„Kitais metais pradedama serijinė elektrinio sunkvežimio gamyba yra milžiniškas žingsnis visai „Daimler“ kompanijai, – sako oficialaus „Daimler Trucks“ atstovo Lietuvoje „Veho Lietuva“ krovininio transporto pardavimo vadovas Paulius Kraučiūnas. – Mes plečiame gamykloje surenkamų modelių gamą ir pereiname į kitą etapą – anglies dvideginio neišskiriančių automobilių link. Dabar gamykloje visu pajėgumu vyksta paruošiamieji darbai modeliams su elektros pavara gaminti.“

Lanksti sunkvežimių gamyba

Elektriniai sunkvežimiai bus surenkami ten pat, kur ir modeliai su tradicine pavara, taikant lankstų gamybos metodą. Skirtingų tipų automobilių gamyba bus maksimaliai unifikuota, o bazinė platforma bus surenkama toje pačioje linijoje, nepaisant sunkvežimio tipo (su vidaus degimo varikliu ar elektra varomo). Gamybos proceso pakeitimai bus pritaikomi skirtingiems modelių tipams.

Atskirai bus montuojami modeliams su elektros pavara skirti elementai, taip pat surenkami „eActros“ elektros varikliai. Šiems darbams Viorto gamykloje buvo specialiai pritaikytos atnaujintos patalpos, įrengta nauja gamybos linija, kurioje montuos elektrines „eActros“ platformas su aukštos įtampos komponentais. Po to automobiliai vėl keliaus į įprastų modelių gamybos liniją, kurioje bus užbaigti ir galutinai patikrinti.

Išskirtinės elektrinio sunkvežimio savybės

2016 m. Hanoverio komercinių automobilių parodoje „Mercedes-Benz Trucks“ tapo pirmuoju gamintoju pasaulyje, pristačiusiu elektrinį vietinių pervežimų sunkvežimį. 2018 m. pradžioje įvyko pasaulinė iš esmės atnaujinto „Mercedes-Benz eActros“ premjera, o nuo tų pačių metų rudens elektromobilius įprasto naudojimo sąlygomis intensyviai bando įmonės klientai.

Bandymų metu gauti klientų atsiliepimai buvo tiesiogiai naudojami prototipui tobulinti, pakeitimus diegiant į serijinės gamybos automobilį. Šie bandymai parodė, kad elektrinis „eActros“ yra idealus automobilis tvariam vežimui. Mieste, greitkeliuose ir priemiesčiuose jis niekuo nenusileidžia tradicinių dyzelinių sunkvežimių galimybėms ir galiai.

Realus prototipo nuvažiuojamas atstumas, nepaisant vežamo svorio, maršruto ar reljefo, yra ne mažiau 200 kilometrų. Vairuotojai buvo sužavėti jo nuolat pasiekiamu dideliu sukimo momentu, taip pat išskyrė ypač malonų ir tolygų važiavimą. O kai sunkvežimis vairuojamas numatant veiksmus į priekį ir nuokalnėse išnaudojant stabdymą varikliu, elektros energija yra rekuperuojama.

Serijinės gamybos „eActros“ bus gerokai pranašesnis už bandomus prototipus daugeliu atžvilgiu, pavyzdžiui, nuvažiuojamu atstumu, pavaros galia ir saugumu, o serijinio „eActros“ vežamas svoris bus toks pat, kaip tradicinio „Actros“ modelio.

Debiuto pradžioje „eActros“ bus galimas kaip dviejų ir trijų ašių modelis. Be automobilio, „Daimler Trucks“ siūlys papildomas paslaugas, kurios apims ir konsultacijas apie elektromobilumą, maršrutų analizes, informaciją apie galimas subsidijas, integravimą į esamą transporto parką ir tinkamų įkrovimo vietų parinkimą.

„eEconic“ taip pat bus elektrinis

Nuo 2022 m. Viorto gamykloje kartu su „eActros“ bus pradėtas gaminti ir elektrinis „Mercedes-Benz eEconic“ sunkvežimis. Tai yra dar vienas „Daimler Trucks“ sunkvežimių elektrifikavimo žingsnis ir tam bus naudojama „eActros“ sunkvežimio platforma.

Abu sunkvežimiai bus gaminami vadovaujantis pasauline „Daimler Trucks & Buses“ strategija, užtikrinsiančią itin didelę serijinių elektrinių modelių plėtrą. Labai ergonomiškas ir saugus, „eEconic“ yra skirtas naudoti mieste, pritaikytas rūšiuojamiems daiktams surinkti ir buitinėms atliekoms išvežti. Tai puikiai tinka elektromobiliams su akumuliatoriais dėl palyginti nedidelių atstumų, griežtai nustatytų maršrutų iki 100 kilometrų ir itin dažnai sustojant.

Aplinkai neutrali gamykla

„Daimler Trucks & Buses“ ne tik Vokietijoje užtikrins dar tvaresnę gamybą – planuojama, kad iki 2022 metų visos Europos gamyklos naudos anglies dvideginio neišskiriančią energiją, o vėliau prie jos naudojimo pereis ir kitos pasaulio gamyklos.

Tai reiškia, kad visa sunkvežimių ir autobusų gamyklose naudojama energija bus išgaunama tik iš atsinaujinančių šaltinių. Viorto gamykla taip pat pamažu pereis prie tvaresnės gamybos ir mažins „Daimler Trucks“ anglies dvideginį.

Didžiausia „Mercedes-Benz Trucks“ sunkvežimių gamykla Viorte prie Reino (vok. Wörth am Rhein) buvo atidaryta 1963 metais, gamina „Mercedes-Benz Arocs“ ir „Atego“, taip pat „Actros“ (daugiau kaip 20 metų pasaulyje populiariausius tolimųjų pervežimų sunkvežimius). Čia taip pat gaminami ir specializuoti „Mercedes-Benz“ sunkvežimiai „Econic“, „Unimog“ ir „Zetros“. Kasdien pro gamyklos vartus išrieda iki 470 specialiai klientų poreikiams pritaikytų sunkvežimių. Turinti maždaug 10 300 darbuotojų, Viorto „Mercedes-Benz“ gamykla yra antra didžiausia darbdavė Vokietijos Reino–Pfalco regione.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (2)