aA
Automobiliai evoliucionuoja labai greitai ir kai kurie dalykai, prieš dešimtmetį pristatyti kaip didžiulės naujovės, šiandien surandami daugelyje mažesnių ir pigesnių modelių. Evoliucija toli gražu nestoja – jau po penkerių metų be kai kurių sistemų automobilį bus sunku įsivaizduoti, nors jos šiandien dažniau matomas papildomos įrangos sąraše, sakoma pranešime žiniasklaidai.
© Corbis

Prisitaikys prie greičio

Eismo srautas juda nevienodu greičiu ir tai – bene pagrindinė avarijų bei netikėtų spūsčių priežastis. Spaudžiant akceleratoriaus pedalą išlaikyti pastovų greitį nėra paprasta, tad daugelyje automobilių jau šiandien montuojama pastovaus greičio palaikymo sistema – ją gali turėti net ir tokie miesto mažyliai kaip „Fiat 500“.

Prieš kelerius metus išpopuliarėjo patobulinta paprastos sistemos versija – adaptyvi. Ant automobilio stiklo įmontuotas radaras stebi tos pačios krypties eismą ir, priartėjus prie kitos lėčiau važiuojančios transporto priemonės, automatiškai sumažina važiavimo greitį. Tai padidina saugumą ir leidžia vairuotojui atsipalaiduoti tiesiame kelyje, o visas eismo srautas juda tolygiau.

Autonominio stabdymo sistema

Dar praėjusiame dešimtmetyje idėja, jog automobilis gali pats sustoti kelyje netikėtai atsiradus kliūčiai, skambėjo kaip utopija. Tik ne automobilių gamintojų galvose. Tą idėją jie pamažu ištobulino iki tokio lygio, kad autonominio stabdymo sistemos gali būti montuojamos į bet kokį gatvėje matomą automobilį – jos yra net sunkvežimiuose.

Manoma, kad autonominio stabdymo sistemos padarys didžiulį proveržį eismo saugumo srityje, nes jos leidžia išvengti arba sumažina susidūrimų vienam automobiliui įvažiuojant į kito galą skaičių. Nepriklausomos saugumo agentūros „EuroNCAP“ duomenimis, kas antra avarija yra būtent tokia.

Pavyzdžiui, kai kuriuose „Fiat“ modeliuose jau montuojama sistema pritaikyta būtent miestui – ji veikia važiuojant iki 30 km/val. greičiu. Pernelyg greitai artėjant prie kliūties, ji įspėja vairuotoją garsiniu signalu, o šiam nereaguojant – pradeda palengva stabdyti. Jeigu vairuotojas nesureaguoja ir į tai, sistema pradeda stabdyti maksimaliu pajėgumu ir leidžia arba visiškai išvengti avarijos, arba sumažinti jos padarinius. Manoma, kad kiekvienam automobiliui turint analogišką sistemą, avarijose sužalojamų žmonių skaičius sumažėtų 26 tūkstančiais kasmet.

Europos Komisijoje jau girdimos kalbos, kad autonominio stabdymo sistema taptų privaloma kiekvienam naujam automobiliui, kaip jau yra ABS (stabdžių antiblokavimo sistema), VDC (elektroninė stabilumo programa, kartais vadinama ESP), TPMS (padangų slėgio stebėjimo sistema) ir kitos.

Galinio vaizdo kamera

Prieš dešimt metų tai buvo itin retas privalumas, sutinkamas tik prabangiausiuose automobiliuose. Šiandien patogiai ir saugiai manevruoti atbuline eiga gali daugelio kompaktinių automobilių vairuotojai ir nėra abejonių, kad ši sistema greitai taps standartine visoje Europoje. Kaip jau tapo JAV.

Pirmosios galinio vaizdo kameros nebuvo labai kokybiškos, o tamsiu paros metu – iš esmės nenaudingos. Tačiau šiuolaikinės filmavimo technologijos net išmaniajame telefone leidžia sutalpinti puikias kameras, ką jau kalbėti apie automobilio bagažinės dangtį. Todėl šiandien tai – labai naudingas atributas, leidžiantis drąsiau manevruoti siaurose vietose ir važiuoti atbuline eiga.

Šildomos sėdynės

Šiaurės Europos šalyse, kaip Lietuva, šildymo sezonas trunka beveik pusmetį. Šildomų sėdynių sezonas automobiliuose – dar ilgiau. Net ir gegužės mėnesį, kai rytais temperatūra dar nepakyla iki dviženklio skaičiaus, šildomų sėdynių mygtuką paspaudžia dažnas vairuotojas.

Nemažai automobilių tai – vis dar papildoma įranga, tačiau kai kuriuose kompaktinės klasės modeliuose, kaip, pavyzdžiui, „Fiat Tipo“, priekinės šildomos sėdynės montuojamos jau standartinėje. Tai sistema, kuri Europos Sąjungoje niekada nebus privaloma (kaip ABS ar ESP), tačiau žmonės ją jau šiandien laiko savaime suprantama ir būtina kiekviename automobilyje.

