aA
Ne paslaptis, kad „Saab“ markės automobiliai nepatenka tarp populiariausių automobilių Lietuvoje, nors šios markės konstruktorių sukurti modeliai tiesiog dvelkia galia, komfortu ir išsiskiria savitu dizainu. Populiarinti švediškų automobilių markes, tarp jų ir „Saab“, siekiantis automobilių klubas „AutoVikingai“ gruodžio pradžioje surengė žiemos susitikimą, kuriame klubo nariai turėjo galimybę išbandyti naująjį „Saab 9-5“.
© Organizatorių archyvas

Vienų iš „Saab“ atstovų Lietuvoje bendrovės „Žaibo ratas“ atstovas į susitikimą atvyko su „Aero“ komplektacijos „Saab 9-5“, turinčiu 2,8 l V6 300 AG variklį, visų varančiųjų ratų XWD sistemą, trijų padėčių pakabą, automatinę pavarų dėžę bei daugelį kitų techninių naujovių.

„AutoVikingai“ atkreipė dėmesį į aptakias naujojo kėbulo linijas, lėktuvo prietaisų skydelį primenančią vairuotojo aplinką, šviesų odinį saloną, ergonomines sėdynes bei įvairias smulkmenas, skirtas gerinti tiek vairuotojo, tiek keleivio komfortą.

Toks pristatymas neapsiėjo be diskusijų ir naujojo modelio aptarimo. Automobilį išnagrinėję „AutoVikingai“ pateikė savo nuomonę:

Apie dizainą

„Išorės išvaizda labai gera, kadangi matomas toliau tęsiamas, stipriai išlaikytas „Saab“ stilius. Ypač aiškiai tai pabrėžia nuožulnūs galiniai stogo statramsčiai, tikrai pažįstami iš kitų ankstesnių „Saab“ modelių. Žibintų forma taip pat išlaikyta. Žibintų „apvadai“ jau ne visai naujiena, ankstesnių „Saab“ modelių chromuoti apvadai atrodė nekaip, o šie naujieji sidabriniai jau kur kas geriau.

Bendra išvaizda gana prabangi. Nors galinė dalis solidžiai nuleista, kampai užapvalinti, tačiau bendra „stambi“ kėbulo forma suteikia ir šiek tiek sportiškumo.

„Saab“ tradicijomis pasižymi ir salonas – iškart pastebimas „firminis“ „Saab“ vairuotojo kryptimi orientuotas prietaisų skydas ir centrinė konsolė. Malonų įspūdį sukelia lėktuvo altimetro stiliaus spidometras – iškart primena, kad „Saab“ pavadinimas žymi ne tik automobilius, bet ir lėktuvus.“

Apie važiavimą

„Išorės įvaizdis – agresyvus, galingas, didelis automobilis. Po techninių duomenų pristatymo labai norėjosi jį išbandyti. Važiavimo metu teko malonumas sėdėti priekinėje keleivio sėdynėje, kaip aukštam žmogui, sėdėti buvo gana patogu, kojoms vietos pakankamai, grįžus nesinorėjo lipti lauk – sėdynes minkštos, patogios. Tačiau tikėjausi daugiau iš pačio važiavimo, nepajutau variklio galios – 300 AG. Gal tam įtakos turėjo šlapia kelio danga su sniegu? Norint įvertinti tikrąją jo galią ir jėgą reikėtų važiuoti tinkamesne kelio danga, pravažiuoti didesnį atstumą įvairiomis kelio dangomis ir, žinoma, pačiam vairuojant.

Vienas iš modelio minusų – vietos trūkumas gale. Sėdintiems gale vietos tikrai trūko, sėdėti buvo nepatogu, kojos rėmėsi į priekinę sėdynę. Naujasis kėbulo dizainas su nuožulniais stogo statramsčiais turi ir trūkumą – ne vienas, net vidutinio ūgio žmogus, sėsdamasis ant galinės sėdynės, galva užkliudė galinių durelių angos lanką. Išvada – iš išorės susidaro didelio automobilio įspūdis, bet sėdint gale – atrodo kitaip...

Patiko bagažinė, kuri vizualiai atrodo talpi. Įdomiai sukurtas daiktų laikiklis, kuriuo prispaudžiami bagažinėje esantys daiktai, dėl ko kelionės metu yra tvirtai prispausti ir nelaksto po visą bagažinę.“

Apie konstrukciją

„Vertinant šiek tiek „kitu kampu“ galiu pasakyti, kad šiuolaikinėse technologijose naudojama labai daug „gundymo – viliojimo“, dizainas tikrai įdomus, formos taip pat nekasdienės, bet liko senos bėdos. Žiūrint į naująjį 9-5 susidarė įspūdis, jog pirmiausia buvo sukurtas dizainas, o po to pabandyta sudėti į jį agregatus. Kaip ir daugumai užkliuvo tas nelemtas purvo taškymas nuo ratų į variklio skyrių.“

Apie komfortą

„Patiko vairuotojo prietaisų skydelis, čia visi informacinio kompiuterio duomenys pateikiami animuoti ir gana aiškiai. Nepatiko tai, kad tiek priekinis, tiek galinis langai labai siauri ir sėdint automobilio viduje, jo gabaritų nesijaučia, tiesa, galinio vaizdo veidrodėliai pakankamai dideli, tačiau važiuojant atgal sudėtinga manevruoti.

