Normų neviršijo

Pasak Patrulių kuopos vado Egidijaus Railos, tai pirma tokia akcija, kurios metu nebuvo nustatyta nė vieno vairuotojo, kurio girtumas būtų viršijęs leidžiamą normą (šeši sustabdytieji vis dėlto vairavo išgėrę, tačiau neperžengus normos ribos).

E.Railos teigimu, anksčiau, kai baudos už vairavimą išgėrus nebuvo tokios didelės ir griežtos, pareigūnams per panašias akcijas įkliūdavo iki penkių išgerti mėgstančių vairuotojų.
Sugriežtėjus baudoms ar net gresiant automobilio konfiskavimui, prasižengėlių sumažėjo iki vidutiniškai vieno dviejų. O šįkart nebuvo nė vieno – tokio atvejo pareigūnai sako neprisimenantys.

„Labai džiugu, kad žmonės tampa sąmoningesni“, – sakė E.Raila. Kartu patrulių vadas priminė, jog pareigūnai vairuotojus stabdo ne tam, kad nubaustų, o prevencijos tikslais – kad žinotų, jog yra kontroliuojami.

Panevėžio apskrities VPK duomenimis, Kelių policijos biuro, Patrulių kuopos ir to paties komisariato rajonų policijos komisariatų viešosios tvarkos skyrių pareigūnai tikrino, ar transporto priemonių vairuotojai ir keleiviai segasi saugos diržus ir vaikus sodina į specialias kėdutes.
Apskrityje nubausti 127 vairuotojai (iš jų – 61 Panevėžyje) ir 18 keleivių. 7 vaikai važiavo pažeisdami nustatytus reikalavimus. 730 vairuotojų pažeidė kitus Kelių eismo taisyklių reikalavimus.

Pareigūnų privengia

Panevėžio apskrities VPK Patrulių kuopos vadas sakė, kad dėmesys skiriamas ne vien nesegintiems saugos diržų, bet ir vairuotojams, nepraleidžiantiems pėsčiųjų perėjose ir pan. E.Railos teigimu, praėjusį ketvirtadienį buvo vykdomas neviešas patruliavimas, tai yra nežymėtu automobiliu ir be iš toli šviečiančių liemenių pareigūnai stebėjo situaciją. Tik tokiu atveju, jo manymu, pareigūnai pamato tikrą vaizdą kelyje.

E.Railos duomenimis, per maždaug 7 tokio patruliavimo valandas nustatoma iki 30 pažeidimų. Jie būna įvairiausi: kalbama mobiliuoju telefonu vairuojant, važiuojama neprisisegus saugos diržų, degant raudonam šviesoforo signalui ir kt. Viršijančiųjų greitį nustatoma iki 10–15 per dieną. Pareigūnas stebėjosi: nors greitis mieste ribotas iki 50 km per valandą, dauguma vairuotojų važinėja 60 km per valandą greičiu.

Pareigūnus ypač stebina vairuotojai, nepraleidžiantys pėsčiųjų. „Stovi mamos su vaikais, o vairuotojai tingi sustoti“, – piktinosi E.Raila.

Nepraleidžia pareigūnai pro akis ir pėsčiųjų bei dviratininkų. Ir vieni, ir kiti, patrulių vado teigimu, vis dar „pamiršta“ atšvaitus. Jie sutemus užmiesčio keliuose yra būtini. Tad rašomos baudos neįspėjus – jie, anot E.Railos, nepadeda.

Situacija, beje, stebima ne tik užmiesčio keliuose, bet ir mieste – būti matomiems tamsiu paros metu svarbu ir čia.

E.Raila siūlo atšvaitus nešioti ir mieste, kur nėra apšvietimo, šaligatvių. Jie nepakenks ir kitose vietose. Tačiau egzistuoja ir dar viena problema – pėstieji vengia naudotis perėjomis. „Pėstieji vaikšto, kur nori ir kaip nori“, – buvo priverstas konstatuoti pareigūnas.

E.Raila tikino, kad sučiupti Kelių eismo taisyklių pažeidėjai dažnai neslepia pasipiktinimo – siūlo pareigūnams ne juos bausti, o eiti „gaudyti žulikų“. „Kitą sykį gal ačiū pasakys, kad saugiai grįžo namo“, – vylėsi pareigūnas.

Nustatytas ir atvejis, kai vaikas nebuvo prisegtas saugos diržu. E.Raila priminė, kad net ir esant nedideliam greičiui atsitrenkus į kliūtį galima žūti.

Gąsdina baudos

Patrulių kuopos vadas E.Raila mano, kad dėl didesnių baudų sumažėjo kai kurių pažeidimų. Pavyzdžiui, padidėjus baudoms, sumažėjo važiuojančiųjų be saugos diržų. Dabar per dieną pagaunami kokie trys pažeidėjai, o anksčiau būdavo nuo 15 iki 20.

Pradėjus bausti be liemenių ar atšvaitų tamsiu paros metu važinėjančius dviratininkus, šių pažeidimų taip pat pradėjo mažėti. Tikimasi, kad sugriežtinus baudas pėstiesiems jų taip pat bus mažiau nubaudžiama.

O štai kalbantiems mobiliaisiais prie vairo baudos nėra didelės, tad daug dėmesio į jas nekreipiama ir šių pažeidimų nemažėja. Kartu pastebima, kad krizė pažeidėjams taip pat turi įtakos.

„Šimtas litų žmonėms jau labai dideli pinigai“, – sakė jis.