aA
Viena svarbiausių pirkėjų grupių, kuriai įtikti stengiasi beveik visi automobilių gamintojai, yra šeimos. Pasirinkimo yra iš tiesų daug: nuo kompaktiškų universalų iki septynviečių SUV, tačiau jis susitraukia, jeigu prie šeimos reikalavimo „turi sugebėti pravažiuoti šunkelį iki mūsų sodybos“ padėta varnelė, skelbiama pranešime žiniasklaidai.
Automobilių pasaulį sudrebinęs sugrįžimas: pokytis prilygo „Lituanicos“ ir „SpaceX“ skirtumui
© Gamintojo archyvas

Tik vienas kitas solidus šių dienų visureigis patenkintų tiek didelio pravažumo, tiek kasdienio sukiojimosi mieste ar ilgų kelionių komforto poreikius. Todėl nemenkas nuostabos šūksnis nusirito automobilių pasaulio specialistų lūpomis, kai pernai po ketverių metų poilsio visuomenei pristatytas naujasis „Land Rover Defender“.

„Pravažumo etalonas“, „legenda“, „sunkiai užmušamas automobilis“ – tokie „Defender“ epitetai dešimtmečius nuo pat gamybos pradžios 1948 metais skriejo iš pačių sudėtingiausių kelionėms užkampių: nuo dykumų ar džiunglių iki britų armijos žygių karštuosiuose pasaulio taškuose. Vis dėlto „Land Rover“ jau turėjo ką pasiūlyti ieškantiems šeimyniško automobilio, tad sprendimas ir naujojo „Defender“ koncepciją pasukti šia kryptimi nustebino daugelį.

Spartietiškumu garsėjęs asketiškas automobilis nuo ilgesnių kelionių tiesiog atbaidydavo dėl siauros praktinės srities, o jo įpėdinis sukurtas puoselėjant visiškai kitą viziją – visureigis turi būti pravažus, praktiškas, patogus ir tinkamas ilgoms šeimos išvykoms. Automobilių vertinimo specialistų teigimu, būtent šis koncepcijos posūkis senuosius gebėjimus išsaugojusiam legendiniam visureigiui leido pasivyti šiandienos poreikius.

„Evoliucinis šuolis tolyn nuo pirmtako, kurį konstruojant greičiausiai naudotas tik kūjis, iki dabartinio „Defender“ yra toks didelis, kaip tarp Atlantą tarpukario metais įveikusios „Lituanicos“ ir raketų „SpaceX“, – vaizdžiai paaiškino ilgametis „Lietuvos metų automobilio“ rinkimų komisijos narys Renaldas Gabartas.

Ekstremalus indeksas

Naujasis modelis beveik nuo pirmųjų kontaktų su pasaulio automobilizmo specialistais gavo nemenką pozityvių įvertinimų dozę ir sveikinimų britų legendai sugrįžus tiksliu šūviu į dešimtuką. Išimtimi netapo ir Baltijos šalys, kuriose visureigis taip pat pelnė ekspertų simpatijas ir užsitarnavo „Metų visureigio“ titulą Lietuvoje bei Latvijoje, o Estijoje tik per plauką netapo „Metų automobiliu“ ir užėmė antrą vietą. Be to, šis modelis tapo „Top Gear“ metų automobiliu – tai vienas labiausiai prestižinių apdovanojimų automobilių rinkoje.

Automobilių pasaulį sudrebinęs sugrįžimas: pokytis prilygo „Lituanicos“ ir „SpaceX“ skirtumui
© Gamintojo archyvas

R. Gabartas sako, kad svarbiausias „Defender“ evoliucijos žingsnis, kuris atrišo inžinieriams rankas derinti gerokai kokybiškesnius važiavimo komforto nustatymus, buvo tai, kad jie atsisakė rėminės konstrukcijos, vietoje jos pasirinko tvirtą aliuminio monokoką bei nepriklausomas priekinę ir galinę pakabas. Automobilis gamintas ant platformos D7, kurią išbandė kiti koncerno modeliai, tačiau dėl gausybės specifinių patobulinimų suteiktas atskiras indeksas D7x.

