Didžiuosiuose miestuose veikianti trumpalaikės nuomos paslauga leidžia vos per kelias minutes internetu ar išmaniuoju telefonu išsinuomoti automobilį trumpoms ir greitoms kelionėms, dažniausiai miesto ribose.

Trumpalaikės nuomos padalinius turi ir „Ford Motor“, „Toyota Motor“, „Volkswagen“ grupė, „Renault“ bei „PSA/Peugeot-Citroen“. „Frost & Sullivan“ analitikai prognozuoja, kad trumpalaikės nuomos sektorius pasaulyje išaugs nuo 2,3 mln. naudotojų šiandien iki 26 mln. naudotojų 2020 m. Vien Europoje iki dešimtmečio pabaigos trumpalaikės nuomos naudotojų skaičius padidės nuo 1 mln. iki 15 mln.

Prieš dvejus metus pradėjusi veikti bendra BMW ir automobilių nuomos bendrovės „Sixt“ sistema „DriveNow“ jau apima penkis miestus ir turi 1 600 automobilių. BMW trumpalaikės nuomos skyriaus rinkodaros ir pardavimų vadovas Tony Douglas prognozuoja, kad šiemet jau pavyks gauti pelno, o iki 2020 m. tikimasi turėti 1 mln. klientų. T. Douglas atkreipia dėmesį, jog trumpalaikės nuomos sistemos sėkmei labai svarbu, kad automobilių stotelės būtų netoli vartotojo. Jis pastebi, kad čia padėtis panaši, kaip ir viešojo transporto atveju: jei autobuso stotelė yra už 400 m nuo namų, žmogus veikiausiai važiuos autobusu, o jei už 500 m galima rasti trumpalaikės nuomos stotelę, ja greičiausiai ir pasinaudos.

„Daimler“ plėtojama trumpalaikės nuomos sistema „Car2Go“ jau veikia 21 mieste, o jos naudojamų „Smart ForTwo“ automobilių skaičius šiemet turėtų pasiekti 10 tūkst. vnt. Pasak gamintojo, „Car2Go“ pelningai veikia trijuose miestuose, kuriuose ir debiutavo 2009 m. – Hamburge, Vienoje ir Vankuveryje. „Daimler Mobility Services“ vadovas Robertas Henrichas pastebi, kad prireikia trijų-keturių metų, kol trumpalaikės nuomos sistema konkrečiame mieste ima duoti pelno.

Automobilių gamintojai tvirtina, kad trumpalaikės nuomos naudotojai yra potencialūs jų automobilių pirkėjai, tačiau analitikai skaičiuoja, kad 20,5 tūkst. nuomojamų automobilių 2011 m. Europoje pakeitė bent 250 tūkst. asmeninių automobilių. R.Henrichas mano, kad trumpalaikė nuoma gamintojui leidžia užmegzti ryšį su jaunais vairuotojais, kurie kol kas dar negali sau leisti įsigyti automobilį, tačiau po kurio laiko sudarę šeimas pradės dairytis asmeninės transporto priemonės.

Trumpalaikės nuomos paslaugą gamintojai naudoja ir modernių technologijų, pavyzdžiui, elektromobilių, demonstravimui, bet R.Henrichas pastebi, kad elektrinių automobilių, pavyzdžiui, „Car2Go“ programoje naudojamų „Smart ForTwo EV“, pelningumas yra sunkiai įmanomas. „Daimler“ atstovas mano, kad nedidelę elektromobilių paklausą lemia ir įkrovimo stotelių trūkumas, o jau esančios stotelės dažnai užstatomos automobiliais, kuriems jos nereikalingos. Kaip vieną didžiausių kliuvinių trumpalaikės nuomos plėtrai R.Henrichas įvardijo dideles parkavimo rinkliavas, kurios daugelyje miestų sudaro apie 200 eurų (691 Lt) per mėnesį.

„Frost & Sullivan“ ekspertai pastebi, kad trumpalaikės nuomos plėtra vis dėlto bus nepakankama, kad išnaudotų gamintojų turimus perteklinius gamybos pajėgumus. Anot jų, 2020 m. trumpalaikei nuomai pasaulyje bus naudojama apie 500 tūkst. automobilių, iš jų Europoje – apie 240 tūkst. vnt.

Plėtodami savo trumpalaikės nuomos verslus BMW ir „Daimler“ kuria išmaniųjų telefonų programėles, kurios vartotojams leis lengviau keliauti po miestą. Pavyzdžiui, „Daimler“ kuriama „Moovel“ programėlė Berlyne ir Štutgarte leidžia vienu mygtuko paspaudimu įsigyti kelionę nuo durų iki durų. Ši programėlė apima ne tik „Car2Go“ naudojamus „Smart ForTwo“ automobilius, bet ir traukinius, tramvajus ir netgi dviračius. Savo ruožtu BMW plėtoja parkavimo programėles „ParkNow“ ir „Parkatmyhouse“, kurios vairuotojams leidžia greitai rasti laisvą stovėjimo vietą tiek viešose aikštelėse, tiek ir privačių namų kiemuose.