Varžybų puošmena – lietuvių dvikova

Baltijos šalių čempionato įvairių klasių įskaitose besivaržantiems sportininkams per dvi savaitgalio dienas teko net dvejų lenktynių krūvis, teigiama pranešime žiniasklaidai.

Didžiausia intriga, tenkinanti bet kurio automobilių sportą išmanančio žiūrovo skonį, lydėjo sekmadienį vykusias antrąsias „BMW taurės“ lenktynes. Iš geriausios starto pozicijos jas pradėjo išvakarėse vykusių pirmųjų varžybų laimėtojas Donatas Stašaitis, antrasis prizininkas estas Ruve Veski ir trečiąją vietą užėmęs nenuilstantis Dovilas Čiutelė, sėkmingai besivaržantis ir ralio, ir žiedinėse lenktynėse.

Nepasisekė tik Klaudijui Jurkšai, kuris už pernelyg ankstyvą startą teisėjų buvo nubaustas pravažiavimo pro techninę zoną bauda. Ši nuobauda jam atėmė visas viltis kautis dėl aukštesnių vietų.

Iš pirmosios pozicijos startavęs D. Stašaitis lenktynininkų paradui dirigavo mažiau nei vieną ratą, kol jos nepaveržė ir lyderį, ir R. Veski pranokęs D. Čiutelė. Tačiau jau trečiajame rate iš privalomų dvylikos lyderio poziciją susigrąžino Donatas, o Dovilas, dideliam jo gausių gerbėjų apmaudui, pro starto-finišo liniją praskriejo su nuplyšusiu ir besivelkančiu paskui jo „BMW 318“ galiniu bamperiu.

Ši dvikova ne dėl sekundžių, o dėl jos dalių tęsėsi dar kelis ratus, kol po septintojo rato kažkokiu jam vienam težinomu būdu D. Čiutelė susigrąžino lyderio poziciją ir nebeužleido jos iki pat lenktynių finišo, įveikęs visą distanciją važiuodamas vidutiniu 130,66 kilometro per valandą greičiu. Keliomis akimirkomis vėliau nugalėtojo finišavusio D. Stašaičio vidutinis greitis – 130,17 km/val.

Trečiąją vietą iškovojo R. Veski, pranokęs dar du Estijos sportininkus Raimo Langą ir Indreką Nilsoną. Šeštąją-aštuntąją vietas užėmė Lietuvos atstovai Remigijus Veikalas, Vytautas Najus ir Karolis Doleba, kurie pirmosiose lenktynėse pasirodė kiek prasčiau.

D. Čiutelė pagal dvejų lenktynių rezultatus užėmė pirmąją vietą ir BMW laisvojoje klasėje. „BMW 325“ klasės sportininkų varžytuves laimėjo R. Veski, o „BMW 3“ – V. Najus.

Dvi Rimanto pergalės

Abejas Baltijos šalių čempionatų įskaitose besivaržančių sportininkų lenktynes laimėjo dyzelinį „BMW 330D“ vairuojantis Rimantas Blažulionis, kuriam ką tik pasibaigęs sezonas buvo kaip reta sėkmingas. Rimantas iškovojo 50 taškų ir šventė įtikinamą pergalę „Baltic Open II“ klasėje, čia pranokęs Arūną Granską ir pripažintą kartingo meistrą, daugkartinį šalies čempioną šiaulietį Mantą Neverdauską, šiemet mažąjį kartą pakeitusį į daug didesnį ir greitesnį „Honda Civic“.

Jei pirmosiose šeštadienį vykusiose lenktynėse įkandin nugalėtojo R. Blažulionio finišavo dar keturi lietuviai – atitinkamai Edvinas Arkušauskas, A. Granskas, Saulius Vitkauskas ir Andrius Gurnickas, tai sekmadienį pakartoti tokio „akibrokšto“ trasos šeimininkams varžovai jau nebeleido.

Sekmadienį antras finišavo latvis Marcis Birkensas, pranokęs E. Arkušauską ir M. Neverdauską, kuris jau beveik kišenėje turėjo antrąją vietą ir tik artėjant finišui ėmęs paskui save palikti vis ryškesnį mėlynų dūmų šleifą jo automobilio variklis neleido jaunam sportininkui pradžiuginti gerbėjų siurprizu, galėjusiu labiau sujaukti pretendentų į pagrindinius prizininkus rikiuotę.

„Baltic Open I“ klasėje pirmoji vieta atiteko E. Arkušauskui, nacionalinėje tokiu pat iškovojimu džiaugėsi latvis Vitalis Kalmis, o SP ir S1600 klasėse pergalėmis džiaugėsi irgi Latvijos sportininkai M. Birkenas ir Armandas Keišis.

Lietuvos automobilių žiedinių lenktynių atviro čempionato paskutiniojo etapo lenktynes tarp komandų laimėjo „Viesulo“ sportininkai, pelnę 68 taškus. Tik dviem taškais nugalėtojams pralaimėjo „Rimo“ komanda, o po 18 – trečioje vietoje likę „Lietuvos BMW klubo“ ir ketvirtą vietą užėmusios „Artas Racing“ sportininkai.