„X“ čia šifruojamas kaip „ekstremalus“, nes konstrukcija yra net tris kartus atsparesnė sukimui, palyginti su „Discovery“ modeliu“, – paaiškina R. Gabartas.

Šuolis komforto link

Žurnalisto teigimu, naujajame „Defender“ nebėra nė kvapo spartietiško interjero, išskyrus demonstratyviai paliktus kelis tvirtinimo varžtus ir plieninius kėbulo struktūros elementus.

Apie šiuos pokyčius, kaip ryškiausius, kalba ir naująjį „Defender“ išbandęs lenktynininkas Antanas Juknevičius. Bekelės specialistas sako, kad visavertis visureigis turi ne tik įrodyti privalumus prastomis važiavimo sąlygomis, bet ir būti komfortiškas tiek mieste, tiek ir ilgose kelionėse. Šis aspektas svarbus, nes skirtingoms gyvenimo situacijoms visureigio savininkui netenka pirkti atskirų automobilių.

„Patogioms šeimos kelionėms turbūt yra trys svarbiausi dalykai. Pirma, kiek galima pasiimti daiktų, t. y. ar automobilis talpus. Antra, ilgai važiuojant labai svarbus komfortas. Galiausiai neatmesčiau pravažumo, nes jis leidžia važiuoti ne tik greitkeliais, bet ir prastais keliais, kad būtų pasiekiami visi tikslai. Man „Defender“ atsakė teigiamai į visus tris klausimus“, – sako Dakaro legenda.

„Lietuvos metų automobilio“ komisijos ekspertas, žurnalistas Egidijus Babelis šmaikštauja, kad naujasis modelis tapo tinkamas ne tik nesiskutusiems klajūnams į nuotykius leistis, bet ir naudoti kasdien.

„Jis komfortiškas, tylus, labai erdvus ir turi gyvą galą technologinių žaisliukų. Labiausiai stebina inžinierių gebėjimas suteikti jam didžiųjų „Premium“ segmento SUV važiavimo savybių ir prabangos pojūtį absoliučiai be blizgučių, neprarandant tvirto, nuotykiams skirto automobilio stiliaus“, – apibendrina žurnalistas.

Į naująjį „Defender“ montuojamas 10 arba 11,4 colio įstrižainės ekranas ir „Pivi Pro“ multimedijos sistema, leidžianti belaidžiu būdu atsisiųsti programinės įrangos atnaujinimus, taip pat įdiegtas belaidės prieigos taškas, galima rinktis 10 arba 14 garsiakalbių „Meridian“ garso sistemą bei skaitmeninį prietaisų skydelį ar projekcinį ekraną.

E. Babelio teigimu, automobilio komfortas akivaizdžiai tobulintas labiausiai. „Dabar jis važiuoja kaip prabangus automobilis, o ne traktorius, galingi varikliai leidžia skrieti magistralėmis, o adaptyvios važiuoklės – nebijoti apvirsti posūkiuose“, – teigia žurnalistas.

Ištakos – inžinierių vizijose

Anot A. Juknevičiaus, kelionių komfortą kuria ne tik geros važiavimo savybės ar gausybė elektroninių pagalbininkų, tačiau ir iš pirmo žvilgsnio sunkiau pastebimi dalykai, kurių ištakos yra inžinierių vizijose.

„Būtiniausius „Premium“ segmento atributus šis automobilis turi, tačiau man patinka, kad yra daug gerai suplanuotos erdvės: tiek daiktams, tiek žmonėms, juo važiuodamas nesijauti užspaustas“, – atkreipia dėmesį lenktynininkas.

„Defender“ surinko maksimalų penkių žvaigždučių prestižinės saugumo organizacijos „EuroNCAP“ testų įvertinimą. Jau bazinėje jo įrangoje yra automatinio stabdymo su pėsčiųjų aptikimo funkcija sistema bei nukrypimo nuo eismo juostos perspėjimas su trajektorijos korekcija. Dar viena technologinė naujovė – iš tinklo įkraunama hibridinė pavara – padės taupyti degalus bei išlikti draugiškesniems aplinkai.

