aA
Gamintojai įtaiso į automobilius mažas filmavimo kameras, daviklius, vairo stebėsenos prietaisus, įrengia garsinių įspėjimų sistemą, kad tik vairuotojai būtų atidūs, naudodamiesi automatinio vairavimo sistemomis, pvz., „Tesla Autopilot“, kurios suteikia vairuotojams galimybę atitraukti rankas nuo vairo.
Asociatyvi nuotr.
© DELFI / Domantas Pipas

2016 m. gegužę žuvo „Tesla Model S“ vairuotojas, važiavęs su sistema „Autopilot“. Pranešime apie šį įvykį Nacionalinė transporto saugumo valdyba (NTSV) pademonstravo, kaip vairuotojai ilgam gali atitraukti rankas nuo vairo, nepaisant pakartotinių įspėjimų, informuoja autoblog.com.

Šis nelaimingas atsitikimas – įspėjimas automobilių gamintojams, kurie nori sukurti vairavimą automatizuojančią technologiją. Jei automobilis negalės važiuoti pats esant bet kokiai situacijai, vairuotojai turės būti pasirengę perimti kontrolę, net važiuojant su autopiloto sistema.

Transporto nelaimes tirianti NTSV pranešė, kad per 37-ių minučių kelionę su „Tesla“ automobiliu vairuotojas buvo uždėjęs rankas ant vairo tik 25 sekundes – po įspėjimo jis uždėdavo rankas ant vairo tik dviem–trims sekundėms.

General Motors“ atidėjo vairavimo pagalbos technologijos „Super Cruise“ pristatymą, planuotą pernai metų pabaigai, nes sistema nebuvo galutinai parengta. Technologija bus parduodama šį rudenį.

„Super Cruise“ vyriausiasis inžinierius Barry‘is Walkupas teigė, kad buvo pridėta vairuotojo dėmesį atkreipianti funkcija, kuri ragins vairuotoją uždėti rankas ant vairo. Sistema naudos mažytę filmavimo kamerą, kuri su infraraudonųjų spindulių kamera fiksuos vairuotojo galvos poziciją, kad būtų aišku, kur žiūri vairuotojas. Jei sistema, kurioje yra ir veido atpažinimo įranga, užfiksuos, kad vairuotojas nežiūri į kelią, ji įspės vairuotoją. Jei vairuotojas nereaguos, įsijungs daugiau įspėjimų – šviesos prie vairo, vizualūs indikatoriai, juntamieji įspėjimai sėdynėje ir garsiniai įspėjimai. Jei vairuotojas vis tiek nereaguos, automobilis sustos.

Volkswagen“ grupės markės „Audi AG“ automobiliuose yra sistema, kuri vairuoja ir stabdo, važiuojant iki 65 km per valandą greičiu. Sistema reikalauja, kad vairuotojas kas 15 sek. uždėtų rankas ant vairo. „Audi“ atstovų teigimu, sistema ims įspėdama pypsėti, o jei vairuotojas nereaguos, automobilis sustos.

Nacionalinė eismo saugumo greitkeliuose administracija (NESGA), kuri atsakinga už autonomiškų automobilių priežiūrą, netikrina ir neišbando vairavimo pagalbos sistemų prieš gamintojams jas įdiegiant. Agentūra reaguoja į skundus ar į avarijas – tada tiria, ar galimas defektas kelia grėsmę vairuotojui. Po 2016 m. gegužę įvykusios avarijos susirūpinta dėl autonomiškų automobilių priežiūros.

NTSV paskelbs galimas avarijos priežastis ir galbūt pateiks rekomendacijų NESGA dėl „Tesla“ avarijos, bet neplanuoja kreiptis į teismą dėl incidento, informavo atstovas spaudai Keithas Holloway‘us.

2016 m. rugsėjį „Tesla“ pristatė naujus apribojimus dėl autopiloto funkcijos, nes buvo sunerimta dėl vairuotojų saugumo. Patobulinta sistema laikinai neleidžia vairuotojui naudotis ja, jei jis nereaguoja į garsinius įspėjimus perimti automobilio vairavimą.

Automobilyje pasigirsta įspėjimas, jei važiuojant 72 km per valandą greičiu vairuotojas nelaiko rankomis vairo ilgiau nei minutę, priekyje nesant automobilio, pernai rugsėjį žurnalistams sakė „Tesla“ kompanijos generalinis direktorius Elonas Muskas. Jei vairuotojas per valandą ignoruoja tris įspėjimus, sistema laikinai išsijungia, kol automobilis nesustoja.

