aA
Autonomiški automobiliai gali drastiškai sumažinti aukų keliuose skaičių, apkarpyti suvartojamų degalų kiekį, anglies dvideginio emisijas ir netgi išvaduoti nuo streso, neatsiejamo nuo spūsčių, ir nerimo, kur čia pasistačius mašiną. Lygiai taip pat savaime suprantama, kad automobilių gamintojai ir su jais susiję ekspertai tikrai neskiria milijardų dolerių naujai technologijai kurti, skatinami vien altruistinių tikslų, rašo autoblog.com.
Asociatyvi nuotr.
Asociatyvi nuotr.
© Reuters / Scanpix

Savo puslapyje internete „Google“ priklausanti autonomiškų automobilių projekto vystymo divizija „Waymo“ teigia, kad „dirba tam, kad mūsų keliuose būtų saugiau, nori taupyti žmonių laiką ir gerinti mobilumą“. Atsižvelgiant į tai, kad technologijų gigantas pinigus uždirba (2016 metais bendrovės pajamos iš paieškų ir reklamos sudarė 24,6 mlrd. dolerių) naudodamasis mūsų duomenimis, nieko keisto, kad ir „Google“ autonomiškų automobilių programos tikslas atitinka bendrovės verslo modelį ir vertybes.

Tiesiog sekite paskui pinigus ir labai aiškiai pamatysite, kad investicijas skatina ne kas kita, o viltis, kad autonomiški automobiliai vieną dieną taip pat generuos daugybę pinigų. Neseniai „Strategy Analytics for Intel“ atliktas tyrimas atskleidė, kad vadinamasis transporto ekonomijos fenomenas, kurio atsiradimą lemia ne kas kitas, o savarankiški automobiliai, nuo 800 mlrd. dolerių 2035 metais iki 2050 metų pasieks stulbinančią 7 trilijonų dolerių ribą.

Pinigus kraus robotų taksi paslaugos, automatizuotas prekių pristatymas pradedant pica ir baigiant receptiniais vaistais ir absoliučiai nauja rinka tiems, kuriems paprasčiausiai nebereikia vairuoti.

Asociatyvi nuotr.
Asociatyvi nuotr.
© Shutterstock

Automobilių bendrovės ir tiekėjai iš tikrųjų labai daug tikisi iš tokių duomenų ir įvardija juos kaip aukso kasyklą. Praeitą savaitę „Toyota“, „Intel“ ir kitos technologijų bei automobilių bendrovės pranešė apie ambicingus planus steigti konsorciumą, kuriam būtų patikėta užduotis kurti savotišką susietų automobilių ekosistemą. O štai gegužę tiekėjas „Delphi“ atskleidė, kad atsisako 4,5 mlrd. dolerių variklių gamybos projekto, kad koncentruotųsi ties naujos ekosistemos kūrimu, leisiančiu pelnytis būtent iš duomenų.

Vienas iš didžiųjų esminių klausimų, į kurį atsakymo šiuo metu ieško net ir patys galingiausieji, yra tai, kam priklauso duomenys, kurių bitai ir baitai virsta milijonais ir milijardais. Užduokite šį klausimą praktiškai bet kuriam automobilių gamintojui – atsakymą išgirsite kone identišką.

Elektroniniame laiške GM atsakė: „Remiantis mūsų filosofija, duomenys priklauso klientui, kuris sutinka su mūsų nuostatomis ir taisyklėmis, kur aiškiai įvardyta, kaip vienu ar kitu atveju elgiamasi su duomenimis“. Štai „Toyota“ atsakymas: „Žinoma, duomenys priklauso klientams. Turime mechanizmą, kuris, esant pageidavimui, užtikrinta pasitraukimą iš duomenų dalijimosi schemos. Jeigu klientas pasirenka tokį kelią, mes jo duomenų nenaudojame“. „Ford“ reakcija: „Mes galime disponuoti tik tais duomenimis, kuriuos klientams sutinka mums suteikti, esame atsakingi už jų apsaugą“.

„Automobilių bendrovės tvirtina, kad duomenys priklauso klientams. Klausimas, kaip jie patys gauna prieigą prie jų“, – akcentuoja „Strategy Analytics' Global Automotive Practice“ direktorius Rogeris Lanctotas. Atsakymas, jog iš tikrųjų jie tos prieigos negauna. Situacija panaši į norą pasidomėti savo duomenimis „Google“ paieškos sistemoje, skirtumas tik tas, kad automobilių savininkai patys sprendžia, ar nori tais duomenimis dalintis.

Automobilių gamyboje – nauja aukso kasykla
© Shutterstock nuotr.

„Ford“ teigia, kad „klientai duomenų dalijimosi schemą aktyvuoja per „SYNC Connect“ multimediją (mūsų įdiegtą modemą), tam reikalingas dviejų žingsnių registracijos procesas.

