aA
Gamintojai įtaiso į automobilius mažas filmavimo kameras, daviklius, vairo stebėsenos prietaisus, įrengia garsinių įspėjimų sistemą, kad tik vairuotojai būtų atidūs, naudodamiesi automatinio vairavimo sistemomis, pvz., „Tesla Autopilot“, kurios suteikia vairuotojams galimybę atitraukti rankas nuo vairo.
Asociatyvi nuotr.
© DELFI / Domantas Pipas

2016 m. gegužę žuvo „Tesla Model S“ vairuotojas, važiavęs su sistema „Autopilot“. Pranešime apie šį įvykį Nacionalinė transporto saugumo valdyba (NTSV) pademonstravo, kaip vairuotojai ilgam gali atitraukti rankas nuo vairo, nepaisant pakartotinių įspėjimų, informuoja autoblog.com.

Šis nelaimingas atsitikimas – įspėjimas automobilių gamintojams, kurie nori sukurti vairavimą automatizuojančią technologiją. Jei automobilis negalės važiuoti pats esant bet kokiai situacijai, vairuotojai turės būti pasirengę perimti kontrolę, net važiuojant su autopiloto sistema.

Transporto nelaimes tirianti NTSV pranešė, kad per 37-ių minučių kelionę su „Tesla“ automobiliu vairuotojas buvo uždėjęs rankas ant vairo tik 25 sekundes – po įspėjimo jis uždėdavo rankas ant vairo tik dviem–trims sekundėms.

General Motors“ atidėjo vairavimo pagalbos technologijos „Super Cruise“ pristatymą, planuotą pernai metų pabaigai, nes sistema nebuvo galutinai parengta. Technologija bus parduodama šį rudenį.

„Super Cruise“ vyriausiasis inžinierius Barry‘is Walkupas teigė, kad buvo pridėta vairuotojo dėmesį atkreipianti funkcija, kuri ragins vairuotoją uždėti rankas ant vairo. Sistema naudos mažytę filmavimo kamerą, kuri su infraraudonųjų spindulių kamera fiksuos vairuotojo galvos poziciją, kad būtų aišku, kur žiūri vairuotojas. Jei sistema, kurioje yra ir veido atpažinimo įranga, užfiksuos, kad vairuotojas nežiūri į kelią, ji įspės vairuotoją. Jei vairuotojas nereaguos, įsijungs daugiau įspėjimų – šviesos prie vairo, vizualūs indikatoriai, juntamieji įspėjimai sėdynėje ir garsiniai įspėjimai. Jei vairuotojas vis tiek nereaguos, automobilis sustos.

Volkswagen“ grupės markės „Audi AG“ automobiliuose yra sistema, kuri vairuoja ir stabdo, važiuojant iki 65 km per valandą greičiu. Sistema reikalauja, kad vairuotojas kas 15 sek. uždėtų rankas ant vairo. „Audi“ atstovų teigimu, sistema ims įspėdama pypsėti, o jei vairuotojas nereaguos, automobilis sustos.

Nacionalinė eismo saugumo greitkeliuose administracija (NESGA), kuri atsakinga už autonomiškų automobilių priežiūrą, netikrina ir neišbando vairavimo pagalbos sistemų prieš gamintojams jas įdiegiant. Agentūra reaguoja į skundus ar į avarijas – tada tiria, ar galimas defektas kelia grėsmę vairuotojui. Po 2016 m. gegužę įvykusios avarijos susirūpinta dėl autonomiškų automobilių priežiūros.

NTSV paskelbs galimas avarijos priežastis ir galbūt pateiks rekomendacijų NESGA dėl „Tesla“ avarijos, bet neplanuoja kreiptis į teismą dėl incidento, informavo atstovas spaudai Keithas Holloway‘us.

2016 m. rugsėjį „Tesla“ pristatė naujus apribojimus dėl autopiloto funkcijos, nes buvo sunerimta dėl vairuotojų saugumo. Patobulinta sistema laikinai neleidžia vairuotojui naudotis ja, jei jis nereaguoja į garsinius įspėjimus perimti automobilio vairavimą.

Automobilyje pasigirsta įspėjimas, jei važiuojant 72 km per valandą greičiu vairuotojas nelaiko rankomis vairo ilgiau nei minutę, priekyje nesant automobilio, pernai rugsėjį žurnalistams sakė „Tesla“ kompanijos generalinis direktorius Elonas Muskas. Jei vairuotojas per valandą ignoruoja tris įspėjimus, sistema laikinai išsijungia, kol automobilis nesustoja.