E. Babelis pastebi, kad bekelėje naujasis modelis pranašesnis už pirmtaką, nes perima didelę vairuotojo darbo dalį, o elektronika padeda išsikapstyti iš kebliausių situacijų. Taip užtikrinamas pasitikėjimas, kuris virsta nemenka dalimi komforto – vairuotojas gali būti ramus, jog „Defender“ netaps kliūtimi nei pažliugęs miško kelias, nei po liūties atsirandančios gilios balos.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(6 žmonės įvertino)
1.6667

BMW pristato greičiausią savo M, bet kiekis ribotas

Sportinių BMW automobilių gamybos padalinys „BMW M GmbH“, šiemet minintis 50 metų jubiliejų,...

Dėl vieno „Regitros“ klientų įpročio tūkstančiai negali vairavimo egzaminų laikyti anksčiau

Kiekvieną mėnesį apie dešimtadalis suplanuotų B kategorijos praktikos egzaminų vietų lieka...

Prasidėjus geriems orams, kviečia į nemokamą „Yamaha MT“ testų dieną

Trečiadienį, gegužės 25 – ąją Vilniuje motociklų „ Yamaha “ gerbėjų ir visos motociklų...

Vilnius bando: kontrolierius gali pakeisti išmani sistema (1)

Vilniuje šiomis dienomis važinėja automobilis, ant kurio stogo sumontuota įranga traukia praeivių...

Ekspertas papasakojo, kaip veiks viešajam transportui skirti šviesoforai (1)

Nuo birželio 1 d. įsigalios naujieji KET pakeitimai, kurie labiausiai pakeis eismą miestų...

Top naujienos

Šimonytė – apie Seime laukiantį dar vieną išbandymą: niekas koalicijos partnerių pririštų prie kojos nelaiko

Premjerė Ingrida Šimonytė teigia, kad jai kelia nerimą tai, jog Vakaruose daugėja balsų,...

Dundulis apie prekių trūkumą ir kainas: kai kurie produktai pardavinėjami nuostolingai (1)

„Norfos mažmenos“ valdybos pirmininkas Dainius Dundulis nevynioja žodžių į vatą ir sako,...

Nuo šios ligos miršta daugiausiai žmonių pasaulyje: sutrikus gyvybinėms funkcijoms, negrįžtami pokyčiai smegenyse prasideda po 3 min.

Pagrindinė mirties priežastis visame pasaulyje, pasiglemžianti vis jaunesnio amžiaus žmones –...

Rusų karių siaubas – jų techniką niokojančios vakarietiškos raketos: naujausios bandymus amerikiečiai slėpė nuo rusų, priešui smogs kinetine jėga skrieja 5 kartus greičiau už garsą

Rusijai pradėjus karą Ukrainoje , Vakarų pasaulis nors ir vėluodamas, tačiau susiviejino ir...

Kremliaus puolimas Ukrainoje pasiekė naują fazę: įspėja, kad nori viską sunaikinti

Ukraina sako, kad Rusijos puolimas pasiekė aktyviausią fazę. Rytuose tęsiasi bombardavimai...

Užkalnis. Namuose gyveno ukrainietė: nepasigailėjau (6)

Manęs seniai prašo: daugiau gerų naujienų, Andriau. Parašyk ką nors gero apie Lietuvą ir jos...

Karas Ukrainoje. Ukraina: Sjeverodoneckas šluojamas nuo žemės paviršiaus, ten sprendžiamas šalies likimas (1)

Pasak Ukrainos gynybos ministerijos atstovo Oleksandro Motuzianyko, Rusijos puolimas Ukrainoje...

Delfi PliusBrian Chappatta

Dėl Putino karo – garsus Soroso įspėjimas (2)

Milijardierius George‘as Sorosas Šveicarijoje vykstančiame Pasaulio ekonomikos forume (PEF)...

Transliacija / Kaip pas žmones. Pasaulio nuo karo neapsaugojome – ar apsaugosime nuo bado?

Ekspertai vis garsiau kalba apie gresiantį masinį badą dėl Ukrainoje užstrigusių grūdų. Kaip...

Nekilnojamojo turto rinka – permainų sūkuryje: dalis gyventojų bus priversti palaukti

Nuosavas būstas lietuviams visuomet buvo savotiškas saugumo uostas. Praėjusiais metais aktyvumas...