„Prieš pradėdami naudotis mūsų paslaugomis, klientai pasirenka, kurios sąlygos jiems priimtinos. Procesas arba vyksta internetu, arba padedant mūsų konsultantams, kai vėliau atsiunčiami dokumentai“, – tvirtina GM atstovas.

Taigi, gali būti, kad automobilių gamintojams savo duomenis suteikiate net ir patys nenorėdami per tam tikrus įrenginius. Gali būti, kad dėl to netgi nesukate galvos. Tai, kad žinodami ar nežinodami dalijatės savo asmeniniais duomenimis, nėra jau toks retas atvejis. Be to, kartais tai ne tik pelninga, bet ir naudinga abiem šalims.

Visos nuotraukos ir žinutės socialiniame tinkle „Facebook“, „Instagram“ ir „WhatpsApp“ kartais ne tik kursto pavydo jausmą ir padeda pajusti bendrumą, bet ir padeda Marko Zuckerbergo socialinės žiniasklaidos imperijai vien iš reklamos antrąjį šių metų ketvirtį pavyko užsidirbti 7,9 mlrd. dolerių.

Taigi kol automobilių gamintojai sako, kad jūsų automobilio duomenys priklauso jums (ir jums ateityje iš to gali būti naudos), tai reiškia, kad jie jums priklauso tiek pat, kaip ir tie, kurie skelbiami „Facebook“, „Google“ ar kur kitur.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Naktį eismo sąlygas sunkins plikledis, snygis ir rūkas (2)

Dėl buvusio ar besitęsiančio snygio Telšių ir Panevėžio apskrityse bei Raseinių, Prienų,...

Dėl eismo sąlygų – įspėjimas vairuotojams (7)

Eismo sąlygas šeštadienio popietę Lietuvoje sunkina snygis, įspėja kelininkai.

Tarptautinės Kalėdų labdaros mugės metu – laikini eismo ribojimai prie Vilniaus rotušės

Šį šeštadienį vilniečius ir miesto svečius į Rotušės aikštę kvies Tarptautinė Kalėdų...

Naktį eismo sąlygas sunkins plikledis, snygis ir rūkas (2)

Šeštadienio naktį eismo sąlygas sunkins plikledis, snygis ir rūkas, įspėja kelininkai.

BMW pristatė visureigio XM koncepciją

Majamyje vykstančiame „Art Basel 2021“ renginyje Vokietijos koncernas BMW pristatė naują...

Top naujienos

Liūdni laikai antivakseriams: gražiausios Kalėdų mugės neskiepytų neįsileidžia, tikrina net pasą (836)

Po metų pertraukos Vokietijoje ir Šveicarijoje vėl vyksta gražiausiomis Europoje vadinamos...

Šilutės ligoninėje COVID-19 skyriaus gydytojas pradėjo švaistytis švirkštu ir iššoko pro langą (19)

Šilutės ligoninės COVID-19 skyriuje medikas staiga pradėjo švaistytis švirkštu ir vėliau jis...

Šią savaitę laukia šalčio iššūkis: net dienomis laikysis neigiama temperatūra naktį šals iki -17 (1)

Pirmadienį orai šalyje bus nevienodi. Rytinė Lietuvos pusė išliks arčiau žemo slėgio...

Anapilin iškeliavo buvęs Vilniaus „Ryto“ legionierius Stevanas Jelovacas (132)

Atėnų AEK krepšinio klubas sekmadienio vakarą pranešė tragišką žinią. Būdamas 32-ejų...

Dėl COVID-19 izoliuoti migrantai paspruko iš ligoninės: jų laukė iš Belgijos atvykęs tautietis (51)

Į Švenčionių ligoninę dėl grėsmės išplatinti koronaviruso infekciją pristatyti ir čia...

D+Modesta Meškė

Aprangos ekspertė išaiškino, kaip išsirinkti kelnes pagal ūgį ir figūros tipą: vadovaukitės šiais principais ir niekada nesuklysite (1)

Stovėdami priešais parduotuvių lentynas ar naršydami internetinių parduotuvių puslapiuose...

Kaune kritusi „Baskonia“ Barselonoje įrašė antrąjį pralaimėjimą Jasikevičiaus auklėtiniams (25)

Netikėtumą Ispanijos ACB krepšinio pirmenybėse pateikė dviejų lietuvių atstovaujama Vitorios...

Omikron atmaina pasiekė Estiją: nustatyti du atvejai (51)

Estijoje nustatyti du užsikrėtimo COVID-19 ligą sukeliančio viruso SARS-CoV-2 įtariamos...

Gaisro suniokota Kauno eglė jau baigta tvarkyti pasigėrėti atgimusiu Kalėdų simboliu traukia minios žmonių (172)

Vandalo padegta ir nuo kilusio gaisro nemenkai nukentėjusi Kauno Kalėdų eglė jau atgavo...