aA
Ne paslaptis, kad „Saab“ markės automobiliai nepatenka tarp populiariausių automobilių Lietuvoje, nors šios markės konstruktorių sukurti modeliai tiesiog dvelkia galia, komfortu ir išsiskiria savitu dizainu. Populiarinti švediškų automobilių markes, tarp jų ir „Saab“, siekiantis automobilių klubas „AutoVikingai“ gruodžio pradžioje surengė žiemos susitikimą, kuriame klubo nariai turėjo galimybę išbandyti naująjį „Saab 9-5“.
© Organizatorių archyvas

Vienų iš „Saab“ atstovų Lietuvoje bendrovės „Žaibo ratas“ atstovas į susitikimą atvyko su „Aero“ komplektacijos „Saab 9-5“, turinčiu 2,8 l V6 300 AG variklį, visų varančiųjų ratų XWD sistemą, trijų padėčių pakabą, automatinę pavarų dėžę bei daugelį kitų techninių naujovių.

„AutoVikingai“ atkreipė dėmesį į aptakias naujojo kėbulo linijas, lėktuvo prietaisų skydelį primenančią vairuotojo aplinką, šviesų odinį saloną, ergonomines sėdynes bei įvairias smulkmenas, skirtas gerinti tiek vairuotojo, tiek keleivio komfortą.

Toks pristatymas neapsiėjo be diskusijų ir naujojo modelio aptarimo. Automobilį išnagrinėję „AutoVikingai“ pateikė savo nuomonę:

Apie dizainą

„Išorės išvaizda labai gera, kadangi matomas toliau tęsiamas, stipriai išlaikytas „Saab“ stilius. Ypač aiškiai tai pabrėžia nuožulnūs galiniai stogo statramsčiai, tikrai pažįstami iš kitų ankstesnių „Saab“ modelių. Žibintų forma taip pat išlaikyta. Žibintų „apvadai“ jau ne visai naujiena, ankstesnių „Saab“ modelių chromuoti apvadai atrodė nekaip, o šie naujieji sidabriniai jau kur kas geriau.

Bendra išvaizda gana prabangi. Nors galinė dalis solidžiai nuleista, kampai užapvalinti, tačiau bendra „stambi“ kėbulo forma suteikia ir šiek tiek sportiškumo.

„Saab“ tradicijomis pasižymi ir salonas – iškart pastebimas „firminis“ „Saab“ vairuotojo kryptimi orientuotas prietaisų skydas ir centrinė konsolė. Malonų įspūdį sukelia lėktuvo altimetro stiliaus spidometras – iškart primena, kad „Saab“ pavadinimas žymi ne tik automobilius, bet ir lėktuvus.“

Apie važiavimą

„Išorės įvaizdis – agresyvus, galingas, didelis automobilis. Po techninių duomenų pristatymo labai norėjosi jį išbandyti. Važiavimo metu teko malonumas sėdėti priekinėje keleivio sėdynėje, kaip aukštam žmogui, sėdėti buvo gana patogu, kojoms vietos pakankamai, grįžus nesinorėjo lipti lauk – sėdynes minkštos, patogios. Tačiau tikėjausi daugiau iš pačio važiavimo, nepajutau variklio galios – 300 AG. Gal tam įtakos turėjo šlapia kelio danga su sniegu? Norint įvertinti tikrąją jo galią ir jėgą reikėtų važiuoti tinkamesne kelio danga, pravažiuoti didesnį atstumą įvairiomis kelio dangomis ir, žinoma, pačiam vairuojant.

Vienas iš modelio minusų – vietos trūkumas gale. Sėdintiems gale vietos tikrai trūko, sėdėti buvo nepatogu, kojos rėmėsi į priekinę sėdynę. Naujasis kėbulo dizainas su nuožulniais stogo statramsčiais turi ir trūkumą – ne vienas, net vidutinio ūgio žmogus, sėsdamasis ant galinės sėdynės, galva užkliudė galinių durelių angos lanką. Išvada – iš išorės susidaro didelio automobilio įspūdis, bet sėdint gale – atrodo kitaip...

Patiko bagažinė, kuri vizualiai atrodo talpi. Įdomiai sukurtas daiktų laikiklis, kuriuo prispaudžiami bagažinėje esantys daiktai, dėl ko kelionės metu yra tvirtai prispausti ir nelaksto po visą bagažinę.“

Apie konstrukciją

„Vertinant šiek tiek „kitu kampu“ galiu pasakyti, kad šiuolaikinėse technologijose naudojama labai daug „gundymo – viliojimo“, dizainas tikrai įdomus, formos taip pat nekasdienės, bet liko senos bėdos. Žiūrint į naująjį 9-5 susidarė įspūdis, jog pirmiausia buvo sukurtas dizainas, o po to pabandyta sudėti į jį agregatus. Kaip ir daugumai užkliuvo tas nelemtas purvo taškymas nuo ratų į variklio skyrių.“

Apie komfortą

„Patiko vairuotojo prietaisų skydelis, čia visi informacinio kompiuterio duomenys pateikiami animuoti ir gana aiškiai. Nepatiko tai, kad tiek priekinis, tiek galinis langai labai siauri ir sėdint automobilio viduje, jo gabaritų nesijaučia, tiesa, galinio vaizdo veidrodėliai pakankamai dideli, tačiau važiuojant atgal sudėtinga manevruoti.

