aA
Aštuoniolika automobilių industrijos atstovų pradėjo bendradarbiauti su telekomunikacijų bendrove „Huawei“, siekdami plėtoti 5G ryšio įranga aprūpinto transporto ekosistemą. Lyderių pozicijas Kinijoje užimančioms automobilių bendrovėms, tokioms kaip „FAW Group“, „BYD“ ir „T3 Mobility“, kompanija tieks technologijas, skirtas 5G transporto priemonių testavimui. Tai paspartins išmaniųjų automobilių kūrimą ir penktos kartos tinklo komunikacijų diegimą šioje pramonės srityje, skelbiama pranešime žiniasklaidai.
Eismas
Eismas
© Gamintojo archyvas

Pirmąjį 5G ryšio modulį „MH5000“, sukurtą atsižvelgiant į transporto industrijos poreikius „Huawei“ pristatė praėjusiais metais. Ši įranga įgalina automobilių gamintojus diegti įvairius išmanius sprendimus, kurie leistų eismo priemonėms nuolat tarpusavyje keistis informacija ar netgi tapti savavaldėmis. Neseniai įsteigtas telekomunikacijų bendrovės ir aštuoniolikos pramonės lyderių aljansas yra tik dar vienas kryptingas žingsnis link 5G tinklo komercializavimo automobiliams.

Tačiau apsiriboti tik ryšio priemonių automobiliams kūrimu – neplanuojama. Bendrovė taip pat vysto atvirą sumanaus vairavimo platformą, siekdama pagilinti žinias automobilių valdymo sistemų, išmaniųjų vairuotojo kabinų ir sąsajos su programėle srityse. Prieš porą metų „Huawei“ netgi pademonstravo, kaip „Mate 10 Pro“ išmanusis telefonas, naudodamas pažangius dirbtinio intelekto sprendimus ir gaudamas informaciją iš įvairių jutiklių, geba atstoti vairuotoją ir savarankiškai valdyti „Porsche“ automobilį.

Padėtų užtikrinti saugesnį eismą

Nors šiuolaikiniai automobiliai yra aprūpinti įvairiomis saugumo sistemomis, avarijos ir kiti nelaimingi atsitikimai kelyje – vis dar neretas reiškinys. Vienos transporto priemonės jutikliai nėra pajėgūs surinkti pakankamai informacijos, galinčios užkirsti kelią eismo įvykiui. Tačiau šią problemą nesunkiai išspręstų sistema, leidžianti automobiliams komunikuoti ir keistis informacija tarpusavyje.

Deja, dabartinis 4G ryšio standartas, ekspertų teigimu, tam nėra tinkamas. Visų pirma, jo spartos nepakanka perduoti informacijai iš aukštos raiškos video kamerų ir įvairių radarų, montuojamų transporto priemonėse. Be to, situacija eisme keičiasi akimirksniu, o ketvirtos kartos tinklo vėlavimas paprasčiausiai yra per didelis, kad laiku kitiems automobiliams persiųstų duomenis apie pasikeitusias sąlygas ir padėtų užkirsti kelią nelaimei. Tačiau tikimasi, kad su šiais iššūkiais turėtų susidoroti greitesnis, pajėgesnis ir su kur kas mažesniu vėlavimu veikiantis 5G ryšys.

Pavyzdžiui, automobiliui slystant apledėjusiame kelyje, transporto priemonė galėtų automatiškai apie tai įspėti kitus ta pačia kryptimi judančius automobilius, todėl jie, privažiavę slidų ruožą, sulėtintų greitį. 5G ryšys galėtų padėti ir kitų sudėtingesnių eismo situacijų metu – lenkiant kitus automobilius ar vilkiką siaurame kelyje. Gauti duomenys iš norimo lenkti sunkvežimio priekyje sumontuotos kameros padėtų užkirsti kelią pavojingam manevrui, susidūrus su vairuotojui nematomomis priešpriešinio eismo juosta važiuojančiomis transporto priemonėmis.

Sumažintų laiką kamščiuose

5G transporto ekosistema pasitarnautų ir kur kas patogesniam susisiekimui. Šiuo metu egzistuoja nemažai įvairių eismo situacijos stebėjimo programėlių, tačiau nė viena jų dar nėra pajėgi užkirsti kelią spūsčių formavimuisi miestuose. Automobiliai, apsikeitę informacija tarpusavyje ir su miesto eismo stebėjimo sistemomis, galėtų itin tiksliai parinkti optimaliausią maršrutą vairuotojams ir padėti išvengti varginančio laiko leidimo automobilyje piko valandomis. Informacijos mainai taip pat paspartintų savavaldžių automobilių raidą.

