Šio sezono Šiaurės Europos zonos čempiono bei Lietuvos ralio čempionato bronzinio prizininko Martyno Samuičio šturmanas negaili kritikos Lietuvos automobilių sporto federacijai (LASF), kuri esą pro pirštus žiūri į Tarptautinės automobilių federacijos (FIA) standartus.

„LASF deklaruoja Lietuvos ralio pirmenybes vykdanti remdamasi FIA saugumo, techniniais ir kitais reikalavimais. Deja, tai tik deklaracija. Kitais metais čempionatas taps tik „kiemo lenktynėmis“, o žodį „FIA“ turbūt jau laikas išimti iš visų ralį reglamentuojančių dokumentų. Tęsiama tradicija sprendimus priimti remiantis taktine informacija, smulkiais pavienių sportininkų interesais ar pasiduodant tiems, kas labiau spaudžia“, – teigė R. Šaučikovas.

Lenktynininkas pateikia konkrečius pavyzdžius, atskleidžiančius čempionato reglamento spragas.

„Pirma, kitų metų čempionate numatyta leisti naudoti kurą, kurį FIA yra uždraudusi. Antra, čempionato reglamentas sudarytas taip, kad FIA (tarptautinių klasių) homologuoti keturiais ratais varomi automobiliai net nedalyvaus, kadangi po paskutinių pakeitimų atitinkamose klasėse nesusirinks dalyvių.

Lyginant su tarptautinėmis klasėmis, nacionalinei 4WD klasei kuriami palankesni techniniai reikalavimai. Paradoksalu, bet sugebama tokius sprendimus grįsti argumentu „taip, kaip pas latvius“. Nors visi kaimynai, įskaitant tuos pačius latvius, eina priešingu keliu – artimesniu tam, kuris Lietuvoje buvo šiais metais“, – įsitikinęs patyręs šturmanas, anot kurio, reglamento pakeitimai Lietuvoje pradės kainų karus ruošiant automobilius ir nulems mažesnį lietuvių konkurencingumą tarptautinėje arenoje.

R. Šaučikovas skeptiškai nusiteikęs ir dėl WRC etapo, kurį Lietuva artimiausius trejus metus rengs kartu su Lenkija. Jo nuomone, estai ir latviai vėl pasirodė išmintingesni, nusprendę neieškoti dominuojančio partnerio ir ėmęsi savarankiškai bendradarbiauti su Europos ralio čempionato (ERC) organizatoriais.

„Kol mes kalbėjomės su lenkais kaip padėti jiems surengti WRC etapą, šiauriniai kaimynai nuosekliai dirbo su ERC organizuojančia „Eurosport“ televizija, siekdami patys tapti etapo šeimininkais. Latviai pasirašė trejų, estai – kol kas vienerių metų sutartis dėl tokių etapų organizavimo.

Galima ginčytis, bet esu įsitikinęs, jog WRC po truputį eina žemyn, o ERC kyla aukštyn. Be to, pakankamai aišku, kurios varžybos valstybei duotų daugiau naudos. Mes tiesiog duosime lenkams Lietuvos kelius WRC renginio įgyvendinimui. Nei visavertės serviso zonos, nei nakvynių, nei maitinimo Lietuvoje nebus, o komunikacine prasme valstybė irgi bus nušviesta tik minimaliai. ERC etapo atveju valstybė gautų daugiau naudos – nuolatinę reklamą per „Eurosport“ ir kitus kanalus, trijų dienų renginį, serviso zoną, nakvynes ir taip toliau“, – samprotavo R. Šaučikovas.

„Gerai bent tai, kad lenkai turės užtektinai pinigų patys viską suorganizuoti – net lietuvišką ralio dalį. Juk be Lietuvos kelių jie net nebūtų sugebėję gauti teisės rengti WRC etapą, nes žvyrinių kelių jie nebeturi. Tad mūsų keliai tapo lenkų išsigelbėjimu. Tik ar mes tinkamai tuo pasinaudojame? Mano žiniomis, ERC alternatyva net nebuvo svarstyta“, – pridūrė lenktynininkas.

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (15)