Kaip teigia naujienų agentūra CBS, automobiliai yra antras pagal pavojingumą legaliai parduodamas dalykas pasaulyje, kuris nusineša daugiausiai žmonių gyvybių. pagal šį rodiklį Pirmauja tabako gaminiai. Ir didžiausia dalis fatališkų nelaimių nutinka dėl žmogiškojo faktoriaus.

Vidutiniškai kiekvienas automobilis nuvažiuoja iki 150 000 km, kol patenka į įskaitinę avariją, tokią, per kurią nukenčia žmonės. Vargu, ar robotai išspręs šią problemą. Tik laiko klausimas, kada po robo-automobilio ratais žus pirmas žmogus.

Praėjusią savaitę į Stenfordą rinkosi viso pasaulio robotizuotų automobilių kūrėjai, kur buvo diskutuojama įvairiausiais teisiniais tokių automobilių klausimais.

Kas kaltas ir kas bus teisiamas dėl aukų avarijoje, kurioje sudalyvavo autonominis automobilis? Automobilio savininkas ar jo gamintojas? Bet, kaip apsaugoti tokio automobilio sistemas nuo pašalinio įsikišimo, kaip užtikrinti, kad tokio automobilio netobulintų tiuningo kompanijose. Ar įmanoma į tokį aparatą įsilaužti? O jeigu jo kompiuterį užpuls virusas? Kas atsakys už pasekmes?

Deja, kol kas nėra vienareikšmių atsakymų. Tačiau tokių automobilių kūrėjai sutarė, kad šie automobiliai jau netrukus taps mūsų kasdienybe. „Kuo vėliau tas laikas ateis, tuo daugiau žmonių žus keliuose“, – konferencijos metu sakė teisės profesorius Joshas Blackmanas.

Konferencijos metu pasigirdo mintis, kad saugiausia būtų vienu metu visus automobilius keliuose pakeisti automatizuotais, tačiau tai, deja, neįmanoma. O kol gatvėmis judės tiek žmonių, tiek robotų valdomi automobiliai, bus didelė pagunda išbandyti tokių automobilių galimybes, pavyzdžiui prieš juos staigiai stabdant – kaip greitai į kliūtį sureaguos robotas?

Daugiau naujienų - „Žinių radijo“ laidoje „Piko minutės“