Lietuvos čempionato nugalėtojus ir prizininkus paskelbs Lietuvos automobilių sporto federacija, o Baltijos šalių – šių pirmenybių įskaitą vedanti Latvijos automobilių sporto federacija.

Trečioji pergalė paeiliui

Negausiai į čempionato palydas Kačerginėje susirinkę žiūrovai didžiausias viltis puoselėjo su 4 val. lenktynėmis „ARX-Baltica“ taurei laimėti. Ir neapsiriko. Intrigos, neretai prarandančios ribą su tikros avantiūros sąvoka, čia tikrai nestigo.

Nepaisant to, kad po treniruotėse patirtos avarijos prie starto linijos nebesimatė „Melgos-Jenox“ „Audi S3“. (Beje, per šią avariją šeštadienį kliudytas teisėjas Petras Krivoščenka sekmadienį jau dirbo trasoje, o jo žmona Stasė, laimei, atsipirko tik rankos lūžiu).

Nutaręs išmėginti jėgas Baltijos šalių atvirame čempionate tėvo ir sūnų Dave'o, Drew ir Micko Hollandų ekipažas iš Didžiosios Britanijos 4 val. lenktynių išvakarėse irgi neteko savo pagrindinio kovinio ginklo - „Ford Sierra RS“. Tačiau avarijoje nukentėjusį automobilį jie pakeitė tokiu pačiu atsivežtu atsarginiu.

Tačiau ir šis pavyzdys nublanksta prieš ryžtą, kurį pademonstravo „Auto ABC-SGR“ komanda. 4 val. lenktynėse jos prototipų klasės „VAZ 2104“ automobilio variklis atlaikė vos trijų ratų apkrovas. Komandos mechanikai pakeitė variklį kitu, ir jos sportininkai puolė vytis prarastą laiką.

Vijosi tol, kol trasoje neapvirto ekipos raudonasis VAZ, kurį tuo metu vairavo Jonas Bartkus. Ką jūs manote, komanda sudėjo ginklus? Anaiptol. Ekipos mechanikai vėl lyg širšės aplipo saugos automobilio ką tik parvežtą iš trasos gerokai aplamdytą „VAZ 2104“.

Pakeitus keletą trauklių, aplyginus aplamdytas skardas ir užklijavus lipnia juosta išdaužtus langus automobilis vėl išriedėjo į trasą.

„Auto ABC-SGR“ lenktynininkai dėl fatališkų juos lydėjusių nesėkmių teįveikė vos 42 ratus ir nebuvo klasifikuoti lenktynėse, tačiau prizo už ryžtą siekiant pergalės jie tikrai nusipelnė.

4 val. lenktynėse, aplenkęs net keturis iš geresnių pozicijų startavusius varžovus, visą pirmąją valandą madas diktavo „Padvaisko ir Ko“ ekipos „Toyota Supra“ vairavęs Tomas Plaščynskas. Važiuodamas devintąjį ratą jis pasiekė geriausiąjį vieno rato įveikimo laiką – 1 min. 20,594 sek., kurio niekam nepavyko pagerinti.

Tačiau Tomą pakeitęs Arvydas Padvaiskas kiekvieną ratą važiuodavo vidutiniškai 10 sek. lėčiau, todėl varžovai vienas po kito ėmė lenkti grėsmingai atrodančią „Toyota Supra“. Panašus vaizdas išliko ir po dar vienos šios komandos lenktynininkų rokiruotės, todėl įpusėjus varžyboms buvo matyti, kad vienas sportininkas ekipos iki nugalėtojų pakylos neištemps.

Sensacijos nesulaukta. „ARX-Baltica“ taure ir šįsyk džiaugėsi „Rimo“ komandos sportininkai R. Blažulionis ir Saulius Vitkauskas, kurių duetas laimėjo visas tokios trukmės šiemet Kačerginėje vykusias lenktynes, - jau trečiąsias paeiliui. Belieka tik stebėtis puikiu sportininkų tandemu ir jo puikia strategija bei į pergales vedančia, negendančia ir poilsio nežinančia jų „BMW 330D“.

Nugalėtojai per 4 val. laiko limitą nuvažiavo 163 „Nemuno žiedo“ trasos ratus arba 537,9 kilometro.

Atsilikę 2 ratais antri finišo liniją kirto „ACME-Grifs AG“ komandos sportininkai A. Granskas ir Martynas Samuitis, vairavę „Honda Civic“. Toks pat automobilis trečiąją vietą užtikrino „Helios sport“ Liudo ir Eriko Vaštakų bei Karolio ir Artūro Gedgaudų kvartetui, įveikusiems 160 ratų.

154 ratus nuvažiavo „Padvaiskas ir Ko“ ekipa, užėmusi ketvirtąją vietą. Penkti finišavo „Auto-Piniavos“ „Volkswagen Golf“ vairavę Igoris Ivanovas, Martynas Giknius, Kęstutis Vilkas ir Mindaugas Slapšys, o šešti – 6 serijos BMW vairavę „Viesulo“ lenktynininkai Artūras Podbareckis, Rodionas Jonaitis, Linas Baltrušaitis ir Vincas Gerdžiūnas.

Iš viso 4 val lenktynėse klasifikuotos 15 komandų iš 20-ties jose panorusių dalyvauti.

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją