Išskyrus sostinę Kopenhagą, šalies keliuose ir gatvėse gausu senų ir net labai senų mašinų. Tai lemia mokesčių politika, kurios vėzdą skaudžiai jaučia net ir daug uždirbantys danai. Pasirodo, perkantiesiems automobilius taikomi didžiuliai mokesčiai – Danijoje ir naujo, ir seno automobilio registravimo mokestis siekia apie 180 proc. transporto priemonės vertės, kartą per pusmetį reikia mokėti žaliąjį mokestį, nepigiai atsieina ir automobilio draudimas.

Daugiau nei 5 metus Danijoje gyvenantis ir dirbantis Liutauras Jonikas LŽ pasakojo, kad turėti gerą prestižinę mašiną daugeliui danų neapsimoka finansiškai, mat kuo mašina brangesnė, tuo daugiau mokesčių valstybei teks pakloti.

"Prieš ketvertą metų iš salono įsigijau naują automobilį už 55 tūkst. litų. Toks pats modelis beveik tiek pat tada kainavo ir Lietuvoje. Tačiau sudėjus visus privalomus mokesčius galutinė mašinos kaina padidėjo beveik tris kartus - iki 150 tūkst. litų. Štai ir atsakymas, kodėl turtingoje ir dažnai dėl gyvenimo kokybės liaupsinamoje Danijoje automobilių parkas netviska prabanga", - aiškino L.Jonikas.

Vyras tik nusijuokė išgirdęs, kad už tokią kainą Lietuvoje buvo galima nusipirkti tris mašinas ir sėkmingai jomis važinėtis svečioje šalyje. Pasak jo, to daryti neleidžia įstatymai, už kurių nesilaikymą taikomos didžiulės baudos.

Praėjusių metų duomenimis, Danijoje oficialiai įregistruota 2,1 mln. automobilių, iš jų 41 proc. - senesni negu 10 metų. Minimalus atlyginimas Danijoje, atskaičius mokesčius, siekia apie 5 tūkst. litų, o vidutinis - apie 10 tūkst. litų.

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (3)