aA
Ne paslaptis, kad „Saab“ markės automobiliai nepatenka tarp populiariausių automobilių Lietuvoje, nors šios markės konstruktorių sukurti modeliai tiesiog dvelkia galia, komfortu ir išsiskiria savitu dizainu. Populiarinti švediškų automobilių markes, tarp jų ir „Saab“, siekiantis automobilių klubas „AutoVikingai“ gruodžio pradžioje surengė žiemos susitikimą, kuriame klubo nariai turėjo galimybę išbandyti naująjį „Saab 9-5“.
© Organizatorių archyvas

Vienų iš „Saab“ atstovų Lietuvoje bendrovės „Žaibo ratas“ atstovas į susitikimą atvyko su „Aero“ komplektacijos „Saab 9-5“, turinčiu 2,8 l V6 300 AG variklį, visų varančiųjų ratų XWD sistemą, trijų padėčių pakabą, automatinę pavarų dėžę bei daugelį kitų techninių naujovių.

„AutoVikingai“ atkreipė dėmesį į aptakias naujojo kėbulo linijas, lėktuvo prietaisų skydelį primenančią vairuotojo aplinką, šviesų odinį saloną, ergonomines sėdynes bei įvairias smulkmenas, skirtas gerinti tiek vairuotojo, tiek keleivio komfortą.

Toks pristatymas neapsiėjo be diskusijų ir naujojo modelio aptarimo. Automobilį išnagrinėję „AutoVikingai“ pateikė savo nuomonę:

Apie dizainą

„Išorės išvaizda labai gera, kadangi matomas toliau tęsiamas, stipriai išlaikytas „Saab“ stilius. Ypač aiškiai tai pabrėžia nuožulnūs galiniai stogo statramsčiai, tikrai pažįstami iš kitų ankstesnių „Saab“ modelių. Žibintų forma taip pat išlaikyta. Žibintų „apvadai“ jau ne visai naujiena, ankstesnių „Saab“ modelių chromuoti apvadai atrodė nekaip, o šie naujieji sidabriniai jau kur kas geriau.

Bendra išvaizda gana prabangi. Nors galinė dalis solidžiai nuleista, kampai užapvalinti, tačiau bendra „stambi“ kėbulo forma suteikia ir šiek tiek sportiškumo.

„Saab“ tradicijomis pasižymi ir salonas – iškart pastebimas „firminis“ „Saab“ vairuotojo kryptimi orientuotas prietaisų skydas ir centrinė konsolė. Malonų įspūdį sukelia lėktuvo altimetro stiliaus spidometras – iškart primena, kad „Saab“ pavadinimas žymi ne tik automobilius, bet ir lėktuvus.“

Apie važiavimą

„Išorės įvaizdis – agresyvus, galingas, didelis automobilis. Po techninių duomenų pristatymo labai norėjosi jį išbandyti. Važiavimo metu teko malonumas sėdėti priekinėje keleivio sėdynėje, kaip aukštam žmogui, sėdėti buvo gana patogu, kojoms vietos pakankamai, grįžus nesinorėjo lipti lauk – sėdynes minkštos, patogios. Tačiau tikėjausi daugiau iš pačio važiavimo, nepajutau variklio galios – 300 AG. Gal tam įtakos turėjo šlapia kelio danga su sniegu? Norint įvertinti tikrąją jo galią ir jėgą reikėtų važiuoti tinkamesne kelio danga, pravažiuoti didesnį atstumą įvairiomis kelio dangomis ir, žinoma, pačiam vairuojant.

Vienas iš modelio minusų – vietos trūkumas gale. Sėdintiems gale vietos tikrai trūko, sėdėti buvo nepatogu, kojos rėmėsi į priekinę sėdynę. Naujasis kėbulo dizainas su nuožulniais stogo statramsčiais turi ir trūkumą – ne vienas, net vidutinio ūgio žmogus, sėsdamasis ant galinės sėdynės, galva užkliudė galinių durelių angos lanką. Išvada – iš išorės susidaro didelio automobilio įspūdis, bet sėdint gale – atrodo kitaip...

Patiko bagažinė, kuri vizualiai atrodo talpi. Įdomiai sukurtas daiktų laikiklis, kuriuo prispaudžiami bagažinėje esantys daiktai, dėl ko kelionės metu yra tvirtai prispausti ir nelaksto po visą bagažinę.“

Apie konstrukciją

„Vertinant šiek tiek „kitu kampu“ galiu pasakyti, kad šiuolaikinėse technologijose naudojama labai daug „gundymo – viliojimo“, dizainas tikrai įdomus, formos taip pat nekasdienės, bet liko senos bėdos. Žiūrint į naująjį 9-5 susidarė įspūdis, jog pirmiausia buvo sukurtas dizainas, o po to pabandyta sudėti į jį agregatus. Kaip ir daugumai užkliuvo tas nelemtas purvo taškymas nuo ratų į variklio skyrių.“

Apie komfortą

„Patiko vairuotojo prietaisų skydelis, čia visi informacinio kompiuterio duomenys pateikiami animuoti ir gana aiškiai. Nepatiko tai, kad tiek priekinis, tiek galinis langai labai siauri ir sėdint automobilio viduje, jo gabaritų nesijaučia, tiesa, galinio vaizdo veidrodėliai pakankamai dideli, tačiau važiuojant atgal sudėtinga manevruoti.