E. Musko teigimu, į avarijas važiuojant su autopilotu dažniau patenka patyrę vairuotojai, kurie sulaukia iki 10 sistemos įspėjimų. „Tai nėra neofitai, tai ekspertai. Jie išmano sistemą ir pakartotinai ignoruoja automobilio įspėjimus, tai tampa refleksu“, – sakė E. Muskas.

„Tesla“ stebi vairuotojus pagal tai, kaip jie naudoja vairą, posūkio signalus ir kaip pasirenka greitį, pranešė NESGA.

Alphabet Waymo“, kuri irgi kuria autonomiško vairavimo technologiją, mano, kad liepti vairuotojams reaguoti, kai automobilis važiuoja, nėra teisingas sprendimas. „Waymo“ koncentruojasi į visiškai autonomiškus automobilius, kur žmogui nereikia nė trupučio vairuoti. „Nesiekiame sukurti geresnį automobilį. Mūsų tikslas – sukurti geresnį vairuotoją“, – sakė vienas iš „Waymo“ vadovų Johnas Krafcikas.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
(0 žmonių įvertino)
0
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

„Tesla“ atrado, kad jų automobiliai geresni nei manė – nebeteiks vienos paslaugos (4)

Peržiūrėję turimų automobilių duomenis, „ Tesla “ nusprendė atsisakyti teikti...

„Auto Bazar 2019“ renginyje – galimybė išbandyti ir palyginti naujus automobilius

Gegužės 10–11 dienomis Lietuvos parodų ir kongresų centre „Litexpo“ vyks jau antroji...

„Jaguar“ ir „Land Rover“ teks remontuoti tūkstančius automobilių – kalta per didelė tarša (13)

Didžiosios Britanijos koncernui „Jaguar Land Rover“ teks susigrąžinti remontui apie 44...

Bekelei paruošto „Jeep“ vairuotojas persistengė – užstrigo ten, kur pravažiuoja visi (21)

Bekelėje nutinkantys kuriozai, matyt, jau tapo įprasti, nes pasitaiko gana neretai, bet konkuruoti...

Po laivo gaisro, kuriame sudegė milijonų verti automobiliai, „Porsche“ priėmė netikėtą sprendimą (21)

28000 t sveriantis prekybinis laivas, be kito krovinio į Braziliją gabenęs dar ir 2000...

Top naujienos

Mokesčius mokėjo kiekvieną mėnesį, bet liko skolingi – dalį lietuvių užgriuvo nemalonumai (109)

Praėjusią savaitę prasidėjęs pajamų deklaravimas ir vėl kelia žmonių pasipiktinimą. Žmonės...

Masiulis apie Vaitkaus atleidimą: šis sprendimas man gali „kainuoti postą“ Skvernelis buvo informuotas (862)

Klaipėdos jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Arvydas Vaitkus prarado pasitikėjimą ir...

Nuolat kartojate, kad nesidomite mada? Ekspertė paaiškino, kodėl tai – didelė klaida (6)

Kas formuoja mūsų požiūrį į madą? Kaip gimsta tendencijos? Kas diktuoja madingo įvaizdžio...

Diagnozė, kurios nenori išgirsti nė viena: ką būtina žinoti apie gimdos kaklelio vėžį

Pradėjus gimdos kaklelio vėžio patikros programą Lietuvoje, nustatoma daug daugiau ankstyvosios...

Dizainerė visų nemėgstamą pereinamąjį kambarį pavertė geriausia namų erdve – pamatykite pokyčius

Pereinamasis kambarys yra viena problematiškiausių namų erdvių – sudėk privatumo trūkumą,...

Sinoptikai perspėja: artėja gausus sniegas (28)

Po šilto ir malonaus savaitgalio į Lietuvą sugrįžta vėsesni orai, vakarinėje šalies dalyje...

Karbauskis kviesis Masiulį „ant kilimėlio“: matau tik dvi priežastis atleisti Vaitkų (622)

„Valstiečiai“ kviesis susisiekimo ministrą Roką Masiulį pasiaiškinti dėl Arvydo Vaitkaus...

Theresai May – pavojus prarasti „Brexit“ kontrolę (17)

Theresai May gresia pirmadienį įsitikinti dėl beviltiškai silpnos savo politinės pozicijos, nes...

Kirtis jauniausia milijardiere paskelbtai Kylie Jenner: kas tu būtum, jei ne sesers Kim Kardashian sekso įrašas? (2)

„Forbes“ paskelbtame 2019-ųjų sąraše Kylie Jenner įvardinta jauniausia pasaulio...

Vaikinas savo svajonių darbą gavo Alytuje: nesugalvočiau geresnės vietos, kur gyventi

Alytuje, kaip ir visoje šalyje, yra daug pavyzdžių, kas atsitinka jaunuoliui, kai dar būdamas...