Išorės vaizdas neblogas – juoda spalva, chromas... Solidus ir agresyvus...

Automobilis važiuoja itin tolygiai, viską valdo elektronika, jos atjungti nėra galimybės. Taip, kad „nepasidraskysi“, o iškilus avarinei situacijai teks kaltinti kompiuterį...“

Apie XWD

„Įdomu buvo sužinoti apie naujajame „Saab 9-5“ sumontuotą visų varančių ratų sistemą – XWD. Ši sistema kontroliuoja galią, paskirstydama ją kiekvienam ratui atskirai. Tuo metu, kai automobilis važiuoja įprastinėmis sąlygomis, didžiausia galios dalis skiriama priekiniams ratams, tuo tarpu pajudėjimo metu iki 60 proc. galios perduodama galiniams ratams tam, kad būtų užtikrintas maksimalus abiejų ašių ratų sukibimas. Ratams prasisukant iki 85 proc. galios perduodama geriausią sukibimą turinčiam galinės ašies ratui. Sistema kontroliuoja galios paskirstymą tarp tos pačios ašies ratų ir posūkio metu.

XWD sistema kartu su trijų padėčių pakaba, šiam automobiliui suteikia labai aukštą patikimumo ir saugumo lygį.“

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Šalia Vilniaus oro uosto baigiama statyti daugiafunkcė stovėjimo aikštelė (3)

Pernai šalia Vilniaus oro uosto pradėtą statyti modernią daugiafunkcę automobilių stovėjimo...

„Mazda“ ruošia naujieną klientams: pareiškė, jog atsisakyti dyzelinių variklių – kvailystė (10)

„ Mazda “ gamins hibridinius ir elektrinius automobilius – visi gamins, tai neišvengiama....

Kelininkai pradeda žiemos sezoną: sandėliai užpildyti smėliu ir druska (3)

AB „Kelių priežiūra“ pradeda žiemos sezoną – budėtojai nepertraukiamai stebi Lietuvos...

Griežtėjantys taršos reikalavimai keičia „premium“ automobilių rinką: privalumų turi viena grupė (18)

Nuo 2018 m. rugsėjo visi nauji Europos Sąjungoje parduodami automobiliai turėjo atitikti ne tik...

Nauji automobiliai lietuviams vis patrauklesni: jų pardavimų augimas šalyje – sparčiausias ES (12)

Naujų automobilių pardavimų augimas Lietuvoje per devynis šių metų mėnesius buvo sparčiausias...

Top naujienos

Nuodų katilu virtusi Alytaus įmonė tikrinta ne kartą ir ne du: leidimą veikti gavo net po krūvos pažeidimų (98)

Alytaus padangų perdirbimo įmonėje UAB „ Ekologistika “ kilęs gaisras primena tikrą...

Astrave gyventojų padvigubės: nauji daugiabučiai laukia branduolinės energetikos specialistų iš Rusijos specialiai DELFI iš Astravo (85)

Astravas nuo panašaus dydžio miestelio Lietuvoje skiriasi tik tuo, kad jo viduryje stovi Lenino...

Politikai pavargo nuo Pranckiečio dramos Seime: yra paprastas scenarijus, kuris remiasi pragmatiškais skaičiavimais (143)

„Deja, ponas Pranckietis pasirinko kitą kelią – žaidimą procedūromis, kas veda į niekur arba...

Ant rekordinės vertės sutarties parašą raitęs Sabonis lieka „Pacers“ klube (64)

Nuo 2017-ųjų „Pacers“ ekipos garbę ginantis Domantas Sabonis pasirašė naują ketverių...

Norvegijos krona rekordiškai nukrito euro atžvilgiu (49)

Norvegijos krona pasiekė rekordiškai žemą lygį euro atžvilgiu ir viršijo ankstesnį rekordą,...

Socialiniai tinklai ūžia: ar tikrai mokslininkai neklydo paskelbdami Bellą Hadid gražiausia pasaulio moterimi? apklausa (41)

Spalio 17 dieną Bella Hadid ir Beyonce tiesiog ramiai gyveno savo gyvenimus, kol mokslininkai...

Katkus: Karbauskis ir „valstiečių“ partija dabar jau pasiekė dugną ir įgijo daugiau priešų (391)

„Kiekviena Lietuvos valdžia pralaimi kitus rinkimus. Tad ši valdžia pralaimės kitus rinkimus, ir...

Ką geriau sodinti rudenį ir ką pavasarį – profesionalo patarimai kaip neapsigauti perkant sodinuką (1)

Profesionalus sodininkas Gediminas Cijūnaitis, gediminosodai.lt savininkas, dalinasi patarimais, kaip...

Ką daryti, jei naujame būste pamatėte broką: advokato patarimai

Pasitaiko atvejų, kai įsikūrus naujai įrengtame būste ima ryškėti įvairūs defektai. Deja, ne...

Gydytoja įvardijo paracetamolio ir ibuprofeno vartojimo klaidas: dėl nežinojimo gresia skaudžios pasekmės

Tikriausiai ne kartą temperatūrai mažinti ar skausmui pašalinti esate vartoję paracetamolį ar...