Nereikėtų pamiršti ir ekologijos aspekto. Duomenų apsikeitimas tarp automobilių padėtų jiems palaikyti nuolatinį greitį, išvengti nereikalingo stabdymo. Be to, koordinuotai veikiančios transporto priemonių sistemos suteiktų galimybę joms greitkeliu judėti būriu, nedideliu atstumu viena nuo kitos, kas padėtų sumažinti oro pasipriešinimą. Visos šios priemonės leistų automobiliams sudeginti mažiau degalų ir automatiškai sumažintų išmetamų teršalų kiekį.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Savininko deklaravimo kodai perpildė kantrybės taurę: sukūrė peticiją ir reikalauja tvarką atšaukti (61)

Neapsikentę gegužės pradžioje atsiradusio savininko deklaravimo kodo (SDK), be kurio neįmanoma...

„Aston Martin Valkyrie“: automobilis, kurio norėsite, tačiau nusipirkti nepavyks

Labai nedidelė dalis žmonių gali patirti, ką reiškia važiuoti milžiniškais greičiais ir...

„Regitros“ klientai nevilty: automobilių užregistruoti nepavyksta ir savaitę, įmonė prašo kantrybės (131)

Nuo gegužės pradžios Lietuvoje įsigaliojusi naujovė, reiškianti, kad kiekvienas šalyje perkamas...

Vilniaus viešojo transporto keleiviams siūlo išbandyti naujovę: elektrinį autobusą (5)

Siekiant sėkmingai įgyvendinti Vilniaus viešojo transporto strategiją, sostinės viešasis...

Naujasis kompaktiškas SUV „Mercedes-Benz EQA“ atvyko į Lietuvą (2)

„ Mercedes-Benz “ elektrifikuotų ir visiškai elektrinių modelių gamą papildė prieš kelis...

Top naujienos

Šiauliuose iš gyvenimo pasitraukė jauna gydytoja: artimieji žada kreiptis į prokuratūrą papildyta ligoninės komentaru (188)

Sekmadienį socialiniuose tinkluose pasklido žinutės apie iš gyvenimo pasitraukusią jauną...

Prieš vaikų testavimą surengto mitingo iniciatorei skirta bauda, bet rėmėjai nesnaudė (46)

Prie Kauno savivaldybės vykęs mitingas, kuriame susirinkę moksleivių tėvai piktinosi...

Nepageidaujamos reakcijos į skiepus nuo koronaviruso Lietuvoje: dėl vienos vakcinos nebuvo jokių nusiskundimų (187)

Nuo koronaviruso Lietuvos gyventojai skiepijami jau ketvirtą mėnesį. Augant skiepijimo apimtims...

Skelbiama, kad po kelių parų atsirado Navalną po apnuodijimo tyręs medikas (7)

Omsko srityje atsirado kelias paras ieškotas regiono sveikatos apsaugos ministras Aleksandras...

Laisvės partijos iniciatyva nustebino konservatorius: teks taisyti, niekas autorės nuomonės jau neklaus (667)

Seime skinasi kelią Laisvės partijos narkotikų įstatymas, kuriuo siekiama už nedidelį kiekį...

Kauno rajonas nuo COVID-19 skiepys visus norinčius (22)

Kauno rajono savivaldybė gegužės 14-15 dienomis, penktadienį ir šeštadienį, kviečia visus...

Skaudus įvykis Vilniuje: automobilis partrenkė ir mirtinai sužalojo moterį (51)

Pirmadienį Vilniuje įvyko eismo įvykis, kurio metu žuvo moteris.

Pasigaminkite patys: pavasariškieji „spring rolls“ suktinukai – traškūs, skanūs ir sveiki

Pavasaris yra pats tinkamiausias laikas mėgautis šviežiomis daržovėms ir iš jų pagamintais...

Marse užfiksuotas iki šiol neregėtas aktyvumas: planetos paviršiuje susiformavo neįprasti dariniai (3)

Nauji stebėjimai rodo, kad Marsas gali būti vulkaniškai aktyvus ir dabar, kas didina galimybę,...