Išorės vaizdas neblogas – juoda spalva, chromas... Solidus ir agresyvus...

Automobilis važiuoja itin tolygiai, viską valdo elektronika, jos atjungti nėra galimybės. Taip, kad „nepasidraskysi“, o iškilus avarinei situacijai teks kaltinti kompiuterį...“

Apie XWD

„Įdomu buvo sužinoti apie naujajame „Saab 9-5“ sumontuotą visų varančių ratų sistemą – XWD. Ši sistema kontroliuoja galią, paskirstydama ją kiekvienam ratui atskirai. Tuo metu, kai automobilis važiuoja įprastinėmis sąlygomis, didžiausia galios dalis skiriama priekiniams ratams, tuo tarpu pajudėjimo metu iki 60 proc. galios perduodama galiniams ratams tam, kad būtų užtikrintas maksimalus abiejų ašių ratų sukibimas. Ratams prasisukant iki 85 proc. galios perduodama geriausią sukibimą turinčiam galinės ašies ratui. Sistema kontroliuoja galios paskirstymą tarp tos pačios ašies ratų ir posūkio metu.

XWD sistema kartu su trijų padėčių pakaba, šiam automobiliui suteikia labai aukštą patikimumo ir saugumo lygį.“

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
(0 žmonių įvertino)
0
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

„Tesla“ atrado, kad jų automobiliai geresni nei manė – nebeteiks vienos paslaugos (19)

Peržiūrėję turimų automobilių duomenis, „ Tesla “ nusprendė atsisakyti teikti...

„Auto Bazar 2019“ renginyje – galimybė išbandyti ir palyginti naujus automobilius

Gegužės 10–11 dienomis Lietuvos parodų ir kongresų centre „Litexpo“ vyks jau antroji...

„Jaguar“ ir „Land Rover“ teks remontuoti tūkstančius automobilių – kalta per didelė tarša (13)

Didžiosios Britanijos koncernui „Jaguar Land Rover“ teks susigrąžinti remontui apie 44...

Bekelei paruošto „Jeep“ vairuotojas persistengė – užstrigo ten, kur pravažiuoja visi (21)

Bekelėje nutinkantys kuriozai, matyt, jau tapo įprasti, nes pasitaiko gana neretai, bet konkuruoti...

Po laivo gaisro, kuriame sudegė milijonų verti automobiliai, „Porsche“ priėmė netikėtą sprendimą (21)

28000 t sveriantis prekybinis laivas, be kito krovinio į Braziliją gabenęs dar ir 2000...

Top naujienos

Prieš atleisdamas Vaitkų, Masiulis jam skyrė įspūdingą premiją už gerus darbo rezultatus (339)

Prieš atleisdamas iš pareigų Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinį direktorių...

Orai: trumpam sugrįš žiemiški orai (11)

Antradienio naktį pirmoje pusėje daugelyje rajonų pasirodys trumpi, nedideli krituliai, vyraus...

Po tymų protrūkio Lietuvoje prabilo apie dar didesnį pavojų: tai ne vienintelė liga, kuri gali grįžti (157)

Lietuvoje pastarosiomis savaitėmis kilo sumaištis dėl tymų protrūkio. Šiemet Lietuvoje iš viso...

Mokesčius mokėjo kiekvieną mėnesį, bet liko skolingi – dalį lietuvių užgriuvo nemalonumai (275)

Praėjusią savaitę prasidėjęs pajamų deklaravimas ir vėl kelia žmonių pasipiktinimą. Žmonės...

Mirė knygos „Kaip tampama albinosais“ autorius, Afganistano karo veteranas Zigmas Stankus (105)

Klaipėdos universitetinėje ligoninėje po sunkios ligos pirmadienį mirė Afganistano karo...

Ne bomba, o logiška „Spurs“ išvada: Motiejūnas – NBA krepšininkas, kurio talentas niekur nedingo (41)

Baltijos sesės Lietuva ir Latvija jau konkuruoja ne tik dėl investuotojų, bet ir dėl savo eksporto...

Mače su serbais traumą patyrė Ronaldo, Ukraina paskutinę minutę išsigelbėjo Liuksemburge (2)

Europos futbolo čempionate B grupėje, kurioje varžosi ir Lietuva, pirmadienį vakare buvo...

Diagnozė, kurios nenori išgirsti nė viena: ką būtina žinoti apie gimdos kaklelio vėžį (23)

Pradėjus gimdos kaklelio vėžio patikros programą Lietuvoje, nustatoma daug daugiau ankstyvosios...

Kosmetikos pristatyme dalyvavusios garsios moterys pasidalino plaukų priežiūros receptais (23)

Pirmadienio vakarą kviestiniams svečiams buvo pristatyta lietuviška plaukų priežiūros kosmetika...