E. Musko teigimu, į avarijas važiuojant su autopilotu dažniau patenka patyrę vairuotojai, kurie sulaukia iki 10 sistemos įspėjimų. „Tai nėra neofitai, tai ekspertai. Jie išmano sistemą ir pakartotinai ignoruoja automobilio įspėjimus, tai tampa refleksu“, – sakė E. Muskas.

„Tesla“ stebi vairuotojus pagal tai, kaip jie naudoja vairą, posūkio signalus ir kaip pasirenka greitį, pranešė NESGA.

Alphabet Waymo“, kuri irgi kuria autonomiško vairavimo technologiją, mano, kad liepti vairuotojams reaguoti, kai automobilis važiuoja, nėra teisingas sprendimas. „Waymo“ koncentruojasi į visiškai autonomiškus automobilius, kur žmogui nereikia nė trupučio vairuoti. „Nesiekiame sukurti geresnį automobilį. Mūsų tikslas – sukurti geresnį vairuotoją“, – sakė vienas iš „Waymo“ vadovų Johnas Krafcikas.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

„Ferrari“ planuoja išleisti 15 naujų automobilių modelių

„ Ferrari “ planuoja išleisti 15 naujų automobilių modelių, įskaitant hibridinius...

Lietuvą pasiekė naujas „Mazda 6“ – paviešinta ir automobilio kaina (11)

Ruduo – savotiško derliaus metas daugeliui automobilių pardavėjų ir „ Mazda “ atstovai...

„Audi“ pristatė elektra varomą visureigį „e-tron“: kartu su juo siūlys ir įdomią paslaugą (18)

„ Audi e-tron“ yra pirmasis vien tik elektra varomas serijinis keturių žiedų markės modelis....

Naudota lietuviška svajonė – senstelėjęs „Passat“, „Golf“ ir „Audi A6“ (162)

Bendrovė „ AutoTyrimai “, išanalizavusi šalies transporto priemonių registrą valdančios VĮ...

Paryžiaus automobilių paroda: menkesnė, tačiau įdomių modelių premjerų netrūks

Jau kitą mėnesį Paryžius taps automobilių sostine. Šiame mieste vyksiančioje tarptautinėje...

Top naujienos

STT paskelbė statistiką apie gimines savivaldybėse: reakcija stulbinanti (82)

Specialiųjų tyrimų tarnyba ( STT ) birželį paskelbė analizę, kuri rodo, kad beveik penktadalis...

Kiemą iškniso ir dingo: neįmanoma net išeiti iš laiptinės, priversti lipti per kaimynų tvoras (2)

Socialiniame tinkle „Facebook“ tauragiškiai įvedė naują madą – apie problemas praneša...

Kova įsisiūbuoja: Skvernelis į Lietuvą vilioja 12 užsienio prekybos tinklų (345)

Jau kitą savaitę Vyriausybėje bus praskleistas paslapties šydas ir įvardintos konkrečios...

DELFI nufilmavo, kas vyksta Labanoro girioje: prieš įsigalint draudimui kirsti griūva aukščiausios pušys (187)

Pastarosiomis dienomis Labanoro girioje daugiau miškavežių nei grybautojų. Šiuo metu šioje...

Lietuviai nuo alkoholio priklausomybės gydėsi ir prieš 200 metų: vaistų atsigabendavo net iš Nikaragvos (29)

Priklausomybės ligos ir jų gydymas Lietuvoje – apipintas diskusijomis, mitais ir baime, o...

Indrė Makaraitytė. Karšta žarijų duobė Gitanui Nausėdai – tylioji dauguma, kuri prieš gėjų teises (255)

Gitanas Nausėda net pačiam sau turbūt netikėtai sugalvojo, kad vienos lyties asmenų...

Ko neparodė TV kameros: po viešo Gražulio atsiprašymo sekė kitas susitikimas, po kurio palangiškė negali ramiai miegoti (70)

Nuo pat pirmosios skandalo dienos žinomas politikas Petras Gražulis ir palangiškė Birutė...

Žvilgsnis į dabartinių pradinukų ateitį: profesijos, kurių visi vaikysis 2030-aisiais (4)

Moksleivių profesinio orientavimo projektas būsiu_ tęsia straipsnių ciklą apie ateities...

Ekspertas atskleidė, kuriuose mikrorajonuose dabar geriausia pirkti būstą (14)

Būsto pirkėjus nuolat neraminantis klausimas – ką rinktis? Senos statybos būstą ar naujos...

Draugės pokštas prieš vestuves apvertė gyvenimą (2)

Niekada negalvojau, kad draugų pokštas apvers mano gyvenimą aukštyn kojomis. Bet apie viską nuo...