę, maksimali bausmė – internetinėje erdvėje, ir finansiniai sukčiavimai įmonėse ir t.t.“, - sakė jis.

Jo teigimu, 2011 m. šalyje registruota 5491 sukčiavimo atvejai (24,8 proc. daugiau nei 2010 m.).

„Šiemet per 6 mėnesius užfiksuoti 2602 atvejai (pernai per tą patį laikotarpį registruota 2636 sukčiavimo atvejai). Čia kalbama apie visus sukčiavimo atvejus, ir telefoniniai sukčius, ir sukčiavimus“, - sakė jis.

Norintiems išvengti panašių situacijų, R. Matonis pataria atidžiau panagrinėti, iš ko perka prekę. „Siūlome prieš pervedant pinigus, pasidomėti pardavėjus ar tuo užsiimančia bendrove, ar nuo jos nėra nukentėjusių žmonių, esant galimybei, pinigus mokėti tik gavus prekę. Ypatingai atsargiems reiktų būti perkant prekes iš užsienio šalių, nes dažniausiai sunkiau iš anksto pasitikrinti informaciją“, - kalbėjo vyriškis.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

„Tesla“ užpatentavo naują technologiją – planuoja automobilio stiklus valyti lazeriu (21)

Elonas Muskas yra sakęs, kad autonominiai automobiliai negali naudotis lidarais (lazeriniais...

Vilniaus taksi automobiliams sugrąžintas anksčiau atimtas leidimas (15)

Vilniuje, Ukmergės gatvėje, A juosta gali važiuoti viešasis transportas ir elektromobiliai ,...

„Renault Clio“ įvertinimas – už aukštesnės klasės komfortą ir technologijas (2)

Naujasis jau penktosios kartos „ Renault Clio “ buvo pripažintas „Lietuvos metų automobiliu...

Valstybinės reikšmės keliai daugiausia sausi (1)

Lietuvoje penktadienio rytą valstybinės reikšmės keliai daugiausia sausi, vietomis yra drėgnų...

„Subaru Forester e-Boxer“ skirtas aukščiausias „Euro NCAP“ įvertinimas (11)

Naujasis „ Subaru Forester e-Boxer“ „ Euro NCAP “ testais buvo pripažintas saugiausiu savo...

Top naujienos

Mačiulis: mes gyvename labai nenormaliais laikais (115)

„Swedbank“ vyriausiasis ekonomistas Nerijus Mačiulis kalbėdamas konferencijoje teigė, kad...

Mitais ir baimėmis apipintas vėžys: gydytojai atsakė į 10 pagrindinių klausimų (1)

Nors atrodo, kad apie vėžį žinome labai daug, gydytojams vis dar neretai tenka susidurti su...

Intymias nuotraukas Feisbuke viešinanti Verygos sekretorė: gyvenam laisvoje Lietuvoje (732)

Sveikatos apsaugos ministro Aurelijaus Verygos sekretorė kaitina internautų kraują, praneša...

Anykščiai išbandė Lietuvoje neregėtą naujovę: kalėdinę eglutę pastatė tiesiog ant vandens (9)

Šeštadienį vakare Anykščiuose sužibo kalėdinė eglutė. Tiesa, ji pastatyta netradicinėje...

Žolininkė atsakė į visiems rūpimą klausimą – ar galima arbatą užplikyti antrą kartą? (11)

Alfo Ivanausko šeštadienio laidos „Alfas live“ viešnia – buvusi floristė, o dabar žolelių...

Projekte „Šok su žvaigžde“ parketas lydosi nuo karščio ir įtampos

Artėjant „Šok su žvaigžde“ finalui šokių parketas lydosi nuo karščio ir įtampos. Šį...

„Google“ padarė tai, kas turėjo būti neįmanoma: kas yra „kvantinė viršenybė“

„ Google “ šį rudenį iškilmingai paskelbė, kad pavyko pasiekti „kvantinę viršenybę“...

Mirusiųjų balzamuotojas papasakojo apie savo darbo kasdienybę: mirusieji nevargina, bet darbo vis daugėja

Duoną užsidirbti balzamuojant palaikus gali pasirodyti keista, kraupu ar tiesiog niūru. „Tačiau...

Didžiausia pramoninė katastrofa iki šiol nuodija aplinką: tūkstančiai žmonių dėl skysčių plaučiuose paskendo savo lovose (60)

Bopalo tragedija lig šiolei laikoma didžiausią pragaištį sukėlusia pramonine nelaime. Jos...