Automatinė klimato kontrolė

Automobiliai dar negali važiuoti savarankiškai, tačiau daugybę funkcijų juose gali atlikti robotai – kompiuteriniai asistentai. Vienas jų – reguliuoti klimatą.

Paspaudus vienintelį mygtuką „Auto“, automobilio salone yra palaikoma nustatyta temperatūra. Jeigu reikia saloną pašildyti, „Auto“ režimu veikianti sistema pati supras, jog šviežią orą reikia pūsti į kojas – taip šiluma salone pasklis tolygiau. Jei vėsinti – oras bus pučiamas į veidą. Jokių šilto ir šalto oro rankenėlių, oro pūtimo stiprumo reguliavimo – viską sistema atlieka pati, o vairuotojui tereikia vairuoti.

Šiandien jau beveik visi nauji automobiliai standartinėje įrangoje turi oro kondicionierių, tačiau klimato kontrolė dažniausiai užsakoma papildomai. Nebeilgai – po kelerių metų ir šis privalumas turėtų būti standartas.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(18 žmonių įvertino)
2.7778

Netikėta problema: autonominiai automobiliai dėl vabzdžių likučių gali „apakti“ (18)

Kiekvienas smagesnis vasaros pasivažinėjimas automobilio stiklą papuošia žuvusių vabzdžių...

„Opel“ prakalbo apie elektrifikacijos pradžią: kitų metų pradžioje žada pirmąjį „Corsa-e“ (7)

Šių metų pradžioje „Opel“ užsiminė apie ketinimus išleisti savo labai populiaraus „Opel...

„Porsche“ paviešino vaizdo įrašą, kaip pagaminamas „Taycan“ – jau žada pigesnę elektromobilio versiją (2)

Nuo pat pirmo žingsnio iki dulkių nušluostymo – „Porsche“ paviešino naują vaizdo...

„Volkswagen“ parodė, kaip atrodys 8 kartos „Golf“ (16)

Nors Vokietijos „Volkswagen“ yra pažadėję savo naujausią „Golf“ modelį parodyti po...

„Audi“ į Lietuvą atvežė „Q3 Sportback“: siūlo norintiems ne tik erdvės, bet ir važiuoti bekele (5)

Lietuvą pasiekė naujasis „ Audi Q3 Sportback“ – pirmasis „Audi“ kompaktinio krosoverio...

Top naujienos

Prostitucijoje išnaudotų lietuvių istorijos sukrėtė net visko mačiusią pareigūnę iš Švedijos: viena jų tapo filmu (138)

Net praėjus daugiau nei dešimtmečiui prostitucijoje išnaudotų lietuvaičių istorijos yra...

Ilgiausia apgultis istorijoje: du dešimtmečius siaubo iškentę miestelėnai maro protrūkio laukė kaip išganymo (5)

Osmanų imperijos karo su Venecijos respublika metu Kandijos miestas (dabar – Heraklionas ,...

Aukštaitijos sostinė stoja? Darbdaviai jau skaičiuoja susitraukusius pelnus ir pereina į taupymo režimą (167)

Lietuvos ūkio variklis sukasi visu pajėgumu. Pastaraisiais metais augusi ekonomika išjudino ir...

Ekspertai: po Lenkijos rinkimų politikoje labiausiai tikėtinas tęstinumas (5)

Lenkijos valdančiajai dešiniųjų pažiūrų partijai „ Įstatymas ir teisingumas “...

Po skyrybų dramos – atviras Andriaus Šedžiaus interviu apie vaikus: apie tai vėliau teks papasakoti ir mažyliui (69)

Neseniai skyrybas išgyvenęs verslininkas Andrius Šedžius dabar visą savo dėmesį sakosi...

Sunkiai sergančios aktorės Anastasijos Zavorotniuk dukra pasidalijo jautria žinute (52)

Šeštadienį, spalio 12-ąją, sunkiai serganti aktorė Anastasija Zavorotniuk kartu suvyru Piotru...

Mirotičiaus šou laimėjo „Barcelonai“ trilerį prieš „Valencia“, Kulboka padėjo nugalėti „Baskonia“ (1)

Nikola Mirotičius surengė fenomenalų pasirodymą bei vienas ant savo pečių ištempė...

Metusi mokytojos darbą emigravo į Norvegiją: griauna stereotipus apie fabrikuose žuvį dorojančius tautiečius (165)

Pedagogės Laimutės Skiudulės vardą, be abejo, žino kone kiekviena Stavangerio ( Norvegija )...

Kokią klaidą lengva padaryti ruošiant avietes žiemai – profesionalo komentaras kaip avietes apsaugoti nuo šalnų (3)

Gediminas Cijūnaitis , gediminosodai.lt savininkas, dalinasi patirtimi, kaip elgtis su avietėmis,...

Ant bangos: Rapšys iškovojo dar vieną auksą Berlyne (53)

Įspūdingą formą šį sezoną demonstruojantis Danas Rapšys iškovojo dar vieną aukso medalį...