Išorės vaizdas neblogas – juoda spalva, chromas... Solidus ir agresyvus...

Automobilis važiuoja itin tolygiai, viską valdo elektronika, jos atjungti nėra galimybės. Taip, kad „nepasidraskysi“, o iškilus avarinei situacijai teks kaltinti kompiuterį...“

Apie XWD

„Įdomu buvo sužinoti apie naujajame „Saab 9-5“ sumontuotą visų varančių ratų sistemą – XWD. Ši sistema kontroliuoja galią, paskirstydama ją kiekvienam ratui atskirai. Tuo metu, kai automobilis važiuoja įprastinėmis sąlygomis, didžiausia galios dalis skiriama priekiniams ratams, tuo tarpu pajudėjimo metu iki 60 proc. galios perduodama galiniams ratams tam, kad būtų užtikrintas maksimalus abiejų ašių ratų sukibimas. Ratams prasisukant iki 85 proc. galios perduodama geriausią sukibimą turinčiam galinės ašies ratui. Sistema kontroliuoja galios paskirstymą tarp tos pačios ašies ratų ir posūkio metu.

XWD sistema kartu su trijų padėčių pakaba, šiam automobiliui suteikia labai aukštą patikimumo ir saugumo lygį.“

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

„Nissan“ eksperimentas: elektromobilį perpjovė pusiau ir jį išbandė miesto gatvėse (2)

„Nissan“ šią savaitę mini inovacijų dienas ir specialiai šiai progai į Lietuvą buvo...

Sostinėje didesnis dėmesys elektromobiliams – pastatys dar 59 greito įkrovimo stotelės (11)

Vilniaus meras Remigijus Šimašius , energetikos ministras Žygimantas Vaičiūnas ir bendrovės...

„Regitra“ paskelbė naujus numerio ženklų derinius – siūlo suskubti ir dar neturintiems automobilio (94)

„Regitra“ papildė planuojamų gaminti numerio ženklų sąrašą naujais deriniais. Automobilių...

„Porsche“ pareiškė, kad nekuria „Tesla“ konkurentų, todėl elektrinio 911 nebus (1)

„Porsche“ generalinis direktorius Oliveris Blume pareiškė, kad jam nepatinka, jog jų...

Lietuviai parduoda ir perka senus automobilius, tačiau vis dažniau atsisako „dyzelio“ (11)

„AutoTyrimų“ duomenimis, gautais išanalizavus VĮ „Regitra“ pateiktus pradinius duomenis,...

Top naujienos

Balsavimas dėl Seimo vadovo Pranckiečio atstatydinimo žlugo nuolat pildoma (446)

Seimas antradienio vakarą per neeilinį posėdį balsavo dėl galimybės Viktorui Pranckiečiui...

Griūvančio namo Kaune gyventojai širsta – darbai neprasideda, o už komunalines paslaugas moka

Praėjo beveik trys mėnesiai nuo dienos, kuomet Kaune dėl įtrūkusių sienų buvo evakuoti vienos...

Venckienės laukiantis „Drąsos kelias“ ruošiasi Seimo rinkimams: parduoda turtą, kad turėtų tam lėšų (184)

Jungtinių Amerikos Valstijų (JAV) Aukščiausiajam Teismui atmetus Neringos Venckienės advokatų...

Pranckietis: Karbauskis laimėjo „penktus“ rinkimus (51)

Seimo pirmininkas Viktoras Pranckietis tikisi, kad po antradienio proceso Parlamentas galės...

Gyvai / Europos taurės dvikova Vilniuje: „Rytas“ – „Partizan“ (41)

Vilniaus „Ryto“ (1-1) krepšininkai antradienį namie trečio rato dvikovą žaidžia su Belgrado...

Gabrielius Landsbergis – apie Pranckiečio procesą: tai labai keistas precedentas (48)

Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų partijos pirmininkas Gabrielius Landsbergis...

Šunų trenerė paaiškino, kas yra geras šuns šeimininkas: kai kuriems apie šunis geriau nė nesvajoti (3)

Šuo žmogui yra tik gyvenimo dalis, o žmogus šuniui – visas gyvenimas. Dažnas, girdėjęs šį...

Nusisukus draugams ir prodiuseriams atlikėjas Borisas Mojisejevas gyvena atsiskyrėlio gyvenimą: pragyvenimui pensijos nepakanka (8)

Patyręs net du insultus ir dalinį paralyžių atlikėjas Borisas Mojisejevas gyvena atsiskyrėlio...

Karbauskis nesijaučia pralaimėtoju: šiandien keli dalykai tapo aiškūs

Lietuvos valstiečių žaliųjų sąjungos pirmininkas Ramūnas Karbauskis antradienio situacijos,...

Ištyrė, kokį poveikį sveikatai sukelia elektroninės cigaretės su nikotinu ir be: rezultatas nepavydėtinas (6)

Diskusijos apie elektroninių cigarečių žalą netyla. Vieni ragina riboti jų pardavimus, kiti...